فیزیوتراپیست ها درصد چربی ، ماهیچه و استخوان را تعیین می کنند


اول از همه ، باید بدانید که انواع مختلف برای توصیف ساختار بدن استفاده می شود.

دو نمونه رایج از ترکیب بدن عبارتند از:

مثال 2C

  • وزن چربی: چربی ماده ای است که به نظر می رسد همیشه در مقادیر زیادی در بدن ما وجود دارد و همه ما سخت تلاش می کنیم تا این چربی های مزمن را از بین ببریم. با این حال ، وجود چربی در بدن برای عملکردهای مختلف ضروری است: چربی اجازه می دهد تا انرژی در بدن ذخیره شود ، از اندام های داخلی محافظت می کند ، به عنوان یک سم زدا عمل می کند و دمای بدن را تنظیم می کند. محتوای چربی نمی تواند به صفر درصد برسد و حفظ درصد چربی کمتر از 4 درصد برای سلامتی طولانی مدت خطرناک است و به هیچ وجه توصیه نمی شود.
  • توده بدون چربی (FFM): همانطور که از نامش مشخص است ، توده بدون چربی شامل همه چیز در بدن است که چربی ندارد. این توده دارای اجزای مختلفی مانند تمام اندام های داخلی ، توده عضلانی ، آب و .. هر چیزی که چربی نداشته باشد می تواند در این گروه قرار گیرد.

بر اساس این دو سطح ، برای بدست آوردن درصدی از چربی بدن ، تقسیم سطح چربی و کل وزن بدن کافی است. اگر فقط موضوع چاق شدن است و نیازی به اندازه گیری وزن ، توده عضلانی و غیره نیست ، تجزیه و تحلیل با استفاده از روش 2C مناسب خواهد بود.

مثال 4C

برای تجزیه و تحلیل دقیق تر ساختار بدن ، باید از روش هایی استفاده کنید که بدن را به قسمت های آن تقسیم می کند ، که یکی از آنها قسمت چهارم یا مدل 4C است. بدنه در این مدل به چهار ترکیب زیر تقسیم می شود:

  • آب: میزان آب بدن بزرگسالان بیش از 50 درصد است. آب در چربی ها ، ماهیچه ها ، خون و سایر مایعات بدن یافت می شود. این ترکیبات را می توان به دو قسمت تقسیم شده که به طور کامل به آب سلول داخلی (آب سلول) و آب سلول (آب سلول خارجی) تقسیم می شوند.
  • پروتئین: تعادل این ماده در بدن بیان پروتئین در ماهیچه های بدن است.
  • مواد معدنی: مواد معدنی در دو قسمت بدن ذخیره می شوند: سیستم خون و داخل بافت استخوانی.
  • روغن

حتما بخوانید: کاهش وزن و کاهش وزن و روش های جراحی

عوامل م .ثر بر ترکیب بدن


ترکیب بدن تحت تأثیر عواملی است که انسان نمی تواند آنها را کنترل کند. این عوامل عبارتند از:

  • سن: اگر برنامه خوبی برای تقویت ماهیچه ها ندارید ، با افزایش سن ماهیچه ها کوچک می شوند. در نتیجه ، متابولیسم کند می شود.
  • جنسیت: چربی بدن زنان بیشتر از مردان است ، این تفاوت یک راه طبیعی برای آماده سازی زنان برای بارداری و شیردهی است.
  • ژنتیک: ژن ها نقش مهمی در درصد طبیعی چربی یا توانایی بدن برای ذخیره و ذخیره چربی در مناطق خاصی دارند.
  • هورمون ها: هورمون ها بر احتباس آب و ترکیب بدن تأثیر می گذارند.

ترکیب سالم بدن


درصد طبیعی چربی در بدن مردان و زنان

جزئیات زن

کسی

روغن ضروری 10 تا 13 درصد 2 تا 5 درصد
ورزشکاران 14 تا 20 درصد

6 تا 13 درصد

اندامی متناسب 21 تا 24 درصد

14 تا 17 درصد

پذیرش – پذیرفته شدن 25 تا 31 درصد 18 تا 24 درصد
روغن بالای 32 درصد

بیش از 25 درصد

درصد بدنسازان کم است تا این افراد فعال بتوانند بهتر در فعالیت های ورزشی مانند دویدن و دوچرخه سواری شرکت کنند. در واقع ، داشتن چربی بسیار کم نیز ناسالم است و نشان دهنده مشکلات در بدن است. سه علامت در ورزشکاران زن شامل اختلالات خوردن ، مشکلات قاعدگی و کاهش تراکم استخوان و همچنین خطر بیشتر پوکی استخوان و پوکی استخوان ، خطر آسیب و عوارض متعدد را افزایش می دهد. اضافه وزن یا چاقی درصد چربی بدن را افزایش می دهد. برای بهبود ترکیب بدن ، افزایش سطح توده بدون چربی با تقویت عضلات و استخوان ها و حذف چربی های اضافی بدن ضروری است.

حتما بخوانید: سلولیت را بدون ورزش با وسیله ای توهین آمیز و غیرتهاجمی کاهش دهید و از بین ببرید

روش تجزیه و تحلیل ساختار بدن


دانستن شکل بدن شما اولین قدم برای بهبود آن است ، بنابراین بهتر است در اسرع وقت ساختار بدن خود را تجزیه و تحلیل کنید. ترجمه تجزیه و تحلیل بدن اطلاعات مهمی در مورد وزن ، چگونگی بهبود سلامت بدن و کمک به رسیدن به اندام متناسب ارائه می دهد. خوشبختانه روش های مختلفی برای اندازه گیری ترکیب بدن وجود دارد. برخی از این روشها سریع و آسان هستند ، اگرچه فقط اطلاعات کلی و اساسی را ارائه می دهند. برخی از مراحل گران و طولانی هستند و باید توسط یک متخصص مجرب انجام شود. در این بخش ، ما چهار روش معمول برای تجزیه و تحلیل ساختار بدن را شرح می دهیم.

لایه برداری پوست

این روشی است که در باشگاه های ورزشی بسیار رایج است. عموماً از کولیس استفاده می شود زیرا ساده و آسان است ، تقریباً همه می توانند بعد از تمرین و با کمی تمرین از کولیس استفاده کنند. برای اندازه گیری با کولیس ، کافی است چربی خارجی بدن را با چند علامت بین دو انگشت نگه دارید ، پوست را بین دست های کالیپر قرار دهید و وزن کنید. اعداد بدست آمده در محاسبات حسابی ساده برای بدست آوردن کل سوخت قرار می گیرند. همانطور که مشاهده می کنید ، این روش بسیار ساده است. مدل 2C (دو قسمت) می تواند به راحتی توسط تماس گیرنده انجام شود. کولیس فقط به شما می گوید چند درصد چربی بدن است. هنگام تجزیه و تحلیل با کولیس ، موارد زیر را نیز باید در نظر بگیرید: دقت نتایج ممکن است در همه آزمایش ها یکسان نباشد و تولید مثل (به دست آوردن نتایج یکسان در آزمایش های مختلف) با تجزیه و تحلیل انجام شده با پزشکی یکسان نیست. تجهیزات؛ دستگاههای پزشکی به منظور کاهش تنوع و افزایش دقت طراحی شده اند.

جاذبه آب

آزمایش هیدرواستاتیک ، که به آزمایش زیر آب نیز معروف است ، درصد چربی بدن را با استفاده از وزن بدن زیر آب اندازه گیری می کند. برای افزایش وزن در زیر آب ، باید تمام هوا را به داخل ریه های خود بازدم کنید و سپس در حالت نشسته در سطح خاصی در زیر آب شیرجه بزنید. وزن زیر آب با وزن زمین مقایسه می شود و این اعداد و همچنین چگالی آب حوضچه در محاسبه خاصی تعیین می شود. درصد روغن با استفاده از این محاسبات بدست می آید. وزن های هیدرواستاتیک ، اگر به درستی انجام شوند ، راهی بسیار دقیق برای اندازه گیری درصد چربی بدن هستند و اغلب به عنوان استاندارد طلا برای تجزیه و تحلیل ترکیب بدن در نظر گرفته می شوند. با این حال ، یک وزن سنج هیدرواستاتیک ، مانند اندازه گیری های کولیس ، تنها درصد چربی بدن را محاسبه می کند و اطلاعاتی در مورد توده عضلانی اسکلتی ، مایعات بدن یا بدن ضعیف ارائه نمی دهد.

DEX

DEXA ، که گاهی اوقات DXA نیز نامیده می شود ، یک اقدام پزشکی است که شما را ملزم می کند در یک تخت مخصوص بخوابید تا اشعه ایکس از بدن شما عبور کند. تفاوت بین انرژی که ابتدا در معرض بدن قرار می گیرد و خروجی انرژی اندازه گیری شده از بدن اندازه گیری می شود. اگرچه DEXA در ابتدا برای اندازه گیری تراکم استخوان طراحی شده بود ، اما اکنون برای اندازه گیری چربی و توده عضلانی استفاده می شود. اسکن DEXA همراه با وزن هیدرواستاتیک به عنوان استاندارد طلایی برای اندازه گیری درصد چربی بدن در نظر گرفته می شود. برخلاف مجوزها و وزنهای زیر آب ، DEXA قادر است انواع مسیرهای بدن را آزمایش کند. هر بازو و قسمت فوقانی بدن به طور جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد تا وزن چربی ، شکل صاف و تراکم استخوان ها در هر قسمت به طور دقیق اندازه گیری شود. برای انجام معاینه DEXA ، باید در بیمارستان یا کلینیک مجهز به دستگاه DEXA وقت بگیرید.

بررسی امپدانس بیوالکتریک

تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریک (BIA) یک جریان الکتریکی کوچک در بدن فرد ایجاد می کند و مقاومت عبور بدن (امپدانس یا مقاومت ظاهری) را اندازه گیری می کند. ترکیب بدن پس از آزمایش قدرت ظاهری محاسبه می شود. برخلاف سایر روش ها ، این روش نیازی به حضور تکنسین ندارد و می توانید این آزمایش را خودتان با استفاده از دستگاه BIA و طبق دستورالعمل انجام دهید. مواد BIA در طیف گسترده ای از کیفیت و دقت در دسترس هستند و باید توجه داشته باشید که همه این مواد کل بدن را تجزیه و تحلیل نمی کنند. در برخی از دستگاه ها ، BIA برای اندازه گیری خودکار قدرت قابل مشاهده پا استفاده می شود و سپس نتیجه برای قسمت بالای بدن به طور کلی است. ابزارهای دستی فقط امپدانس دست را مستقیماً اندازه گیری می کنند و نتیجه در پایین تنه تخمین زده می شود. از سوی دیگر ، دستگاه های پزشکی مدرن می توانند کل بدن را به طور مستقیم اندازه گیری کرده و بسیار دقیق باشند ، به طوری که اندازه گیری های آن با نتایج روش های “استاندارد طلا” مطابقت داشته باشد ، بدون این که اثرات چنین روش هایی را بر روی فرد قرار دهد. دستگاه پیشرفته BIA حتی قابلیت تجزیه و تحلیل قسمت های مختلف را نیز دارد. از آنجا که BIA تجزیه و تحلیل را با اندازه گیری مایعات بدن انجام می دهد ، اطلاعات مهمی از تجزیه و تحلیل به دست می آید. اگرچه تقریباً همه دستگاه های BIA درصدی از چربی بدن را گزارش می کنند ، اما برخی از دستگاه ها بیشتر هستند و وزن بدن ، توده عضلانی ، ماهیچه های بدون چربی و غیره را تأمین می کنند.

چه زمانی باید ساختار بدن را تغییر دهیم؟


اگر درصد چربی بدن شما بسیار زیاد است ، باید سعی کنید آن را کاهش دهید تا سلامت خود را بهبود بخشید ، عملکرد ورزشی خود را بهبود ببخشید و در کل بهتر شوید. خطر بیماریهای مختلف نیز با کاهش وزن کاهش می یابد. اگر درصد چربی شما کمتر از اسانس است ، باید برای افزایش درصد چربی خود تغییراتی ایجاد کنید تا سلامتی شما در خطر نباشد. اگر می خواهید ساختار بدن خود را برای سالم تر و سالم تر شدن تغییر دهید ، باید سعی کنید توده عضلانی را افزایش داده و میزان چربی را کاهش دهید. برای این منظور می توانید تغذیه شما تغییر دادن، برنامه ورزش منظم هدف خود را با تغذیه مناسب و ورزش منظم شروع کنید یا به آن برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *