آیا از مهارت‌های رژیم های کتوژنیک خود خجالت می‌کشید؟ در اینجا چه باید کرد

برنامه رژیم کتوژنیک جهت ورود و ماندن در رژیم کتوژنیک ، مصرف کربوهیدرات در رژیم غذایی باید زیر یک آستانه 10 قوانین درباره رژیم کتوژنیک برای زنان شیرده Meant To Be شکسته 1402 مشخص باقی بماند. ● باید خودتان را از کربوهیدرات ها محروم کنید و چیزی کمتر از 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید. این شرایط می تواند به دلیل تولید انسولین کمتر باشد و در نتیجه از تولید بیشتر کلسترول جلوگیری می کند. مثلا در کنترل پرفشاری خون، کاهش قند خون و چربی بدن مؤثر است و سطح کلسترول خوب خون را فزونی می دهد. یکی از تحقیقات نشان داد افرادی که رژیم کیتو داشتند ۲٫۲ برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چرب و کم کالری داشتند، وزن کم کردن و حتی سطح چربی خون و کلسترول بد هم در آنها بهبود پیدا کرد. بسیاری از افرادی که از این رژيم پیروی می کنند ، از روغن MCT به مقدار زیاد استفاده می کنند. ممکن است برای ورزشکاران نخبه یا کسانی که مایل به اضافه کردن مقدار زیادی عضله یا وزن هستند کمتر مناسب باشد. ​This was generated by GSA Cont ent Genera tor DEMO .

خوراکیهای مجاز در رژیم کم کربوهیدرات مشابه رژیم کتوژنیک است، اما سختگیری این رژیم در خصوص میزان مصرف کربوهیدراتها کمتر است. در روزها یا هفته های اول اجرای رژیم کتوژنیک، بیشتر افراد با کاهش سطح انرژی و عملکرد ذهن، افزایش اشتها، مشکلات خواب، هضم نامناسب، کاهش توان برای اجرای حرکات ورزشی، خستگی مفرط و تنفس بدبو روبرو میشوند که معمولاً میزان کربوهیدرات را کم تر محدود می کنند. در آزمایشهای خون، ادرار و تنفس میتوان با اندازهگیری میزان کتونهای تولید شده توسط بدن، میتوان تعیین کرد که آیا وارد کتوز شدهاید یا خیر.برخی علائم نیز ممکن است نشان دهند که وارد کتوز شده اید، از جمله افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی یا اشتها. رژیم فستینگ یا روزه متناوب می تواند به شما کمک کند سریعتر وارد کتوز شوید. این آستانه در افراد مختلف متفاوت است ، اما یک راهنمای خوب برای اکثر افراد این است که بین 5 الی 15 درصد کل کالری دریافتی روزانه آنها باید به عنوان یک نقطه شروع عمل کند.به طور معمول ، سطح کتون می تواند به هر فرد کمک کند تا محدوده ای را پیدا کند که به آنها اجازه دهد در کتوزدگی بمانند. هنگامی که متابولیسم چربی به سطحی می رسد که بسترهای اصلی چرخه کربس تخلیه می شوند ( یعنی اگزالو استات ) بدن ، به ویژه کبد ، شروع به تولید اجسام کتون ( بتا-هیدروکسی بوتیرات ، استواستات و استون ) می کند که سپس به یک منبع سوخت قابل توجه برای انتخاب بافت در بدن ( به عنوان مثال قلب و مغز ) تبدیل می شوند.

عوارض رژیم کتوژنیک نی نی سایت

در طی یک رژیم کم کربوهیدرات ، کتون ها به میزان قابل توجهی در خون تجمع نمی یابند و نوع بستر مورد استفاده در بافت های اصلی مانند مغز و قلب را تغییر می دهد. رژیم های چرخه ای یا هدفمند روش های پیشرفته تری هستند و عمدتاً توسط بدنسازان یا ورزشکاران استفاده می شود. زمانی که میزان گلوکز ناچیز باشد، بدن به جای سوزاندن قند، چربی های ذخیره شده در بافت ها یا چربی هایی که از رژیم غذایی دریافت می شود را می سوزاند. نکته ای که در مورد این رژیم وجود داره این هست که میتونید جای میان وعده ها و وعده های غذایی رو با هم عوض کنید. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت 90 روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است.

رژیم کتوژنیک برای چاق شدن

در مطالعات قدیمی رژیم کتوژنیک برای درمان کودکان، آخرین چاره محسوب نمیشد ولی در مطالعات جدید، کودکان مبتلا اغلب از پیش چندین داروی ضد صرع را مصرف کردهاند و پاسخی دریافت نکردهاند و تشنجشان از نوع مقاومبهدرمان تلقی شدهاست. مصرف پروتئین بیش از مقادیر خاص ، گلوکوژنیک است ، بدین معنا که می تواند گلوکزی تولید کند که بدن شما از آن برای سوخت استفاده خواهد کرد. چربی ها – روغن زیتون، روغن کلزا، روغن سبوس برنج، روغن سویا، قی (کره خاص)، کره بادام زمینی، کره، آوکادو و آجیل ماکادامیا. رژیم کتوژنیک میتواند سبب کاهش شدید قند خون و انسولین شود همراه با افزایش کتون ها، مزایای سلامتی فراوانی دارد در رژیم کیتو مبنای رژیم بر کاهش مصرف کربوهیدرات ها (فرآورده های قندی، نشاسته، برنج، نان و…) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است. کربوهیدراتهای ذخیره شده در بدن تنها میتوانند برای چند ساعت، انرژی لازم برای ورزشهای شدید را تامین کنند. همچنین افرادی که از سردرد مزمن رنج می برند، بیماری های مغز و اعصاب و نیز افراد مبتلا به آکنه و دیابت نوع ۱، با رژیم کتوژنیک تا حدودی بهبود پیدا می کنند ولی حتماً لازم است که این رژیم را زیر نظر پزشک دنبال کنند.

آیا آماده خرید مواد غذایی لازم برای شروع یک رژیم لاغری کتوژنیک هستید ؟ اگرچه شروع رژیم کتوژنیک میتواند چالشبرانگیز باشد، اما نکات و ترفندهای مختلفی وجود دارد که میتوانید برای سهولت کار استفاده کنید. در سال 2016 دکتر جوزلین تن که یک پروفسور و آنکولوژیست و یک محقق دارویی است شروع به تحقیق در خصوص رژیم کتوژنیک نمود. این رژیم غذایی از سال ۱۹۲۰ هم چنان مورد استفاده افرادی که اضافه وزن دارند قرار گرفته و نتایج مثبت آن ثبت شده است. رژیم کتوژنیک برای افراد با بی ام ای 25-30 مناسب بوده و به افرادی که چاقی بیش از حد دارند توصیه نمیشود. برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است ؟ این رژیم موفقیت آمیز از چه موادی تشکیل میشود؟ 5. اگر دائما خسته یا ضعیف باشم چه می شود؟ علاوه بر موارد ذکر شده، 95.2 درصد از گروه کتوژنیک قادر به توقف یا کاهش داروهای دیابت بودند، در صورتی که در گروه کربوهیدرات های بیشتر، فقط 62 درصد از افراد می توانستند داروهای دیابت را کاهش دهند. مطالعه دیگری روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که افرادی که از این رژیم پیروی می کردند به طور متوسط 11.9 کیلوگرم در یک دوره 2 ساله از دست دادند.  Con tent h᠎as  be᠎en c re​ated with GSA C ontent Gen᠎erat᠎or Dem over​sion.

این رژیم غذایی در ابتدا برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده شد ، زیرا متابولیسم مغز در برخی شرایط با ” کتوزیس ” می تواند ” به طور مساوی ” تنظیم شود. این رژیم در حال حاضر به عنوان یک درمان برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند کردن رشد تومور کمک کند.برای اثبات این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است. این رژیم علاوه بر مزایایی که برای مبتلایان به صرع دارد با کاهش ترشح انسولین و با اجرای تدابیری میتوان مانع ایجاد مقاومت انسولینی شده و به جلوگیری از ابتلا به بیماری قند و سندرم متابولیک کمک کرد. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش سطح انسولین کمک کند؛ مسئلهای که ممکن است نقشی اساسی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. در واقع رژیم های کتوژنیک احتمالا از طریق محدود کردن کالری به کاهش وزن کمک می کنند ، اما اغلب در تلاش های متابولیکی ، حداکثر ظرفیت تلاش را کاهش می دهند.

آیا با عوارض رژیم کتوژنیک چیست مشکل دارید؟ بیا حرف بزنیم

عوارض رژیم کتوژنیک چیست احتمالا می توان ادعا کرد اگر کم کربوهیدرات می خورید ، باید در هرم کتوژنیک باشید تا به بافت ها کمک کند تا بهتر سازگار شوند. برای اینکه در هرم رژیم کتوژنیک باقی بمانید ، مصرف پروتئین نیز باید کم باشد. به طور کلی اینکه در کدامیک از این حالتها قرار داشته باشید مشخص میکند آیا وزن کم میکنید یا اضافه میکنید. آبپنیر. برای افزایش پروتئین مصرفی روزانهتان، نصف پیمانه پروتئین آب پنیر را به شیر یا ماست خود خودتان اضافه کنید. پیروی از رژیم کتوژنیک موثرترین راه برای ورود به کتوزیس است. اما با پیروی رژیم کتو، مصرف کربوهیدرات و قند کاهش پیدا می کند. از آنجا که میزان دریافت کربوهیدرات باید بین 0-15% انرژی روزانه مصرف شود ، مصرف غذاهایی مانند برنج ، سیب زمینی ، نان ، ماکارونی ، میوه و سایر غذاهای حاوی کربوهیدرات عملا غیرممکن می شود که در رژیم غذایی فرد قرار گیرد ، مگر اینکه به مقدار خیلی کم باشد. همچنین، در رشد عضلات و افزایش مقدار اکسیژن مایحتاج بدن شما در موقع انجام کارهای سخت، مؤثر است ولی هرچند رژیم کیتو به ورزش کردن کمک می کند، امکان دارد همانند دیگر رژیم ها به اوج عملکرد شما کمک نکند. خانمی که موفق شده است، نزدیک به 20 کیلوگرم از وزنش را کم کند، رژیم غذاییش را در Reddit به اشتراک گذاشته است.

رژیم لاغری: این خانم با استفاده از رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات و روزه داری متناوب موفق به لاغر شدن شد. افرادی که موفق میشوند به وزن دلخواهشان برسند، گاهی اوقات توصیه هایی را دربارۀ رمز موفقیت خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارند. مطالعه دیگری روی 34 فرد مسن نشان داد که کسانی که به مدت 8 هفته از این رژیم پیروی می کردند، تقریباً پنج برابر بیشتر از افرادی که از رژیم غذایی کم چرب پیروی می کردند، کل چربی بدن خود را از دست دادند. اما سوال اینجاست که آیا این دامنه تکرار برای رشد عضلانی کافی است ؟ همچنین تصور بر این است سلول های بدن قادر به استفاده از چربی برای انرژی هستند، ولی چون سلول های سرطانی نمی توانند به جای گلوکز از چربی ها استفاده کنند، پس این رژیم میتواند در درمان سرطان ها نیز کاربرد داشته باشد. استیسی ماتینسون، RDN، که در تگزاس مستقر است می گوید: رژیم Ketogenic یک برنامه غذایی است که بدن شما را به کتوز وارد می کند جایی که بدن از چربی (به جای کربوهیدرات ها) به عنوان منبع اولیه سوخت استفاده می کند. کربوهیدرات % ۵-۱۰، پروتئین % 25- 20 و چربی های مفید به میزان % ۷۰-۸۰ در رژیم لاغری کتوژنیک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند ؛ البته این میزان با توجه به نوع رژیم کتوژنیک کمی متفاوت است.

رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن

متخصصات تغذیه با توجه به اعداد به دست آمده، ۶ محدوده وزنی مختلف از “کمبود وزن” تا چاقی بیمارگونه را دسته بندی کرده اند. با این حال نیاز است که همزمان با رژیم کتو با تجویز کارشناس تغذیه از یک مولتی ویتامین فاقد کربوهیدرات مصرف کنیم. کتو اسیدوز ( کم شدن pH خون و بافت ها ) چطور ؟ آیا در رژیم غذایی کتوژنیک می توانم مقدار زیادی از پروتئین ها را بخورم؟ رژیم لاغری کتوژنیک منجر به کاهش قند خون ( به مقدار بسیار زیاد ) و سطح انسولین می گردد. بله. اگرچه در ابتدا بسیار مهم است که مقدار مصرف کربوهیدرات را به طرز چشمگیری کاهش دهید، اما بعد از گذشت ۲-۳ ماه میتوانید در برخی مواقع به سراغ کربوهیدراتها بروید. افرادی که از رژیم غذایی کتوژنیک پیروی میکنند، معمولاً میزان مصرف کربوهیدرات را به ۲۰ تا ۲۵ گرم در روز محدود میکنند. نتایج تحقیق دیگری نشان داد، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند ۳ برابر بیش از آنهایی که رژیم بیماری قند داشتند، وزن کم کردند. در این حالت، کبد شما چربی را به مولکولهای انرژی کوچکی به نام کتون (کتون مولوکی حاوی چربی است که در زمان نبود قند در بدن تولید میشود تا به عنوان سوخت برای تامین انرژی استفاده شود) تبدیل میکند که مغز و سایر اندامها میتوانند از آن بهعنوان انرژی استفاده کنند.