ماری جوانا و اسکیزوفرنی؟


شواهدی که مصرف حشیش را با اختلالات روان پریشی مرتبط می کند به اندازه کافی قوی در نظر گرفته می شود که هشدار بهداشت عمومی را تضمین کند.

«حتی به عنوان طرفداران [cannabis] قانونی‌سازی ادعا می‌کند که ماری‌جوانای دودی یک ماده طبیعی بی‌خطر است که کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد، شواهد فزاینده‌ای آن را در تعداد اندک اما قابل توجهی از مصرف‌کنندگان به… القاء یا تشدید روان‌پریشی مرتبط می‌دانند. اختلالات روان پریشی احتمالاً جدی ترین بیماری روانی است که شناخته شده ترین آنها اسکیزوفرنی است. اسکیزوفرنی، بیماری که با هذیان، توهم و رفتارهای عجیب مشخص می شود، در میان 10 علت اصلی ناتوانی در ایالات متحده قرار دارد. تقریباً 1٪ از جمعیت عمومی را تحت تأثیر قرار می دهد. آیا حشیش می تواند باعث آن شود؟

همانطور که در ویدیوی خود بحث می کنم آیا ماری جوانا باعث اسکیزوفرنی می شود؟در طول نیم قرن گذشته، «نزدیک به 2000 مطالعه در مورد این موضوع منتشر شده است … و اثرات روان پریشی حشیش بر گزارش رسانه ها در مورد این دارو غالب شده است. اما پیوند چقدر واضح است؟» مطالعات جمعیتی “به طور مداوم یک ارتباط قوی، مثبت و وابسته به دوز بین مصرف حشیش و خطر اختلالات روان‌پریشی را نشان داده‌اند.” در واقع، مطالعات نشان داده است که هرچه افراد بیشتر از شاهدانه استفاده کنند، احتمال روان پریشی آنها بیشتر است، همانطور که در نمودار زیر و در 1:10 در من مشاهده می شود. ویدئو.

با این حال، این بدان معنا نیست که شاهدانه علت آن است. این فقط می تواند یک ارتباط یا حتی یک نتیجه از بیماری باشد. “ارتباط بین حشیش و روان پریشی به خوبی ثابت شده است”، اما ممکن است این مورد باشد که بیماران مبتلا به مشکلات سلامت روان خود درمانی کنند و “برای تسکین ناراحتی خود از حشیش استفاده کنند.”

همانطور که در زیر و در 1:38 در من می بینید ویدئو، نه تنها در مطالعات مقطعی لحظه به لحظه بین حشیش و روان پریشی ارتباط وجود دارد، بلکه در مطالعات کوهورت نیز وجود دارد، جایی که افراد در طول زمان دنبال می شوند. تحقیقات نشان داده است که مصرف حشیش اغلب مقدم بر روان پریشی است نه برعکس. در حال حاضر، ناگفته نماند که “اکثریت قریب به اتفاق افرادی که حشیش مصرف می کنند، به اختلالات روان پریشی مانند اسکیزوفرنی مبتلا نمی شوند و بسیاری از افرادی که با چنین اختلالاتی تشخیص داده شده اند، هرگز حشیش مصرف نکرده اند.” اما، به طور کلی، این مطالعات به عنوان “شواهد کافی قوی برای تأیید پیام سلامت عمومی مبنی بر اینکه مصرف حشیش می تواند خطر اختلالات روان پریشی را افزایش دهد” در نظر گرفته می شود.


توضیح بالقوه دیگری وجود دارد: حتی اگر مصرف حشیش مقدم بر اسکیزوفرنی باشد، آیا هر کدام از ژن‌هایی که اسکیزوفرنی را تحریک می‌کنند، احتمال شروع سیگار کشیدن را افزایش می‌دهد؟ بزرگترین ضربه علیه پیوند حشیش و اسکیزوفرنی، مطالعات زیست محیطی کشور به کشور است که به نظر نمی رسد بیماری بیشتری را در مناطقی که استفاده بیشتری وجود دارد نشان دهد. و، به طور کلی، به نظر می رسد که نرخ اسکیزوفرنی از دهه 1960 در سراسر جهان ثابت مانده یا حتی کاهش یافته است، حتی اگر از آن زمان به بعد افزایش زیادی در مصرف حشیش وجود داشته باشد.

اگر حدود 10 درصد از موارد اسکیزوفرنی به مصرف ماری جوانا نسبت داده می شود و مصرف آن 4 برابر شده است، چرا شیوع اسکیزوفرنی 40 درصد افزایش نداشته است؟ مشکل این استدلال این است که «شواهد قابل اعتماد کمی در مورد زمانی وجود دارد [true] روند در بروز اسکیزوفرنی، بنابراین دشوار است که بدانیم آیا این گفته درست است یا خیر. شاید این مسئله بیشتر مربوط به قدرت است تا فقط به طور کلی شاهدانه. در واقع، “بروز اسکیزوفرنی در کشورهایی که حشیش با قدرت بالا بازار را در مقایسه با کشورهایی که اشکال سنتی تری از حشیش دود می کنند، بیشتر است.” نکته اصلی این است که تا زمانی که آن را امتحان نکنید، نمی دانید.

شما نمی توانید به طور تصادفی بچه ها را به حشیش تبدیل کنید، بلکه به نوعی، مادر طبیعت یک آزمایش طبیعی برای ما ترتیب داده است. ژن‌هایی وجود دارد که بچه‌ها به‌طور تصادفی دریافت می‌کنند و می‌توانند احتمال سیگار کشیدن آنها را افزایش دهند. آیا این کودکان پس از آن بیشتر در معرض خطر اسکیزوفرنی هستند؟ بله، «یافته‌های تحقیق قویاً از همه آن مطالعات جمعیتی حمایت می‌کنند که نشان می‌دهند حشیش یک عامل ایجادکننده است. [cause-and-effect] نقش در ایجاد اسکیزوفرنی. باشه ولی چقدر؟

بیایید آن را تجزیه کنیم. حتی اگر مصرف حشیش این خطر را دو برابر کند، این بدان معناست که از 7 در 1000 احتمال ابتلا به روان پریشی به 14 در 1000 می رسد. بنابراین، از یک شانس 1 در 140 به یک شانس 1 در 70 تبدیل شوید. اگر اسکیزوفرنی در خانواده شما وجود داشته باشد، متفاوت خواهد بود، جایی که دو برابر شدن خطر می تواند به معنای رفتن از شانس یک در ده به یک در پنج باشد، اما در مقیاس جمعیتی، ممکن است هزاران نفر از مصرف کنندگان حشیش برای جلوگیری از ترک آن نیاز به ترک داشته باشند. تنها مورد اسکیزوفرنی بنابراین، از دیدگاه بهداشت عمومی، “اعتیاد یک مشکل بسیار شایع تر است.” محققان «تخمین می‌زنند افرادی که حشیش را امتحان می‌کنند، نه برابر بیشتر احتمال دارد که به آن معتاد شوند» – اگرچه این خود نسبتاً نادر است – «نسبت به اینکه در طول زندگی خود به روان پریشی مبتلا شوند».

من یک سری کامل ویدیو در مورد شاهدانه دارم که در ابتدا در یک وبینار و DVD دیجیتال قابل دانلود منتشر کردم. ویدیوهای مرتبط را در زیر مشاهده کنید.





Source link