آگاهی از تغذیه: اصول آگاهی از خوردن


خوردن آگاهانه راهی برای خوردن است که بر گرسنگی و سیری تمرکز می کند. اصول آگاهی تغذیه ای و مزایای خوردن را بخوانید.

تغذیه آگاهانه راهی برای ایجاد ارتباط سالم با غذا است. ترویج تفکر مثبت و تشخیص و احترام به گرسنگی از جمله اصول این رویکرد است.

ایولین تریبول و الیز راش از متخصصان تغذیه بودند که اولین بار در سال 1995 در کتاب تغذیه آگاهانه: مسیر غذایی انقلابی از کلمه غذا خوردن به شیوه سالم استفاده کردند.

با این حال ، باید بدانید که این دو نفر اولین افرادی نبودند که اصول این روش را آموزش دادند.

با تأسیس کوه سبز در سال 1973 ، تلما ویلر بر جامعه ای غیر مغذی و عادات خوب برای سلامتی طولانی مدت تأکید کرد.

چند سال بعد ، سوزی آیرباخ در کتابی به نام چاقی ، مشکل فمینیسم ، چگونگی به پایان رساندن غذا با اضطراب غذا را توضیح می دهد.

همچنین در سال 1982 ، شاعری به نام جنین روث کتابی در زمینه تغذیه منتشر کرد.

ماهیت آگاهی تغذیه ناشناخته است ، اما پیام اصلی آن ضد تغذیه ، ایجاد تصویر خوب از بدن ، ایجاد صلح با غذا و گوش دادن به بدن است.

رژیم غذایی برچسب خوب یا بد را تعیین می کند. اما تغذیه آگاهانه بر احترام به گرسنگی و پایبندی به رژیم غذایی متعادل برای سلامت جسمی و روانی پایدار تأکید می کند.

این مقاله اصول اولیه تغذیه دقیق و نحوه شروع کار را بررسی می کند. همچنین مزایا و معایب استفاده از این روش را توضیح می دهد.

همچنین بخوانید:

تغذیه چیست و چرا اهمیت دارد؟ (کلیک)

آگاهی از تغذیه چیست؟

به گفته تریبول و راش ، در تغذیه آگاهانه ، باید بر روی علائم گرسنگی تمرکز کرد و بدون احساس گناه ، تغذیه مورد نظر را خورد. به این ترتیب ، او از غذا خوردن لذت می برد ، به علائم گرسنگی احترام می گذارد و سیری شناخته می شود.

در واقع ، این روند کاملاً متداول است. با این حال ، این وضعیت برای برخی از افراد (از جمله افرادی که سالها رژیم گرفته اند) مورد سوال نیست.

در واقع ، سالها محدودیت عادات غذایی ، مصرف غذا برای مقابله با احساسات منفی و بیش از حد و غذاهای سالم از عوامل مقابله با خوردن ناخودآگاه است.

به گفته تریبول و راش ، نوزادان نمونه خوبی از تغذیه آگاهانه هستند. به این ترتیب مردم دید ساده ای نسبت به غذا دارند.

با استفاده از این روش ، می توانید با ایجاد اعتماد در علائم طبیعی گرسنگی و سیری ، ارتباط قوی با بدن خود برقرار کنید.

همچنین بخوانید:

نکات تغذیه ای برای افزایش طول عمر و سلامتی (کلیک کنید)

10 اصل اساسی آگاهی از تغذیه

به منظور پیروی از تغذیه شناختی ، 10 اصل کلیدی باید رعایت شود. تریبول و راش در کتاب خود به این موضوع اشاره کردند و سپس آن را در نسخه های بعدی به روز کردند.

آرامش و غذا

غذا دشمن نیست.

غذا نباید ممنوع تلقی شود. در واقع حساسیت یا عدم تحمل غذایی تبعیض آمیز است.

سوء استفاده از غذا اشتهای کنترل نشده ، احساس محرومیت و بی اشتهایی را سرکوب می کند.

طرز فکر قبلی در مورد دولت را حذف کنید

طرفداران چنین رژیم هایی از رژیم غذایی و تأثیرات آن بر بدن آگاه هستند. در تغذیه ، غذاها به دلیل ایده سالم تر و خاص تر فیلتر می شوند.

مغذی بودن به ویژه برای طول عمر خطرناک است.

افرادی که از رژیم غذایی پیروی می کنند ، رژیم غذایی خود را با توجه به ترجیحات خود انتخاب می کنند و روی چیزهایی مانند گرسنگی ، هوس و هوس های جسمانی تمرکز نمی کنند.

تغذیه بر همه این موارد تمرکز دارد.

پلیس غذا را به چالش بکشید

داشتن نگرش پلیس غذا به معنای اخلاقی تر کردن غذا است. در حقیقت ، مردم غذاهای سالم و ناسالم را بد می دانند.

این باورها واقعیت ندارند و چالش برانگیز و مغذی هستند.

به گرسنگی احترام بگذارید

کاهش مصرف غذا منجر به پرخوری می شود. در تغذیه آگاهانه ، آنها از کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی ها برای تامین کالری کافی خود استفاده می کنند.

این ممکن است برای برخی از افراد دشوار باشد ، اما هدف افزایش آگاهی در مورد گرسنگی و سیری است.

با احساسات خود معامله کنید

گاهی اوقات افراد برای مقابله با احساسات ناراحت کننده یا چالش برانگیز غذا می خورند. به این می گویند تغذیه احساسی.

در این اصل ، استفاده از روش های مختلف مقابله با احساسات توصیه می شود. این شامل ثبت وقایع روز ، پیاده روی و تماس با یک دوست یا بستگان است.

علاوه بر این ، مهم است که متخصصان منابع مشکل را بیابند و بهترین استراتژی های مقابله را بیاموزند.

دلیل رضایت را دریابید

غذا خوردن باید کافی باشد.

خوردن غذاهای خوشمزه در محیطی دوستانه باعث ایجاد احساس رضایت می شود. در واقع ، این وضعیت با وضعیت رضایت بیشتر همراه است.

تشخیص مخفی

احساس گرسنگی و سیری باید محترم شمرده شود.

اصول تغذیه آگاهانه شامل پایبندی به غذا و بعد از آن است. در واقع ، شما باید به طعم غذا ، احساس آن و گرسنگی شما توجه کنید. این در تعیین زمان سیری از سیری بسیار عالی است.

به سلامت خود احترام بگذارید – تغذیه نرم

آنچه برای زمان و تداوم استفاده می شود مهم است. شما باید غذاهایی را انتخاب کنید که به اهداف و اشتهای غذایی شما نزدیک هستند.

به بدن احترام بگذارید

انتظارات نادرست از بدن باعث انتقادات زیادی می شود.

در واقع ، حفظ این انتظارات ، رد ایده های تغذیه ای را دشوار می کند.

تمرکز بر تغذیه آگاهانه باعث قدردانی و احترام به بدن می شود.

حرکت – احساس متفاوت بودن

به جای تمرکز بر میزان کالری سوزانده شده ، هنگام تمرین بر احساسات خود تمرکز کنید.

در واقع باید از این احساس به عنوان انگیزه ای برای زنده ماندن و زنده ماندن استفاده کرد.

همچنین بخوانید:

نحوه محاسبه کالری (کلیک کنید)

چگونه از آگاهی تغذیه پیروی کنیم

تغذیه آگاهانه یک شیوه زندگی است و هرکسی آن را متفاوت می داند. اگر می خواهید از رژیم غذایی سالم پیروی کنید ، این مراحل را دنبال کنید:

  • عادات غذایی: به عادات غذایی خود بدون قضاوت توجه کنید.
  • به دلایل خوردن فکر کنید: به دنبال گرسنگی فیزیکی یا احساسات منفی در پشت تصمیم به غذا خوردن باشید.
  • در نظر گرفتن: آموزش انضباطی علل روانی پشت غذا خوردن احساسی را تغییر می دهد.
  • به علائم گرسنگی گوش دهید: وقتی احساس گرسنگی می کنید ، غذا بخورید و مصرف غذا را محدود نکنید.
  • از ارزش غذایی خودداری کنید: از استفاده از برچسب غذای خوب یا بد خودداری کنید.

همچنین بخوانید:

راهنمای تغذیه سالم (کلیک کنید)

مزایای آگاهی از تغذیه

آگاهی از تغذیه فواید جسمی و روانی دارد.

فواید جسمانی

مطالعه دیگری در سال 2019 شامل 37 بزرگسال مبتلا به بی اشتهایی عصبی و 39 نفر بدون بی اشتهایی عصبی بود.

این معیار شناسایی دقیق سیگنالهای بدن توسط افراد را تشخیص می دهد.

بر اساس نتایج این مطالعه ، بین استفاده از تغذیه آگاهانه و افزایش حساسیت در افراد مبتلا و بدون اختلال خوردن ارتباط وجود دارد. با این حال ، تغذیه آگاهانه در افراد مبتلا به بی اشتهایی غیر معمول نبود.

بر اساس نتایج بدست آمده ، اگرچه افراد مبتلا به بی اشتهایی عصبی نسبت به دیگران در خوردن غذا با دقت بیشتری مشکل دارند ، اما انجام این کار در تشخیص سیگنال های طبیعی بدن بهتر است.

مزایای روانی

مطالعه 2019 پذیرش بدن و مدیریت وزن را مورد بررسی قرار داد. طبق این مطالعه ، شرکت کنندگان بر گرسنگی بدن و تغذیه شناختی تمرکز کردند و تصویر بهتری از بدن خود داشتند.

با این حال ، این نسبت برای شرکت کنندگان با شاخص توده بدنی پایین (BMI) قوی تر بود. بنابراین محققان دریافتند که تمرکز بر BMI برای مطالعات آینده مهم است.

در حقیقت ، اگرچه این مطالعه شامل اعضای نژادها و قومیت های مختلف بود ، اما 72 درصد آنها زن بودند.

همچنین بخوانید:

ارتباط تغذیه و سلامت روان (کلیک کنید)

خطرات و ملاحظات

آگاهی برای همه مناسب نیست.

به عنوان مثال ، افراد مبتلا به بیماریهای خاص که نیاز به تغذیه ویژه دارند باید از توصیه پزشک یا متخصص تغذیه خود پیروی کنند.

این افراد شامل افراد مبتلا به دیابت ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی هستند.

برخی افراد نیز به دلایل بهداشتی باید از خوردن برخی غذاها خودداری کنند. به عنوان مثال ، افراد مبتلا به بیماری سلیاک باید از غذاهای محرک اجتناب کنند.

برخی از افراد مانند افرادی که دچار بی اشتهایی عصبی هستند نباید از تغذیه آگاهانه پیروی کنند. آنها باید از توصیه پزشک یا متخصص تغذیه خود پیروی کنند.

نتیجه

خوردن آگاهانه راهی برای خوردن است که بر گرسنگی و سیری تمرکز دارد و شامل تمرین مثبت اندیشی است. در واقع ، این رویکرد برای ایجاد رابطه سالم با بدن و غذاها طراحی شده است.

منابع متعددی برای افرادی که مایل به رعایت اصول آگاهی تغذیه هستند وجود دارد. اینها شامل کتاب ها ، گروه های حمایتی و متخصصان تغذیه است.

لازم به ذکر است که تغذیه آگاهانه برای همه انتخاب مناسبی نیست. در واقع ، افراد مبتلا به بیماری یا رژیم غذایی خاص باید قبل از خوردن دقیق غذا با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنند.

مکمل ها و محصولات مراقبت را از داروخانه آنلاین Oiro بررسی و خریداری کنید کلیک.

1 »2» 3 »4» 5 به این نسخه امتیاز می دهم!

[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *