غذای روانی | کد کوچک کپی ورزشی


اگر می خواهید وزن کم کنید ، باید چربی های ذهنی را از بین ببرید و این امر منجر به کاهش چربی در ناحیه کمر می شود. بنابراین ، در واقع ، اولین قدم برای کاهش وزن با ذهن شروع می شود.

قبل از اینکه بتوانید از تغییرات فیزیکی مرتبط با کاهش وزن سالم لذت ببرید ، ابتدا باید تغییرات ذهنی را انجام دهید که به شما کمک می کند از عادت های بد قدیمی خود رهایی یابید. کلید شروع تغییر کار این است که در مورد آن درست فکر کنید – شما می خواهید به جای رژیم غذایی سریع کاهش وزن ، یک شیوه زندگی واقعی را تغییر دهید. به هدف خود به عنوان یک کنترل کننده وزن فکر کنید و به یاد داشته باشید که می خواهید در آینده نزدیک به رژیم غذایی جدید و سالم خود پایبند باشید.

کاهش وزن

هر کسی بهانه های خودش را دارد. وقتی سعی می کنید شیوه زندگی و تغذیه خود را بهبود بخشید ، اکثر افراد تا زمانی که مشکلی وجود نداشته باشد ، خوب عمل می کنند.

برای کاهش وزن باید صبور باشید

اصلی ترین مشکل ذهنی در کاهش وزن تمایل زیاد یا بیش از حد سریع است و خوب است بدانید که کاهش وزن برای جلب رضایت اکثر افرادی که رژیم دارند بسیار کند است. در حقیقت ، احتمالاً هنگامی که به آرامی وزن خود را کاهش دهید ، نتایج بهتری خواهید گرفت.

خود را از نظر مثبت تصور کنید

اگر می خواهید لاغر باشید ، خود را لاغر نشان دهید. آینده خود را برای شش ماه آینده سال تجسم کنید و فکر کنید که چقدر خوب خواهید بود و چه احساسی خواهید داشت بدون اضافه وزن.

عکسهای قدیمی خود را از لاغر خود بگیرید و آنها را در جایی قرار دهید که به شما یادآوری کند که در تلاش برای رسیدن به چه چیزی هستید. از خود بپرسید چه کار کردید و سپس می توانید آن را در سبک زندگی امروز خود بگنجانید. به فعالیتهایی فکر کنید که دوست دارید انجام دهید اما به دلیل وزن خود نمی توانید انجام دهید.

انتظارات واقع بینانه داشته باشید

وقتی پزشکان از بیماران خود می پرسند که چقدر می خواهند وزن خود را کاهش دهند ، بیماران اغلب برای وزن ایده آل خود عدد می خواهند ، اما اینطور نیست. وزن واقعی را تعیین کنید ، نه عدد را.

انتظار داشته باشید که در مورد آینده خود احساس خوب و واقعی داشته باشید

اهداف کوچک تعیین کنید

لیستی از اهداف کوچک تهیه کنید که به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کند. این اهداف کوچک باید مواردی باشند که شیوه زندگی شما را بدون ایجاد اختلال در زندگی شما بهبود بخشد ، مانند:

  • هر روز میوه و سبزیجات بیشتری بخورید
  • حداقل 30 دقیقه در روز ورزش کنید
  • به جای سیب زمینی سرخ کرده و غذا ، سالاد سفارش دهید
  • بتوانید از پله ها بالا بروید و نفس بکشید

همه ما می دانیم که تغییر سخت است و اگر می خواهید تغییرات زیادی ایجاد کنید بسیار دشوار است ، بنابراین کوچک شروع کنید و به آرامی زندگی خود را بهبود بخشید.

از حمایت عزیزان لذت ببرید

همه ما به کمک نیاز داریم ، به ویژه در شرایط سخت. یک دوست ، عضو خانواده یا گروه حمایتی پیدا کنید که بتوانید مرتباً با آنها تماس بگیرید. مطالعات نشان می دهد افرادی که با دیگران چه به صورت شخصی و چه به صورت آنلاین ارتباط برقرار می کنند ، بهتر از افرادی هستند که سعی می کنند این کار را به تنهایی انجام دهند.

برنامه جامع عملکرد داشته باشید

هر شب وعده های غذایی خود را برای روز بعد برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی پیش رو 80 درصد نبرد است. در صورت داشتن ابزارهای برنامه ریزی مناسب ، نتایج بهتری خواهید گرفت.

سعی کنید برنامه تعادل خود را به عنوان قرار ملاقات خود حفظ کنید. به عنوان مثال ، غذاهای ناسالم را با میوه ها و سبزیجات خشک جایگزین کنید تا وسوسه نشوید.

با انجام چنین قدم هایی در زندگی خود ، اولویت را برای سلامتی خود قائل شوید و در نهایت این عادت های خوب به بخشی ثابت از زندگی شما تبدیل خواهند شد.

به خودت هدیه بده

برای سفر به سینما ، مانیکور یا هر چیز دیگری که باعث موفقیت شما می شود (فراتر از پاداش غذا) ، هدیه بگیرید.

با دستیابی به یکی از اهداف کوچک خود یا کاهش وزن یا چند اینچ در دور کمر خود را موفق کنید ، بنابراین تلاش خود را تشخیص داده و قدم هایی را که برای حفظ سلامتی برمی دارید جشن می گیرید.

عادات قدیمی را کنار بگذارید به

به سختی می توان عادت های قدیمی را ترک کرد ، اما اگر می خواهید در کاهش وزن موفق شوید ، نمی توانید مانند گذشته ادامه دهید.

به آرامی اما مطمئناً سعی کنید رفتارهایی که باعث افزایش وزن می شوند را شناسایی کرده و قدم های کوچکی را که می توانید بدون احساس محرومیت بردارید ، جایگزین کنید.

به عنوان مثال ، اگر سیب زمینی می خورید ، ابتدا میان وعده خود را از کلوچه یا چیپس به یک تکه میوه تبدیل کنید. شب بعد سعی کنید فقط یک نوشیدنی کم کالری بخورید. در نهایت ، می توانید هنگام تماشای تلویزیون شروع به تمرین کنید.

راه دیگر برای شروع عادت های بد: غذاهای وسوسه انگیز و کم کالری را در آشپزخانه خود حذف کرده و به گزینه های سالم روی آورید.

حتما با یک متخصص مشورت کنید

همکاری با متخصص تغذیه به شما این امکان را می دهد که برنامه کاهش وزن متناسب با سبک زندگی ، نیازهای تغذیه ای و هرگونه وضعیت پزشکی داشته باشید و شامل غذاهای سالمی باشد که دوست دارید و می خواهید بخورید. دلیل اینکه بسیاری از افراد برنامه تغذیه خود را از دست می دهند این است که طرحی را انتخاب کرده اند که برای آنها مناسب نیست. یک متخصص تغذیه همچنین می تواند به شما کمک کند تا از نظر ذهنی برای چالش پیش رو آماده شوید.

دنبال کردن

وزن خود را به طور منظم حفظ کنید. مطالعات نشان می دهد که پیروی از این اطلاعات به ارتقاء رفتار خوب و کاهش عادت های بد کمک می کند. فقط دانستن اینکه از رژیم غذایی پیروی می کنید می تواند به شما در مقاومت در برابر یک تکه کیک کمک کند!

به خودت اعتماد کن

ممکن است در گذشته وزن کم کرده باشید ، اما این بدان معنا نیست که در حال حاضر شکست خواهید خورد. مطمئناً روزهایی در پیش خواهید بود که شما بیش از حد غذا می خورید یا تمرینات برنامه ریزی شده را کنار می گذارید ، اما مثبت اندیشی و پایبندی به برنامه خود مهم است. بدانید که دستیابی به اهداف کاهش وزن زمان بر است حتی کاهش 2 کیلوگرم برای سلامتی مفید است و می تواند به شما انگیزه دهد تا 2 کیلوگرم بعدی را کاهش دهید. توجه داشته باشید که کاهش وزن به ندرت به صورت مستقیم اتفاق می افتد و اگر در یک روز بیش از حد غذا خوردید ، نگران نباشید – به وعده غذایی بعدی خود بازگردید.

حال ، اگر هنوز نمی توانید با در نظر گرفتن همه این موارد وزن خود را کاهش دهید ، می توانید دلیل کاهش وزن را توضیح دهید اینجا نگاه کن

منابع

https://www.webmd.com/diet/obesity/feature/8-ways-to-think-thin#3

https://www.everydayhealth.com/weight-pictures/ways-to-mentally-prepare-for-weight-loss.aspx

8 Ways to Mentally and Physically Prepare for Weight Loss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *