رژ لب آلوده به سرب است؟ | NutritionFacts.org


ده ها رژ لب و برق لب مورد آزمایش قرار می گیرند.

«در طول سال‌های گذشته، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی به دلیل پیگیری بی‌وقفه برای زیباسازی فردی با سرعت نگران‌کننده‌ای در سراسر جهان افزایش یافته است. رهبری.

همانطور که در 0:28 در ویدیوی من مشاهده می کنید جمعه فلش بک: آیا رژ لب با توجه به آلودگی سرب ایمن است؟سرب در طیف وسیعی از محصولات آرایشی از سایه چشم گرفته تا کرم پوست و کرم پودر تا رژگونه یافت شده است. شاید به خاطر داشته باشید که من در ویدیوی خود در مورد سرب در حنا صحبت کردم آیا حنا بی خطر است؟، اما با نگاه کردن به داده ها، “هشدارهای مهم را می توان تشخیص داد”: وجود سرب در رژ لب. این موضوع نگران کننده است زیرا مصرف کنندگان رژ لب ممکن است کمی از آن را ببلعند. در واقع، «تخمین زده شده است که یک زن به طور ناخواسته 1.8 کیلوگرم را بلعیده است [about 4 lbs] رژ لب در طول زندگی اش.» علاوه بر این، رژ لب‌ها می‌تواند توسط زنان باردار یا زنان در سنین باروری استفاده شود. (منظور من این است که، به طور مشخص.) بله، سرب بسیار سمی است، اما چه مقدار سرب می تواند در رژلب وجود داشته باشد؟ مطمئناً، “منبع بسیار جزئی است… با این وجود، نباید این واقعیت را رد کرد که سرب به دلیل گذشت زمان و استفاده مکرر از رژ لب یا رنگ مو حاوی سرب در بدن تجمع می یابد که منجر به سطوح قابل توجهی در معرض قرار گرفتن می شود.” با این حال، تا زمانی که آن را آزمایش نکنید، واقعاً نمی دانید.

32 رژ لب و برق لب مورد آزمایش قرار گرفتند و سرب در 75 درصد محصولات شناسایی شد که “نشان دهنده نگرانی های بالقوه سلامت عمومی است.” اما محققین واقعا چقدر سرب پیدا کردند؟ حدود نیمی از نمونه ها از حداکثر سطح توصیه شده FDA برای آب نبات فراتر رفتند.

با این حال، این محدودیت برای چیزی که بچه ها ممکن است هر روز بخورند تعیین شده است. بچه ها قرار نیست هر روز تیوپ رژ لب بخورند. با این وجود، به طور کلی پذیرفته شده است که سطح ایمن سرب وجود ندارد

مصرف، و در حالت ایده آل، باید سطح آلاینده ها را به صفر برسانیم. همانطور که یک گروه مصرف کننده اشاره کردند، یک چهارم رژلب ها بدون سرب بودند، بنابراین می دانیم که می توان این کار را انجام داد. شاید بهتر باشد فلزات سمی در لوازم آرایشی را برای محافظت از سلامت زنان در ایالات متحده تنظیم کنیم، همانطور که قبلاً در اروپا انجام شده است. به اندازه کافی منصفانه است، اما مورد استقبال قرار نگرفت.

صنعت رژ لب میلیارد دلاری خوشحال نبود. در مقاله‌ای که سعی داشت خطرات را کم‌اهمیت جلوه دهد، شرکت دانشمندانی که زمانی نقش شرور را در پرونده واقعی ارین بروکوویچ بازی می‌کرد، به این نتیجه رسید که حتی اگر رژ لب ممکن است حاوی سرب باشد، غلظت آن به حدی کم است که «انتظار نمی‌رود. هر گونه خطری برای سلامتی بزرگسالان یا کودکان ایجاد کند.» سطح سرب خون کودکان بیشتر تحت تأثیر قرار گرفتن در معرض سرب پس زمینه مانند سرب در هوا، گرد و غبار، آب و غذا تا قرار گرفتن در معرض رژ لب قرار می گیرد، اما فقط به این دلیل که محیط ما بسیار آلوده است به این معنی نیست که باید به مشکل اضافه کنیم. . در واقع، از آنجایی که به هر حال سرنخ بسیار زیادی وجود دارد، شاید دلایل بسیار بیشتری برای کاهش نوردهی های اضافی وجود داشته باشد. اما در آن مقاله، دانشمندان برای استخدام محاسبه کردند که یک فرد بزرگسال باید بیش از 30 بار در روز رژ لب بزند تا سطح سرب خون خود را حتی تا شدیدترین حد و 695 بار در روز افزایش دهد تا سطح خون را به بالاتر از حد برساند. مربوط به سطوح

با این حال، همانطور که در ساعت 3:13 در من می بینید ویدئو، این بر این فرض استوار بود که رژ لب فقط یک قسمت در میلیون سرب یا در نهایت دو یا سه قسمت در میلیون (ppm) دارد. اما تا سال 2016، حدود ده برابر بیشتر رژ لب‌ها مورد آزمایش قرار گرفتند و به طور متوسط ​​نزدیک به 500 پی‌پی‌ام – با 10 درصد بیشتر از 1000 پی‌پی‌ام – به 10000 پی‌پی‌ام رسید و بیش از یک نفر از پنج رژ لب از محدودیت‌های سازمان غذا و داروی آمریکا و حتی محدودیت‌های ایمنی چین فراتر رفت. سرب در لوازم آرایشی

همانطور که می بینید in نمودارهای زیر و در ساعت 3:42 در من ویدئو، برق لب بدتر از رژ لب بود. رنگ های نارنجی و صورتی سرب بیشتری نسبت به قهوه ای، قرمز یا بنفش داشتند. و همه لوازم آرایشی واقعاً آلوده، ارزان‌تر بودند و هر کدام کمتر از پنج دلار فروخته می‌شدند.

صبر کن. بالاترین غلظت یافت شده 10185 میلی گرم بر کیلوگرم بود. این 10 گرم در هر کیلوگرم است، یعنی رژ لب 1 درصد سرب خالص بود. این بدان معناست که یک برنامه تنها می تواند یک زن بالغ را در معرض 12 برابر مصرف روزانه قابل تحمل قرار دهد.

و اگر زنی علاقه مند به بچه دار شدن باشد، “نگرانی خاصی” ایجاد می کند، زیرا سرب در استخوان های ما جمع می شود و “ممکن است در دوران بارداری به جریان خون رها شود”، جایی که می تواند از طریق جفت یا شیر مادر بلغزد.

خبر خوب این است که FDA در حال بررسی کاهش حداکثر سطح مجاز سرب در رژلب از 20 پی پی ام به 10 پی پی ام است، چیزی که کانادا یک دهه پیش به آن رسید. اما بدون اجرا، مهم نیست. همانطور که می بینید in نمودار زیر و در ساعت 4:39 در من ویدئو، کاهش حد قانونی از 20 پی پی ام به 10 پی پی ام فقط به این معنی است که به جای 23 درصد از محصولات لب از حد مجاز، 27 درصد فراتر از حد مجاز خواهد بود. در حال حاضر، حد مجاز 20 پی پی ام است، اما چه اهمیتی دارد که هنوز ممکن است محصولاتی در قفسه های فروشگاه وجود داشته باشد که محدودیت های قانونی را نقض کنند؟

آیا حنا بی خطر است؟ ویدیویی است که گفتم

من فکر می کنم تنها ویدیوهای ایمنی لوازم آرایشی دیگری که دارم، هستند جمعه فلش بک: کدام روده برای غذا و لوازم آرایشی؟ و اجتناب از قرار گرفتن بزرگسالان در معرض فتالات ها.