چرا رژیم های کتوژنیک برای کسب و کار کوچک دوست نیست

لیست خرید رژیم کتوژنیک کسانی که فعالیت بدنی بالایی دارند ، رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا برایشان مفید 10 قوانین درباره رژیم کتوژنیک برای زنان شیرده Meant To Be شکسته 1402 است. اگر چه هیچ مکملی لازم نیست، بعضی از آن ها می توانند مفید باشند. با وجودی که روی رژیم کتوژنیک استاندارد و پروتئین مطالعات بیشتری صورت گرفته است، ولی رژیم کتوژنیک دوره ای و هدفمند طرفدار بیشتری دارد و معمولا بدنساز ها و ورزشکار ها بیشتر از آن استفاده می کنند. مطالعات نشان میدهند کسانی که از رژیم کتو کم کربوهیدرات پیروی میکنند، به احتمال اینکه در 3 تا 6 ماه اول کاهش وزن شدید را تجربه کنند بیشتر از کسانی است که از رژیم غذایی متعادلتر استفاده میکنند. بادگر می گوید: اگرچه ممکن است گزارش هایی مشاهده کرده باشید که نشان می دهد روغن نارگیل – و MCT های موجود در آن – می تواند در پیشگیری و حتی درمان بیماری آلزایمر نقش داشته باشد ، اما بسیاری از مزایای بهداشتی روغن MCT به طور کامل توسط علم الکترولیت در رژیم کتوژنیک چیست؟ اگرچه استفاده از میان وعدههای رژیم کتوژنیک میتواند این نوع آسیب را به حداقل برساند. اگرچه این رژیم فواید بسیاری دارد اما نکته بسیار مهم آن است که هرگونه تصمیمگیری دربارهی شروع، ادامه و پایان این رژیم میبایست زیر نظر متخصص تغذیه باشد. This post has been generated by GSA ᠎Conten t ​Ge​ne ra tor  DEMO.

مشکلات کبدی: اگر کبد بیش از حد مجبور به شکستن چربی شود، ممکن است بیماریهای موجود در آن وخامت بیشتری پیدا کنند. مشکلات کلیوی: کلیه در سوخت و ساز پروتئین نقش دارد و آین احتمال وجود دارد که رژیم کتو با کار کشیدن بیش از حد از کلیه برای سوختن پروتئین به آنها آسیب بزند (میزان توصیه شده مصرفی روزانه پروتئین در حال حاضر برای زنان ۴۶ گرم و مردان ۵۶ گرم است). رژیم کتوژنیک درواقع برای درمان بیماریهای عصبی همچون اپیلپسی ابداع شد، اما امروزه تحقیقات ثابت کردهاند که این رژیم فواید بسیاری همچون کاهش فشار خون دیاستولیک و سطح کلسترول خون را برای بدن به همراه داشته و در جلوگیری از بیماری هایی همچون بیماریهای قلبی، آلزایمر، پارکینسون، سندروم تخمدان پلیکیستیک و آسیب های مغزی موثر واقع میشود. طبق تحقیقات ما تقریبا تمام رژیم های کتوژنیک موجود چه آنهایی که در گوگل است و چه مواردی که در سایر فضاهای مجازی مثل اینستاگرام است همان رژیم کتوژنیک غیر اصولی که سرشار از چربی های اشباع و مضر است. آیا کتو برای محیطزیست مضر است؟ همانگونه که به آن اشاره شد، رژیم کتوژنیک علاوه بر تاثیرات مثبتی که در سلامت بدن دارد، همچون کاهش خطر ابتلا به انواع بیماریها، برای لاغری بسیار موثر است و به کاهش وزن کمک بسیاری میکند.

تا به حال در مورد بیش از حد رژیم کتوژنیک چیست نی نی سایت چیزی شنیده اید؟ خوب در مورد آن…

رژیم کتوژنیک چیست نی نی سایت در این روش در دورههای کوتاه بین رژیم خود فرد اجازه مصرف کربوهیدرات دارد، به عنوان مثال بعد از 5 روز محدودیت، 2 روز میتواند مصرف کربوهیدرات خود را افزایش دهد. مطابق با اصول رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات شما باید کم و مصرف چربیتان بیشتر باشد. کسانی که به اصول رژیم کتوژنیک بطور کامل عمل می کنند، وزن کم می کنند و لاغر می شوند. این رژیم برای ورزشکاران هم بسیار مورد تایید است ولی کسانی که بدنسازی کار می کنند بهتر است از یک رژیم دیگر استفاده کنند. چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند؟ غذاهای حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات، شامل شیرینیها و خوراکیهای نشاستهای نباید خورده شوند. به عبارت دیگر، کتوزیس وضعیتی است که در آن بدن به جای کربوهیدرات، از چربی برای تولید انرژی استفاده میکند. کودکانی که فعالیت زیادی دارند یا آنهایی که دچار اسپاستیسیته و گرفتگی ماهیچهای هستند، به انرژی بیشتری نیاز دارند و کودکانی که تحرک کافی ندارند، نیازشان به کالری، کمتر است. آنها چون عمدتاً آب هستند، حاوی کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات خالص و ۱۵ کالری در هر وعده میباشند. میبایست میزان کربوهیدرات دریافتی را زیر 50 گرم در روز و در حالت ایدهآل زیر 20 گرم نگهدارید، هرچه کربوهیدرات دریافتی کمتر باشد، رژیم کتوژتیک برای رسیدن به حالت کتوز، کاهش وزن یا بهبود دیابت نوع 2 مؤثرتر است.

بیش از 30 مطالعه علمی باکیفیت بالا نشان میدهد که در مقایسه با سایر رژیمهای غذایی، رژیمهای کمکربوهیدرات و کتو منجر به کاهش وزن مؤثرتر میشود. البته باید در مصرف این مواد احتیاط داشت، چراکه مصرف بیش از اندازه پروتئین باعث تبدیل پروتئین به گلوکز شده و وقوع کتوزیس را به تاخیر میاندازد. بیش از همه نسخههای این رژیم در مورد نسخه استاندارد تحقیقشده است و همان نسخهای است که بیشتر توصیه میشود. پیش آمده است، باید بگوییم این رژیم عوارض خاصی ندارد اما بهطورکلی اگر مبتلا به بیماری دیابت هستید و انسولین مصرف میکنید یا برای فشارخون بالا دارو مصرف میکنید یا در دوران شیردهی هستید، گرفتن این رژیم توصیه نمیشود. همچنین یادآوری میکنیم که افراد شیرده، افرادی که برای فشارخون بالا دارو مصرف میکنند و نیز افرادی که برای دیابت انسولین مصرف میکنند، از گرفتن این رژیم منع شده اند. رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب است؟ مطالعه ی دیگری نشان داده است:« افرادی که رژیم کتوژنیک میگیرند، در مقایسه با افرادی که از رژیم انجمن دیابت انگلستان پیروی می کنند،سه مرتبه بیشتر وزن کم میکنند». بیشتر سلولهای بدن ترجیح میدهند تا برای تولید انرژی از قند خون (که از مصرف کربوهیدرات ها به دست می آید) استفاده کنند.

چرا با رژیم کتوژنیک لاغر نمی شوم

سردرگمی و دمدمیمزاجی: مغز برای فعالیتهایش نیاز به قند دارد. البته توجه داشته باشید که این فرایند در هر فرد متفاوت است و بعضی ممکن است نیاز به رژیم غذایی تخصصی تری برای رسیدن به کتوزیس داشته باشند. همانند هر رژیم دیگری، رژیم کتو نیز می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. این کارآزماییهای بالینی در کودکانی انجام شده بود که به داروهای رایج ضد تشنج پاسخی نداده بودند و تنها در یکی از این کارآزماییهای بالینی، یک گروه اختصاصدادهشده به رژیم کتوژنیک را با یک گروه دیگر که این رژیم را دریافت نکرده بودند (گروه شاهد) مقایسه کرده بودند. زیرا بدن ما برای عملکرد سالم به همه گروه های غذایی و مواد مغذی نیاز دارد. سو تغذیه: اگر مصرف کافی از انواع سبزیجات، میوهها و غلات نداشته باشیم، احتمال ابتلا به کمبود ریز مغذیهایی همچون سلنیم، منیزیم، فسفر و ویتامین های گروه ب و ویتامین ث بیشتر میشود. پس بهترین رژیم غذایی رژیمی است که تمام ویتامین ها و مواد مغذی مورد بدن را تامین کند. دقت کنید میزان کربوهیدرات در مواد خوراکی زیر از سمت چپ به راست افزایش مییابد. درباره رژیم کتو عقاید مختلفی وجود دارد، اما به نظر میرسد این رژیم برای بسیاری از افراد بیخطر است.  C​onte nt was gen er ated by G​SA ᠎Co​ntent ᠎Genera tor DEMO!

از آنجایی که رژیم کتوژنیک لاغری کربوهیدرات اندکی دارد، مقادیر بالایی چربی و پروتئین را شامل میشود. گرچه تأثیر محیطی رژیم کتو به نحوه تنظیم آن بسیار بستگی دارد، اما پاسخ کوتاه به اکثر این سؤالات “نه” است.اما دقت کنید برنامه غذایی مربوط به این رژیم حتماً میبایست زیر نظر متخصص حاذق باشد تا خطرات احتمالی ناشی از آن به حداقل برسد. برای پاسخ به این سوالات و سوالات مشابه در مورد رژیم کتوژنیک، ادامه این مطلب از مجله ورزشی اکتین را دنبال کنید. پاسخ این است که از خوردن کربوهیدرات زیاد پرهیز کنید. در اصل کتو یک رژیم کاهش وزن با کربوهیدرات کم و چربی بالا است. اگر این وضعیت ادامه پیدا کرد، از خوراکیهای حاوی فیبر بالا بیشتر استفاده کنید. فواید رژیم کتو مانند سایر رژیمهای کم کربوهیدرات و چربی بالا است، اما قدرت آن از رژیمهای کم کربوهیدرات عمومی بسیار بیشتر است. فراتر از این اثر، یکی دیگر از مزایای بالقوه کاهش درصد چربی بدن است که میتواند در رژیم کتو حاصل شود (کاهش وزن بالا).

میوه های کتوژنیک

این کاهش وزن چربی بدن بهطور بالقوه در تعدادی از ورزشها از جمله ورزشهای استقامتی، یاریرسان است. رژیم لاغری سریع به شما این امکان را می دهد که تنها از سبزیجات و میوه ها در مقادیر بسیار محدود استفاده کنید.این محدودیت ممکن است شما را برکنار کرده و مانع ادامه برنامه رژیم غذایی شما شود. در ابتدای مطلب اشاره کردیم که هر نوع رژیم لاغری سریع بدون مشورت پزشک می تواند عوارض زیادی برای شما داشته باشد، چرا که رژیم مورد نظر با توجه به شرایط بدنی شما طراحی نشده و حتی آن ها را نادیده گرفته است. آووکادو یک میوه روغنی بسیار سالم است، هر صد گرم آووکادو یا ۱/۲ آووکادو متوسط حدود ۹ گرم کربوهیدرات دارد که ۹ گرم آن حاوی ۷ گرم فیبر است و موثرترین آن ۲ گرم کربوهیدرات آووکادو قابل هضم و جذب است. همینطور اعدادی را که مشاهده میکنید، نشاندهنده تعداد کربوهیدرات خالص در هر 100 گرم (3.5 اونس) غذا است. مهمتر از هر چیز، این رژیم سرشار از چربیهای اشباع است.

انواع صبحانه در رژیم کتوژنیک

این موضوع کاملاً منطقی است، از آنجا که کتوژنیک سطح قند خون را کاهش میدهد، نیاز به دارو را کاهش میدهد و عوارض ناشی از سطح بالای قندخون را کاهش میدهد، همچنین رژیم کتو ممکن است دیابت نوع 2 را درمان کند، پس در پیشگیری از آن نیز مؤثر است. این رژیم با محدود کردن مصرف کربوهیدرات، باعث میشود سلولهای بدن قند کافی برای تولید انرژی نداشته و به دنبال منبع انرژی دیگری باشند. معمولاً رژیم کتوژنیک بدون محدودیت کالری عمدی باعث کاهش وزن میشود. محدودیت دریافت مایعات در گذشته یکی از ویژگیهای این رژیم درمانی بود، اما چون موجب یبوست و سنگ کلیه میشد، دیگر آن را مفید نمیدانند. با این رژیم بدن به دستگاه چربی سوزی تبدیل میشود و این موضوع میتواند برای کاهش وزن مفید باشد. همچنین شواهد نشان داده است که مصرف چربی های اشباع شده در رژیم کتوژنیک لاغری باعث افزایش سطح LDL یا همان «کلسترول بد» خون میشود که میتواند منجر به بیماریهای قلبی شود.

پیروی از رژیم غذایی کتوژنیک می تواند باعث بروز برخی عوارض جانبی شود. یا رژیم پُرچربی یک گونه رژیم غذایی است با چربی زیاد، اندازهٔ کافیِ پروتئین و قندِ اندک، که بدن را وادار میکند تا بهجای قند، از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند. از آنجایی که رژیم کتوژنیک لاغری این رژیم مواد غذایی مصرفی را بسیار محدود میکند، پایبندی بلند مدت به آن دشوار است. چنین مواردی شامل مواد غذایی شیرین (نوشابه، آبمیوه، انواع اسموتی، کیک، بستنی و آبنبات) ، غلات و مواد نشاستهدار (محصولات گندم، رنج، پاستا و غلات صبحانه)، میوهها (شامل تمامی انواع میوه، به غیر از میوههایی همچون بلوبری، تمشک، یا توت فرنگی)، ریشه سبزیجات و تجهها (سیب زمینی، سیبزمینی شیرین، هویج و زردک) ، محصولات کم چرب یا رژیمی (مایونز کم چرب و سس سالاد کم چرب) و بعضی سسها و چاشنیها انواع ناسالم چربی (روغن گیاهی فراوری شده و مایونز) میشود. رژیم غذایی استاندارد و پر پروتئین بسیار رایج و محبوب هستند. رژیمی که از محبوب ترین و پرطرفدارترین رژیمهای غذایی در سراسر جهان است و مورد استفاده عموم قرار میگیرد. در زیر تصویر خوراکیهای مطلوب برای این رژیم آورده شده است.