آنچه باید درباره کتوژنیک ورزش و چرا بدانید

نان کتوژنیک چیست ولی این طور که به نظر می رسد برای خیلی از افراد پایبند ماندن به رژیم کتوژنیک کار 10 قوانین درباره رژیم کتوژنیک برای زنان شیرده Meant To Be شکسته 1402 سختی است. پس از آن با اطلاعات بدست آمده از بیمارانی که تحت رژیم کتوژنیک قرار گرفته بودند استفاده از این رژیم گسترش یافت و مورد اقبال عمومی قرارگرفت. رژیم کتوژنیکِ درمانیِ کلاسیک در دههٔ ۱۹۲۰ میلادی گسترش یافت و یک دهه بعد نیز همچنان رایج بود، ولی با ساخت داروهای ضد صرع، کمکمرو به فراموشی رفت. مطالعات نشان داده اند که این مواد غذایی در کاهش اشتها و تقویت احساس سیری نیز موثر هستند. همچنین تحقیقات نشان داده است که این مواد غذایی به تقویت بافت عضلانی در حین رژیم کم کربوهیدرات کمک می کنند. آیا رژیم کتوژنیک می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند؟ چاقی هم یکی از عوامل موثر در ابتلا به سرطان است. بسیاری از افرادی که بدون راهنمایی پزشک رژیم پرچرب کتو را آغاز میکنند، سطح بالایی از کلسترول را تجربه خواهند کرد که عامل اصلی ابتلا به بیماریهای قلبی و دیابت است. درمانهای رایج پزشکی در درمان بسیاری از انواع رایج سرطان بسیار موثر هستند. This article has ᠎been gener at​ed by GSA C​on te​nt ᠎Ge᠎nera​tor DE MO​.

در رژیم کتوژنیک چه میوه هایی مجاز است

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی قاعدتا استفاده از رژیم کتوژنیک یکی از تکنیک های مشاوره تغذیه بود. آزمایش ادرار افراد نشان داد که ۸۰ درصد آنها به سطحی رسیدهاند که بدن آنها به جای کربوهیدراتها، از چربی و پروتئین برای سوخت وساز استفاده میکند. استراتژی های تغذیه ای فراوانی آزمایش شده اند اما هیچکدام به طور خاص موثر نبوده اند. مطالعه ای در مورد تأثیرات رژیم کتوژنیک روی 16 بیمار با سرطان پیشرفته صورت گرفت، چند نفر در میان راه از این آزمایش و تحقیق انصراف دادند چون از این نوع تغذیه لذت نمی بردند. در سال 2008، محققان یک مطالعه 24 هفته ای را برای تعیین اثرات رژیم غذایی کم کربوهیدرات در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و چاقی انجام دادند. بعد از پایان دوره رژیم غذایی 5 هفته ای، باید با انگیزه بمانید. دانش بشر از نحوهٔ ایجاد و شکلگیری صرع (اپیلپتوژنز) ناقص است. به گفته پزشکان، رژیم کتو میتواند در درمان صرع مفید باشد، البته دلیل آن به صورت قطعی مشخص نیست، اما به نظر میرسد جزئی از این رژیم باعث کاهش تعداد تشنج میشود. هنگامی که رژیم کتوژنیک فرد به اتمام میرسد و وی درصد زیادی از وزن اولیه خود را مجدد کسب میکند، این افزایش وزن مجدد ناشی از عضله نیست، بلکه ناشی از جذب چربی است که تاثیرات ماندگاری بر میزان سوخت و ساز بدن دارد.

با این حال، اگر از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید، مطمئناً کالری دریافتی خود را کاهش میدهید، اما در عین حال چربیهای قبلی را میسوزانید و این بدان معنی است که کاهش وزن سریعتر و مؤثرتر است و برای سلامتی شما مضر نیست، به خصوص برای دورههای کوتاه مدت. همچنین برای کسانی که تحت درمانهای سنتی سرطان قرار میگیرند، مصرف کالری کافی در حین رژیم غذایی میتواند چالش برانگیز باشد. توجه به این نکته مهم است که علیرغم تحقیقات امیدوارکننده، هیچ گروه سرطانی اصلی رژیم کتوژنیک را برای پیشگیری از سرطان یا درمان سرطان توصیه نمیکند. تأثیر بلندمدت این ” گرسنگی ” و محرومیت برای سلول های سرطانی این است که آهسته تر رشد کرده، اندازه شان کوچکتر شده و حتی نابود می شوند. تقریباً تمام سلول های سرطانی در یک ویژگی مشترکند: آن ها از کربوهیدرات یا قند خون برای رشد و تکثیر تغذیه می کنند. به نظر می رسد رژیم کتوژنیک ، یک رژیم غذایی پرچربی و کم کربوهیدرات با مقادیر کافی پروتئین ، با بهره گیری از متابولیسم برنامه ریزی شده سلول های سرطانی ، بیشتر سرطان ها را نسبت به درمان استاندارد حساس کرده و این رژیم را به عنوان یک درمان کمکی سرطان ، به عنوان یک کاندیدای امیدوار کننده معرفی می کند.

آموزش غذای کتوژنیک

نوع دیگری از رژیم های کتو ؛ رژیم MCT است که از اسید های چرب با زنجیر متوسط به جای چربی های معمولی استفاده میشود، در این رژیم مصرف سبزیجات و میوه ها محدودیتی ندارند و کربوهیدرات کمتر محدود شده است زیرا کتوز MCT ها در میزان چربی کمتر رژیم کتو بهتر رخ میدهد. ماهی و صدف غذاهای بسیار دوستداشتنی و پرطرفدار رژیم کتو هستند. برنامه غذایی روزانه رژیم کتوژنیک شامل تمام وعده ها و میان وعده ها می باشد که بر اساس چربی هایی نظیر آووکادو، کره، روغن های سالم، ماهی های چرب، گوشت، روغن زیتون و زیتون تنظیم شده است. آنها پنج روز در هفته “رژیم اتکینز” اصلاح شده را(که دارای کربوهیدرات کم و سرشار از چربی بود) دنبال میکردند و دو روز در هفته نیز تنها ۲۰ درصد از مقدار کالری توصیه شده برای مصرف روزانه را مصرف میکردند. اگر رژیم کتوژنیک به عنوان یک شیوه ی درمانی برای سرطان مدنظر باشد، محتوای چربی به بالاتر از 90 درصد کالری بدن تبدیل خواهد شد. املت از مهم ترین خوراک در صبحانه کتویی هست. گوشت و مرغ تازه، فاقد کربوهیدرات هستند و سرشار از ویتامینهای گروه B و چندین ماده معدنی مهم میباشند.

شما در حالت کلی سوختوساز اصلی بدن خود را از کربوهیدرات یا فراوردههای قندی به دست خواهید آورد. مطالعات زیاد پیش بالینی و چندین مطالعه بالینی در مورد استفاده از رژیم کتوژنیک در ترکیب با درمان های استاندارد برپایه پتانسیل آن در افزایش اثرات ضد توموری شیمی درمانی و رادیودرمانی کلاسیک ، ایمنی و تحمل کلی خوب آن و افزایش کیفیت زندگی بحث می کنند. اما به طور کلی این نوع رژیم کتوژنیک هم منجر به کاهش وزن میشود. برای به حداقل رساندن این مسئله، می توانید چند هفته اول رژیم کم کربوهیدرات منظم داشته باشید. “ من نیز در اینجا میخواهم این را اضافه کنم که اگر شما فردی سالم میباشید که به طور منظم تمرینات با وزنه و ورزشهای پر فشار را انجام میدهید بهتر است رقم کربوهیدرات مصرفی شما در روز نزدیک تر به ۱۰۰ گرم باشد. براساس مطالعات حیوانی و برخی تحقیقات اولیه در انسان، ممکن است به درمان یا پیشگیری از سرطان نیز کمک کند.

Con​tent was g en᠎erat​ed wi​th t​he  he lp ᠎of  GS A ᠎Co nten​t ​Ge nerator DEMO!

رژیم کتوژنیک برای چاقی

عدم اشتها به مشکلاتی مانند اعتیاد به قند یا مواد غذایی کمک میکند. مواد نگه دارنده کمتر، بهتر است. بله. با این حال، مهم است که در ابتدا میزان کربوهیدرات را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. رژیم کتوژنیک، رژیمی هستش کدام قابل انجام است در اون کربوهیدرات ها محدود میشن. زمینه و هدف: سرطان یکی از بزرگترین چالش های بهداشت عمومی در سراسر جهان است و ما هنوز فاقد روش های مکمل برای افزایش قابل توجه اثربخشی درمان های استاندارد ضد سرطان هستیم. برخی علائم از جمله افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی یا اشتها ممکن است نشانگر ورود شما به کتوز باشد. اگر تمایل به نوشیدن شیک های پروتئین بعد از اتمام تمرین دارید ،فقط کافیست مطمئن شوید که در طول روی به مقدار زیاد پروتئین دریافت نکرده اید. اگر در مورد وجود جیوه و یا سموم دیگر در ماهی سالمون نگرانی دارید می توانید از ماهی های دیگر مثل ساردین، ماهی خال مخالی و یا شاه ماهی استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک ده روزه

در صورت مایل بودن به استفاده از رژیم کتوژنیک بهتر است با متخصص تغذیه مشورت نمائید. گفته میشود، شاید یک رژیم کتوژنیک میتواند انتخاب خوبی به عنوان یک درمان کمکی باشد، به این معنی که علاوه بر درمانهای معمولی استفاده میشود. علاوه بر این، بسیاری از غذاهای مجاز در رژیم غذایی، مانند گوشت قرمز، خطر ابتلا به برخی سرطانها را افزایش میدهند. شواهد دیگر حاکی از آن است که افراد مبتلا به قند خون بالا و دیابت در معرض افزایش خطر ابتلا به سرطان هستند. از آنجایی که رژیم کتوژنیک یک ابزار قدرتمند کاهش وزن است، ممکن است با مبارزه با چاقی، خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش دهد. با نوشیدن مقدار زیاد آب و خوابیدن زیاد میتوان اثرات آنفولانزای کتو را به حداقل رساند، همچنین مصرف چای سبز و قهوه ارگانیک در این مدت نیز توصیه میشود. البته این رژیم معایبی هم دارد و نباید خودسرانه و به مدت طولانی استفاده شود. بنابراین تا زمانی که بدن به اندازه کافی کربوهیدرات داشته باشد، چربی ها انباشته خواهند شد و از آن ها جهت تامین انرژی استفاده نمی شود. در این وضعیت، عمده انرژی بدن از طریق چربی ها (به جای کربوهیدرات) تامین می شود و سطح انسولین بدلیل محدودیت مصرف کربوهیدرات کاهش می یابد. Th is  da᠎ta w​as g enerat​ed with the he᠎lp of GSA Content  Generator ​DEMO!

آموزش رژیم کتوژنیک

غذای حاوی کربوهیدرات مثل نان ، پاستا، میوه منبع اصلی تامین انرژی برای بدن است. به همین خاطر نیازه که شما بر اساس بدن خودتون رژیم مخصوص به خودتون رو دریافت کنید. حذف کربوهیدرات می تواند دریافت کالری را فوراً پایین بیاورد، در نتیجه انرژی کمتری در دسترس سلول های بدن خواهد بود. این رژیم روشی موثر برای کاهش وزن و کاهش ریسک بیماری است.در واقع، تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه رژیم کم چربی برای کاهش وزن موثر باشد.علاوه بر این، این نوع رژیم غذایی به قدری سیر کننده است که می توانید بدون شمارش کالری یا ردیابی میزان مصرف غذا وزن کم کنید . حتی مطالعات بر روی حیوانات نشان دادهاست که این رژیم غذایی میتواند فواید ضدپیری و ضد سرطانی داشتهباشد. نتیجه گیری عمده: رژیم کتوژنیک احتمالاً یک محیط متابولیکی نامطلوب برای سلولهای سرطانی ایجاد می کند و بنابراین می تواند به عنوان یک درمان چند عاملی ویژه بیمار به عنوان یک درمان کمکی امیدوار کننده در نظر گرفته شود. دلیل اصلی این حالات این است که بدن سوزاندن چربی را جایگزین سوزاندن قند میکند و همین انتقال کافی است تا فرد چند روز احساس خستگی مفرط کند. سرطان دومین دلیل مرگ در دنیاست که معمولاً با ترکیبی از جراحی، شیمی درمانی و پرتودرمانی تحت درمان قرار می گیرد.

دلیل بعدی بروز اسهال در افراد میتواند عدم وجود فیبر در این رژیم باشد، به گفته کایزر، هنگامی که کربوهیداراتها مثل نان سبوس دار و پاستا کاهش مییابد و غذاهای فیبردار دیگر به عنوان مکمل جایگزین نمیشود افراد به اسهال مبتلا میشوند. گفتنی است این مطالعه به منظور تعیین اینکه این رژیم غذایی میتواند تاثیری در کند شدن رشد تومور داشته و یا سبب افزایش بقا افراد بیمار شود، طراحی نشده است. سطح هموگلوبین A1c ، سطح انسولین و توده بدن چربی کاهش یافته و سطح توده بدون چربی بدن افزایش یافته بود. این سلولهای سرطانی برای رشد و تقسیم وابسته به گلوکز یا قند هستند و از آنجا که رژیم کتوژنیک رژیمی کم قند است روند مصرف انرژی بدن را تغییر میدهد و طی آن بدن به جای استفاده از کربوهیدرات از کتون استفاده میکند. بنابراین به نظر می رسد رژیم کتوژنیک بتواند پیشرفت سلول های سرطانی را کاهش دهد زیرا میزان قند خون به سرعت کاهش می یابد. مانند کاهش میزان IGF-1 که هورمونی است مهم برای توسعه ی سلول ها که در رشد و پیشرفت سلول های سرطانی هم نقش دارد.