علل و روشهای متداول پیشگیری و درمان


کمردرد یکی از شایع ترین دلایلی است که باعث می شود افراد به پزشک مراجعه کنند یا از کار یا مدرسه دوری کنند و علت اصلی ناتوانی در جهان است.

علائم کمردرد

خوشبختانه می توانید برای پیشگیری یا کاهش بیشتر کمردرد اقداماتی را انجام دهید. در مورد کمردرد ، داروهای خانگی ساده و حرکات مناسب بدن اغلب در عرض چند هفته کمردرد را بهبود می بخشد و عملکرد آن حفظ می شود. برای درمان کمردرد به ندرت به جراحی نیاز است.

علائم کمردرد

کمردرد می تواند از درد ماهیچه ای گرفته تا احساس سوزش یا درد باشد. علاوه بر این ، درد ممکن است به ساق پا گسترش یابد یا با خم شدن ، چرخاندن ، بلند کردن ، ایستادن یا راه رفتن بدتر شود.

زمان مراجعه به پزشک

اغلب کمر درد معمولاً طی چند هفته با درمان های خانگی و مراقبت از خود به آرامی بهبود می یابد. در صورت داشتن کمردرد با علائم زیر با پزشک خود مشورت کنید:

کمردرد در چند هفته گذشته ادامه داشته است

درد شدید است و با استراحت بهبود نمی یابد

درد یک یا هر دو پا را درگیر می کند ، به ویژه اگر درد در زیر زانو ادامه یابد

کمردرد باعث ضعف ، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در یک یا هر دو پا می شود

کمردرد با کاهش وزن بدون دلیل همراه است

در موارد نادر ، کمردرد می تواند نشانه یک مشکل جدی پزشکی باشد.

اگر کمردرد دارید و علائم زیر را دارید ، فوراً به اورژانس بروید:

کمردرد باعث ایجاد مشکل در روده یا مثانه می شود

کمردرد با تب همراه است

کمردرد به دنبال زمین خوردن ، آسیب ستون فقرات یا سایر آسیب ها رخ می دهد

علل کمردرد

کمردرد ناشی از آسیب نخاعی.

کمردرد اغلب بدون هیچ دلیل مشخصی رخ می دهد که پزشک می تواند با آزمایش یا تصویربرداری آن را تشخیص دهد.

تشخیص کمردرد

دلایل اصلی کمردرد عبارتند از:

ترسیم ماهیچه یا رباط.

بالا بردن مکرر وزنه های سنگین یا حرکات شدید ناگهانی می تواند به عضلات پشت و نخاع فشار وارد کند. اگر از نظر جسمی ضعیف هستید ، فشار مداوم بر پشت می تواند باعث درد عضلانی شود.

دیسک های پیشرونده یا ترک ها.

دیسک به عنوان جریانی بین مهره های ستون فقرات عمل می کند. مواد نرم داخل دیسک می توانند ترک خورده یا ترک خورده و به اعصاب فشار وارد کنند.

با این حال ، می توانید بدون درد کمر دچار سوراخ شدن یا پارگی دیسک شوید. بیماری دیسک اغلب به صورت تصادفی هنگامی که به دلایل دیگر تصویر ستون فقرات دارید مشاهده می شود.

آرتروز.

آرتروز می تواند کمر را درگیر کند. در برخی موارد ، آرتریت در ستون فقرات می تواند منجر به کاهش فضای اطراف نخاع شود ، وضعیتی که تنگی نخاع نامیده می شود.

پوکی استخوان.

اگر استخوان ها شکننده شوند ، نخاع در ستون فقرات می تواند شکستگی های دردناک ایجاد کند.

تشخیص کمردرد

عوامل خطر

همه می توانند کمردرد داشته باشند ، حتی کودکان و نوجوانان. این عوامل می توانند فرد را در معرض خطر بیشتر کمردرد قرار دهند:

سن. کمردرد بیشتر با سن ، از سن 30 یا 40 سالگی شایع است.

عدم ورزشبه عضلات ضعیف و کم استفاده در ناحیه کمر و شکم می تواند باعث کمردرد شود.

وزن سنگینبه وزن اضافی بدن فشار بیشتری به کمر وارد می کند.

بیماریها برخی از انواع آرتروز و سرطان می توانند به کمردرد کمک کنند.

بد بلند کردن استفاده از عضلات پشت به جای عضلات پا می تواند باعث کمردرد شود.

حالت روانی. به نظر می رسد افرادی که از افسردگی و اضطراب رنج می برند بیشتر مستعد کمردرد هستند.

سیگار کشیدن. افراد سیگاری بیشتر در معرض کمردرد هستند. این ممکن است به این دلیل باشد که سیگار کشیدن باعث سرفه بیشتر می شود که می تواند منجر به فتق دیسک شود.

سیگار کشیدن همچنین می تواند جریان خون در ستون فقرات را کاهش داده و خطر پوکی استخوان را افزایش دهد.

پیشگیری از کمردرد

با بهبود وضعیت جسمانی و یادگیری حرکات و ورزش مناسب ، می توانید از کمردرد جلوگیری کرده یا از عود آن جلوگیری کنید.

اقدامات م toثر برای سالم و قوی نگه داشتن کمر:

بازی

ورزش منظم با فشار کم و آنهایی که فشار پشت ندارند یا تکان شدید به پشت ندارند-می تواند قدرت و استقامت ستون فقرات را افزایش داده و عملکرد ماهیچه ها را بهبود بخشد.

پیاده روی و شنا گزینه های خوبی هستند. در مورد فعالیت هایی که باید انجام دهید با پزشک خود مشورت کنید.

ایجاد قدرت و انعطاف پذیری عضلات.

تمرینات عضلات شکم و کمر که ماهیچه های پشت را تقویت می کند به این ماهیچه ها کمک می کند تا به عنوان یک کمربند طبیعی برای عضلات پشت عمل کنند.

وزن متعادل خود را حفظ کنید.

اضافه وزن به ماهیچه های پشت فشار وارد می کند. اگر اضافه وزن دارید ، کاهش وزن می تواند از کمردرد جلوگیری کند.

برای کمردرد ورزش کنید

سیگار نکش.

سیگار کشیدن خطر کمردرد را افزایش می دهد. این خطر با تعداد سیگارهای کشیده شده در روز افزایش می یابد ، بنابراین ترک آن باید به کاهش این خطر کمک کند.

از چرخاندن حرکات یا فشار دادن کمر خودداری کنید. از بدن خود به درستی استفاده کنید:

محکم بایستید و موقعیت لگن را خنثی نگه دارید. اگر مجبورید برای مدت طولانی بایستید ، یک پا را روی ساق پای پایینی بگذارید تا بار کمر شما برداشته شود. حالت مناسب می تواند فشار بر عضلات پشت را کاهش دهد.

مرتب بمانید. صندلی با پشت ، پشت و زیر بغل مناسب انتخاب کنید.

قرار دادن بالش یا پارچه در پشت می تواند شکل طبیعی آن را حفظ کند. زانوها و باسن خود را صاف نگه دارید.

موقعیت خود را به طور منظم ، حداقل هر نیم ساعت تغییر دهید. در صورت امکان از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

اولین مرکز پرستاری سلامت با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در ارائه خدمات مراقبت در منزل و پرستاری ، با کادر ماهر و متخصص خود آماده خدمت رسانی به شهروندان عزیز در هر زمان است.

پرسنل ماهر این مرکز از طریق افراد مسن ، پرستاران بیمار و پرستاران اطفال همیشه بر اساس آخرین استانداردهای مراقبت و خدمات پرستاری مراقبت ارائه می دهند و راحتی و ایمنی شما عزیزان را در اولویت اول قرار داده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً این نسخه را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *