ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک


بر خلاف سایر سیاتیک ، درد با استراحت بهبود نمی یابد و تمرینات ویژه به بهترین وجه برطرف می شوند. تمرینات مناسب برای سیاتیک را بخوانید.

سیاتیک در اثر تحریک و التهاب عصب سیاتیک ایجاد می شود.

برخی معتقدند ورزش ، ورزش و کشش در درمان درد و سنگ در عصب علمی و نواحی اطراف آن مثر است.

اگرچه سیاتیک قابل درمان است ، اما ورزش مناسب می تواند به تسریع روند بهبود کمک کند.

مدیریت سیاتیک مشکل و گاهی استرس زا است. برخلاف سایر سیاتیک ، سیاتیک بهبود نمی یابد و آرام نمی شود.

این مقاله تعدادی از درمان ها و تمرینات سیاتیک و دلیل موثر بودن آنها را بررسی می کند.

همچنین علل و علائم سیاتیک ، اقدامات پیشگیرانه و سایر گزینه های درمانی را شرح می دهد.

همچنین بخوانید:

درمان سیاتیک (کلیک کنید)

سیاتیک چیست؟

سیاتیک نوعی درد عصبی در امتداد عصب علمی است.

اعصاب علمی وسیع ترین و طولانی ترین عصب بدن هستند. این رباط ها از ناحیه کمر در هر پا قبل از شاخه ها به باسن متصل می شوند.

حداکثر عصب علمی در برخی مناطق تا 2 سانتی متر است.

به طور کلی ، سیاتیک بسته به محل فشرده سازی می تواند یک پا و یک طرف بدن را درگیر کند. درد رفلکس و سوزن سوزن شدن یا بی حسی در ناحیه کمر ، نزدیک باسن ، پشت ساق ، پا و انگشتان پا از علائم این بیماری است.

همچنین ، ناحیه آسیب دیده ممکن است ضعیف تر از حد معمول باشد. در برخی موارد ، این وضعیت باعث کمردرد نیز می شود که می تواند شدیدتر از سیاتیک باشد.

همچنین بخوانید:

علل و درمان کمردرد (کلیک کنید)

علل سیاتیک

سیاتیک به دلیل تحریک و التهاب عصب سیاتیک برای مدت کوتاهی رخ می دهد. با این حال ، تعیین علت اکثر موارد سیاتیک مشکل است.

این درد زمانی رخ می دهد که دیسک یا فتق دچار لغزش شده و بر عصب علمی فشار وارد می کند.

دیسک ها قطعات هویج هستند که نخاع را می پوشانند و برای آرامش ستون فقرات مفید هستند.

سایر علل سیاتیک عبارتند از:

  • تومور در ستون فقرات
  • عفونت به ستون فقرات سرایت می کند
  • ستون فقرات کمری – این وضعیت باعث می شود دیسک به نخاع بخورد
  • سندرم اسب اسب – این وضعیت بر شریان های قسمت پایین نخاع تأثیر می گذارد.
  • آسیب نخاعی

هفت تمرین و کشش سیاتیک

اکثر افراد مبتلا به سیاتیک بعد از 4 تا 6 هفته بهبود می یابند ، با این حال ، سایر تمرینات و حرکات کششی در بهبود درد سیاتیک و درد عضلات مثر است.

تمرینات زیر برای افزایش قدرت و انعطاف پذیری ماهیچه های سرین ، پیریفورمیس ، چکش و کمر مناسب است.

ممکن است ورزش منظم نتایج بهتری در درمان سیاتیک به همراه داشته باشد. با این حال ، همه این تمرینات برای همه ضروری نیست زیرا علل مختلف سیاتیک به طرق مختلف بر عصب علمی تأثیر می گذارد.

به خاطر داشته باشید که ورزش نباید باعث ایجاد تنش و تنش در ناحیه شود ، اما نباید سیاتیک را تشدید کرده یا باعث ایجاد درد جدید شود.

همچنین بخوانید:

مزایای تمرینات سلامت جسمی و روانی (کلیک کنید)

نشسته پوژون پوز

افرادی که تجربه یوگا دارند احتمالاً قبلاً به این ورزش عادت کرده اند. برای اثبات این استدلال مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی زمین بنشینید و پاهای خود را صاف کنید.
  • پای راست را خم کرده و مچ پای راست را روی زانوی چپ قرار دهید.
  • از باسن به جلو خم شوید و اجازه دهید قسمت بالای بدن به آرامی به سمت پایین ران حرکت کند.
  • سپس ، در صورت راحت بودن ، پای چپ خود را خم کرده و دستان خود را پشت ران ها قرار دهید تا نیروی جاذبه افزایش یابد.
  • بسته به راحتی ، این موقعیت را برای 10 تا 20 ثانیه نگه دارید.
  • سپس به آرامی رها کرده و تمرین را در طرف دیگر تکرار کنید.

همچنین بخوانید:

حرکت یوگا: کامپیوتر – متوسط ​​و پیشرفته (کلیک کنید)

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک ورزش برای سیاتیک

ساقه را مستقیم بنشینید

برای صاف کردن تنه این مراحل را دنبال کنید:

  • روی زمین دراز بکشید و پاها را صاف و انگشتان پا را خم کنید.
  • زانوی راست را خم کنید ، پا را بلند کرده و آن را در قسمت بیرونی پای چپ (زانو) قرار دهید.
  • آرنج چپ را بیرون زانوی راست قرار دهید و بدن را به آرامی به داخل فشار دهید و بدن را به راست بچرخانید.
  • 20 تا 30 ثانیه در این حالت بمانید سپس رها کنید. سپس تمرین را در طرف دیگر بدن انجام دهید.

این تمرین را 2 تا 3 بار در هر طرف تکرار کنید.

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک ورزش برای سیاتیک

زانو به سینه

برای اثبات این استدلال مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را خم کنید به طوری که زانوها بلند و کف پاها پایین باشد.
  • یک زانو را به سینه خود بیاورید و پای دیگر را روی زمین بگذارید.
  • زانو را تا 30 ثانیه یا تا زمانی که صاف هستید در قفسه سینه نگه دارید.
  • سپس پا را به آرامی بردارید و همین مراحل را برای پای مقابل نیز تکرار کنید.

این تمرین باید 3 بار در هر پا انجام شود. همچنین ، مانند همان نوع کشش ، هر دو پا را می توان حرکت داد و برای ثانیه به سمت قفسه سینه نگه داشت.

پل های جلال

برای این استدلال مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را خم کنید به طوری که زانوها بالا و پاها روی زمین قرار گرفته و عرض شانه ها از هم فاصله داشته باشد.
  • پاشنه ها را فشار داده و باسن را بلند کنید تا یک خط مستقیم از زانو تا شانه ایجاد شود.
  • سپس چند ثانیه در این حالت راحت بنشینید و باسن را به حالت اولیه بازگردانید.

ابتدا این تمرین را 8 تا 10 بار تکرار کنید و در صورت خوب بودن آن را در چند ست انجام دهید.

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک ورزش برای سیاتیک

پایه کششی همسترینگ

برای انجام این تمرین و ایجاد فاصله بین پا و زمین ، به یک صندلی یا وسیله مشابه نیاز است. مراحل انجام این تمرین عبارتند از:

  • بایستید و یک پا را روی چیزی بالاتر از پای دیگر (اما زیر سطح لگن) قرار دهید. برای این منظور می توان از صندلی یا نردبان استفاده کرد.
  • پا را خم کنید تا انگشت پا را با پا به بالا بکشید.
  • کمی از لگن کمی جلو بیایید و تنه را به سمت پا (پایین) حرکت دهید تا چکش را نگه دارد. پشت خود را صاف نگه دارید.
  • تا جایی که ممکن است بدون ایجاد ناراحتی خم شوید ، اما زیاد کشش ندهید.
  • این موقعیت را به مدت 30 ثانیه یا تا آنجا که ممکن است نگه دارید.
  • سپس به آرامی رها کرده و تمرین را در طرف دیگر تکرار کنید.

این تمرین را 2 تا 3 بار با هر پا تکرار کنید.

امتیازهای کودک

این تمرین در یوگا نیز رایج است و مراحل زیر را دنبال می کند:

  • روی زانو بنشینید و باسن خود را به سمت پاشنه بیاورید.
  • زانوها را در اندازه کمر جدا کرده و تنه را بین ران ها بکشید.
  • دستان خود را صاف روی زمین و جلوی سر خود بکشید.
  • برای استراحت نفس بکشید. باسن را به زور به پاشنه فشار ندهید و اجازه دهید استراحت کند تا کششی ملایم ایجاد شود.

در صورت امکان ، 30 ثانیه قبل از رهاسازی این حالت را حفظ کنید.

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک ورزش برای سیاتیک

شکستگی لگن

این تمرین در تقویت کمر ، عضلات شکم و پایین شکم مفید است. مراحل آن عبارتند از:

  • به پشت و پاها خم شده و دست ها را در دو طرف بدن قرار دهید.
  • ماهیچه های شکم خود را سفت کرده و پشت خود را به سمت پایین فشار دهید.
  • باسن و لگن را کمی به سمت بالا متمایل کرده و حالت خود را حفظ کنید. سپس برای چند ثانیه روی تنفس تمرکز کنید.
  • فضا را رها کرده و استراحت کنید.

برای شروع 10 تکرار کافی است ، اما این تعداد را تا آنجا که ممکن است افزایش دهید.

چگونه ورزش به درد سیاتیک کمک می کند

با توجه به BMJ ، ورزش باید به عنوان یکی از اجزای اصلی درمان غیر تهاجمی در نظر گرفته شود.

این به این دلیل است که درد سیاتیک برخلاف سایر آسیب ها بهبود نمی یابد و آرام نمی شود اما به ورزش مناسب پاسخ می دهد.

علاوه بر این ، ادامه ورزش پس از درمان سیاتیک به جلوگیری از عود آن کمک می کند.

عوامل زیر در کاهش علائم سیاتیک مفید هستند:

بهبود جریان خون

ورزش باعث بهبود جریان خون در ماهیچه ها و عروق ناحیه مورد نظر می شود. بهبود جریان خون در انتقال خون تازه و مواد مغذی به ناحیه مورد نظر و دفع سموم و التهاب از این مناطق مثر است.

همچنین بخوانید:

برای گردش بهتر خون چه بخوریم؟ (کلیک)

بهبود قدرت عضلات

ورزش می تواند عضلات مناطق آسیب دیده را درگیر کرده و تقویت کند. ماهیچه های قوی همچنین می توانند وزن بیشتری را در اطراف بافت مورد نظر حمل کنند.

طبق تحقیقات انجام شده در مجله Exercise Rehabilitation ، ورزش هدفمند در آرامش ستون فقرات و افزایش انعطاف پذیری حرکات آن موثر است. این به کاهش فشار بر روی پرونده در اطراف عصب علمی کمک می کند.

همچنین بخوانید:

انواع ماهیچه های بدن و راه های کمک به رشد آنها (کلیک کنید)

بهبود سلامت عصب

بر اساس مطالعه ای در سال 2016 ، ورزش هدفمند سیاتیک باعث تحریک سیستم عصبی می شود. این منجر به افزایش انعطاف پذیری عصب و کاهش سفتی و حساسیت نسبت به نمرات بهتر سلامت عصبی می شود.

بهبود سلامت بافت نرم

ورزش منظم علمی باعث بهبود بافت نرم دیسک و افزایش سلامت آنها می شود.

بر اساس تحقیقات ، پرونده های ستون فقرات از مواد مغذی سالم و آب در حین ورزش استفاده می کنند. بنابراین ، استفاده طولانی مدت و کاهش فعالیت بدنی برای سابقه خطرناک است.

چگونه از سیاتیک جلوگیری کنیم

سایر اقدامات پیشگیرانه را می توان برای کمک به کاهش خطر سیاتیک یا جلوگیری از کمردرد (که می تواند باعث درد شود) انجام داد.

این شامل:

  • از فعالیت های دردناک مانند کشش و پیچ خوردن قبل از گرم کردن اجتناب کنید
  • از تکنیک صحیح برای بلند کردن اجسام سنگین استفاده کنید
  • از نشستن یا ایستادن طولانی مدت خودداری کنید
  • قبل از استفاده ، ماهیچه های خود را گرم کنید
  • ورزش منظم برای تقویت عضلات

یکی دیگر از درمان های سیاتیک

مصرف داروهای ضد التهابی و داروهای خانگی از دیگر گزینه های درمان سیاتیک است.

درمان پزشکی

داروهای تجویز شده برای کاهش سیاتیک عبارتند از:

  • انگلهای ضد تشنج
  • داروهای ضد انعقادی غیراستروئیدی
  • کورتیکواستروئیدهای تزریقی
  • شل کننده های عضلانی

همچنین بخوانید:

شل کننده های عضلانی (کلیک کنید)

درمان خانگی

داروهای خانگی سیاتیک شامل موارد زیر است:

  • قدرت اولیه را تمرین کنید
  • از وسایل گرم یا سرد برای کاهش تورم و آرامش فرد استفاده کنید
  • نشستن و ایستادن را تمرین کنید
  • به طور منظم ورزش های سطح پایین و پیاده روی آرام و شنا انجام دهید

محصولات سرد و گرم را از داروخانه آنلاین Eviro بررسی و خریداری کنید کلیک.

نتیجه

سیاتیک زمانی رخ می دهد که عصب علمی تحریک شده و تحت فشار قرار گیرد.

گاهی اوقات دیسک وارد شده در ستون فقرات علت این بیماری است.

با تقویت ماهیچه ها و افزایش انعطاف پذیری در ناحیه مورد نظر ، می توان بهبودی را تسریع کرد و از آسیب بیشتر جلوگیری کرد.

گزینه های درمانی و همچنین بهترین تمرینات را می توان با پزشک و متخصص ارتوپدی خود در میان گذاشت.

مکمل ها و محصولات مراقبت را از داروخانه آنلاین Oiro بررسی و خریداری کنید کلیک.

1 »2» 3 »4» 5 به این نسخه امتیاز می دهم!

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *