هفت رژیم غذایی کتوژنیک بسیار مفید برای مشاغل کوچک

آیا رژیم اتکینز برای لاغری مفید است یا مضر؟ از طرف دیگر ، رژیم غذایی اتکینز باعث می شود که شما به تدریج میزان کربوهیدرات خود را افزایش دهید ، که در نهایت بدن شما را از کتوز خارج می کند. مرحله ۴: در این مرحله که مرحله نگهداری نام دارد میزان کربوهیدرات دریافتی ۸۰ تا ۱۰۰ گرم در روز است. شما در این مرحله می مانید تا حدود 10 پوند (4.5 کیلوگرم) از وزن هدف خود فاصله بگیرید. با این حال تحقیقات بیشتری در این زمینهها در حال انجام است. البته طرفداران کتو معتقدند که با وجود چربی، کتوژنیک یک رژیم کمکالری نیست. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر تغذیه وجود دارد. مدت زیادی است که پذیرش ۲۴ امکان ارتباط و مشاوره با بهترین متخصصان تغذیه کشور و دریافت رژیم آنلاین را فراهم کرده است.

رژیم کتوژنیک دکتر فرشته زمانی شاید همه ما در دورهای از زندگی خود برای کمکردن وزن و رسیدن به تناسب اندام، رژیمهای مختلفی را امتحان کرده باشیم یا دوستان و آشنایان پیشنهادات مختلفی در این خصوص به ما داده باشند و در اینترنت به موارد زیادی در این خصوص برخورده باشیم. علاوه بر این ، رژیم غذایی اتکینز برای جلوگیری از مشکلات سلامتی به مرور تغییر کرده است و اکنون توصیه می شود مقدار کمی نمک اضافی به همراه ویتامین ها یا مکمل ها مصرف کنید. با این حال، برخی از افراد از رژیم اتکینز و رژیم کتو (که در هر دو رژیم کربوهیدرات دریافتی محدود می شود) برای کاهش وزن استفاده می کنند. در این دو مرحله میوهها و حبوبات مجاز هستند. در این مرحله ، شما حداقل 12 تا 15 گرم کربوهیدرات خالص به عنوان سبزیجات بنیادی مصرف می کنید.

این درد معمولاً با حالت تهوع، استفراغ، حساسیت به نور، حساسیت به صدا، حساسیت به بو، خستگی و زودرنجی همراه است. غذاهای فرآوری شده احتمال ابتلا به چاقی، بیماری قلبی – عروقی و … رژیم غذایی اتکینز معتقد است که خوردن بیش از حد کربوهیدرات ( به ویژه شکر ، آرد سفید و سایر کربوهیدرات های تصفیه شده ) منجر به عدم تعادل قند خون ، افزایش وزن و مشکلات قلبی عروقی می شود. در مرحله ۴ میزان محدودیت های غذایی به کمترین حد خود می رسد. بعد از این مرحله براحتی میتونید با مقدار مصرف کربوهیدرات، پروتئین و چربی رو با برنامهای که برای خودتون تهیه میکنید، کنترل کنید. در مجموع، نتایج حاصل از مطالعات پیشبالینی اگر چه حاوی تناقضاتی بود اما بیشتر به نفع اثرات ضد تومور این رژیم در سرطانهای سفت بود تا اثرات تومورزایی آن.

یک مطالعه 3 هفته ای شامل 11 فرد سالم، اثرات روزه داری را بر سطوح کتون تنفسی مقایسه کرد. نشان داده شده است که استفاده از آنالایزرهای تنفسی استون نسبتاً دقیق است، اگرچه دقت کمتری نسبت به روش مانیتور خون دارد. به برچسبهای روی مواد غذایی دقت کنید و حتما میزان چربی، کربوهیدرات، پروتئین و فیبر آنها را بررسی کنید. به میزان متوسط (حداکثر در حدود ۳۵٪ کل کالری دریافتی)؛ زیرا مصرف بسیار زیاد پروتئین میتواند باعث افزایش سطح انسولین و کاهش کتون شود. افرادی که این برنامه غذایی را انتخاب میکنند در ابتدا مجاز به مصرف 20 گرم کربوهیدرات خالص هستند.

بنابراین در این دوره، استفاده از مکمل های مورد نیاز با نظارت پزشک یا مشاور تغذیه، توصیه می شود. وضعیت کتوز از طریق اندازهگیری کتون های ادرار یا بتاهیدروکسی بوتیرات سرم محاسبه میشود. از این نوع معمولا برای کاهش وزن استفاده میشود. رژیم های دوره ای و هدفمند انواع پیشرفته تری از رژیم کتوژنیک هستند و معمولا توسط بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرند. در طول قرن ۲۰ به دنبال مطالعات بیشتر، مواد پیشگیرانهٔ مؤثرتری ساخته شدند و مورد تأیید قرار گرفتند. هنگامی که مواد غذایی به بدن نمی رسد کتوز به بدن کمک می کند تا زنده بماند. در هر یک از سطوح برنامههای اتکینز، کربوهیدرات خالص بین سه وعده غذایی و دو میان وعده در روز تقسیم میشود تا قند خون در طول روز ثابت بماند.

همچنین به افرادی که رژیم اتکینز دارند، توصیه میشود که انتخابهای غذایی خوب از جمله چربیهای سالم، کربوهیدراتها ی غنی از فیبر و انواع منابع پروتئینی مانند غذاهای دریایی، گوشت قرمز و مرغ داشته باشند.اگرچه اکثر مردم رژیم اتکینز را یک رژیم کاهش وزن می­دانند، اما این رژیم میتواند برای کنترل گلوکز خون، کاهش فشار خون یا سایر فواید مربوط به سلامتی نیز استفاده شود. یک رژیم غذایی کتوژنیک شامل کربوهیدراتها و پروتئینهای کم و چربیهای زیاد میشود تا بدن را وادار کند بهجای سوزاندن کربوهیدراتها جهت تأمین انرژی، سراغ چربیهای انباشته شده برود. باقی کالری موردنیازتان را باید از چربی (۷۰ تا ۸۰ درصد از کالری روزانه) و پروتئین (تقریباً ۱۰ درصد از کالری روزانه) تأمین کنید.

بنابراین، اگر شما در رژیم غذایی خود روزانه تا 2000 کالری مصرف میکنید؛ باید به یاد داشته باشید که تنها 20 الی 50 گرم از آن میتواند شامل کالری بدست آمده از کربوهیدراتها باشد! ارده از دانههای کنجد به دست میآید و طبیعتی گرم و تر دارد و سرشار از چربیهای مفید همچون امگا ۳، ۶ و ۹ است. در ابتدا رژیم کتو شاید کمی سخت باشد اما پس از آنکه شروع کردید و اصول اولیه را خواندید، چند نکته مهم در آن یاد می گیرید که به شما کمک میکند تا به هدفی که دارید به صورت درست و اصولی دست پیدا کنید. درجه حرارت را بر روی کم بگذارید تا غذا به خوبی بپزد بدون اینکه روی مرغها بسوزد.

بنابراین پس از اینکه اطلاعات خود را راجع به رژیم لاغری اتکینز از طریق مطالعه این مقاله تکمیل کردید حتماً سراغ مشورت با یک پزشک بروید. اگر بیماری خاصی دارید بدون نظر پزشک و متخصص تغذیه این رژیم را نگیرید. اما باید تحت نظر پزشک و متخصصان تغذیه اجرایی شود. مصرف هر ماده غذایی که دارای کربوهیدرات زیادی باشد باید محدود شود. به عنوان مثال ، یک فنجان (4 اونس) کلم بروکلی خام دارای 2.3 گرم کل کربوهیدرات و 1.3 گرم فیبر است که ارزش کربوهیدرات خالص آن را 1 گرم قرار می دهد. این کاهش کربوهیدرات، بدنمان را در وضعیت متابولیکی به نام کتوز یا کتوزیس قرار میدهد. این روش برای کسانی که به دنبال حفظ وزن فعلی خود هستند خوب است.

به طور کلی ، اتکینز یک رویکرد کمتر محدودکننده است ، زیرا برای ماندن در کتوز مجبور نیستید کتون ها را کنترل کنید یا به برخی از اهداف درشت مغذی پایبند باشید. برنامه رژیم غذایی اتکینز به دانستن میزان کربوهیدرات در هر چیزی که می­خورید متکی است. درمان نمود و میزان موفقیتش در درمان قطعی کودکان و بزرگسالان، به ترتیب ۹۰ و ۵۰ درصد بود. همان منطقی را که در مورد سبزیجات انجام دادیم برای محدود کردن مصرف کربوهیدرات خود در مورد میوهها نیز به کار ببرید. از ابتدای رژیم به حدی غذا بخورید که سیر شوید و از محدود کردن بیش از حد کالری مصرفی خود خودداری کنید. در صورتی که سطح کربوهیدرات مصرفی کاهش یابد، کاهش سطح قند خون نیز مشاهده می شود.

سعی کنید آب بیشتر بنوشید یا آدامسهای بدون قند بجوید. از سوی دیگر، احساس محرومیت یا محدودیت میتواند میل به بعضی از غذاها را افزایش دهد که این ممکن است در نهایت به پرخوری منجر شود. سرطان : در حال حاضر روی این رژیم به عنوان روش درمانی اضافه برای سرطان تحقیقاتی در حال انجام است، زیرا که ممکن است به کاهش سرعت رشد تومورها کمک کند . وضعیتی که در اثر افزایش تجمع کتونها در خون و اسیدیته آن، فرد به کما میرود. با این حال، برخی تحقیقات نشان داده اند که این رژیم ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند. با این حال، برای تائید این نتایج باید مطالعات بیشتری انجام شود. This  post was do ne ᠎with t᠎he  he lp of G SA C ontent᠎ Gen erat or D emover si​on!

مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی که کتوزیس را ترویج می کنند برای کاهش وزن بسیار مفید هستند. در رژیم کتوژنیک، اگر فردی بتواند کالری دریافتی خود را به طور مداوم کاهش دهد، می توان انتظار داشت که بین نیم تا یک کیلوگرم در هفته وزن کم کند. برای پخت این خوراک رژیم غذایی کتوژنیک، لازم است که اجاق خود را بر روی دمای 400 درجه فارنهایت تنظیم کنید و ماهیتابه را با روغن چرب نمائید. زیرا در این شرایط بدن از عضلات برای تامین بخشی از انرژی مورد نیاز خود استفاده می کند. در حالت عادی کربوهیدرات ها باید بیشترین سهم را در تامین انرژی مورد نیاز بدن داشته باشند. وقتی چنین اتفاقی می افتد، کبدتان شروع به تولید مقدار زیادی کتون می کند تا بتواند انرژی لازم مغز را تامین کند.

رژیم اتکینز یکی از رژیم هایی است که اکثر افراد آن را به عنوان رژیم لاغری می­شناسند. رژیم اتکینز به دلیل مصرف چربی زیاد رژیم های غذایی ناسالم است بنابراین قبل از شروع این رژیم غذایی حتماً باید با متخصص تغذیه صحبت کنید و در این رابطه از او مشورت دریافت کنید. رژیم اتکینز در چهار فاز پشت هم انجام میشود.با این حال ممکن است فرد بعد از قطع رژیم، دوباره چاق شود. علاوه بر این، برخی اقلام غذایی مانند روغنِ پخت غذا محدود هستند.اگر تصمیم به پیروی از رژیم اتکینز دارید، در مورد آنچه که مصرف میکنید دقیق باشید و مطمئن شوید که ویتامین­ها و مواد معدنی کافی دریافت میکنید.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد آیا باید قهوه را با روغن نارگیل بنوشید؟ لطفا از صفحه ما بخواهید.