این مقاله رژیم کتوژنیک استاندارد شما را شگفت‌انگیز می‌کند: بخوانید یا از دست ندهید

آیا رژیم کتوژنیک علمی است

پس در رژیم کتوژنیک با خیال راحت و به دفعات زیاد می توانید در طول روز غذا بخورید فقط به شرطی که احساس گرسنگی کرده باشید . درسته که برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری می تونه در نگاه اول و با خوندن اطلاعات بیشتر در مورد اون کمی دشوار به نظر برسه، اما اگر بتونید طی یک ۲۱ روز بهش وفادار بمونید دیگه دلتون نمیخواد از رژیم دیگه ای استفاده کنید. اگر به تازگی رژیم کتوژنیک را شروع کردهاید، طبیعی است که در محدود کردن کربوهیدراتها کمی مشکل داشته باشید. در این نسخه مقادیر کمی از کربوهیدرات ها را به برنامه ورزشی اضافه می کنید.

اگر می خواهید میوه بخورید انواع توت ها را انتخاب کنید زیرا دارای کربوهیدرات کمتری هستند، اما هنوز هم باید وعده هایتان را کم حجم نگه دارید زیرا میوه ها به طور طبیعی دارای مقادیر کربوهیدرات بیشتری هستند. اگر وزن خصوصی را کم کنید را محدوده کنید را انتخاب کنید و انتخاب کنید محدوده کنید به وزنی متعادل را محدوده کنید را انتخاب کنید و انتخاب کنید محدوده کنید جالب بازو یابید میزان نشاط را محدوده کنید را انتخاب کنید و انتخاب کنید محدوده کنید سرزندگی خواهید کرد افزایش خواهد اختراع شد. Th᠎is po​st has  be​en done by GSA Con​tent​ Gener ator  DEMO!

حبوبات مجاز در رژیم کتوژنیک

تا زمانی که تریگلیسیرید شما پایین باشد، کاملاً خوب خواهید بود. به همین علت همه رژیم ها باید تحت نظر پزشک رعایت شود تا مواد لازم داخل بدن بالا و پایین شدیدی نداشته باشد. هنوز علت قطعی این مسئله برای متخصصان مشخص نیست اما احتمالا کتونهای که بدن برای به دست آوردن انرژی میسوزاند سبب محافظت از سلولهای مغز در برابر آسیب میشوند. توانمند کردن استخوانهای آسیب دیده از دیگر خواص شنا است. قدم آخر هم اینه که با اضافه کردن درسینگ و رنده کردن پنیر پارمزان روی سالاد، سالاد کتوژنیک رو آماده میل شدن کنید. اول: نیم بشقاب را با سالاد کلم سفید و بنفش را با روغن زیتون،مزه دار کنید و با تکه کوچکی از ماهی تن و 2 تخم مرغ آب پز میل کنید.

گزینه سوم: یک فنجان چای گیاهی، 2 تکه نان تست گدم با پنیر کم چرب و یک سیب. این رژیم یک رژیم غذایی کم چرب و پر کربوهیدرات است و اغلب از سیب زمینی، برنج و ذرت پخته شده بجای میوه استفاده می شود. با اینهمه اگر تمام اعضای خانواده فقط فرصت دارند در وعده شام کنار هم باشند بهتر است به جای برنج سفید از انواع جو پرک، جو دوسر، برنج قهوهای، گندم کامل و سبوسدار و سایر غلات کامل در وعده شام استفاده کنید. اگر چه شیر کامل غنی تر از چربی است، اما این باعث نمی شود آن را با کتو سازگار کنیم.

کتوزیس یک حالت متابولیکی است که در آن بدن شما به جای گلوکز از چربی برای تولید انرژی استفاده میکند. گزینه اول: یک لیوان ماست کم چرب، یک ساندویچ گوشت و پنیر بدون چربی و یک سیب. برای آماده سازی این دمنوش به یک لیوان آب، چوب دارچین و برگ بو نیاز دارید. هنگامی که متابولیسم چربی به سطحی می رسد که بسترهای اصلی چرخه کربس تخلیه می شوند ( یعنی اگزالو استات ) بدن ، به ویژه کبد ، شروع به تولید اجسام کتون ( بتا-هیدروکسی بوتیرات ، استواستات و استون ) می کند که سپس به یک منبع سوخت قابل توجه برای انتخاب بافت در بدن ( به عنوان مثال قلب و مغز ) تبدیل می شوند.

بله. با این حال، مهم است که در ابتدا میزان کربوهیدرات را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. در یک برنامه غذایی برای درمان چاقی خوب حتی غذاهایی مثل فست فود ها و نوشابه ها هم گنجانده میشود اما میزان مصرف آن مشخص و به طور ماهانه یا دو هفتگی تنظیم میگردد. یک نکته مهم که باید بدانید این است که برای استفاده از غذا های رژیمی و پکیج ها غذایی رژیمی، حتما نباید چاق باشید و یا دچار بیماری هایی مانند دیابت و کلسترول بالا یا بیماری قلبی و عروقی باشید، بلکه اهمیت دادن به سلامت خود بهترین دلیل برای استفاده از غذاها و پکیج های غذایی رژیمی است.

مورد در حال توسعه علیه شکر همچنین در نسخه 2003 WHO «رژیم غذایی، تغذیه و پیشگیری از بیماریهای مزمن» آشکار شد، که تشخیص داد دلایل خوبی برای محدود کردن مصرف شکر به کمتر از ۱۰٪ از کل کالری وجود دارد، نه فقط به دلیل پوسیدگی دندان، اما «فقط به دلایل تغذیه ای». البته تئوری غذا با کالری منفی خیلی وقت است که رد شده و تحقیقات نشان داده است که غذایی با کالری منفی وجود ندارد. در میان مردم چهار نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد: رژیم کتوژنیک استاندارد, مکان برای شروع با رژیم کتوژنیک لاغری سریع؟ رژیم کتوژنیک سیکلیکال، رژیم کتوژنیک هدفمند، رژِیم کتوژنیک با پروتئین بالا است.

رژیم کتوژنیک شامل کربوهیدرات خیلی کم، پروتئین متوسط و چربی بالا است که به نسبت های خاصی در وعده های غذایی تقسیم می شوند. پیشنهاد میکنیم برای آشنایی با ورزش های لاغرکننده مقاله ورزش برای لاغری شکم و پهلو را مطالعه نمایید. پیشنهاد رژیم غذایی متعادل است که برخلاف برنامه های سلامتی شما را در معرض خطر قرار نمی دهد فقط دقت کنید اگر بیماری یا مشکل خاصی دارید نه تنها این رژیم بلکه هیچ رژیم دیگری را بدون تجویز پزشک دنبال نکنید. پیشنهاد می شود اگر به دنبال بدست آوردن توده عضلانی هستید ، باید مقدار 1 تا 1.2 گرم پروتئین را به ازای هر پوند از توده لخم بدن مصرف کنید.

و هر چند وقت یکبار به مقدار مناسبی کربوهیدرات به بدن خود برسانید. هر سه ساعت یکبار این کار باید انجام گردد. علاوه بر این، ثابت شده است که مصرف امگا سه خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. از بین افراد حدود ۵ الی ۲۰ درصد به سیروز کبدی مبتلا شده و ۱ الی ۵ درصد آنان بر اثر بیماری سیروز کبدی یا سرطان کبد میمیرند. آن دسته از افراد که مبتلا به دیابت نیستند هم احتمال ابتلا به کتواسیدوز را دارند.

یکی دیگر از راه های استفاده از ماست این می باشد که از آن به عنوان یک طعم دهنده در کنار دیگر مواد غذایی استفاده کنید. و اینکه اگه ممکنه یک نمونه از برنامه غذایی این رژیمها را بذارید. بله، کاملا جدی هستیم و البته هیجان زده.از همه بهتر اینکه، این تحقیق با مطالعات پیشین دال بر اثبات تاثیرات پنیر بر افزایش متابولیسم در یک راستا قرار داشت.به منظور انجام این تحقیق، محققان نمونه های ادرار و مدفوع شرکت کنندگانی که رژیم غذائیشان مملو از شیر یا پنیر بود را با افرادی که از رژیم های کنترل شده حاوی مصرف کره و بدون هیچ لبنیات دیگر پیروی می کردند را با یکدیگر مقایسه نمودند.در مقام مقایسه، مدفوع افرادی که پنیر مصرف می کردند، حاوی مقدار فراوانی اسید بوتیریک، اسیدهای چرب با زنجیره ی کوتاه که توسط باکتری های روده تولید می شود، بود.

رژیم کتوژنیک سالم

خرماهم یک شیرین کننده طبیعی به حساب میاید و فواید بسیاری دارد اما با این حال دارای کربوهیدرات است و برای رژیم کتوژنیک مناسب نیست. همچنین رب گوجه و گوجه فرنگی دارای ماده ای به نام، لیکوپن میباشد. وقتی گزینه ها محدود به انتخاب از بین “همه یا هیچ” باشند، هیچ تفاوت و واسطه ی خوشحال کننده ای بین رژیم گرفتن و چاقی ناشی از کنار گذاشتن کامل آن وجود ندارد. اما نگران نباشید چرا که ما در ادامه علاوه بر این که توضیح می دهیم سردرد کتو چیست، روش درمان آن را نیز ذکر خواهیم کرد.

با این حال، هیچ آزمایش و بررسی انسانی برای تایید و حمایت از ایجاد کتوز در درمان این بیماریها انجام نشده است. کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی، بدن را در وضعیتی به اسم کتوز قرار می دهد. با اینکه کتواسیدوز دیابتی معمولا به آرامی شروع می شود، استفراغ ممکن است روند آن را سریعتر کند و در عرض چند ساعت دچار کتو اسیدوز شوند. رژیم کتوژنیک ممکن است در مدت کوتاهی مثلا برای آمادگی در زمان مسابقات کمک کننده باشد ، ولی در طولانی مدت ، مانند سایر رژیم های متعادل نمی تواند سطح کارایی ورزشکار را افزایش دهد .

احتمالا در روزها و هفته های آغازین که این رژیم را گرفته اید، با مشکلات رایج معده و سیستم گوارشی مواجه می شوید. این باعث میشود کبد تولید کتون را افزایش دهد تا اطمینان حاصل شود که میتواند انرژی کافی برای مغز فراهم کند. بیسکویت های صبحگاهی پر شکر را نان های جو دوسر که با کره بادام زمینی یا مغز بادام و موز مخلوط شده اند عوض کنید. اصطلاحاً به این حال “گرسنگی” سلول های سرطانی می گویند.تأثیر بلندمدت این ” گرسنگی ” و محرومیت برای سلول های سرطانی این است که آهسته تر رشد کرده، اندازه شان کوچکتر شده و حتی نابود می شوند.

13-افرادی که به طور منظم خود را وزن میکنند، معمولاً در برنامه کاهش وزن موفق تر هستند. ولی اگر قصد افزایش سایز عضلانی را دارید باید روزهای پر کربوهیدرات تا حد زیادی اجتناب کرده اند روزهای کم کربوهیدرات باشد؛ را انتخاب کنید و انتخاب کنید اگر میخواهید وزن کنونی شخصی را محافظت کنید باید ۳ روز در هفته به روزهای کم کربوهیدرات را انتخاب کنید و انتخاب کنید ۳ روز در هفته به روزهای پر کربوهیدرات اختصاص پیدا تدریجی را انتخاب کنید و انتخاب کنید عالی روز هفته را هم میتوانید برای افراط در غذاهای نامناسب اختصاص دهید. شاید زمان آن رسیده است که نام این روز را از تقلب به روز جشن و لذت تغییر دهید.

برای رسیدن به هدف در زمان مقرر شده، چند فهرست غذایی با 4 یا 5 گزینه غذایی برای 5 وعده غذایی کوچک در روز، به عنوان غذای متعادل توصیه می شود ، اجرای این رژیم غذایی ساده است، وعده های غذایی آن ها می تواند با هر توصیه متفاوت باشد، به طوری که در طول 10 روز کسل کننده نخواهد بود. برای رسیدن به لاغری و کاهش وزن باید در رعایت برخی از نکات با دقت عمل کرد، در ادامه قصد داریم رژیم کاهش وزن سریع در 10 روز را شرح دهیم.

کربوهیدراتها بد یا خوب نیستند اما اگر مقدار زیادی غذا با شاخص گلیسمی بالا بخورید، ممکن است تولید انسولین را افزایش بدهید که منجر به افزایش وزن و در بدترین حالت دیابت نوع ۲ و بیماریهای قلبی میشود. به عنوان مثال ویتامین های B12 و D، ید، آهن، کلسیم، روی و اسیدهای چرب امگا ۳ که اغلب منشاء حیوانی دارند ممکن است به سختی به بدن برسند مگر اینکه از با روش دیگری این دریافت صورت بگیرد.