چرا اندازه من کاهش می یابد اما من وزن کم نمی کنم؟


تغذیه و کاهش وزن یک علم است. فراموش نکنید که کاهش وزن بدون اصل به هیچ وجه ارزش آن را ندارد. برای کاهش وزن ، باید اصول متابولیسم بدن را بدانید. همچنین باید درباره همه غذاها بیشتر بدانید. اصول کاهش وزن را نمی توان تغییر داد. در برخی موارد ممکن است متوجه کاهش اندازه شوید. اما وزن کم نکنید. جی! چرا فکر می کنی مسئله اینه؟ در این مقاله می خواهیم شما را به طور کامل با این موضوع آشنا کنیم. پس به ما بپیوندید.

چرا کاهش اندازه اتفاق می افتد اما من وزن کم نمی کنم
مردی 18 ساله که وزن زیادی روی ترازوی حمام دارد

ترازو حقیقت را به شما نگفت

بهتر است ابتدا با این قسمت شروع کنید. ترازو حقیقت را به شما نگفت. این یعنی چی؟ درست است که همه ما برای کاهش وزن به ترازو متکی هستیم. وقتی ترازو تعداد کمی نشان می دهد ، خوشحال می شویم و می گوییم لاغر هستیم. پس چرا ترازو حقیقت را به ما نمی گوید؟ به گفته بسیاری از متخصصان تغذیه داخلی و خارجی ، برای کاهش وزن باید از متر استفاده کنید. مترها بهترین ابزار و مقیاس برای اندازه گیری وزن یا ضخامت شما هستند. متر هرگز به شما دروغ نمی گوید. این زمانی است که ترازو ضربه شدیدی به شما زد.

بنابراین س theال این است که چرا ترازو ما را فریب می دهد؟ در حقیقت ، ابتدا باید به این سال پاسخ دهید. چرا بدنبال کاهش وزن هستید؟ اگر پاسخ شما سالم تر یا زیباتر است ، نیازی به ترازو ندارید. در طول رژیم غذایی ، سعی می کنید میزان چربی بدن خود را کاهش دهید. کاهش بافت چربی به داشتن اندامی سالم ، متناسب و سالم کمک می کند.

اعتدال در برابر وزن کاهش اندازه در برابر کاهش وزن

بهتر است کمی در وب جستجو کنید و مقدار مناسب چربی را پیدا کنید. در برخی از نسخه ها ، تصاویری را مشاهده می کنید که یک کیلوگرم چربی را با یک کیلوگرم عضله یا ماهیچه مشابه مقایسه می کنند. میزان چربی حدود 6 تا 7 برابر حجم ماهیچه است. بنابراین ، با کاهش یک کیلوگرم چربی خالص ، اندازه را تا حد زیادی کاهش می دهید. این زمانی است که فقط یک کیلوگرم وزن کم کرده اید. در عین حال ، افرادی که از تمرینات کاهش وزن استفاده می کنند ، بیشتر از وزن کم می کنند. این به این دلیل است که وقتی بافت چربی کاهش می یابد ، بدن شروع به تولید بافت ماهیچه ای می کند.

در نتیجه ، مقدار زیادی بافت چربی از دست می دهید و اندازه شما کاهش می یابد. در عین حال ، به دلیل ساخت بافت ماهیچه ای ، کاهش وزن وجود ندارد.

چرا کاهش اندازه اتفاق می افتد اما من وزن کم نمی کنم

به فکر سلامتی خود باشید

درنهایت بهتر است به خودتان اعتماد کنید. اگر احساس می کنید کالری مناسب مصرف می کنید و روزانه ورزش می کنید ، نگران نباشید. در واقع به جای تکیه بر ترازو ، یک متر را تغییر دهید. هر هفته اندازه قسمت های مختلف بدن خود را ثبت کنید. اگر با وجود تغذیه مناسب و برنامه ورزشی ، در حال کاهش وزن یا کاهش وزن نیستید ، باید به متخصص تغذیه مراجعه کنید. در واقع ، این غیرممکن است.

بنابراین دوستان ، نظر شما در مورد کاهش سایز و ارتباط آن با کاهش وزن چیست؟ جی! آیا شما هم از این مشکل رنج می برید؟ آیا به پزشک مراجعه کرده اید که این مشکل را حل کند؟ تجربیات خود را با ما و همکاران خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *