چگونه یک پالومای عالی بسازیم


پرش به دستور غذا

با ما آسان به دنبال دستور پخت پالوما، می توانید این نوشیدنی با طراوت مکزیکی را تجربه کنید که طعم روشن تکیلا، گریپ فروت و لیموترش را با هم ترکیب می کند. مناسب برای روزهای گرم و مهمانی های تابستانی.

پالوما یک کوکتل مکزیکی کلاسیک است که محبوبیت جهانی آن افزایش یافته است. و چرا نباید اینطور باشد؟ طراوت بخش است و دارای ترکیبی نیروبخش از طعم ها، از جمله طعم تکیلا (که یک کوکتل مکزیکی است، این ماده مشخص بود)، آب گریپ فروت، آب لیموترش، و یک قطره شربت ساده که همه با آب گازدار پر شده است. ترکیبی از مرکبات و حباب ها مطمئناً تشنگی شما را برطرف می کند و این را به یک کوکتل در روزهای گرم تبدیل می کند.

با این حال، پالوما را با مارگاریتا قاطی نکنید! بله، هر دو دارای تکیلا هستند و به طرز ماهرانه ای دنیای تند و شیرین را با هم ترکیب می کنند، اما پالوما با استفاده از گریپ فروت به جای آب لیمو و سه ثانیه، مانند مارگاریتا، آن را تکان می دهد.

عناصر

من تکیلا بلانکو (یا تکیلا نقره ای، همانطور که گاهی اوقات به آن می گویند) را توصیه می کنم که ظاهری شفاف و تمیز ارائه می دهد.

  • 2 اونس تکیلا (ترجیحا بلانکو یا نقره ای)
  • 2 اونس آب گریپ فروت تازه (ترجیحا تازه)
  • 2 اونس آب گازدار
  • ½ اونس آب لیموترش
  • ¼ اونس شربت ساده (اختیاری)
  • نمک (برای لبه)
  • یخ
  • تکه های گریپ فروت برای تزئین (اختیاری)

ظروف مورد نیاز:

برای این دستور غذا به موارد زیر نیاز دارید:

  • یک تخته برش و چاقو برای بریدن قاچ های آهک و گریپ فروت
  • یک بشقاب کوچک برای نمک
  • یک قاشق همزن یا همزن کوکتل برای ترکیب مواد
  • یک فنجان اندازه گیری یا جیگر برای اندازه گیری مایعات
  • یک لیوان برای سرو (ترجیحا لیوان هایبال یا کالینز)

دستورالعمل ها

آماده سازی

لیوان را با کشیدن یک گوه آهکی در امتداد لبه آماده کنید و سپس لبه را در یک بشقاب کوچک پر از نمک فرو کنید.

اضافه کردن

در لیوان آماده شده، تکیلا، آب گریپ فروت، آبلیمو و شربت ساده را اضافه کنید. لیوان را با یخ پر کنید و به آرامی هم بزنید تا ترکیب شود.

بالا

روی لیوان را با آب گازدار پر کنید، در آخر هم بزنید و در صورت تمایل با یک تکه گریپ فروت تزئین کنید.

خوردن!

نکات و ترفندهایی برای ساختن پالومای عالی

پالوما یک نوشیدنی ساده و لذت بخش است. با این وجود، در اینجا چند نکته و ترفند وجود دارد که می تواند خلاقیت شما را ارتقا دهد.

تامین بهترین مواد اولیه

تکیلا بلانکو (یا نقره ای) درجه یک را انتخاب کنید، زیرا طعم های شفاف و ترد آن کاملا مکمل مرکبات است. در حالی که گریپ فروت تازه فشرده و آب لیموترش ممکن است کار فشرده‌تری داشته باشد، اما بازی را تغییر می‌دهد. آنها دارای تازگی هستند که با آبمیوه های از پیش بسته بندی شده به دست نمی آورید.

با شربت ساده آزمایش کنید

ما شربت ساده را فهرست کرده‌ایم، اما این به شما بستگی دارد که چه مقدار آن را اضافه کنید (یا اصلاً آن را بگنجانید). هر چه نوشیدنی های خود را شیرین تر دوست داشته باشید، شربت بیشتری برای اضافه کردن دارید. اگر نوشیدنی تارت و تند را ترجیح می دهید، مقدار آن را کاهش دهید. از طرف دیگر، شربت ساده را با شربت آگاو جایگزین کنید تا طعم های جدید را کشف کنید.

کامل کردن لبه نمکی

لبه شور نه تنها بر طعم تأثیر می گذارد، بلکه بسیار خنک به نظر می رسد. با نمک کوشر یا دریا همراه باشید و از نمک یددار اجتناب کنید، زیرا می تواند طعم فلزی بدهد. به آرامی یک گوه آهکی را دور لبه لیوان بکشید و سپس آن را در ظرف کم عمق پر از نمک فرو کنید. برای تغییر، نمک ها یا ادویه های طعم دار را امتحان کنید.

خنک کردن با یخ مناسب

از آنجایی که به طور سنتی در روزهای گرم از پالوما لذت می برند، یخ جزء مهمی در حفظ دما و تعادل آن است. برای لذت بردن از خلوص این نوشیدنی، مکعب های بزرگ یخ شفاف، عاری از ناخالصی ها را انتخاب کنید.

تغییرات

همیشه جایی برای خلاقیت و شخصی سازی وجود دارد، درست است؟ در اینجا برخی از اصلاحات وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید تا آن نسخه از پالوما را پیدا کنید که مناسب شماست:

یک پالومای سالم تر و کم کربوهیدرات

اگر به دنبال یک نسخه سبک تر هستید، شربت ساده را با یک جایگزین طبیعی شیرین و کم کالری مانند استویا یا عصاره میوه راهب عوض کنید. برای کاهش بیشتر کربوهیدرات ها، آب گریپ فروت را با آب گازدار کم قند و طعم گریپ فروت کم کربوهیدرات جایگزین کنید. انجام این کار طعم مرکباتی نوشیدنی را قربانی نمی کند و به جوشش آن می افزاید.

پالومای تند

برای آن لگدی که دوستداران ادویه میل می کنید، چند تکه هالاپینو به پالومای خود اضافه کنید. برش های هالاپینو را با آب لیمو مخلوط کنید. این واقعا آتش را شعله ور می کند. می خواهید یک قدم جلوتر بروید؟ از فلفل سرانو یا هابانرو استفاده کنید. فقط هربار کمی اضافه کنید تا مبادا آنقدر اضافه کنید که مرکبات و تکیلا را تحت تأثیر قرار دهد.

پالوما مزکال

برای یک تغییر بزرگ، تکیلا را با مزکال، یکی دیگر از ارواح معروف مکزیک، عوض کنید. مزکال از آگاو درست می شود و رنگ دودی پیچیده ای به کوکتل اضافه می کند. این نوع طعم مرکبات را تکمیل می کند و عمق جدیدی را به پالوما می بخشد، گزینه ای فوق العاده برای کسانی که از پروفایل های قوی تر و پیچیده تر لذت می برند.

پالومای تزریق شده با میوه

با معرفی میوه های دیگر، مانند توت فرنگی، تمشک یا تمشک، مرکبات را سنگین کنید. شیرینی این افزودنی ها تکیلا را تکمیل می کند و در عین حال جذابیت بصری مقاومت ناپذیری را به نمایش می گذارد. برای یک پیچ و تاب استوایی، پوره آناناس یا انبه را اضافه کنید – در کمترین زمان به بهشت ​​استوایی خواهید رسید!

چگونه یک پالومای بدون الکل درست کنیم

در حالی که تکیلا یک عنصر اصلی در پالومای سنتی است، هنوز هم می توانید آن را کنار بگذارید و یک نوشیدنی خوشمزه درست کنید. یک شربت با طعم تکیلا و آب گازدار جایگزین طعم می شود و جوشانده می شود. شما همچنین می توانید با سایر ارواح غیر الکلی که به خوبی با مرکبات جفت می شوند، آزمایش کنید.

سوالات متداول

چگونه باید پالوما بنوشم؟

هیچ راه درستی برای نوشیدن پالوما وجود ندارد. این به شما بستگی دارد. با این حال، چند پیشنهاد می تواند لذت شما را افزایش دهد. ابتدا یک جرعه کوچک بنوشید تا از تعادل طعم ها و لبه نمکی آن مطلع شوید. سپس با خیال راحت لیوان را از ساقه آن (اگر از شیشه ساقه دار استفاده می کنید) یا پایه آن را بگیرید تا خنک بماند. پالوما را به آرامی میل کنید تا تعامل لذت بخش بین مرکبات تند، تکیلا صاف و حباب های جوشان را تجربه کنید.

از چه نوع آب گریپ فروت استفاده کنم؟

آب گریپ فروت نقش مهمی در طعم و کیفیت پالومای شما دارد. آب گریپ فروت تازه فشرده برای طعم روشن و تازه ایده آل است. اگر آب میوه تازه در دسترس نیست، آب گریپ فروت با کیفیت بالا و خالص و بدون قند اضافه شده یا طعم دهنده مصنوعی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که می توانید از آب گریپ فروت صورتی یا سفید استفاده کنید. چون تفاوت های ظریفی در سلیقه آنها وجود دارد، آزمایش کنید تا ببینید کدام را ترجیح می دهید.

درست کردن پالومای خود پیش از زمان

تکیلا، آب گریپ فروت، آب لیموترش و شربت ساده (یا شیرین کننده مورد علاقه خود) را در یک پارچ مخلوط کنید. دستور پخت را در تعداد وعده هایی که می خواهید تهیه کنید ضرب کنید. مطمئن شوید که مخلوط را کاملا هم بزنید تا مواد به طور یکنواخت ترکیب شوند.

ذخیره پالومای از پیش مخلوط شده

هنگامی که پایه پالوما را مخلوط کردید، روی پارچ یا ظرف را با یک درب یا پلاستیک بپوشانید و آن را در یخچال نگهداری کنید. هیچ یخ یا کربناته ای اضافه نکنید تا کوکتل را آب نکنید و قوام آن خراب نشود. پایه از پیش مخلوط شده پالوما را می توان تا 24 ساعت نگهداری کرد تا زمانی که سرد و مهر و موم شده باشد تا طراوت و طعم را حفظ کند.

عناصر

  • 2 اونس تکیلا ترجیحاً بلانکو یا نقره ای
  • 2 اونس آب گریپ فروت ترجیحا تازه
  • 2 اونس آب گازدار
  • ½ اونس آب لیمو
  • ¼ اونس شربت ساده بسته به ترجیح
  • نمک برای رینگ
  • یخ
  • تکه های گریپ فروت برای تزئین اختیاری

اطلاعات تغذیه:

کالری: 180کیلو کالری (9%) کربوهیدرات ها: 13g (4%) پروتئین: 0.4g (1%) چربی: 0.1g سدیم: 18میلی گرم (1%) پتاسیم: 115میلی گرم (3%) فیبر: 0.1g قند: 12g (13%) ویتامین A: 11IU ویتامین سی: 20میلی گرم (24%) کلسیم: 10میلی گرم (1%) اهن: 1میلی گرم (6%)

سلب مسئولیت تغذیه

دستور العمل های نوشته شده و تولید شده در Food Faith Fitness فقط برای اهداف اطلاعاتی است.