دکتر تغذیه انوشه غذاهای آنتی اکسیدان و ضد سرطان


انتخاب و تهیه غذا به دو حس بویایی و چشایی بستگی دارد. اما یکی از ویژگی هایی که در انتخاب غذا اهمیت دارد رنگ غذا است. فرآیند علمی حرارت دادن و پختن تأثیر عمیقی بر تغییر رنگ غذا و ایجاد رنگ دلخواه دارد.رنگهای مورد استفاده در غذا می تواند منبعی طبیعی یا غیر طبیعی داشته باشد.

رنگها بر مواد مغذی ، سکته مغزی و طعم غذا تأثیر نمی گذارد ، اما به جذابیت بیشتر و دلپذیر شدن غذاها کمک می کند. برای افراد چاق و کسانی که از چاقی رنج می برند ، استفاده از رنگ در لوازم آرایشی غذایی می تواند اشتها را افزایش داده و منجر به چاقی شود. برای افراد لاغر و کودکان دچار سوء تغذیه ، استفاده از رنگ ها و سفره های مناسب می تواند انگیزه خوبی برای ترغیب آنها به غذا باشد.

استفاده از رنگ زعفران در غذا ، رنگین کمان میوه روی بشقاب ، استفاده از انواع سبزیجات در وسط میز همه در جذابیت غذا و سفره مفید است. در حقیقت ، یک بشقاب یا سفره را می توان با غذا رنگ آمیزی کرد. و معمولاً یک استاد خانه یا سرآشپز ، مانند یک نقاش ، از همه این رنگهای زیبا بیشترین استفاده را می کند. رنگهای زیبایی که در میوه ها و سبزیجات یافت می شود می تواند باعث رفتارهای خاصی در رژیم غذایی شود و خواص طبیعی را در آنها ایجاد کند. و هر بار که به تنوع رنگ در غذا نگاه می کنیم ، می توانیم آن رفتار را به یاد آوریم. در واقع ، علاوه بر مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی که در هر یک از این غذاها ذکر شده است ، موارد زیر نیز ذکر شده است.

سبز: در میوه هایی مانند سیب سبز ، انگور ، کیوی و سبزیجاتی مانند کنگر فرنگی ، کلم بروکلی ، نخود سبز ، لوبیا سبز و فلفل سبز. لوتئین و تنبلی موجود در این مواد دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و بینایی را تقویت می کند.

پرتقال و زردچوبه: در میوه هایی مانند گلابی ، انگور ، انبه ، هلو ، آناناس ، سیب زرد ، انجیر و سبزیجات مانند سیب زمینی ، فلفل زرد ، ذرت و کدو ، کاروتنوئیدها ، بیوفلاونوئیدها و ویتامین ها ج این مواد باعث افزایش کارایی قلب ، افزایش بینایی ، بهبود سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به سایر سرطان ها می شود.

آبی و بنفش ، سرخابی: در میوه هایی مانند کدو ، انجیر ، انگور ، میوه ها و سبزیجات آبی مانند بادمجان و کلم قرمز ، آنتوسیانین که باعث رنگ قهوه ای و بنفش این مواد می شود و همچنین مواد شیمیایی عکس دار ، دارای خواص آنتی اکسیدانی است. و ضد پیری و تقویت حافظه و پشتیبانی دستگاه ادراری سالم و کاهش خواص مزه.

قرمز: در میوه هایی مانند آلبالو ، گیلاس ، انار ، انگور قرمز ، توت فرنگی ، هندوانه و سبزیجات مانند چغندر ، پیاز قرمز ، فلفل قرمز ، گوجه فرنگی و ریواس. این گروه از غذاها حاوی نوشیدنی هایی هستند که دارای خواص مشابه آنتوسیانین ها هستند. مایع سلامت قلب را افزایش می دهد ، بینایی را تقویت می کند ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.هنگامی که غذاها پخته یا کنسرو می شوند ، لیکور موجود در آنها برای بدن اهمیت بیشتری دارد.

سفید ، خرما ، قهوه ای: در میوه هایی مانند موز و خرما و سبزیجاتی مانند کلم پیچ ، شلغم ، قارچ ، پیاز و سیر. آلیسین موجود در پیاز و سیر موجود در قارچ سلامت قلب را افزایش داده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

در حقیقت ، اینها نیز مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که در هر یک از این غذاها وجود دارد.

رنگهای مورد استفاده در ناهار خوری بر اشتها تأثیر می گذارد. رنگهای قرمز و نارنجی باعث می شود فرد سریعتر غذا بخورد و بیشتر بخورد. بنابراین ، بسیاری از فست فودها از این رنگ ها استفاده می کنند. از آنجا که این رنگ ها باعث می شود اقامت طولانی مدت در محیطی غیر قابل تحمل باشد و چشم ها را خسته می کند ، بنابراین میز از قبل خالی است. برعکس ، رنگ هایی مانند آبی و سبز منجر به آرامش و آرامش می شود. بنابراین معماران داخلی معمولاً از این رنگ ها در تزئین آشپزخانه و منطقه مناسب محل استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *