طرز تهیه بلغور گندم دستور پخت


طرز پخت بلغور گندم را با این دستور ساده بیاموزید! به علاوه، نکاتی را برای نگهداری و سرو این غلات کامل آجیلی، جویدنی و مغذی بیابید.


بلغور


گندم بلغور جویدنی، مغزدار و فوق العاده آسان برای طبخ، برای خیلی بیشتر از تبوله مفید است!

این غلات کامل همیشه در انبار من جایی خواهد داشت. اگر کنجکاو هستید که آن را به محصول خود اضافه کنید، من یک راهنمای کامل برای بلغور را در زیر به اشتراک می‌گذارم. بیاموزید که چیست، چگونه آن را بپزید، چگونه آن را ذخیره کنید، و بیشتر!

بلغور گندم چیست؟

بلغور گندم نیم پز، خشک شده و ترک خورده است که جزء اصلی غذاهای خاورمیانه است. این یکی از مواد اصلی در سالاد تبوله است، اما آن را در غذاهای خاورمیانه مانند کبه یا کیبه، کوفته و سبزیجات شکم پر نیز خواهید یافت.

بلغور سرشار از پروتئین و فیبر است، طعم ملایم، آجیلی و بافت جویدنی دارد. در بازارهای خاورمیانه یا آنلاین، می‌توانید آن را در سطوح مختلفی از درشتی، از ریز تا بسیار درشت پیدا کنید. بسیاری از خواربار فروشی های آمریکایی فقط گندم درشت را حمل می کنند.

بلغور در مقابل گندم ترک خورده

بلغور نوعی گندم ترک خورده است… اما همه گندم های ترک خورده بلغور نیستند. با این تفاوت که بلغور نیم پز است، یا تا حدی پخته شده، در فرآیند تولید. در نتیجه زمان پخت بسیار کمتری نسبت به سایر گندم های ترک خورده دارد. در واقع، به هیچ وجه نیازی به «پختن» آن ندارید – فقط خیس کردن آن برای نرم شدن آن کافی است. دستورالعمل تهیه آن را در دستور پخت بلغور زیر بیابید!


انواع بلغور گندم - ریز و درشت


طرز پخت بلغور گندم

روشی که برای پخت این دانه استفاده می کنید به نوع بلغور شما بستگی دارد.

  • برای تهیه 1 فنجان بلغور خوب، آن را در یک کاسه متوسط ​​قرار دهید و به آن آب سرد اضافه کنید تا 1/2 اینچ آن را بپوشاند. آن را به مدت 20 دقیقه یا تا زمانی که نرم شود، کنار بگذارید تا خیس بخورد. قبل از استفاده، مایع اضافی را تخلیه کرده و با چنگال آن را صاف کنید.
  • برای تهیه 1 فنجان گندم بلغور درشت، 2 فنجان آب را در یک قابلمه به جوش بیاورید. دانه ها را داخل آب داغ بریزید و روی آن را بپوشانید و از روی حرارت بردارید. بگذارید 20 تا 30 دقیقه یا تا زمانی که نرم شود بماند. قبل از استفاده، مایع اضافی را تخلیه کرده و با چنگال کرکی کنید.

همانطور که می بینید تهیه هر دوی این نوع گندم بلغور ساده است. گندم درشت فقط به زمان اضافی و آب داغتر نیاز دارد تا کاملا نرم شود.


گندم ترک خورده در قابلمه آب جوش


راه های استفاده از بلغور گندم

هنگامی که این دانه پخته شده را در دست دارید، برای یافتن راه هایی برای استفاده از آن مشکلی نخواهید داشت. اینجا تعدادی ایده برای نحوه شروع شما موجود است:

  • به عنوان یک غذای جانبی ساده. با روغن زیتون، آبلیموی تازه، نمک دریا، مغز کاج و جعفری تازه خرد شده، یک پلو سریع درست کنید. در کنار پروتئین مورد علاقه خود سرو کنید!
  • در یک کاسه غلات. آن را با کینوآ در این کاسه کینوا مدیترانه ای عوض کنید.
  • در سالاد. آن را در تبوله و موارد دیگر امتحان کنید!
  • در سبزیجات پر شده. دستور پخت بادمجان شکم پر مدیترانه ای را در صفحه 179 عشق و لیمو هر روز ببینید!
  • در سوپ و خورش. آنها را غلیظ و دلچسب می کند.

دوست دارید چگونه از این غلات سالم استفاده کنید؟ در نظرات به من اطلاع دهید!

توجه داشته باشید که بلغور بدون گلوتن نیستبنابراین اگر از گلوتن اجتناب می کنید، باید غلات دیگری را انتخاب کنید. کینوا و برنج قهوه ای جایگزین های بسیار خوبی هستند.

ذخیره سازی

بلغور خشک را به مدت یک سال یا بیشتر در جای خشک و خنک مانند کمد یا انباری نگهداری کنید. آن را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید تا ماندگاری آن بیشتر شود.

بعد از پختن، تا 5 روز در ظرف دربسته در یخچال نگهداری می شود. می توانید دانه های پخته شده را نیز فریز کنید. آنها را روی یک ورقه پخت که با کاغذ روغنی پوشانده اید پهن کنید و به مدت 2 ساعت در فریز قرار دهید. سپس به ظرف دربسته منتقل کرده و تا 3 ماه در فریزر قرار دهید. یک شب در یخچال یا مایکروویو آب کنید.


بلغور گندم


غلات کامل بیشتری را امتحان کنید

اگر دوست داشتید طرز پخت این غلات کامل را یاد بگیرید، در مرحله بعد، توت های گندم، فارو یا کینوا را امتحان کنید!

طرز پخت بلغور گندم

زمان آماده سازی: 5 دقایق

زمان پخت: 20 دقایق

زمان کل: 25 دقایق

خدمت 4

این دستور ساده روش مورد علاقه من برای پختن گندم بلغور درشت است. بلغور پخته شده جویدنی و آجیلی در سالاد، کاسه غلات و موارد دیگر خوشمزه است!

از تاریک شدن صفحه نمایش خود جلوگیری کنید

  • آب را در یک قابلمه کوچک یا متوسط ​​روی حرارت زیاد بجوشانید.

  • بلغور را هم بزنید، روی آن را بپوشانید، حرارت را خاموش کنید و 20 تا 30 دقیقه یا تا زمانی که نرم شود کنار بگذارید. آب اضافی را تخلیه کنید. با چنگال کرک کنید.



Source link