۹ بهترین راه برای دریافت انرژی بیشتر بدون کافئین


قهوه می تواند انرژی شما را افزایش دهد، اما وابستگی به کافئین ناخوشایند یا ناسالم است. با این ۹ راه برای دریافت انرژی بیشتر به جای نوشیدن قهوه، بدون کافئین انرژی بگیرید.

بدون کافئین انرژی بگیرید.

گوشی هوشمند را کنار بگذارید

هنگام استراحت گوشی هوشمند خود را کنار بگذارید. استفاده از تلفن سرگرم کننده است، اما این استراحت به شما انرژی نمی دهد. تحقیقات نشان نمی دهد که استفاده از بازی ها و پازل ها باعث افزایش سطح انرژی می شود. بجای، حواس پرتی ناشی از استفاده طولانی مدت از وسایل الکترونیکی، تمرکز را برای شما سخت تر می کند. اگر می خواهید در مصرف انرژی و تمرکز صرفه جویی کنید، گوشی خود را بردارید.

قبل از خواب از وسایل الکترونیکی استفاده نکنید

استفاده از وسایل الکترونیکی قبل از خواب می تواند خواب را مختل کرده و خستگی را کاهش دهد. مطالعات نشان داده است افرادی که قبل از رفتن به رختخواب از کتابخوان های الکترونیکی ساطع کننده نور استفاده می کنند در به خواب رفتن مشکل دارند. از سوی دیگر، سطح پایین‌تری از هورمون‌های تقویت‌کننده خواب و سطوح پایین‌تری از برانگیختگی صبحگاهی دارند.

دریافت انرژی بدون کافئین؛ بیدار شدن در صبح.

اگر برایتان سخت است که از خواب بیدار شوید، پرده ها را باز نگه دارید. زیرا نور صبحگاهی مزیت اصلی تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن شماست. به خصوص اگر اغلب مسافرت می کنید یا از جت لگ رنج می برید، ممکن است بدن شما دیرتر از خواب بیدار شود و در شب به سختی به خواب رود.

آتش ساختگی را امتحان کنید.

کسانی که دوست دارند پرده در اتاق خواب کشیده شود، هنوز هم می توانند از نور صبح بهره ببرند. از شما برای یادآوری تدریجی که طلوع خورشید را تقلید می کند سپاسگزارم. مانند چراغ های مخصوصی که می توانید در این مواقع استفاده کنید. این ساعت های زنگ دار ساعت بیولوژیکی بدن شما را درست مانند نور خورشید تنظیم می کنند.

به اندازه کافی آفتاب بگیرید.

دریافت ویتامین D کافی نیز می تواند به رفع خستگی شما کمک کند. ویتامین D می تواند با حفظ سلامت سلول های عضلانی به کاهش خستگی عضلات کمک کند. ویتامین D کافی ممکن است از ایجاد شرایط شناختی جلوگیری کند. مطمئن شوید که نور خورشید کافی برای دریافت ویتامین D کافی دریافت می کنید. مکمل های ویتامین D نیز می توانند کمک کننده باشند.

دریافت انرژی بدون کافئین؛ پروتئین کافی دریافت کنید.

صبحانه سرشار از پروتئین بخورید. یک صبحانه سالم می تواند بر عملکرد مغز در بزرگسالان تأثیر بگذارد. صبحانه می تواند حافظه را بهبود بخشد. در عین حال، غذاهای سرشار از پروتئین و چربی می توانند به تمرکز مغز شما کمک کنند. ممکن است به دلیل قند خون باشد: خوردن پروتئین به جای کربوهیدرات می تواند به شما کمک کند سطح قند خون خود را بهتر کنترل کنید و از سقوط انرژی جلوگیری کنید.

هوای اتاق را متعادل کنید.

اگر در طول روز احساس سنگینی می کنید، سعی کنید اتاق خود را تهویه کنید. با باز نگه داشتن پنجره ها و درها می توانید هوای اتاق را تغییر دهید. هوای اتاق را خنک کنید. خواب آلودگی می تواند در گرما اتفاق بیفتد، به خصوص اگر برای مدت طولانی بی حرکت بنشینید. اما هوا را خیلی سرد نکنید.

آواز خواندن را امتحان کنید.

افرادی که فعالانه درگیر موسیقی هستند انرژی بیشتری دارند. این تأثیر بر خوانندگان تأثیر می گذارد، این برای نوازندگان کیبورد و همه ژانرهای موسیقی صادق است. برعکس، فقط گوش دادن به موسیقی یا داستان انرژی را تخلیه می کند. دفعه بعد که به موسیقی گوش می دهید، سعی کنید به آرامی نرم شوید یا بدن خود را حرکت دهید تا احساس بیداری بیشتری کنید.

سعی کن بخندی

خنده می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. این خستگی آینده است، هورمون های استرس مانند کورتیزول را کاهش می دهد که می تواند باعث بی خوابی و مشکلات سلامتی شود. مثلا، اگر استرس دارید، به احتمال زیاد کار را شروع کرده و در طول روز احساس خستگی بیشتری خواهید کرد. سعی کنید با خندیدن این استرس را از بین ببرید. هرگز لبخند زدن را فراموش نکن.

بیشتر بخوانید:

نکات مهم برای موفقیت در کار: چگونه در کاری که می خواهید انجام دهید موفق شوید.

۱۰ نکته موثر در کسب و کار برای موفقیت و دستیابی به اهدافتان

رشد کسب و کار: کارکنان شاد دلیل اصلی موفقیت در کسب و کار هستند.

کلید موفقیت در زندگی: ۵ استراتژی موثر برای موفقیت در زندگی

موفقیت در تجارت: ۵ استراتژی ساده برای رشد شخصیت در محیط کار

۵ بهترین زبان برای مصاحبه شغلی به شما کمک می کند تا موفق شوید.