آیا روزه داری برای کاهش وزن مفید است؟


مانند رژیم کتو، یک یا دو هفته روزه گرفتن در واقع می تواند کاهش چربی بدن را به جای تسریع کاهش دهد.

همانطور که در نمودار زیر و در 0:09 در ویدیوی من نشان داده شده است، روزه بدیهی باعث کاهش وزن مداوم و چشمگیر می شود. آیا روزه برای کاهش وزن مفید است؟اما افراد روزه دار چگونه درازمدت عمل می کنند؟ برخی از گروه های تحقیقاتی “اثرات طولانی مدت بسیار ناامید کننده” را گزارش کردند، همانطور که در نمودار زیر و در 0:19 در من مشاهده می کنید. ویدئو.

میانگین آزمودنی‌ها از حدود 270 پوند شروع کردند و در شش ماه قبل از روزه‌داری، همانطور که افراد چاق تمایل دارند به افزایش وزن ادامه دادند. پس از 24 روز “گرسنگی بستری”، آنها کاهش وزن چشمگیر 27 پوندی را تجربه کردند. بعد، به نظر شما چه اتفاقی افتاد؟

آنها همه چیز را دوباره و بیشتر به دست آوردند، اگرچه می توان استدلال کرد که اگر روزه نمی گرفتند، ممکن بود در آن نقطه حتی وزن بیشتری داشتند، همانطور که در نمودار زیر و در 0:45 در من مشاهده می شود. ویدئو.
در مطالعه دیگری با پیگیری‌های تا 50 ماه، تنها 4 نفر از 25 بیمار “فوق چاق” به موفقیت پایدار حتی جزئی دست یافتند. بر اساس این نوع داده ها، برخی از محققان “به این نتیجه رسیدند که گرسنگی کامل در درمان طولانی مدت بیماران چاق هیچ ارزشی ندارد.”

سایر تیم های تحقیقاتی نتایج بهتری را گزارش کردند. یک سری با حدود 100 نفر نشان داد که 60 درصد حداقل مقداری کاهش وزن را در پیگیری یا حتی ادامه کاهش وزن حفظ کردند. دوره‌های پیگیری از 1 تا 32 ماه متفاوت بود، اما هیچ توضیحی در مورد اینکه چه کسی و برای چه مدت روزه می‌گرفته بود، تفسیر داده‌ها را سخت می‌کرد. در مطالعه دیگری، 62 بیمار پس از 10 روز ناشتا بودن به طور متوسط ​​16 پوند کاهش وزن داشتند. پس از یک سال، 40 درصد از گروه حداقل 7 پوند از آن کاهش وزن را حفظ کردند.

همانطور که در زیر و در 1:37 در من می بینید ویدئوهنگامی که شش مطالعه از این قبیل را گردآوری کردید، صدها نفر از افراد چاق به طور متوسط ​​44 روز روزه گرفتند و به طور متوسط ​​52 پوند وزن کم کردند. و حدود یک یا دو سال بعد، 40 درصد حداقل بخشی از کاهش وزن را حفظ کردند. بنابراین، بیشتر آنها تمام وزنی را که از دست داده بودند به دست آوردند، اما 40 درصد برای یک مطالعه کاهش وزن فوق‌العاده است.

پس از درمان صدها فرد چاق در یک کلینیک کاهش وزن با یک رژیم غذایی کم کالری استاندارد، محققان دریافتند که از هر صد نفر فقط یک نفر بیش از 40 پوند وزن کم کرده است و تنها حدود یک نفر از هر 10 نفر حتی 20 پوند وزن کم کرده است، با موفقیت کلی وزن. نگهداری تنها در دو بیمار در طول دو سال، همانطور که در زیر و در ساعت 2:08 در من مشاهده می شود ویدئو. به همین دلیل است که داشتن یک گروه کنترل بسیار مهم است. آنچه ممکن است مانند یک شکست عمومی به نظر برسد، ممکن است در مقایسه با تکنیک های کاهش وزن سنتی، موفقیت نسبی باشد.

محققان تازه وارد در این زمینه ممکن است “به وضوح ناامید کننده” بیابند که “نتایج کلی پیگیری به مدت 12 ماه یا بیشتر” نشان داد که “دو سوم از بیماران “شکست” داشتند و بیش از یک سوم در واقع همه موارد را دوباره به دست آوردند. وزن از دست داد.» اما، 12 درصد موفق بودند و دو سال بعد 59 پوند کاهش وزن داشتند. همانطور که در نمودار زیر و در 2:42 در من می بینید ویدئو، آزمودنی ها مقادیر زیادی از وزن اضافی خود را از دست دادند و آن را حفظ کردند.

در مقایسه مستقیم روش‌های کاهش وزن مختلف در یک کلینیک، پنج سال پس از شروع یک رویکرد معمولی کم کالری، تنها حدود یک نفر از هر پنج نفر 20 پوند کاهش داشت در مقایسه با نیمی از گروهی که در عوض چند هفته تحت درمان قرار گرفته بودند. سالهای قبل روزه گرفته همانطور که در نمودار زیر و در ساعت 3:03 در من می بینید تا سال هفتم ویدئواکثر کسانی که در مورد محدودیت کالری روزانه آموزش داده شده بودند، به وزن اولیه خود برگشته بودند یا حتی از آن بیشتر شده بودند، اما این فقط برای حدود یک نفر از ده نفر در گروه روزه دار صادق بود. در مقاله ای تاثیرگذار در مجله پزشکی نیوانگلند در هفت افسانه در مورد چاقی، مغالطه شماره سه به این صورت شناسایی شد: “کاهش وزن زیاد و سریع در مقایسه با کاهش وزن آهسته و تدریجی، با نتایج ضعیف‌تر کاهش وزن طولانی مدت همراه است.” در واقعیت، برعکس است. خرگوش ممکن است از لاک پشت لاغرتر باشد.

همانطور که در نمودار زیر و در 3:39 در من نشان داده شده است ویدئومحققان مطالعه ای را انجام دادند که پایداری کاهش وزن را با سه سرعت مختلف مقایسه کرد: شش روز روزه داری، سه هفته رژیم غذایی کم کالری با 600 کالری در روز، یا شش هفته با یک رژیم کم کالری با 1200 کالری. یک روز.

سوال این است: یک سال بعد چه اتفاقی افتاد؟ در یک سال، گروه روزه دار تنها گروهی بود که کاهش وزن قابل توجهی داشت، همانطور که در زیر و در ساعت 3:55 در من مشاهده می کنید. ویدئو.

نه سال بعد چه اتفاقی افتاد؟ “روزه درمانی در چاقی مرضی” بزرگترین و طولانی ترین مطالعه پیگیری است که می توانم پیدا کنم. حداقل برخی از کاهش وزن سریع القا شده یک سال بعد توسط اکثریت بزرگ حفظ شد. پس از یک سال، 90 درصد سبک‌تر از آنچه که شروع کرده بودند باقی ماندند، اما پس از دو سال، سه سال، چهار سال و هفت سال، بیماران کمتر و کمتری وزن خود را کاهش دادند. تا نه سال بعد، این تعداد به کمتر از یک در ده کاهش یافت. در آن زمان، تقریباً همه وزنی را که در ابتدا روزه گرفته بودند، به دست آورده بودند، همانطور که در نمودار زیر و در 4:17 در من مشاهده می کنید. ویدئو. “بسیاری از بیماران فکر می کردند که از دست دادن موقت ارزش تلاش را دارد.” به عنوان یک گروه، آنها به طور متوسط ​​حدود 60 پوند از دست داده بودند. آنها بهبود سلامت و کیفیت زندگی را توصیف کردند و ادعا کردند که “اشتغال مجدد تسهیل شد و درآمد افزایش یافت” در آن دوره زمانی. اما به نظر نمی رسید که روزه داری منجر به تغییر دائمی در عادات غذایی برای اکثریت قریب به اتفاق شود.
اقلیت کوچکی که روزه گرفتن برای آنها منجر به کاهش وزن پایدار شد، «همه به تغییر اساسی در عادات غذایی قبلی اعتراف کردند». در واقع، روزه‌داری تنها در صورتی طولانی‌مدت عمل می‌کند که بتواند شروعی برای یک رژیم غذایی سالم‌تر باشد. در یک مقایسه گذشته‌نگر کاهش وزن پس از اقامت در یک مرکز طبیعت‌پزشکی، کسانی که روزه می‌گرفتند در آن زمان وزن بیشتری از دست دادند، اما در حدود هفت سال به همان وزن بازگشتند، همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید. و در ساعت 5:14 در من ویدئو.

جای تعجب نیست زیرا اکثر آنها گزارش دادند که به همان رژیم غذایی قبلی خود بازگشته اند. با این حال، کسانی که به جای آن از یک رژیم غذایی سالم‌تر، کامل‌تر و گیاهی استفاده می‌کردند، احتمال بیشتری داشت که تغییرات مداوم در تغذیه‌شان ایجاد کنند و هفت سال بعد، سبک‌تر از زمانی بودند که شروع کردند، همانطور که در نمودار زیر می‌بینید. و در ساعت 5:36 در من ویدئو.

با این حال، چرا نمی توانید آن را به هر دو صورت داشته باشید؟ از روزه برای شروع یک افت شدید استفاده کنید، سپس یک رژیم غذایی سالم‌تر را شروع کنید. مشکل این است که افت بزرگ تا حد زیادی توهمی است، همانطور که در نمودار زیر و در 5:48 در من مشاهده می کنید. ویدئو.

روزه گرفتن برای یک یا دو هفته می تواند باعث کاهش وزن بیشتر از محدودیت کالری شود، اما، به طور متناقض، ممکن است در واقع منجر به کاهش کمتر چربی بدن شود. چگونه خوردن کالری کمتر منجر به کاهش چربی می شود؟ زیرا در طول روزه داری، بدن شما شروع به آدمخواری می کند و پروتئین بیشتری را برای سوخت می سوزاند. پنگوئن‌های امپراتور، فیل‌ها و خرس‌های در خواب زمستانی می‌توانند تنها با سوزاندن چربی بدون فرو رفتن در ماهیچه‌هایشان زنده بمانند، اما به نظر می‌رسد که مغز بزرگ پرهیجان ما حداقل به قطره‌ای قند خون نیاز دارد. اگر هیچ کربوهیدراتی نخوریم، بدن ما مجبور می شود پروتئین خود را به قند تبدیل کند تا بسوزد. حتی دریافت تنها چند گرم کربوهیدرات – به عنوان مثال از افزودن عسل به آب هنگام ناشتا – می تواند از دست دادن پروتئین را تا 50 درصد کاهش دهد.

در مورد اضافه کردن ورزش برای جلوگیری از از دست دادن بافت های لاغر در طول روزه چطور؟ که ممکن است آن را بدتر کند! در حالت استراحت، بیشتر انرژی مورد نیاز قلب و ماهیچه شما با چربی تامین می شود، اما اگر ورزش را شروع کنید، مقداری از قند خون که برای مغز شما در نظر گرفته شده است شروع به ربوده شدن می کند و بدن شما ممکن است مجبور شود حتی پروتئین بیشتری را تجزیه کند.

همانطور که در نمودار زیر و ساعت 7:00 در من می بینید ویدئو، کمتر از نیمی از کاهش وزن در چند هفته اول روزه داری از ذخایر چربی شما حاصل می شود. بنابراین، حتی اگر کاهش وزن روزانه خود را در روزه دوبرابر کنید، ممکن است در واقع چربی بدن کمتری از دست بدهید.

در یک مطالعه با بودجه NIH، افراد چاق به مدت دو هفته تحت یک رژیم غذایی 800 کالری در روز قرار گرفتند و به طور پیوسته حدود یک پوند چربی بدن در روز از دست دادند. سپس آنها به حدود دو هفته کالری صفر تغییر دادند و شروع به از دست دادن پروتئین و آب بیشتری کردند. اگرچه به طور متوسط ​​روزانه فقط چند اونس چربی از دست می دادند. هنگامی که آنها متعاقباً به مدت یک هفته به رژیم اولیه 800 کالری در روز بازگشتند، به سرعت پروتئین و آب را جایگزین کردند، بنابراین ترازو وزن آنها را به عنوان بالا رفتن ثبت کرد، اما کاهش چربی بدن آنها به حدود پوند افزایش یافت. یک روز. ترازو باعث می‌شد که به نظر برسد وقتی کاملاً روزه می‌گرفتند بهتر عمل می‌کردند، اما واقعیت این است که آنها بدتر بودند. بنابراین، در طول این آزمایش پنج هفته ای، اگر به جای توقف کامل غذا خوردن در میانه، رژیم غذایی محدود کالری خود را رعایت می کردند، حتی بیشتر چربی بدن خود را از دست می دادند. آنها با خوردن کالری بیشتر چربی بدن خود را از دست می دادند. روزه گرفتن برای یک یا دو هفته می تواند به جای تسریع در از دست دادن چربی بدن، مانع از بین رفتن آن شود. شما می توانید یک سری از نمودارها را از 7:13 در من مشاهده کنید ویدئو، از جمله مورد زیر.

این پیگیری است آزمایش فواید روزه داری برای کاهش وزن. به نظر می‌رسد روزه‌داری تنها در صورتی طولانی‌مدت عمل می‌کند که بتواند شروعی برای یک رژیم غذایی سالم‌تر باشد و فقط یک یا دو هفته روزه گرفتن می‌تواند اثر معکوس داشته باشد، مانند رژیم کتو. آیا حتی بیشتر از آن روزه گرفتن بی خطر است؟ دریابید آیا روزه گرفتن برای کاهش وزن بی خطر است؟.

برای اطلاعات بیشتر در مورد داستان کتو و بیشتر در مورد روزه برای کاهش وزن، ویدیوهای مرتبط زیر را ببینید.

من سومین وبینار زنده ام را در مورد روزه، روزه و سرطان برگزار کرده ام. این ویدیوها همچنین در NutritionFacts.org هستند.





Source link