۶ غذای طبیعی برای کاهش سطح تستوسترون در زنان


سطح تستوسترون خود را با غذاهای خوشمزه و سالم کنترل کنید. هرگاه کلمه تستوسترون را می شنوید، ناخودآگاه به مردان فکر می کنید. اگرچه تستوسترون به عنوان یک هورمون جنسی مردانه در نظر گرفته می شود، اما در اندام های تناسلی زنانه نیز تولید می شود. اگرچه سطوح بهینه تستوسترون از عملکردهای اصلی بدن پشتیبانی می کند. مشکلات زمانی ایجاد می شوند که تستوسترون بیش از حد در بدن وجود داشته باشد. از این رو، کاهش سطح تستوسترون در زنان با رژیم غذایی امکان پذیر است. تغییرات در سطح تستوسترون با شرایط سلامتی مانند دیابت نوع ۲ و سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) مرتبط است. ما نیز در این مقاله به همین موضوع پرداخته ایم، پس با ما همراه باشید.

کاهش سطح تستوسترون در زنان.

عملکرد تستوسترون در بدن زنان چیست؟

تحقیقات نشان می دهد که تستوسترون همراه با استروژن از سلامت استخوان ها حمایت می کند. نشان داده شده است که برای سلامت روان و عملکرد شناختی ضروری است. سطح نرمال تستوسترون در مردان بین ۲۶۴ تا ۹۱۶ نانوگرم در دسی لیتر است. در زنان بین ۱۵ تا ۴۶ نانوگرم در دسی لیتر است. حفظ سطح طبیعی تستوسترون می تواند توده عضلانی را بهبود بخشد، برای حفظ عملکرد جنسی و آمادگی جسمانی ضروری است. سطوح بالای تستوسترون در زنان با علائم آنها مرتبط است.

علائم تستوسترون بالا در زنان

سطح بالای تستوسترون در زنان می تواند علائمی ایجاد کند که بر سلامت آنها تأثیر می گذارد. پسندیدن:

رشد بیش از حد موهای صورت؛ جوش های آکنه پریود منظمی ندارم آلوپسی آندروژنیک – ریزش مو؛ acanthosis nigricans – لکه های تیره روی پوست؛ افزایش پرخاشگری. در صورت مشاهده هر یک از علائم بالا، با پزشک خود مشورت کنید. افزایش سطح تستوسترون ممکن است نشان دهنده یک بیماری زمینه ای باشد.

علل احتمالی سطح تستوسترون بالا در زنان

اختلالات هورمونی مختلف می تواند باعث تغییرات هورمونی در زنان شود. برخی از آنها به شرح زیر است.

هیپرپلازی مادرزادی آدرنال (CAH)

افزایش سطح تستوسترون و پروژسترون با هیپرپلازی مادرزادی آدرنال مرتبط است. این گروهی از اختلالات ژنتیکی است که بر غدد آدرنال شما تأثیر می گذارد که هورمون هایی مانند کورتیزول و تستوسترون ترشح می کنند. افراد مبتلا به CAH دچار کمبود یک یا چند آنزیم مورد نیاز برای تنظیم این هورمون ها هستند و ممکن است تستوسترون اضافی داشته باشند.

هیرسوتیسم

مطالعات نشان داده است که طاسی یا موهای زائد صورت در زنان باعث افزایش سطح تستوسترون در بدن می شود. هیرسوتیسم در صورت زنان وضعیتی که منجر به رشد موهای زبر و تیره روی سینه و پشت می شود. دلیل آن تولید بیش از حد هورمون های مردانه مانند تستوسترون است.

سندرم تخمدان پلی کیستیک

مطالعات نشان می دهد که هیپرآندروژنیسم یا تستوسترون بالا یکی از علائم بارز PCOS است. این سندرم یک اختلال هورمونی است که با کیست های کوچک و تخمدان های بزرگ با پریودهای نامنظم مشخص می شود.

در حالی که بسیاری از عوامل در تنظیم تستوسترون نقش دارند، یک رژیم غذایی سالم کلید کنترل سطح تستوسترون است.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش تستوسترون در زنان

در این مقاله، با غذاهایی آشنا خواهید شد که می توانند سطح تستوسترون شما را کاهش دهند.

محصولات مبتنی بر سویا

تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم محصولات سویا می تواند سطح تستوسترون را کاهش دهد. مطالعه ای به منظور بررسی تاثیر پروتئین سویا بر هورمون های تولید مثل در مردان انجام شد. نتایج نشان داد که مصرف پروتئین سویا به مدت ۵۴ روز باعث کاهش سطح تستوسترون در زنان شد.

کاهش سطح تستوسترون در زنان؛ نعناع

نعنا معمولاً برای تسکین معده درد استفاده می شود. مطالعات نشان داده است که نعناع سطح تستوسترون را کاهش می دهد. مطالعه ای به منظور بررسی اثرات چای نعناع بر روی زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک انجام شد. پس از ۳۰ روز در این مطالعه، محققان دریافتند که نوشیدن این چای به طور قابل توجهی سطح تستوسترون را کاهش می دهد.

ریشه شیرین بیان

پیچک با خواص دارویی شگفت انگیزی که دارد سال هاست به عنوان یک دارو در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. طبق مطالعات اخیر، ریشه شیرین بیان اساساً بر سطح هورمون در بدن تأثیر می گذارد. مطالعه ای به منظور بررسی اثر شیرین بیان بر سطح تستوسترون سرم زنان سالم در دوران قاعدگی انجام شد. این مطالعه کاهش معنی داری در سطح سرمی تستوسترون در زنان طی ماه اول نشان داد.

بذر کتان

دانه های کنجد در کاهش سطح تستوسترون نقش دارند. مطالعه ای بر روی مردان مبتلا به سرطان پروستات انجام شد. در این تحقیق آنها استفاده از رژیم غذایی کم چرب و مکمل بذر کتان را به مدت ۳۴ روز توصیه کردند. نتایج حاکی از کاهش معنی دار سطح تستوسترون تام و سرمی بود.

کاهش سطح تستوسترون در زنان؛ چای

برخی شواهد علمی وجود دارد که نوشیدن چای بر سطح تستوسترون در بدن تأثیر می گذارد. مطالعه ای به منظور بررسی اثرات چای نعناع بر سطح تستوسترون در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک انجام شد. از شرکت کنندگان خواسته شد دو بار در روز به مدت یک ماه چای نعناع بنوشند. بعد از ۳۰ روز، این تحقیق کاهش قابل توجهی در سطح تستوسترون تام و آزاد شرکت کنندگان نشان داد.

ماهی

ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که سطح آندروژن را در زنان کاهش می دهد. مطالعه ای در مورد اثرات مکمل های امگا ۳ بر روی زنان مبتلا به PCOS و چاقی انجام شد. به زنان ۳ گرم مکمل امگا ۳ یا دارونما داده شد تا به مدت ۸ هفته مصرف کنند. نتایج نشان داد زنانی که مکمل‌های امگا ۳ مصرف می‌کردند سطح تستوسترون کمتری نسبت به گروه دارونما داشتند. با این حال، مطالعات بیشتری برای درک رابطه بین اسیدهای چرب امگا ۳ و سطح تستوسترون مورد نیاز است.

نقش و اثرات تستوسترون

تستوسترون همراه با استروژن بر عملکرد شناختی تأثیر می گذارد. به بهبود سلامت استخوان و سلامت روان کمک می کند. از این رو، حفظ سطح مطلوب این هورمون برای عملکرد جنسی و توده عضلانی زنان ضروری است.

من باید بگویم.

تستوسترون، هورمون مردانه، به مقدار کم در تخمدان ها و غدد فوق کلیوی زنان تولید می شود. سطح تستوسترون سالم برای عملکردهای بدن ضروری است، اما سطوح بالای آن با شرایطی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک و هیپرپلازی مادرزادی آدرنال همراه است. از این رو، نشان داده شده است که رژیم غذایی سرشار از مواد غذایی مانند دانه کتان و محصولات سویا باعث کاهش تستوسترون در زنان می شود.

لینک های مربوطه

۱۲ بهترین غذاها برای افزایش تستوسترون در مردان

علائم تستوسترون بالا ۴ علائم تستوسترون بالا در مردان و زنان

علائم کمبود تستوسترون ۹ این نشانه کاهش تستوسترون در مردان است.

۵ بهترین راه حل طبیعی برای افزایش سطح تستوسترون

نرخ باروری در زنان و مردان را افزایش می دهد. ۱۴ راه طبیعی

۱۲ مردان مخفی هرگز به زنان نمی گویند