آیا این در مورد رژیم کتوژنیک {اشتباهات} را مرتکب می شوید؟

آیا رژیم کتوژنیک ضرر دارد رژیم کتوژنیک چه مزایای بالقوه ای 10 قوانین درباره رژیم کتوژنیک برای زنان شیرده Meant To Be شکسته 1402 دارد؟ رژیمهای کتوژنیک میتواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود همراه با افزایش کتون ها، مزایای سلامتی فراوانی دارد. در حالی که رژیم کتو خیلی آسان به نظر نمی رسد ، تحقیقات نشان می دهد که علاوه بر استفاده از آن برای درمان صرع ، دارای مزایای درمانی بالقوه است. به طور مثال، تحقیقات نشان داده است که رژیم کتو می تواند درمان های استاندارد سرطان مانند شیمی درمانی و رادیوتراپی را کامل کند. تحقیقات جدید بر روی موش ها نشان داده است، که تحت کنترل قرار دادن قند خون، به وسیله ی رژیم کتوژنیک و یا داروهای دیابت، می تواند با افزایش تاثیر روش های استاندارد شیمی درمانی، به درمان برخی سرطان ها کمک کند. برخی مطالعات نشان دهنده برگشت کامل بیماری دیابت نوع ۲ با رژیم کتوژنیک بوده است، ( رژیم کتوژنیک برای دیابت ) که به دلیل کاهش سطح قند خون و کاهش نیاز به دارو در این افراد محقق شده است. با این حال ، برخی شواهد نشان می دهد که ممکن است اینگونه نباشد. بی خوابی هایشان کاهش یافته بود ، اما پایبندی به این نوع رژیم برای برخی از افراد کار مشکلی است. سطح هموگلوبین A1c ، سطح انسولین و توده بدن چربی کاهش یافته و سطح توده بدون چربی بدن افزایش یافته بود.

بی خوابی هایشان کاهش یافته بود، اما پایبندی به این نوع رژیم برای برخی از افراد کار مشکلی است. کبد چربی را به کتون بادی تبدیل می کند ، که بدن شما از آن به عنوان منبعی برای تامین انرژی استفاده می کند. این تغییرات باعث ایجاد حالتی به نام کتوزیس یا کتون زدگی می شود و پس از چند روز رعایت آن ، چربی ها منبع اصلی انرژی در بدن خواهند شد که منجر به افزیش بسیار میزان ترکیباتی به نام کتون در خون می شوند .استفاده از رژیم کتوژنیک در درمان سرطان باعث می شود که چربی ها به بیش از 90 درصد کالری بدن تبدیل شوند. در بالا گفته شد که رژیم کتوژنیک بدن را در حالت کتوزیس قرارمی دهد. در رژیم غذایی کتوژنیک مصرف چه غذاهایی غیر مجاز است؟ مصرف شود. همانطور که در ابتدا گفته شد میزان مصرف پروتئین در این نوع رژیم کتوژنیک میزان متوسطی می باشد. رژیم کتوژنیک بر پایه ی غذاهایی با میزان چربی بالا است .

نتایج حاکی از کاهش وزن تومور در گروه فرمول کتوژنیک بود.

گلوکز با تجزیه کربوهیدرات ها در بدن ، تولید می شود که یک فرایند بسیار ساده است و به همین دلیل است که بدن ترجیح می دهد با این روش انرژی مورد نیاز خود را تولید کند. بنابراین ایده خوردن چربی برای سوزاندن چربی بهترین روش برای از دست دادن چربی نیست. بسیاری از روش های درمانی سرطان ها به گونه ای هستند که تفاوت های بیولوژیکی بین سلول های سرطانی و سلول های نرمال را هدف می گیرند. نکته ی مهم در این پژوهش ها این است که اگر رژیم کتو با داروهای درمان دیابت و شیمی درمانی به طور همزمان انجام شود، موثرتر خواهد بود. نتایج حاکی از کاهش وزن تومور در گروه فرمول کتوژنیک بود. برخی محققان معتقدند که این نتایج صرفاً به دلیل دریافت پروتئین بالاتر است و برخی دیگر فکر میکنند که یک مزیت متابولیک متمایز برای رژیمهای کتوژنیک وجود دارد (9, 10). سایر مطالعات رژیم غذایی کتوژنیک نشان دادهاند که افراد در صورت عدم کنترل یا محدودیت در مصرف چربی میتوانند، کاهش چربی و کاهش وزن را تجربه کنند. یک مطالعه نشان داده است افرادی که رژیم کتوژنیک دارند ، 2.2 برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چربی دارند و از نظر کالری محدود هستند ، وزن کم می کنند.

رژیم کتوژنیک در دوران بارداری

این نتیجه ی خیلی مهمی است که نشان می دهد محدود کردن گلوکز ، باعث ضعیف شدن رشد سرطان سلول های سنگ فرشی می شود. در مطالب ذکر شده ، اطلاعات پایه در مورد این رژیم و تاثیرش بر سرطان ارائه شده است. این مورد مقداری بحث برانگیز است به این علت که به طور طبیعی تصور می شود رژیم های غذایی که به مقدار زیادی گوشت و چربی متکی هستند کلسترول خون را بالا می برند و باعث بروز مشکلات قلبی می شوند. در این نوع رژیم کتوژنیک لازم است که روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین ( یا چهار وعده ۱۱۵ گرمی گوشت قرمز، ماهی یا مرغ ) و حدود ۱۳۰ گرم چربی مصرف کنید. در این رژیم شما باید در برخی از روزها کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید. بسیاری از افراد با رژیم کتوژنیک فقط دو بار در روز (غالباً صبحانه) نیاز به خوردن غذا احساس میکنند و برخی فقط یکبار در روز غذا میخورند. یکی دیگر از خصوصیات رژیم کتو آن است که باعث می گردد فرد احساس سیری کند و اشتهای شخص کم می شود، در نتیجه کاهش وزن رخ خواهد داد. یک مقدار متعادل از پروتئین ها و چربی ها را برای شام بخورید تا در خود احساس داشتن انرژی و جرم عضلانی ایجاد کنید. Po st was c reated  by GSA Con te᠎nt  Generator DEMO!

یعنی به جای هر ست 10-8 تکرار باید 3 ست با 3 تکرار حداکثر اجرا شود و تنها اشکالش این است که جلسه تمرین 2 تا 3 برایر شرایط عادی زمان لازم دارد چون بین این مدل ست ها نیاز به 2 تا 3 دقیقه استراحت برای ریکاوری کامل سیستم انرژی فسفاژن است و شاید خیلی ها وقت کافی برای 2 الی 3 ساعت تمرین نداشته باشند. طبق نظر دانشمندان شاید ما بتوانیم سیستم بیولوژیکی انسان را کمی دستکاری کنیم یا چیزی که از قبل داریم را فعال کنیم تا بتوانیم به طور موثرتری با سرطان مبارزه کنیم. در مطالب ذکر شده، اطلاعات پایه در مورد این رژیم و تاثیرش بر سرطان ارائه شده است. تحقیقات بیشتری بر روی انسانها با جامعه آماری بزرگتر مورد نیاز است ، اما بررسی ذکر شده مسلما جای تأمل بسیاری دارد. نتایج تحقیقات نشان می دهد که سرطان باعث آسیب اکسیداتیو به میتوکندری می شود، میتوکندری ها، انرژی سلولها را تولید می کنند.

روش لاغری کتوژنیک چیست

عوارض رژیم کتوژنیک در شیردهی پژوهش هایی نیز بر روی میزان قند خون 192 نفر که مبتلا به سرطان سلول های سنگفرشی ریه و مری هستند ، انجام گردیده و سپس با 120 فرد مبتلا به آدنوکارسینومای ریه مقایسه شده است. پژوهش هایی نیز بر روی میزان قند خون 192 نفر که مبتلا به سرطان سلول های سنگفرشی ریه و مری هستند ،انجام گردیده و سپس با 120 فرد مبتلا به آدنوکارسینومای ریه مقایسه شده است. شواهد نشان می دهد که افراد مبتلا به قند خون بالا و دیابت بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند . یک بررسی در سال 2017 تمام شواهد موجود در مورد رژیم کتوژنیک و سلامت قلب و عروق را مورد بررسی قرار داد و نشان داد که رژیم غذایی ممکن است با برخی از عوامل بهبود دهنده ی بیماری های قلبی عروقی مرتبط باشد. خوردن آجیل با کاهش خطر بیماری از جمله بیماری قلبی و دیابت مرتبط است.

در واقع ، یک بررسی در سال 2017 نشان داد که رژیم کتو با کنترل بهتر گلوکز و کاهش مصرف دارو مرتبط است. افراد مبتلا به این بیماری که از رژیم کتو استفاده میکنند به مقدار زیادی مورد مطالعه قرار گرفته اند زیرا این رژیم از لحاظ فنی تا آنجا که ممکن است مصرف کربوهیدرات را محدود می کند. در این لیست کوتاه تقریبا همه ی غذاهای مورد علاقه شما که حاوی کربوهیدرات هستند مانند غلات ، برنج ، لوبیا ، سیب زمینی ، شیرینی ، شیر، میوه ها و حتی برخی سبزیجات حذف می شود. توجه داشته باشید که به هیچ وجه شیر جو دوسر را در لیست غذاهای رژیم کتو قرار ندهید. غذاهای رژیمی بدون شکر: آب نبات های بدون قند، شربت، پودینگ، شیرین کنندهها، دسرها و … در طول رژیم کتوژنیک بدن مجبور می شود به جای استفاده از قند، چربی های ذخیره شده را بشکند تا منبع انرژی جایگزین تولید کند. زمانی که میزان گلوکز ناچیز باشد، بدن به جای سوزاندن قند، چربی های ذخیره شده در بافت ها یا چربی هایی که از رژیم غذایی دریافت می شود را می سوزاند. غذاهایی که حاوی مقادیر کافی پروتئین و میزان خیلی کمی کربوهیدرات هستند.

در رژیم کتوژنیک شما کالری عمده روزانه خود را از طریق مصرف پروتئین ها و چربی ها بدست می آورید و کربوهیدرات ها سهم کمی در تامین انرژی روزانه دارند . عدم مصرف کربوهیدرات ها دریافت کالری را به سرعت کاهش می دهد، در نتیجه سلول های سرطانی انرژی کمتری برای ادامه حیات خود خواند داشت و رشد و پیشرفت تومورها به کندی صورت می گیرد. عدم مصرف کربوهیدرات ها دریافت کالری را به سرعت کاهش می دهد ، در نتیجه سلول های سرطانی انرژی کمتری برای ادامه حیات خود خواند داشت و رشد و پیشرفت تومورها به کندی صورت می گیرد. بنابراین موجب کاهش پیشرفت سلول های سرطانی می شود زیرا میزان قند خون به سرعت کاهش می یابد. نتایج به طرز شگفت انگیزی ، رابطه ای قوی بین میزان قند بالا و درمان سخت تر سرطان سلول های سنگفرشی را نشان داد. بسته به شرایط و سلامت کلی شما ، برنامه درمانی پیشنهادی شما برای سرطان کبد ممکن است شامل جراحی باشد. پس از سالها محدود شدن به استفاده درمانی از رژیم کتوژنیک برای اشکال خاصی از بیماری صرع ، رژیم کتوژنیک (که معمولاً رژیم کتو نامیده می شود) به یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی در بین مردم آمریکا و دیگر کشور های جهان تبدیل شده است.

در رژیم کتوژنیک چه بخوریم

پس از این مدت بدون هیچ عارضه ای علاوه بر بهبود وضعیت روحی، بی خوابی های آنها نیز کمتر شده بود. اعتقاد بر این است که این امر با بهبود عملکرد میتوکندری از طریق تأمین یک سوخت جدید برای مغز اتفاق می افتد. در یک مطالعه کوچک که در سال 2016 صورت گرفت، بیماران مبتلا به MS تحت رژیم کتوژنیک قرار گرفتند. در حالی که تحقیقات تا کنون در مقیاس های کوچک انجام شده است ، شواهد نشان می دهد که رژیم بسیار کم کربوهیدرات (مانند رژیم کتو) ممکن است به کاهش A1C و بهبود حساسیت به انسولین تا 75 درصد کمک کند. وضعیت کلسترول و قندخون بهبود می یابد. هنگامی که شما کربوهیدرات مصرف نمیکنید ، قند خون شما کاهش می یابد و چربی از سلول های شما آزاد می شود و به کبد می رود. سلول های سرطانی نمی توانند کتون ها را به عنوان غذا مصرف کنند . در این مطالعه چند نفر از بیماران در طول تحقیقات انصراف دادند زیرا از نوع تغذیه لذت نمی بردند اما افراد دیگر رژیم کتوژنیک را تا 3 ماه ادامه دادند. پس از گذشت شش ماه ، آنها بهبود کیفیت زندگی و همچنین بهبود سلامت جسمی و روانی را گزارش کردند.