زنان و الکل: آنچه باید بدانیم


در سال‌های اخیر، تغییری در دیدگاه زنان و مصرف الکل، به‌ویژه عادی‌سازی رفتارهای نوشیدنی صورت گرفته است. به‌عنوان یک متخصص تغذیه، مصرف الکل را در زنان مشاهده کرده‌ام، بنابراین فکر می‌کنم زمان آن رسیده است که گفتگوی دشواری را درباره الکل با شما داشته باشم.

تغییر در استفاده زنان از الکل تحت تأثیر عوامل بسیاری مانند تلاش‌های بازاریابی هدفمند است که در آن شراب به‌ویژه به عنوان نمادی از آرامش، مراقبت از خود و توانمندسازی زنان به تصویر کشیده می‌شود.

من مطمئن هستم که شما متوجه استفاده از عباراتی مانند “ساعت شراب” و “تمام روز بلند شد” شده اید، که منعکس کننده پذیرش جامعه از زنانی است که آشکارا بحث می کنند و درگیر فعالیت های مشروب می شوند. پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و تیک تاک باعث ایجاد هشتگ های محبوبی مانند #WineWednesday شده اند که در آن زنان تصاویر و داستان هایی از تجربیات شراب خود را به اشتراک می گذارند. حتی Peloton (و برای این به سراغ من نروید، زیرا من عاشق Pelotons خود هستم) یک برچسب #pelo4wine دارد.

ظاهراً الکل به چیزی برای شوخی و لاف زدن تبدیل شده است.

در حالی که این روند نشان دهنده پذیرش فزاینده مشارکت زنان با الکل است، مهم است که گفتمان جاری در مورد خطرات بالقوه سلامتی و پیامدهای مرتبط با نوشیدن بیش از حد الکل را تأیید کنیم.

زنان و الکلزنان و الکل
“ساعت شراب” است؟ نه خیلی سریع.

ما فقط مشروب نمی خوریم زیرا رسانه های اجتماعی به ما می گویند که مشکلی نیست. عوامل استرس زای زندگی مدرن نیز نقش دارند. زنان دارای زندگی پر استرس فزاینده ای با والدین سالخورده، فرزندان، کار و بسیاری از مسئولیت های دیگر هستند. به نظر می رسد الکل در حال تبدیل شدن به یک مکانیسم مقابله ای برای زنان است که خواسته های زندگی روزمره را دنبال می کنند. اصلاً غیرمعمول نیست که خانم‌ها یک یا دو لیوان شراب برای خود بریزند تا در شب‌های هفته به آرامش برسند و سپس در آخر هفته‌ها بیشتر مصرف کنند.

آمار در مورد زنان و الکل چیست؟

تحقیقات در مورد زنان و الکل نتایج بسیار بدی به ما داده است.

افزایش مرگ و میر ناشی از مشروبات الکلی در طی دو سال گذشته، به ویژه پس از این همه گیری، افزایش یافته است. در واقع، میزان مرگ و میر ناشی از الکل برای زنان در تمام گروه های سنی 25 سال و بالاتر افزایش یافته است. بیشترین افزایش 27 درصدی بین سال‌های 2019-2020 رخ داده است.

این افزایش نرخ ها عمدتاً ناشی از بیماری کبد الکلی و اختلالات سلامت روان/رفتار مرتبط با مصرف الکل بود.

با نگاهی به زنان 25 ساله و بالاتر قبل از همه گیری، این میزان از سال 2000 تا 2018 76 درصد افزایش یافته است.

بر اساس یک مطالعه شرکت RAND، مشاهده شد که زنانی در طول همه‌گیری، افزایش نوشیدنی‌های سنگین را تجربه کردند. این مطالعه نشان داد که مصرف زیاد الکل در بین زنان نسبت به قبل از همه گیری 41 درصد افزایش یافته است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها بیان می‌کند که تقریباً 13 درصد از زنان از نوشیدن زیاد الکل گزارش می‌کنند و از میان آنها، 25 درصد حداقل به صورت هفتگی این کار را انجام می‌دهند و 25 درصد حداقل شش نوشیدنی را در طول پرخوری مصرف می‌کنند.

دستورالعمل های مصرف ایمن الکل چیست؟

دستورالعمل های مصرف الکل برای ارتقای سلامت عمومی و کاهش خطرات احتمالی بسیار مهم است.

این مهم است که بدانیم یک “نوشیدنی” واقعاً چه شکلی است.

  • یک بطری آبجو (12 اونس، 341 میلی لیتر، الکل 5٪)
  • یک بطری سیب (12 اونس، 341 میلی لیتر، الکل 5 درصد)
  • یک لیوان شراب (5 اونس، 142 میلی لیتر، 12٪ الکل)
  • یک لیوان مشروب الکلی (1.5 اونس، 43 میلی لیتر، 40٪ الکل)

در کانادا، دستورالعمل‌های کم خطر نوشیدن الکل توصیه می‌کنند که بیش از 2 نوشیدنی در روز، 10 بار در هفته، 3 نوشیدنی در موارد خاص، و در برخی روزها از نوشیدن الکل خودداری کنید.

ایالات متحده راهنمایی های مشابهی را برای زنان ارائه می دهد. توصیه کلی این است که زنان مصرف الکل خود را به یک نوشیدنی یا کمتر در روز محدود کنند.

برای زنان، پرنوشی شامل مصرف 4 یا بیشتر نوشیدنی در یک نوبت است که بین 2 تا 3 ساعت تعریف می شود.

در اوایل سال 2023، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که خطرات و مضرات مرتبط با نوشیدن الکل به طور سیستماتیک ارزیابی و مستند شده است که آنها می توانند با اطمینان در مورد مصرف الکل بگویند. هیچ مقدار مطمئنی وجود ندارد که بر سلامت انسان تأثیر نگذارد.

این دستورالعمل ها، چه در سطح ملی و چه در سطح جهانی، بر اهمیت درک و تصدیق خطرات بالقوه مرتبط با مصرف الکل تأکید می کنند.

آنها به عنوان ابزار ارزشمندی برای افراد عمل می کنند تا تصمیمات آگاهانه در مورد عادات نوشیدن خود بگیرند و فرهنگ مسئولیت پذیری و رفاه را ترویج کنند.

چه هستند مضرات الکل

مصرف الکل بر افراد تأثیر متفاوتی می گذارد و زنان در مقایسه با مردان بیشتر در معرض اثرات منفی طولانی مدت سلامتی ناشی از الکل هستند.

پس از نوشیدن همان مقدار الکل، زنان تمایل به داشتن سطح الکل خون بالاتر از مردان دارند و اثرات آنی بر الکل معمولاً سریع‌تر رخ می‌دهد و در زنان بیشتر طول می‌کشد.

بدن زنان از نظر ترکیب با مردان متفاوت است. زنان به طور کلی درصد چربی بدن بالاتر و محتوای آب کمتری دارند.

این تمایز اهمیت دارد زیرا الکل محلول در آب است و هرچه آب کمتری برای رقیق کردن آن در دسترس باشد، غلظت الکل در جریان خون بیشتر می شود. این می تواند منجر به یک اثر مسموم کننده سریعتر و بارزتر برای زنان نسبت به مردان شود.

مصرف الکل در زنانمصرف الکل در زنان

الکل دهیدروژناز، آنزیمی که مسئول تجزیه الکل در معده است، در زنان کمتر فعال است. در نتیجه، درصد بیشتری از الکل قبل از متابولیزه شدن وارد جریان خون می شود که منجر به افزایش مسمومیت می شود.

هم ترکیب بدن و هم آنزیم های موجود در بدن بین زنان و مردان متفاوت است و در نتیجه فعالیت الکل سریعتر تأثیر می گذارد.

برخی از آسیای شرقی، مانند افراد چینی، ژاپنی و کره ای، اغلب دارای فراوانی بیشتری از واریانت ژنتیکی هستند که منجر به کاهش فعالیت یکی از آنزیم های الکل دهیدروژناز می شود.

اثرات الکل بر بدن

بی خطر است که فرض کنیم الکل – به ویژه با استفاده طولانی مدت و بیش از حد – تقریباً بر هر اندام و سیستم بدن تأثیر می گذارد.

مصرف مزمن الکل می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند و افراد را مستعد ابتلا به عفونت ها و بیماری ها کند.

از آنجایی که سیستم گوارشی معمولاً اولین نقطه تماس با الکل مصرفی است، می تواند ساختار و یکپارچگی دستگاه گوارش را تحت تأثیر قرار دهد.

الکل و زنانالکل و زنان

الکل می‌تواند تعداد میکروب‌ها را در روده تغییر دهد، که می‌تواند ارتباط بین ارگانیسم و ​​سیستم ایمنی روده را مختل کند و بر توانایی بدن برای یافتن عفونت‌ها و بیماری‌ها تأثیر بگذارد.

این می تواند باعث گاستریت شود که یک التهاب دردناک پوشش معده است. این ممکن است خطر ابتلا به زخم معده را افزایش دهد. نوشیدن بیش از حد می تواند باعث پانکراتیت الکلی و التهاب بسیار دردناک پانکراس شود.

در حالی که الکل ممکن است باعث خواب آلودگی شود، می تواند چرخه خواب را مختل کند و بر کیفیت کلی خواب تأثیر بگذارد. این می تواند به این دلیل اتفاق بیفتد که الکل به عنوان یک آرام بخش عمل می کند که با انتقال دهنده های عصبی که در تنظیم خواب نقش دارند، تعامل دارد.

این یک مضعف کننده سیستم عصبی مرکزی است که منجر به کندی عملکرد مغز، اختلال در قضاوت و هماهنگی می شود.

کبد نقش مهمی در مصرف الکل دارد، زیرا کبد قادر است الکل را متابولیزه کرده و آن را به محصولات جانبی در بدن تجزیه کند. مصرف مزمن الکل می تواند منجر به سیروز شود که زخم کبد است. این امر در صورت عدم توجه به نارسایی کبد منجر می شود.

الکل و وزن

نوشیدنی های الکلی می توانند کالری بالایی داشته باشند. مصرف الکل ممکن است به افزایش وزن کمک کند، به ویژه زمانی که با مخلوط کننده های شیرین یا میان وعده های پر کالری همراه باشد. برخلاف غذا، الکل کالری های کاملاً بی فایده ای را به رژیم غذایی ما وارد می کند.

مصرف الکل همچنین می تواند منجر به احساس سهل انگاری/عدم بازداری شود که ممکن است مصرف را نیز افزایش دهد. و دلیلی وجود دارد که ما بعد از نوشیدن میل به غذاهای شور داریم: از آنجایی که الکل یک ادرارآور است، بدن ما به دنبال جایگزینی سدیمی است که دفع کرده ایم.

الکل و خلق و خو

الکل قضاوت و بازداری ها را مختل می کند و به طور بالقوه منجر به رفتارهای مخاطره آمیز و نوسانات خلقی می شود.

در حالی که برخی از افراد ممکن است برای کاهش احساسات منفی یا استرس به الکل روی آورند، الکل متعاقباً می تواند بر خلق و خوی و سلامت روانی به طرق مختلف تأثیر بگذارد و به یک الگوی چرخه ای کمک کند.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد بسیاری از مردم برای کمک به مقابله با اضطراب و افکار افسردگی که خلق و خوی، سلامت روان و الکل را به هم مرتبط می کند، الکل مصرف می کنند.

الکل بر بخش‌هایی از مغز که مهار مهار را کنترل می‌کنند تأثیر می‌گذارد، بنابراین افراد ممکن است در ابتدا احساس آرامش بیشتری داشته باشند و کمتر مضطرب شوند. در نهایت، الکل ممکن است منجر به تغییرات شیمیایی در مغز و افکار و احساسات منفی بیشتر شود.

خطر ابتلا به سرطان سینه و الکل

تحقیقات نشان داده است که مصرف طولانی مدت الکل می تواند با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط باشد.

نشان داده شده است که الکل سطح استروژن را تغییر می دهد، که ممکن است منجر به تغییراتی در تراکم سینه شود که بر خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان تأثیر می گذارد.

فقط سرطان سینه نیست که الکل ممکن است خطر ابتلا به آن را افزایش دهد، بلکه سرطان های معده، مری، پانکراس، کولورکتال، سر و گردن و کبد نیز می باشد.

غربالگری اختلال مصرف الکل

تشخیص اینکه آیا شما دچار اختلال مصرف الکل هستید یا خیر، گام مهمی در جهت جستجو و ایجاد تغییرات مثبت است. پزشک شما می تواند در این مرحله به شما کمک کند.

برای غربالگری، پزشک ممکن است از شما سوالاتی بپرسد (اما نه محدود به):

  1. آیا بارهایی داشته اید که در نهایت بیشتر یا بیشتر از آنچه در نظر داشتید مشروب بنوشید؟

2. آیا بیش از یک بار خواسته اید که نوشیدن الکل را کم یا قطع کنید، یا سعی کرده اید، اما نتوانسته اید؟

3. آیا زمان زیادی را صرف نوشیدن الکل، بیماری ناشی از نوشیدن، یا غلبه بر سایر عوارض شده اید؟

4. آیا تا به حال آنقدر خواهان نوشیدنی بوده اید که نتوانید به چیز دیگری فکر کنید؟

بسیار مهم است که صادقانه پاسخ دهید تا کمک مورد نیاز خود را دریافت کنید.

چگونه مصرف الکل را کاهش دهیم

کاهش مصرف الکل هدفی است که می تواند بر سلامت و تندرستی کلی تأثیر مثبت بگذارد. به‌عنوان یک متخصص تغذیه، این چیزی است که تقریباً به همه مشتریانم توصیه می‌کنم، زیرا برای اکثر مردم، این یک هدف کم ارزش میوه است که می‌توان بدون مشکل زیادی به آن دست یافت. همانطور که گفته شد، اگر اختلال مصرف الکل دارید، می توانید توصیه هایی را که در زیر آورده ام مشاهده کنید.

من معمولا به مراجعان می گویم که برای شروع مصرف الکل خود را به نصف کاهش دهند. همچنین توصیه به مصرف عاقلانه و آگاهانه الکل، درک چرا و چقدر آنها در حال نوشیدن هستند اغلب، ما حتی نمی دانیم چقدر الکل می نوشیم تا زمانی که آن را یادداشت کنیم یا حتی تلاشی برای توجه به آن نکنیم.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری نکات بسیار خوبی را بیان می کند، اگر آماده نوشیدن کمتر هستید و نمی دانید از کجا شروع کنید. دانشکده پزشکی هاروارد نیز نکات دیگری را برای کاهش مصرف الکل بیان کرده است.

از کجا می توانید کمک پیدا کنید؟

منابع متعددی برای حمایت از افراد در سفرشان به سمت کاهش مصرف الکل وجود دارد.

مؤسسه ملی سوء مصرف الکل و الکلیسم راهنمای درمان الکل راه اندازی کرده است.

این ابزار به افراد کمک می کند تا درمان مناسب را در نزدیکی خود پیدا کنند. این بیماران را از طریق یک فرآیند گام به گام برای یافتن یک ارائه دهنده درمان حرفه ای با مهارت بالا راهنمایی می کند. این یک منبع عالی برای بررسی در هنگام شروع سفر برای کاهش مصرف الکل خواهد بود.

جدای از این، صحبت با یک درمانگر مجاز را برای مشارکت در گفتار درمانی در نظر بگیرید که می تواند به افراد کمک کند مکانیسم ها و مهارت های کپی برداری را برای توقف یا کاهش نوشیدن الکل ایجاد کنند.

زندگی در مورد تعادل است. اگر قادر به مصرف متوسط ​​الکل هستید، لطفاً این کار را انجام دهید. اگر مشروب نمی خورید، لطفا شروع نکنید. و اگر فکر می کنید مصرف الکل شما مشکل ساز است، لطفا اقدامات لازم را برای دریافت کمک انجام دهید.



Source link