سالاد سوبا با میسو و بادمجان زنجبیل + کلم بروکلی –


نکات دستور غذا:

– اگر بادمجان دوست ندارید، می توانید به جای آن از قارچ یا توفو استفاده کنید.
– رشته فرنگی سوبا از گندم سیاه که به طور طبیعی بدون گلوتن است تهیه می شود. اما در صورت عدم تحمل، همیشه بسته را بررسی کنید زیرا مارک های زیادی وجود دارند که گندم و گندم سیاه را با هم مخلوط می کنند.

– ماریناد هیچ ماده اسیدی ندارد، که من در واقع آن را در دستور غذا ترجیح می دهم، اما در صورت تمایل می توانید کمی سرکه برنج یا آب لیمو اضافه کنید.

1. بادمجان ها را به صورت مکعبی خرد کنید و به همراه کمی نمک در تابه ای که خوب روغن داده شده روی حرارت متوسط ​​اضافه کنید. شما می خواهید اندازه آنها کوچک شود و در کناره ها رنگ بگیرند، حدود 6-8 دقیقه طول می کشد. هر چند وقت یکبار هم بزنید تا به تابه نچسبند و در صورت نیاز روغن بیشتری اضافه کنید.

2. در همین حین، ماریناد را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید. حل کردن میسو کمی دشوار است، من اغلب از پشت قاشق چایخوری برای له کردن آن و از همزن برای صاف کردن آن استفاده می کنم.
3. رشته فرنگی را طبق دستورالعمل بسته بپزید. پس از اتمام، آنها را در آب سرد بشویید. این مهم برای از بین بردن نشاسته ها است تا چسبناک و گرفتگی نشوند.

4. کلم بروکلی ها را به صورت ساقه های نازک برش دهید و پیازچه را درشت خرد کنید.

5. وقتی بادمجان ها آماده به نظر می رسند، آن ها را در ظرفی بریزید و کلم بروکلی، پیازچه، نصف حبه سیر و نیمی از فلفل قرمز را به تابه اضافه کنید. هر طرف کلم بروکلی را فقط یک یا دو دقیقه ذوب کنید.
6. بادمجان را دوباره داخل آن بریزید و نیمی از ماریناد را اضافه کنید. اطراف را هم بزنید.
7. رشته فرنگی را اضافه کنید (ما به نسبت پر شدن به رشته بالا علاقه داریم پس با 2/3 نودل شروع کنید و بقیه را به عنوان پشتیبان نگه دارید تا در صورت نیاز اضافه کنید) و یک مشت اسفناج و آن را از روی حرارت بردارید. آن را روی دو کاسه بریزید و بشقاب بدهید. روی آن دانه های کنجد، گشنیز، بقیه فلفل قرمز و مقداری از ماریناد باقی مانده را بریزید.
8. لذت ببرید!