آیا بیداری زودهنگام شما را خوشحال تر می کند؟

آیا بیداری زودهنگام شما را خوشحال تر می کند؟


زود بخواب ، زود بیدار شو! آیا این گفته می تواند درست باشد؟ آیا افراد صبح شادتر هستند و احتمال موفقیت آنها بیشتر است؟ بیایید آن را مشخص کنیم. چه پرنده اولیه باشید و چه جغد شب ، ادامه مطلب را بخوانید و دریابید که صبح بیدار شدن از خواب چه تاثیری بر سلامتی شما می گذارد!

علم در مورد بیداری قبلی چه می گوید؟

یکی تازه مطالعه ای که در سال 2021 در Jama Psychiatry منتشر شد دریافتند کسانی که یک ساعت زودتر از حد معمول از خواب بیدار می شوند 23 درصد کمتر در معرض علائم افسردگی قرار دارند. ممکن است دلایل مختلفی برای کاهش این ریسک وجود داشته باشد. در ابتدا ، کسانی که زودتر از خواب بیدار می شوند معمولاً نور خورشید بیشتری دریافت می کنند و این نور طبیعی خورشید به بازیابی و تعادل کمک می کند ریتم شبانه روزیبه وقتی چرخه خواب و بیداری ما هماهنگ باشد ، مزایای آن را هم در خواب و هم در خلق و خوی خود می بینیم-دو عاملی که مستقیماً بر افسردگی تأثیر می گذارد! در واقع ، هرچه بیشتر نور خورشید در طول روز دریافت کنید ، شب ها بهتر می خوابید و شادتر می شوید!

ثانیاً ، کسانی که زودتر از خواب بیدار می شوند ، احتمالاً کمتر عجله می کنند و تمام صبح استرس دارند. از این گذشته ، اگر زودتر از خواب بیدار شوید ، زمان بیشتری برای نوشیدن قهوه صبح خود در آرامش و سکوت (امیدوارم) ، صرف ناهار و شاید حتی عرق کردن سریع خواهید داشت. مهم نیست چگونه از وقت خود استفاده می کنید ، این یک ساعت اضافی خوشبختی محض است! علاوه بر این ، می توانید از احساس دیرهنگام و عدم آمادگی ناشی از اضطراب جلوگیری کنید.

بنابراین – آیا مردم صبح شادتر هستند؟ فقط بر اساس این عوامل ما بله رای می دهیم! با این حال ، ارزش این را دارد که اگر زودتر از خواب بیدار شوید احساس بهتری داشته باشید. زیرا در پایان روز ، همه افراد متفاوت هستند. این در مورد پیدا کردن آنچه برای شما و شیوه زندگی شما مناسب است است!

متصل: 9 نکته برای بازگرداندن ریتم شبانه روزی

مرد صبحانه نیستی؟ این هک ها را امتحان کنید

همه افراد صبحگاهی نیستند و اشکالی ندارد! اگر خود را جغد شب می دانید ، از این طاعون برای کمک به بدن خود برای تنظیم صبحگاهی استفاده کنید. قبل از اینکه بفهمید زودتر بیدار می شوید!

شماره 1 با آن قهوه های عصرانه خداحافظی کنید

کافئین می تواند تا 8 ساعت در سیستم بماند ، به این معنی که قهوه های بعد از ظهر باید از بین بروند. اگر تمام روز قهوه می نوشید ، خود را به چالش بکشید تا آخرین فنجان را حداکثر تا ساعت 1 یا 2 بعد از ظهر بخورید! در حالت ایده آل ، مهلت را به سمت جنوب تعیین کنید! بنابراین ، زمانی که ساعت 8 تا 22 شب می چرخید ، بدن شما در بهترین حالت برای یک خواب آرام قرار دارد.

اگر به تقویت انرژی بعد از ظهر نیاز دارید ، 20 دقیقه پیاده روی کنید ، میان وعده های انرژی زا بخورید یا برای یک تمرین سبک وقت بگذارید!

شماره 2 شب قبل آماده شوید

هنگام تلاش برای ایجاد عادات جدید ، آماده سازی مهم است! همه چیز را برای بیدار شدن زودتر از شب قبل تنظیم کنید ، که به نوبه خود به آرامش بیشتر شما کمک می کند.

  • ساعت زنگ دار را کوک کن
  • لباسهایت را بپوش
  • یک صبحانه مقوی تهیه کنید
  • قهوه را طوری آماده کنید که در زمان بیداری مشخص آماده شود
  • زودتر بخوابید تا حداقل 7 ساعت بخوابید!

برای بردن؟ مطمئن شوید که اقدامات پیشگیرانه ای را برای خواب آرام انجام می دهید. به ما اعتماد کنید ، اگر این ترفندهای ساده را دنبال کنید ، صبح زود بیدار شدن آسان تر می شود!

شماره 3 به یک زمان ثابت برای خواب متعهد باشید

رویای روی ثبات رشد می کند. هر شب سر ساعت مشخصی شروع به خواب کنید و هر روز صبح در همان ساعت بیدار شوید. هرچه بیشتر به این روال پایبند باشید ، سازگاری سازمان شما راحت تر خواهد بود. نتیجه؟ وقتی بیدار می شوید شادتر هستید!

و بهترین راه برای حفظ ثبات در هنگام خواب؟ یک برنامه روتین عصرانه ایجاد کنید. با خاموش کردن تلفن ، چند نفس عمیق شروع کنید و واقعاً سعی کنید هوشیاری خود را در عصر قبل از خواب تنظیم کنید.

شاید مدیتیشن کنید ، وارد شوید یا یک چای آرام بخش میل کنید – آنچه را که در درون شما طنین انداز است پیدا کنید. یک برنامه عصرانه نه تنها شما را تشویق می کند زودتر بخوابید ، بلکه به بدن شما کمک می کند تا سریعتر بخوابد!

متصل: به گفته یک متخصص خواب ، موارد و آنچه نباید برای بهترین خواب شب انجام دهید

شماره 4 از کوچک شروع کنید

لازم نیست زود بیدار شوید. در حقیقت ، آسان تر است که به آرامی به بدن خود کمک کنید تا به جای اینکه یک ساعت زودتر از خواب بیدار شود ، برنامه خواب متفاوتی را تنظیم کند. به عنوان مثال ، می توانید فردا 15 دقیقه زود از خواب بیدار شوید. سپس روز بعد ، 30 دقیقه زودتر و غیره. شما به آرامی و پیوسته در مسابقه برنده می شوید! ما می خواهیم سعی کنیم بیداری زودهنگام را در دراز مدت درک کنیم تا واقعاً سودمند باشد.

شماره 5 یک برنامه معمول صبحانه ایجاد کنید

چرا مردم صبح ها شادتر هستند؟ غالباً پرندگان اولیه دارای یک برنامه روزانه صبحانه هستند که یک روز موفق را ترویج می کند.

اگر به این فکر می کنید که از کجا شروع کنید ، روی لذت بردن از صبحانه تمرکز کنید تا انگیزه بیشتری برای بلند شدن داشته باشید! به عنوان مثال ، می توانید یک روال صبحگاهی ایجاد کنید که پر از چیزهایی باشد که اهداف شما را پشتیبانی می کند و به شما کمک می کند بهترین احساس را داشته باشید ، مانند:

  • مصرف صبحانه مقوی
  • با یک تمرین سرگرم کننده صبحگاهی سلامت روانی و جسمانی را در درجه اول قرار دهید
  • تمرین تمرکز حواس با مدیتیشن آرامش بخش
  • خواندن یا نوشتن خاطرات برای آرامش ذهن
  • در حالی که چند قدم صبح را برمی دارید ، با سگ خود قدم بزنید تا کمی هوای تازه داشته باشد
  • هر کاری که می خواهید انجام دهید ، به شما کمک می کند تا برای یک روز عالی آماده شوید. 🙂

متصل: من صبحانه خود را با 15 دقیقه پیاده روی صبحگاهی شروع کردم و در اینجا آنچه او برای سلامتی من انجام داد را مشاهده می کنید

شماره 6 روحیه و انرژی خود را پیگیری کنید

حتی اگر مردم صبح شادتر باشند ، آیا شما صبح شادتر هستید؟ این همیشه باید اولویت شماره یک باشد! عادت کنید که هنگام بیدار شدن از خواب ، حالت و سطح انرژی خود را توصیف کنید. به این ترتیب می توانید پیگیری کنید که آیا بیدار شدن زودتر به احساس بهتر شما کمک می کند یا خیر! همچنین ، همیشه خوب است که خودتان را بررسی کنید و ببینید کجا می توانید سلامت کلی خود را ارتقا دهید.

مردم صبح شادتر هستند؟ زودتر از خواب بیدار شوید و ببینید چه احساسی دارید!

در پایان روز ، هر کس متفاوت است. نکته اصلی این است که یک شیوه زندگی سالم پیدا کنید که بهترین احساس را داشته باشد. با این حال ، امتحان کردن ضرری ندارد! زنگ هشدار خود را 15 دقیقه زودتر از حد معمول تنظیم کنید و ببینید روزتان چگونه می گذرد! شما هرگز نمی دانید – به هر حال ، شما می توانید یک فرد صبح باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *