آداب کتوژنیک ورزش

فواید و عوارض رژیم کتوژنیک با آنکه نتایج بدستآمده در بزرگسالان با مطالعات معاصر همخوانی دارد، باربورکا نتیجه گرفت بزرگسالان از این نوع رژیم درمانی چندان بهره نمیگیرند و رژیم کتوژنیک از آن زمان تا ۱۹۹۹ میلادی، دیگر در 10 قوانین درباره رژیم کتوژنیک برای زنان شیرده Meant To Be شکسته 1402 بزرگسالان بررسی نشد. یعنی بین 40 رژیم غذایی رتبهبندی شده، در واقع رژیم کتوژنیک، در بین بدترین رژیمهای غذایی قرار گرفت. و این یکی از نکات منفی در خصوص این شاخص است که تمایزی بین چربی و ماهیچه قائل نیست. این فرآیند بسته به نوع بدن، سطح فعالیت، آنچه میخورید، وضعیت فعلی سلامتی و رژیم غذایی قبلیتان میتواند بین ۲ تا ۷ روز طول بکشد. اسید اولئیک یک نوع چربی تک غیر اشباع است که موجب کاهش عوامل خطر بیماری قلبی می شود. روغن زیتون فواید چشمگیری برای قلب شما فراهم میکند، چون سرشار از اسیداولئیک و چربی غیراشباع میباشند در بسیاری از مطالعات مشخص شده که ریسک بیماریهای قلبی را کاهش میدهد. گوشت و مرغ حاوی کربوهیدرات نیستند و سرشار از پروتئین با کیفیت بالا و چندین ماده مغذی هستند. رژیم اولیهی درمانی که در صرع کودکان بکار میرود، فقط آن اندازهای پروتئین دارد که برای رشد و ترمیم بدن و تأمین کالری لازم برای تناسب قد و وزن در آن سن، کافی باشد. لازم به ذکر است که زیاده روی در خوردن میان وعدذه و نوشیدنیها هم میتواند باعث افزایش وزن شود. This data was c᠎reated by G SA᠎ Content G ener​ator D emov er sion.

لازم نیست تا فقط گوشت و چربی بخورید. بیشتر رژیم خود را بر روی غذاهایی مانند گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، کره ، آجیل ، روغن های سالم ، آووکادو و بسیاری از گیاهان کم کربوهیدرات قرار دهید. ماهی چرب: مانند ماهی سالمون، ماهی قزل آلا، ماهی تن و ماهی خال خالی یا اسقفری. ماهی و صدف غذاهای بسیار دوستداشتنی و پرطرفدار رژیم کتو هستند. فلفل ها انواع مختلفی دارند که تمامی آنها جزء غذاهای مجاز رژیم کتو هستند. نودل شیراتکی در انواع مختلفی همچون برنج، فتوچین و لینگوین موجود است. کمبود ویتامین و مواد معدنی میتواند علائم مختلفی را ایجاد کند که از خفیف تا شدید متغیر است. علائم خاص از جمله افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی یا اشتها ممکن است نشان دهد که شما دچار کتوز شده اید. بیماری پارکینسون. اگرچه به تحقیقات بیشتری نیاز است اما یک پژوهش پی برد که رژیم کتوژنیک به کاهش علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. آنها همچنین دارای چندین ماده مغذی هستند و ممکن است به محافظت از سلامت چشم و قلب کمک کنند. این شامل آنتیاکسیدانهای لوتئین و زآگزانتین است که به محافظت از سلامت چشمها کمک میکند. اولئوروپئین اصلی ترین آنتی اکسیدان زیتون است که خواص ضد التهابی بالایی داشته و به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک می کند. This was c​reat ed ᠎by G​SA C​onte᠎nt G᠎en᠎erator Dem᠎oversi on​.

کتوژنیک در بارداری

مطالعات نشان میدهد که هم ماست و هم پنیر به کاهش اشتها و احساس سیری کمک میکنند. ماست یونانی و پنیر کاتیج غذاهای سالم و پر پروتئینی هستند. برنامه رژیم غذایی کتوژنیک که در بالا ذکر شد، یک برنامه رژیم پروتئینی حاوی کربوهیدرات، چربی خوب و رژیم پروتئینی است. این یک پایه ایدهآل برای سس سالاد و سس مایونز سالم است. روغن زیتون یک منبع چربی خالص و بدون کربوهیدرات است که به عنوان پایه سس سالاد و مایونز استفاده می شود. کربوهیدرات خالص موجود در سبزیجات غیرنشاستهای از ۱ تا ۸ گرم در هر فنجان است. ۱۰۰ گرم یا تقریباً نیمی از آووکادو متوسط، حاوی ۹ گرم کربوهیدرات است که فقط ۷ گرم از آنها فیبر هستند ، بنابراین تعداد کربوهیدرات خالص آن فقط ۲ گرم است. سبزیجات کمکربوهیدرات جایگزین خوبی برای غذاهای با کربوهیدرات بالاتر است. برای مقابله با این مسئله، میزان کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش دهید و نکات بالا را دوباره مرور کنید.

در این مقاله به بررسی رژیم غذایی کتوژنیکژنیک و همه نکات و موارد مرتبط با آن می پردازیم. از آنجایی که میلیونها نفر آن را قبلاً تجربه کرده اند، مزایای اثبات شده زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد دارد اینها شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. بنابراین در حین خرید، حتماً به برچسب محصول دقت کرده تا از میزان کربوهیدرات آنها مطلع شوید. یک نصف لیوان (۱۰۵ گرم) ماست ساده یونانی، ۴ گرم کربوهیدرات و ۹ گرم پروتئین را تأمین میکند. یکی از این دلایل، افزایش پروتئین مصرفی است که این امر بهنوبهی خود فواید زیادی برای سلامتی دارد. پنیر موزارلا: یکی از رایج ترین پنیرهای دنیا که بافت نرم و چرب داشته و در تهیه ی پیتزا، لازانیا و سایر غذاها استفاده می شود. چای و قهوه از دسته نوشیدنی های سالم و فاقد کربوهیدرات هستند که می توان آنها را در لیست غذاها و نوشیدنی های رژیم کتو گنجاند. سبزیجات غیر نشاسته ای متعددی وجود دارد که با وجود کالری و کربوهیدرات کم، مواد مغذی و آنتی اکسیدان بسیار زیادی ارائه می دهند.

فروشگاه کتوژنیک در غرب تهران

پنیر brie: نوعی پنیر فرانسوی با عطر و طعم ملایم، بافت نرم و خامه ای که یکی از محبوب ترین پنیرهای دنیا است. شاید کمی تعجب آور باشد اما شکلات تلخ یکی از غذاهایی است که می توانید در رژیم کتوژنیک مصرف کنید. پنیر پارمزان: یکی از پنیرهای ایتالیایی که خشک، ترد و سفت است و بیشتر به عنوان چاشنی استفاده می شود. بسیاری از رژیم های غذایی توسط متخصص تغذیه متناسب با شرایط اشخاص تنظیم می شود. رژیم کتوژنیک استاندارد تشکیل شده از 75 درصد چربی (مفید) 20 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات.شاید تعجب کرده و از خود بپرسید که آیا با مصرف 75 درصد چربی دچار اضافه وزن شدید نمیشید؟ این نوع رژیم کتوژنیک شامل ۶۵ تا ۷۰ درصد چربی، ۲۰درصد پروتئین و ۱۰ تا ۱۵ درصد کربوهیدرات است. با اینکه اغلب آجیل ها و دانه ها حاوی کربوهیدرات خالص کمی هستند، اما مقدار کربوهیدرات هریک از آجیل ها بر اساس نوع آن متفاوت است.

شام: مرغ تزیین شده با سس پستو و پنیر خامهای، به همراه سبزیجات. استفاده از سبزیجات در لیست برنامه غذایی به دلیل دارا بودن خواص زیاد آنها، ممکن است به کاهش خطر بیماری کمک کنند. اگر شما در کنار رژیم کتوژنیک ورزش میکنید، کراتین میتواند به شما کمک کند. علاوهبر این، مصرف پتاسیم بیشتر ممکن است به شما کمک کند تا استفاده از رژیم کتوژنیک راحتتر باشد. مطالعات نشان داده است که آنها به کاهش اشتها کمک و سیری را تقویت میکنند. همچنین آجیل ها و دانه ها به دلیل داشتن مقادیر فراوان فیبر باعث احساس سیری می شوند. چربی اشباع شده می تواند کلسترول LDL را افزایش دهد که خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد. در حقیقت، به نظر میرسد تخممرغها اندازه ذرات LDL (کلسترول بد) را به گونهای تغییر میدهند که باعث کاهش بیماریهای قلبی میشوند. آووکادو سرشار از چندین ویتامین و مواد معدنی است، از جمله پتاسیم ، ماده معدنی مهمی که بسیاری از افراد ممکن است به اندازه کافی از آن استفاده نکنند.

این سبزیجات سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هستند. آووکادو در هر ۱۰۰ گرم، حاوی ۲ گرم کربوهیدرات خالص است و سرشار از فیبر و چندین ماده مغذی از جمله پتاسیم است. همچنین نصف لیوان (۱۰۵ گرم) پنیر کاتیج، ۵ گرم کربوهیدرات و ۱۱ گرم پروتئین را فراهم میکند. محققا بر این باورند که تغییرات وزن مربوط به کتو می تواند به دلیل از دست دادن توده عضلانی در فرد باشد به خصوص اگر شخصی بیش از حد پروتئین و چربی استفاده می نماید ممکن است وزن کم کند ، اما در واقع این کاهش وزند به معنای کاهش عضله زیادی در بدن او باشد . نتایج یک مطالعه در مورد مردانی که روزانه ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ میلی لیتر) روغن نارگیل میخوردند نشان داد که به طور متوسط ۲٫۵ سانتیمتر از کمر خود را بدون هیچ گونه تغییری در رژیم غذایی خود از دست دادند. به این ترتیب دسترسی بدن به ذخایر چربی راحت تر می شود و چربی سوزی به طور چشمگیری افزایش می یابد. به این ترتیب شما میتوانید کالری دریافتی از مواد غذایی را به راحتی حساب کنید. چند راه مختلف برای انجام برنامه روزه متناوب وجود دارد: برخی از افراد 5 روز در هفته هر چه می خواهند می خورند، سپس در 2 روز دیگر یک رژیم غذایی بسیار کم کالری (معمولاً حدود 500 کالری) مصرف می کنند.

چیت در رژیم کتوژنیک چیست

رژیم غذایی کتوژنیک در ابتدا برای کمک به کاهش دفعات تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده می شد. بر اساس یک مطالعه مصرف روزانه یک عدد آووکادو به بهبود عوامل خطر سلامت قلب، از جمله سطوح پایین کلسترول LDL (بد) کمک می کند. برای مثال یک عدد فلفل دلمه ای قادر به تامین 107% از ویتامین C مورد نیاز روزانه است. این محصول طعم کره ای غلیظی داشته و بیشتر در آشپزی هندی کاربرد دارد. غذاهای مغذی، خوشمزه و پر کاربرد زیادی برای گنجانده شدن در این رژیم وجود دارد. برای نمونه به راحتی می توان گل کلم رنده شده یا له شده را به جای مواد غذایی پر کربوهیدرات در دستورالعمل های غذایی استفاده کرد. در اینجا چند نمونه از سبزیجات مناسب برای استفاده در رژیم کتو آورده شده است که باید در برنامه غذایی خود بگنجانید. همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت بچرخانید، زیرا هر نوع مواد مغذی و فواید سلامتی متفاوتی را ارائه میدهد. هنوز هم برای تعیین ایمنی و اثربخشی طولانی مدت آن به تحقیقات دقیقتر و بیشتری در مورد رژیم غذایی نیاز است. از دیگر روغن های گیاهی مورد استفاده در رژیم کتو، روغن نارگیل و روغن آووکادو است.

رژیم کتوژنیک و بارداری

بنابراین در صورتیکه احساس می کنید رژیم کتو برای شما مناسب نیست، رژیم های دیگر را امتحان کنید. در رژیم کتوژنیک شما می بایست دریافت کربوهیدرات روزانه خود را کاهش دهید بنابراین مصرف انواع نان ها و برنج و شیرینی جات در این رژیم بسیار محدود می شود . به همین خاطر ما پیشنهاد میکنیم که همیشه اطلاعاتتون رو از منابع موثق و درست دریافت کنید. اما وقتی شما دریافت کربوهیدراتها را در رژیم کتوژنیک کاهش می دهید ( روزانه کمتر از 50 گرم کربوهیدرات ) در بدن شما گلوکز کافی برای تامین انرژی وجود ندارد ، بنابراین بدن مجبور است برای تامین انرژی خود سراغ سوزاندن چربی ها و پروتئین ها برود و زمانی که بدن شروع به تجزیه چربی ها برای تولید انرژی می کند موادی به نام کتون ها تولید می شود . تعداد کربوهیدرات خالص برای سبزیجات غیرنشاستهای، کمتر از ۱ گرم برای ۱فنجان اسفناج خام تا ۷ گرم برای ۱فنجان جوانه کلمبروکسل پختهشده است. تخم مرغ کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات دارد و می تواند ساعتها شما را سیر نگه دارد. بهترین نتیجه از رژیم اتکینز زمانی حاصل میشود که از محدودیت ۱۰ گرم کربوهیدرات در روز آغاز وسپس آن را به تدریج به ۲۰ گرم افزایش دهیم تا بهترین نتیجه کتوز حاصل شود.