اداره سوئد | اثرات تغذیه ای سوئد


مردم کشورهای شمال اروپا و ساکنان سوئد ، نروژ و دانمارک در سراسر جهان به دلیل داشتن زندگی سالم و آسان شهرت دارند. ساکنان این سرزمین ها معمولاً رژیم نوردیک را دنبال می کنند که شبیه رژیم مدیترانه ای است. با این حال ، این برنامه تغذیه سوئدی توانسته توجه بسیاری را در سراسر جهان به خود جلب کند و با تبدیل شدن به یک روند کوتاه مدت ، بسیاری از افراد را در کاهش وزن و رسیدن به اندامی بهتر یاری دهد.

سوئد چه رژیمی است؟

سوئد چه رژیمی است؟

این برنامه تغذیه یک برنامه تغذیه کوتاه مدت است که به طور خاص برای کاهش وزن طراحی شده است و می تواند در عرض دو هفته وزن شما را بین سه تا ده کیلوگرم کاهش دهد. این برنامه غذایی محدودیت های جدی دارد و اعتقاد بر این است که متابولیسم بدن شما را به سرعت افزایش می دهد. به همین دلیل ، این برنامه غذایی تضمین می کند که وزن از دست رفته تا دو سال بعد به بدن باز نمی گردد.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که رژیم را در پایان رژیم و بعد از هفته دوم تکمیل کنید و در صورت تمایل آن را سه ماه بعد تکرار کنید. ادامه رژیم غذایی به طور منظم توسط متخصصان تغذیه توصیه نمی شود.

یادگیری: تغذیه سلیاک چیست؟

قوانین اداری:
از خوردن چای ، قهوه و نوشابه (نوشابه های شیرین) خودداری کنید.
روزانه 2 لیتر آب بنوشید.
• رژیم را بیش از 13 روز ادامه ندهید رژیم خود را قبل از روز ششم متوقف نکنید.
• رژیم غذایی را کمتر از سه ماه تکرار نکنید.
• می توانید ظرف ناهار و شام را در یک روز تغییر دهید.

چه غذاهایی در تغذیه سوئدی مجاز است؟

• گوشت ، مرغ ، بوقلمون ، ماهی و صدف
• تخم مرغ آلی
سبزیجاتی که در ماسه رشد می کنند: مانند کلم ، گل کلم ، قارچ ، خیار ، پیاز ، فلفل ، گوجه فرنگی ، کلم بروکلی ، کلم بروکسل ، مارچوبه ، کدو ، بادمجان ، زیتون ، اسفناج ، برگ ، زردآلو و غیره.
• محصولات لبنی طبیعی: مانند ماست ، کره ، خامه ترش ، پنیر خامه ای ، پنیر پرچرب و غیره.
• آجیل خشک: مانند گردو ، بادام ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو ، آجیل ، بادام زمینی (کوچک) و غیره.

داشتن برنامه غذایی یکی از مهمترین عوامل در کاهش وزن است. برای مشاهده آن کلیک کنید.

نوشیدنی ها: آب (حداقل 2 لیتر در روز) ، قهوه و چای (بدون شیرینی و بدون شکر!)
• روغن های گیاهی
• غلات مانند جو و چاودار مجاز است.
چه غذاهایی در رژیم غذایی مجاز نیست؟
• نوشابه ، آب میوه های شیرین و دلچسب

شیر بدون چربی و طبیعی است زیرا می تواند حاوی مقدار زیادی قند شیر باشد.
• روغن تصفیه شده و مارگارین
دسر: کیک ، شیرینی ، شکلات ، یخ ، گرانول ، شیرین کننده های مصنوعی و محصولات لبنی با قند بالا.
• موسلی ، نان ، ماکارونی ، برنج ، سیب زمینی ، نان ، چیپس ، فرنی ، لوبیا و عدس. این مواد دارای کربوهیدرات بالایی هستند.

موضوعات مرتبط: غذای ژنتیکی

مزایای برنامه تغذیه

ارزش تغذیه ای:
مانند رژیم مدیترانه ای ، تغذیه سوئدی مواد مغذی زیادی را برای بدن انسان فراهم می کند. به عنوان مثال ، در طول این رژیم غذایی ، غلات کامل ، میوه ها و سبزیجات می توانند کالری زیادی بدون کالری تأمین کنند. مصرف انواع میوه ها می تواند منبع آنتی اکسیدان برای بدن باشد و توجه بیشتر به ماهی می تواند اسیدهای چرب امگا 3 را به رژیم غذایی شما اضافه کند.

همه گروههای غذایی اصلی در تغذیه سوئدی وجود دارد. همچنین ، غذاهای فرآوری شده مصرف نمی شوند ، و این به تنهایی ، تا حد زیادی به سلامت بدن کمک می کند.

سلامت جسمانی به طور کلی

سلامت جسمانی به طور کلی

دو مطالعه ، یکی به مدت شش ماه و دیگری به مدت 12 هفته ، نشان داد که تغذیه سوئدی می تواند فشار خون را کاهش دهد. مطالعه دیگری که گروه زیادی از بیماران را در مدت زمان طولانی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد ، نشان داد که می تواند از سکته مغزی و حمله قلبی جلوگیری کند. برای مشاهده رژیم غذایی کوچکتر ، اکنون کلیک کنید.

آگاهی زیست محیطی
تغذیه سوئدی تأثیر بسیار کمی بر محیط زیست دارد و می تواند تا حد زیادی در حفظ طبیعت و کره زمین کمک کند.

آرامش
تغذیه سوئدی نه تنها از نظر زیست محیطی پایدار است (بر استفاده از غذاهای فرآوری شده با استفاده از روشهای پایدار تاکید دارد) بلکه شیوه زندگی افراد را نیز تغییر می دهد. افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند معمولاً به خوردن غذاهای ساده تشویق می شوند و محدودیت های تغذیه ای زیادی در این رژیم وجود ندارد.

بهترین توصیه ها: تغذیه سواحل جنوبی

اثرات تغذیه ای

گران: همه محصولات مجاز در این رژیم ، از جمله ماهی و سایر محصولات ارگانیک می توانند گران باشند. غذاهای دریایی غذای اصلی این رژیم هستند و دسترسی به شهرها و کشورهای خارج از دریا می تواند مشکل و گران باشد. در دسترس بودن مزارع ارگانیک و استفاده از محصولات آنها نیز می تواند هزینه این تغذیه را افزایش دهد.

زمان زیادی می برد
یافتن و تهیه غذا در تغذیه سوئدی می تواند زمان بر باشد تا به هزینه بالا اضافه شود. از آنجا که استفاده از غذاهای فرآوری شده در برنامه سوئدی توصیه نمی شود ، باید زمان زیادی را صرف تهیه و پخت این غذا در خانه کنید. علاوه بر این ، متخصصان تغذیه و متخصصان تغذیه معتقدند که غذای سوئدی باید به آرامی و با دقت مصرف شود.

جی! دولت سوئد چطور؟

مدت کوتاهی پس از شروع به یک روند جهانی تبدیل شد. امروزه بسیاری از مردم جنوب شرقی آسیا و خاورمیانه از این رژیم استقبال می کنند و از آن پیروی می کنند. با بررسی نظرات افرادی که از این رژیم پیروی کرده اند می توان دریافت که ادعاهای این برنامه تغذیه ای با رشد سریع در مدت زمان کوتاهی درست است و همه متخصصان تغذیه کاهش وزن مشابهی را تجربه کرده اند.

با این حال ، بسیاری از متخصصان تغذیه در سراسر جهان معتقدند که کاهش وزن کوتاه مدت و شدید می تواند بدن را شوکه کرده و حتی منجر به اضافه وزن شود. کاهش مایعات بدن و دریافت کمتر از 1000 کالری در روز از مسائل جدی این رژیم غذایی است که متخصصان آنها را به عنوان عوامل خطرساز برای بدن شناسایی کرده و در نظر می گیرند.

جی! آیا تغذیه سوئدی برای من مناسب است؟

جی!  آیا تغذیه سوئدی برای من مناسب است؟

رعایت این رژیم برای زنان باردار ، دیابتی ها و افراد مبتلا به بیماری های اولیه توصیه نمی شود. همچنین ، اگر به غذاهای دریایی تازه دسترسی ندارید یا دوست ندارید ماهی و میگو بخورید ، ممکن است در رعایت رژیم دچار مشکل شوید. رعایت این رژیم برای افراد بالای 35 سال مناسب نیست.

تجربه برنامه غذای سوئدی

این برنامه تغذیه ای برای کاهش سریع وزن در کوتاه مدت طراحی شده است و هدف اصلی آن استفاده از غذای تمیز است. پیروی از این رژیم می تواند چالش برانگیز باشد ، اما افرادی که از این رژیم پیروی کرده اند در عرض دو هفته 5 تا 9 کیلوگرم وزن کم کرده اند.

یکی از عوامل مهم پیروی از این برنامه تغذیه ای در نظر گرفتن میزان مصرف روزانه 2 لیتر آب است. افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معمولاً خیلی زود دچار کم آبی می شوند و خسته و خسته می شوند. بسیاری از متخصصان تغذیه نیز معتقدند که به دلیل کم آبی سریع بدن ، افراد در ابتدای این رژیم کاهش وزن قابل توجهی را تجربه می کنند.

در حالی که در برخی برنامه های تغذیه ای ، کم آبی در بدن رخ نمی دهد و در نتیجه میزان کاهش وزن با شیب کمتری دنبال می شود.
بسیاری از افرادی که برن را امتحان کرده اند معتقدند که پیروی از دستورالعمل های این برنامه تغذیه به صورت گروهی و ایجاد یک کمپین باریک بهترین راه برای کاهش وزن است. این کمپین ها می توانند شرایط تغذیه ای دشواری را برای افراد آسان کرده و انگیزه کافی را برای افراد ایجاد کنند تا سعی کنند در عرض دو هفته وزن خود را کاهش دهند.

خلاصه مقاله

این برنامه تغذیه یکی از سخت ترین اما م effectiveثرترین تغذیه ها در زمینه کاهش وزن است. این برنامه تغذیه معتقد است که با افزایش میزان متابولیسم در کمتر از 15 روز ، می تواند منجر به کاهش وزن در افراد شود. هر دوره تغذیه 14 روز است و باید بین هر دوره حداقل 90 روز باشد.

مصرف دو لیتر آب در روز یکی از مهمترین موارد در تغذیه سوئدی است زیرا به دلیل تغذیه نامناسب ، افراد به راحتی می توانند دچار کم آبی و خستگی شدید شوند. اغلب ، بی توجهی به این علائم باعث می شود افراد زودتر از رژیم غذایی سوئدی دست بکشند. این برنامه غذایی ، با مزایای فراوان ، می تواند زمان بر و پرهزینه باشد.

مهمترین نقطه قوت این برنامه تغذیه این است که به محیط زیست آسیب نمی رساند. رعایت این رژیم برای زنان باردار و افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *