دکتر تغذیه انوشه تغذیه مناسب برای افراد شاغل


اکثر افراد شاغل در طول ساعات کار به تغذیه خود توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، یکی از وعده های غذایی حذف می شود یا غذا در زمان های نامنظم خورده می شود. به عنوان مثال ، صبحانه در زمان غیر معمول سرو می شود و همراهان یا ناهار باقی می ماند. پس از اتمام کار اداری و هنگامی که فرد به خانه برمی گردد ، ناهار را در حوالی عصر می خورد. خوردن زیاد در یک وعده غذایی انجام می شود و همچنین نخوردن ناهار و نخوردن میان وعده ها می تواند باعث شود فرد در شب یا شب بیش از حد غذا بخورد. عدم تحرک پس از بازگشت به خانه و نداشتن زمان کافی برای هضم غذای خورده شده باعث چاقی و مشکلات دیگر می شود.

تحقیقات نشان داده است که افراد شاغل زمان کمتری برای ناهار دارند. بسیاری از کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا زمان کافی برای خوردن ندارند. هرکسی باید با توجه به کاری که انجام می دهد تغذیه مناسبی داشته باشد و مهمترین چیز این است که به طور منظم غذا بخوریم و از اختلالات خوردن اجتناب کنیم. به طور معمول ، افرادی که فقط می نشینند و کسانی که پشت میز می نشینند ، زیرا کالری کمتری مصرف می کنند ، باید میزان انرژی روزانه خود را کاهش دهند.همچنین باید از غذاهای پرکالری ، چرب و شیرین که به طور گسترده در دفتر و شرکت مصرف می شود ، پرهیز کنند. میوه و سبزیجات بیشتر اگرچه به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، اما دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و از یبوست به دلیل نشستن زیاد و کم تحرکی جلوگیری می کند. نوشیدن آب کافی و ورزش روزانه نیز برای کارکنان بسیار مهم است.

کسانی که فعالیت بدنی انجام می دهند و بیشتر ورزش می کنند باید بر اساس فعالیت خود کالری بیشتری دریافت کنند و بهترین کار این است که این کالری دریافتی از همه گروه های غذایی یکسان باشد تا انرژی کافی ، تمام مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی را داشته باشد. بخشیدن به بدن. مصرف لبنیات و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای استحکام و سلامت استخوان بسیار مهم است.

برای کسانی که شب کار می کنند و شب تغییر می کنند ، تعادل تغذیه ای به دلیل اختلالات ساعت بیولوژیکی مختل می شود. اگر این افراد نمی توانند رژیم معمولی سه وعده ای را حفظ کنند ، باید وعده های غذایی را به C ، B و A تقسیم کنند و بر این اساس نظم جدیدی ایجاد کنند.

به طور کلی کارکنان باید از غذاهای چرب و شیرین خودداری کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند ، برای جلوگیری از اسهال و جلوگیری از پرخوری به آرامی غذا بخورند و حداقل 30 دقیقه غذا بخورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *