دستور پخت کلم بروکسل – عشق و لیمو


این دستور پخت کلم بروکسل ترد، غذای جانبی سالم مورد علاقه من است! یک سس پارمزان لیمویی خوشمزه آن را روشن، زرق و برق دار و اعتیاد آور می کند.


کلم بروکسل


در مورد کلم بروکسل چه احساسی دارید؟ آیا آنها را دوست داری یا از آنها متنفری؟ در چند سال گذشته، احساس می‌کنم که آنها روز به روز محبوب‌تر شده‌اند، و من نمی‌توانم از آن خوشحال باشم! کلم بروکسل برخی از سبزیجات پاییزی مورد علاقه من است – آنها تازه و سالم هستند، اما همچنان دلچسب هستند و به خوبی با انواع چاشنی ها جفت می شوند. اما، به نظر من، کلید دوست داشتن کلم بروکسل، آماده کردن آنها به روش صحیح است. هیچ کس به دنبال جوانه های آب پز یا بخار پز بیشتر نیست – آنها اغلب تلخ هستند و بافت غیر جذابی دارند.

بنابراین، اگر هنوز در مورد آنها نگران هستید، این دستور پخت کلم بروکسل را امتحان کنید. آنها با مرکز قهوه ای طلایی و برگ های بیرونی ترد و ترک خورده از اجاق بیرون می آیند. من آنها را مستقیماً از تابه دوست دارم، اما وقتی آنها با این چاشنی آسان لیمو، آویشن و پارمزان پوشیده می شوند، حتی بزرگترین شکاکان کلم بروکسل نیز نمی توانند در برابر آنها مقاومت کنند.


طرز پخت کلم بروکسل


طرز پخت کلم بروکسل

درست کردن کلم بروکسل پخته شده کامل و ترد آسان است! در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید:

ابتدا کلم بروکسل را خرد کرده و خرد کنید. ساقه های خشک یا چوبی را در انتهای جوانه ها خرد کرده و دور بریزید. سپس جوانه های بزرگتر را از وسط به دو نیم کنید و جوانه های کوچکتر را کامل رها کنید. سعی کنید همه سبزیجات شما یک اندازه باشند تا به طور مساوی بپزند.


دستور پخت کلم بروکسل بو داده


بعد، جوانه ها را مزه دار کنید. آنها را با روغن زیتون و مقدار زیادی نمک و فلفل بریزید. آنها را به یک ورقه پخت با پوشش روغنی منتقل کنید و آنها را در یک لایه یکنواخت طوری بچینید که طرف های بریده شده آنها رو به پایین باشد. به این ترتیب، روی طرف‌های بریده شده جوانه‌ها قهوه‌ای می‌شوید و برگ‌های باز شده آن‌ها در حین پخت به طرز خوشمزه‌ای ترد می‌شوند. اشکالی ندارد که چند برگ شل با کل جوانه ها مخلوط شود – آنها به آرامی زغال شده و به طرز غیر قابل مقاومتی ترد بیرون می آیند.

بالاخره نوبت پخت است! قالب را به فر 425 درجه منتقل کنید و به مدت 2 تا 30 دقیقه بپزید تا سبزیجات نرم شده و اطراف لبه های آن قهوه ای طلایی شود. لذت ببرید!


کلم بروکسل روی یک ورقه پخت با روغن زیتون


پیشنهادات سرو کلم بروکسل بو داده

اول از همه، کلم بروکسل بوداده یک غذای جانبی خوشمزه است. آنها را به صورت ساده سرو کنید، به سادگی با روغن زیتون، نمک و فلفل چاشنی کنید، یا آنها را آرایش کنید! آنها را با کمی سرکه بالزامیک یا آب لیمو بپاشید و آنها را با پنیر فتا یا پارمزان، گیاهان، فلفل قرمز و آجیل یا پپیتا بریزید. چاشنی پارمزان لیمو مورد علاقه من را در دستور زیر بیابید یا برای تنوع بیشتر به این پست بروید!

همچنین می توانید این جوانه های برشته را به تنهایی به یک وعده غذایی تبدیل کنید. در اینجا چند ایده آسان برای شروع شما وجود دارد:


کلم بروکسل بو داده در فر


دستور العمل های بیشتر کلم بروکسل

امیدوارم درست کردن این کلم بروکسل در فر را دوست داشته باشید، اما به همین جا بسنده نکنید! می توانید آنها را به صورت خام یا سرخ شده نیز میل کنید. در اینجا چند روش مورد علاقه دیگر من برای تهیه آنها وجود دارد:


کلم بروکسل پخته شده


دستور العمل های بیشتر سبزیجات سرخ شده

اگر عاشق این دستور غذا هستید، سعی کنید یکی از این سبزیجات را برشته کنید:


کلم بروکسل بوداده


کلم بروکسل بو داده

زمان آماده سازی: 5 دقایق

زمان پخت: 30 دقایق

زمان کل: 35 دقایق

خدمت 3 به 4

با این دستور ساده طرز پخت کلم بروکسل را بیاموزید! روشن، تازه و خوشمزه، این غذای جانبی عالی برای تعطیلات است.

چاشنی پارمزان لیمو، اختیاری

از تاریک شدن صفحه نمایش خود جلوگیری کنید

  • فر را با دمای 425 درجه گرم کنید و یک ورقه پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید. کلم بروکسل را از وسط نصف کنید، با کمی روغن زیتون و کمی نمک و فلفل بریزید و روی ورقه پخت پخش کنید. 20 تا 30 دقیقه یا تا زمانی که اطراف لبه ها نرم و قهوه ای طلایی شود تفت دهید. زمان دقیق به اندازه جوانه های شما بستگی دارد.
  • در صورت تمایل، کلم بروکسل برشته شده را با آب لیمو، پوست، پارمزان و برگ های آویشن بریزید. با جعفری و فلفل قرمز تزیین کنید.

این پست شامل پیوندهای مربوط است.



Source link