نیازی به اجتناب از غذاهای فرآوری شده نیست. در اینجا موارد ضروری به جای آن آمده است.


در اینجا آنچه شما باید در مورد “غذاهای بسیار فرآوری شده” بدانید – چگونه آنها بر سلامتی شما تأثیر می گذارند و برای خانواده شما چه معنایی دارد.

من یک نسخه کوتاه از این پست را برای ستون خود در وبلاگ غذا و سلامت WebMD نوشتم.

صحبت درباره “غذای فرآوری شده” می تواند مرا بخنداند. این به این دلیل است که بسیاری از آن امتیازات را به دست می آورد ، به ویژه فرصت داشتن وقت و منابع برای ساختن همه چیز از ابتدا.

توصیه های زیادی در مورد غذاهای فرآوری شده درست نیست ، زیرا “از هر چیزی در بسته خودداری کنید”. مثل اینکه! مگر اینکه در مزرعه ای زندگی کنید و کل روز را در آشپزخانه بگذرانید ، این غیرممکن است.

محصولات ALDI

بنابراین “غذاهای فرآوری شده” چیست؟

واقعیت این است که اکثر غذاها به نوعی پردازش می شوند و همچنین بسیاری از غذاها به عنوان غذاهای اصلی در نظر گرفته می شوند.

فرآوری مانند مصرف غذا باعث ایمنی بیشتر غذا می شود ، کنسرو باعث ماندگاری بیشتر غذا می شود و مواد مغذی را قفل می کند ، و آسیاب کردن به این معنی است که می توانید بدون آسیاب کردن آرد خودتان نان یا کلوچه تهیه کنید. در اینجا انواع دیگری از پردازش وجود دارد:

  • کم آبی بدن
  • برش دادن
  • مخلوط کردن
  • خشك كردن
  • انجماد
  • نصب و راه اندازی
  • زیان آور

به عبارت دیگر ، آن طرفدار اینستاگرام که به شما می گوید “از همه غذاهای فرآوری شده خودداری کنید” احتمالاً در حال حاضر بزرگترین غذای خود را می خورد!

در اینجا برخی از مهمترین آنها ذکر شده است

دقیق ترین و مناسب ترین راه برای فکر کردن در مورد غذا این است درجه پردازش طی شده است این دسته بندی ها از آنجا نشأت می گیرند طبقه بندی مواد غذایی NOVA:

  • غذاهای نپخته یا کمی فرآوری شده: آنها در حالت طبیعی خود هستند ، یا بسیار نزدیک هستند. این شامل میوه ها و سبزیجات تازه و یخ زده ، لوبیا و عدس خشک ، ماست ساده ، آجیل خام ، شیر روکش شده و گوشت منجمد می شود.
  • غذاهای فراوری شده: اینها شامل مواردی است که به نمک ، شکر یا روغن اضافه شده اند مانند کنسرو لوبیا و سبزیجات ، پنیر ، ماهی کنسرو شده ، میوه های کنسرو شده و نان تازه.
  • غذاهای بسیار فرآوری شده: آنها موادی هستند که حاوی ترکیبات بیشتری از جمله رنگدانه ها ، تنظیم کننده ها و امولسیفایرها هستند و غذاهای فرآوری نشده کمتری دارند. اینها شامل غذاهایی مانند بیسکویت ، غلات صبحانه شیرین ، آجیل مرغ ، نوشابه ، چیپس و سوپ کنسرو شده است. آنها کالری زیادی دارند ، مواد مغذی کمی دارند و بسیار در بازار عرضه می شوند.

صبر کن ، داری؟

شاید متوجه شده باشید که میزان بالایی از “پردازش” تا “بسیار پردازش شده” وجود دارد. این سیستم خوبی نیست و بسیاری از غذاها بین گروه ها قرار می گیرند. جی! غلات کامل و فقط چند ماده یا ماست ترش روشن چطور؟ قطعات خاکستری زیادی وجود دارد.

جی! غذاهای فرآوری شده چه مشکلی دارند؟

اکثر ما غذاهای بسیار فرآوری شده می خوریم. محققان می گویند حدود 60 درصد از کل تغذیه برای بزرگسالان آمریکایی از غذاهای بسیار فرآوری شده تامین می شود. این میزان در بین کودکان آمریکایی کمی بیشتر است (حدود 66 درصد).

تلاش برای حذف تغذیه (و تغذیه فرزندان) یک تمرین بیهوده و محروم است. به عبارت دیگر ، موفقیت در پرورش کودکی که هرگز نوشابه یا تنقلات میوه ای را لمس نمی کند.

همچنین اگر در خانه خود مواد غذایی بیش از حد فرآوری شده ذخیره می کنید (ما این کار را می کنیم) نیازی به احساس گناه یا خجالت نیست. در عین حال ، من فکر می کنم مهم است که بفهمیم این غذاها چگونه می توانند با سلامتی برای بزرگسالان و کودکان ارتباط داشته باشند.

بر اساس مطالعاتی از این دست ، هرچه این غذاها بیشتر پردازش شوند ، از سلامت بیشتری برخوردار خواهیم بود:

  • یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا میزان بالای سرطان در افرادی که غذاهای فرآوری شده بیشتری مصرف می کردند ، یافت شد.
  • تحقیقات اخیر بزرگسالان فرانسوی به این نتیجه رسیدند که خطر بالای مرگ زودرس در ارتباط با رژیم غذایی بسیار پردازش شده وجود دارد.
  • مطالعه بیش از 9000 کودک انگلیسی مشخص شد که شاخص توده بدنی ، شاخص توده چربی ، وزن و دور کمر در کودکان ، نوجوانان و بزرگسالانی که غذاهای فراوری شده می خورند بیشتر است.

چرا؟ غذاهای فرآوری شده حاوی چربی ، نمک و شکر کمتری هستند و فیبر کمتری نسبت به غذاهایی که کمتر فرآوری می شوند. محققان می گویند که این عوامل همراه با افزودنی های غذایی ، مواد شیمیایی موجود در بسته بندی مواد غذایی و روش های پردازش مانند امواج گرما ، ممکن است به مشکلات سلامتی کمک کنند.

غذاهای سالم برای کودکان دارای برس

در مورد غذاهای فرآوری شده چه باید کرد

من درخواست هایی مبنی بر محدودیت در مورد غذاهای فرآوری شده شنیده ام ، اما فکر نمی کنم این درست باشد – و به نظر می رسد کاتالیزوری برای هوس و ناامیدی است. در اینجا چیزی است که من به جای آن توصیه می کنم:

  • هنگام خرید لیست مواد اولیه را بخوانید. قانون انگشت شست من بسیار ساده تر است. اگر گزینه هایی وجود دارد که کانکتورهای زیادی ندارند و من می توانم آنها را خریداری کنم ، معمولاً آنها را انتخاب می کنم.
  • بیشتر بپزید. برخی از غذاهای مناسب در زندگی شلوغ ضروری است. غذاهای نگهداری شده مانند خرده نان یا گاهی ماهی یخ زده اشکالی ندارد. اما شما همچنین می توانید غذاهای بسیار ساده ای از مواد کمی فرآوری شده مانند برنج و لوبیا یا تخم مرغ سرخ شده در سمت میوه درست کنید.
  • آن را با نسخه های خانگی امتحان کنید. دوست پسرم تسلیم نمی شود کشاورز محبوبش بطری پوشیده بود (و به دلیل آن بیشتر بسته بندی سالاد سبز و چوب هویج می پیچد!). اما او با خوشحالی غذا می خورد سس BBQ خانگی من، ترکیب فصلی تاکو، سس سیب، و ماکارونی و پنیربه (در اینجا لیستی از کارهایی است که من معمولاً از ابتدا انجام می دهم– لیست شما ممکن است متفاوت باشد ، و این خوب است!)
  • به تعادل فکر کنید. بعد از تعطیلات آخر هفته در ساقدوش عروس یا جشن تولد ، از یک وعده غذایی ساده و میان وعده استفاده کنید. به احتمال زیاد ، کودک شما به هر حال هوس آن را می کند. اگر فرزندان شما هفته گذشته یک جعبه غلات با شکر داشتند ، این هفته به صبحانه مانند تخم مرغ ، اسموتی و بلغور جو دوسر تمایل داشته باشید. اگر بچه های شما برای ناهار پنیر بوکس مک-ن-بوکس دارند ، سیب و گلابی را به عنوان غذای جانبی پوست بگیرید.
  • کمی استراحت. آنچه می خورید چندین بار کلید است بر غذاهای کمتر فرآوری شده و همچنین میوه ها و سبزیجات بیشتر تمرکز کنید و به طور مرتب هات داگ سگ یا کوکی های بوکس را عرق نکنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *