6 روش ثبت نام برای سلامت روان

6 روش ثبت نام برای سلامت روان


یکی از مثبت ترین موارد دو سال گذشته: سلامت روان در خط مقدم گفتگوی فرهنگی قرار دارد. همه ما با سلامت روانی خود روبرو شده ایم – صرف نظر از پیشینه یا شرایط ما – به ویژه در تعطیلی و در اوج همه گیری.

اما ما فراز و نشیب ، مبارزات و پیروزی هایی داریم ، صرف نظر از وضعیت جهان. امروزه ، نسبتاً شناخته شده است که بالای 30 درصد (!!) آمریکایی ها در برخی از مراحل زندگی خود به نوعی با اختلالات اضطرابی برخورد خواهند کرد. از هر پنج بزرگسال آمریکایی یک نفر هر سال بیماری روانی را تجربه کنید – و برای مبارزه با سلامت روان نیازی به داشتن بیماری روانی تشخیص داده نشده نیست. CDC می گوید تمام شده است 50 درصد ما در طول زندگی ما یک بیماری یا اختلال سلامت روان را تجربه خواهید کرد. دوره استرس شدید یا بیماری شدید باشد ، تقریباً بر همه ما تأثیر می گذارد.

از آنجا که بدن و ذهن ما در هم تنیده است ، سلامت جسمانی ما تحت تأثیر سلامت روانی ما قرار می گیرد (و برعکس!). برای داشتن سالم ترین و شادترین زندگی ، کنترل آن با مغز و رفاه احساسی ضروری است.

نشانه هایی وجود دارد که شما باید سلامت روانی خود را در اولویت قرار دهید

بدن شما می تواند ، به اصطلاح ، “چراغ های موتور را بررسی کند” – چگونه می توانید به شما اطلاع داده شود که همه چیز به طور معمول کار نمی کند و شما باید بچرخید.

بنیانگذار فارست تالی ، روانشناس بالینی ، دکترای تخصصی. خدمات روانشناسی Invictus توضیح می دهد که این شبیه به عملکرد ناسا است. دکتر تالی می گوید: “هرکسی که به صحبت های رادیویی ناسا که هنگام پرتاب یک فضاپیما رخ می دهد گوش داده باشد ، ارتباط مداوم رفت و برگشت بین برج کنترل و خلبانان را شنیده است.” “آنها بررسی می کنند که سیستم های مختلف آنلاین یا عملکردی هستند” و خوب هستند. “

دکتر تالی ادامه می دهد: “این احمقانه است که تصور کنیم فقط به دلیل اجرای موفقیت آمیز بسیاری در گذشته ، این بار نیز همه چیز آنطور که باید کار خواهد کرد.” “با بررسی مجدد وضعیت سیستم های اساسی ، آنها نه تنها به تضمین یک ماموریت موفق کمک می کنند ، بلکه خطر شکست فاجعه بار را نیز کاهش می دهند.”

بنابراین این برای سلامت روان چه معنایی دارد؟ او می گوید: “از این رویکرد می توان درس گرفت که همه ما باید از آن استفاده کنیم.” “به طور خاص ، ما گاهی اوقات عملکرد” ​​سیستم های اصلی “خود را” بررسی “می کنیم. یکی از این سیستم ها سلامت روان است. “

6 راه برای ثبت نام برای سلامت روان خود

دکتر تالی توضیح می دهد: “سلامت روانی بیشتر تحت تأثیر روابط ، خلق و خو ، افکار ، رفتارها ، سلامت جسمانی و شیوه های مبتنی بر اعتقاد شما است.” قبل از آن بهترین پیشنهادات شما برای چک لیست سلامت روان است. بهترین قسمت؟ لیست کامل را می توان در حدود 10 دقیقه (یا کمتر) انجام داد و فقط باید هر چند هفته یا چند ماه انجام شود.

او پیشنهاد می کند: “برای استفاده بیشتر از این چک لیست ، یک دفتر خاطرات از یافته های خود داشته باشید و سپس برنامه ریزی کنید.” “اگر نیاز دارید در زمینه های مختلف کار کنید ، آنها را در اولویت قرار داده و کار کنید فقط در اولویت اول اگر در یک زمینه پیشرفت کرده اید ، سایر موارد را پیگیری کنید. “

شماره 1 اتصالات خود را بررسی کنید

س Dr.الات دکتر تالی از دوست ، خانواده ، همکار و روابط عاشقانه اش: “آیا نزدیکترین روابط من آنطور که می خواهم پیش می رود؟ آیا اصطکاک از یک یا چند مورد افزایش یافته است ، و اگر چنین است ، آیا باید تلاشی برای حل منبع اصطکاک انجام دهم؟ آیا به کسانی که نزدیکترین آنها بودم توجه کافی کردم؟ ”این موارد را از نظر ذهنی یادداشت کنید و ارزیابی کنید که چگونه این شاخص های رابطه بر وضعیت فعلی شما تأثیر می گذارد.

شماره 2 خلق و خوی خود را ارزیابی کنید

دکتر تالی می گوید: از خود بپرسید ، “من به متوسط ​​خلق و خوی هفته گذشته (یا دو هفته) چگونه امتیاز می دهم؟ اگر بهتر از حد معمول باشد ، دلیل این امر چیست و آیا می توانم در آینده از آن استفاده کنم (اوقات خوب را حفظ کنم)؟ اگر روحیه من کاهش یافته است ، آیا دلیلی وجود دارد که بتوانم تعیین کنم ، و اگر چنین است ، در این مورد چه کاری می توانم انجام دهم؟ اگر احساس می کنید روحیه شما برای مدتی خوب نیست ، ممکن است استرس ، اضطراب یا حتی افسردگی مقصر باشند. آن را یادداشت کنید!

شماره 3 به افکار خود سر بزنید

گفتگوی ذهنی اخیراً چه بوده است؟ “[Ask yourself,] “آیا افکار من در درجه اول مثبت هستند ، مرا در زندگی پیش می برند ، روی شکرگزاری و فرصت تمرکز می کنیم ، یا منفی ، مهار شده و مملو از حسرت ، حسادت و عصبانیت هستند؟” اگر آنها منفی هستند ، وقت آن است که تلاش قابل توجهی را برای تمرکز بر موارد مثبت انجام دهیم. ”دکتر تالی می گوید.

شماره 4 عادات و رفتارهای خود را حذف کنید

– آیا رفتارهای شما با اولویت ها ، ارزش ها و اهداف آینده شما مطابقت دارد؟ دکتر تالی می پرسد. این یک مثال از آنچه می توانید اعمال کنید به شما می دهد: می خواهید لاغر و تناسب اندام باشید ، شاید در مسابقات سه گانه شرکت کنید یا حتی به یک هدف بزرگ کاهش وزن برسید. “اما اگر عصر به خانه بیایید ، یک آبجو خرد می کنید ، یک پیتزا می خورید و تکرارها را تماشا می کنید.” دوستان [we’ve been there!]به در این مورد ، او می گوید رفتار او با اهداف او مطابقت ندارد – که ممکن است نشان دهنده کاهش سلامت روانی باشد. او می گوید: “زمان تغییر اهداف یا رفتار شما فرا رسیده است.” – بدون بهانه ، روی بخواهید. این حتی اگر معمولاً از یک روال معمولی پیروی می کنید و اخیراً “خاموش” شده اید صادق است. این را یک داستان موتور در نظر بگیرید.

شماره 5 سلامت جسمانی خود را مرور کنید

“آیا سلامتی شما عالی است؟ متوسط ​​نیست ، قابل پیاده روی نیست ، اما فوق العاده است؟ دکتر تالی می پرسد. او می گوید: “سلامت ضعیف باعث کاهش بینایی می شود و می تواند منجر به افسردگی شود.” این موارد دست به دست هم می دهند-سلامت بدنی ضعیف می تواند منجر به سلامت روانی ضعیف شود و سلامت روانی ضعیف می تواند منجر به سلامت جسمی ضعیف شود (یک پازل واقعی تخم مرغ). “آیا به دلیل” وقت نداشتن “از برخی سوالات پزشکی پیچیده غافل شدید؟” او می پرسد. – تعلل نکنید با پزشک خود مشورت کنید و مسائل را مرتب کنید. برخی از شاخص ها برای بررسی: هضم ، سطح انرژی ، پوست ، سردرد ، خواب ، دندان قروچه / فشردن فک ، درد.

شماره 6 به جنبه معنوی خود بپیوندید

دکتر تالی این را توضیح می دهد ایمان و معنویت بازی نقشهای اصلی بهزیستی ذهنی و احساسی تمرین معنوی شما چیست؟ -آیا شما دارای اعتقادات مبتنی بر ایمان قوی بوده اید ، اما آیا تلاش برای تحقق آنها را نادیده گرفته اید؟ دکتر تالی می پرسد. “این در نهایت سلامت روانی او را از بین می برد. اگر بازدید از کلیسا / معبد است ، شروع کنید. آیا اعتقاد شما به ایمان شما شامل کمک به افراد کم بخت است؟ برنامه ریزی کنید و آن را اجرا کنید. تعلل نکنید ، فقط یک قدم کوچک بردارید. این به ما انگیزه می دهد تا کارهای بیشتری انجام دهیم. “

فعال باشید: سلامت روانی خوب باید یک شیوه زندگی باشد

همانطور که دکتر تالی گفت ، این کار را در یک مرحله انجام دهید. و منتظر نباشید تا احساس وحشتناکی داشته باشید – بهترین راه برای مراقبت از ذهن این است که با تطبیق شیوه زندگی خود با اهداف سلامتی خود ، از سلامت روان خود پیشگیری کنید.

خواب ، تغذیه ، ورزش ، درمان ، تمرین معنوی شخصی ، گذراندن وقت با عزیزان و معاینات منظم پزشکی نه تنها از سلامت کلی شما پشتیبانی می کند ، بلکه به ذهن شما کمک می کند تا سخت ترین فصل های زندگی را تا حد ممکن کنترل کند. اگر از این توصیه پیروی کنید ، دکتر تالی می گوید: “در مدت کوتاهی ، وضعیت روحی شما دچار تغییر چشمگیری می شود.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *