5 ماده غذایی مفید برای درمان بدن


5 ماده غذایی مفید برای درمان بدن

جی! ورزش بعد از ورزش مهمترین رژیم غذایی است؟ انتخاب غذاهای مناسب برای بهبودی بسیار مهم است. هر چیزی که بعد از ورزش می خورید بر تعادل شما تأثیر مستقیم می گذارد. اگر به دنبال افزایش صدا یا سوزاندن چربی و عضله سازی هستید ، این تنها برنامه ورزشی مهم نیست.

مرغ ، کینوا ، آووکادو و سبزیجات برگ دار از جمله غذاهایی هستند که پس از یک تمرین خوب ریکاوری انجام می شوند. برای آشنایی بیشتر با الگوهای تغذیه سالم شفا بخشیدن به بدن Na خرده فروشان پوست با من باش.

اهمیت تغذیه بعد از تمرینات ریکاوری

مزایای ورزش پس از اتمام تمرین و بهبودی حاصل می شود. در پایان تمرین ، ماهیچه ها به دنبال تقویت برای بهبود هستند. بنابراین ، مهم است که از بهترین مکمل ها برای بهبودی استفاده کنید. تنورها پیشنهاد می کنند ورزشکاران با سطح تمرینات بالا باید از رژیم غذایی با پروتئین بالا و کربوهیدرات بالا استفاده کنند.

مصرف غذای بعد از ورزش باید ظرف یک ساعت پس از ورزش انجام شود. پروتئین به بهبود و عضله سازی کمک می کند. کربوهیدرات ها همچنین باعث افزایش قند خون می شوند. همچنین از تحریک عضلات به منظور تحریک بدن جلوگیری می کند. ورزش بعد از ورزش به شما قدرت می بخشد و فیبرهای عضلانی را ترمیم می کند. این مرحله در ساختن عضلات و وزن بدن نیز اهمیت دارد.

مقاله ای در سال 2017 در مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی بررسی جالبی انجام داد. نتایج نشان داد که خوردن پروتئین پس از ورزش باعث افزایش سنتز پروتئین ماهیچه ها می شود. در این فرآیند ، آنها بعد از تمرین عضلات خود را بازیابی و ترمیم می کنند. مطالعه دیگری در سال 2018 نشان داد که خوردن غذاهای سالم مانند میوه ها و سبزیجات برای بهبود خوب است. تخم مرغ و گوشت بدون چربی از دیگر موارد موجود در این لیست هستند.

بدنسازی بدون مواد مغذی با ورزش مناسب و برنامه تغذیه با اصول امکان پذیر است. با این حال ، در شرایطی مانند آموزش ورزشکاران حرفه ای ، مربیان ترجیح می دهند از مکمل های بدنسازی در حد اعتدال استفاده کنند. یکی از ویژگی های بارز بهبود عضلات ، تکان های پروتئینی است.

برای مشاوره آنلاین بدنسازی و بارگیری نرم افزار افزونه آنلاین از تیم خرده فروشان پوست کلیک.

در اینجا برخی از غذاهای پروتئینی سالم برای بهبودی آورده شده است.

رژیم غذایی سالم و رژیم غذایی سالم بعد از ورزش

  1. ماهی یا مرغ

ماهی و مرغ بدون چربی پروتئین مورد نیاز برای ماهیچه ها را تأمین می کند. این پروتئین باید بخشی جدایی ناپذیر از رژیم غذایی یا میان وعده بعد از ورزش باشد. پروتئین های نازک شامل ماهی ، لوبیا و طیور بدون پوست و استخوان است. آنها همچنین کالری و چربی اشباع کمتری نسبت به گوشت چرخ کرده دارند.

ماهی و طیور حاوی تمام پروتئین های ضروری مانند لوسین ، ایزولین و والین هستند. قبل از شروع ورزش رژیم غذایی بعد از ورزش را آماده کنید. به عنوان مثال ، امکان تهیه ماهی دودی یا پخته ، یا آب مرغ شب قبل از تمرین وجود دارد.

  1. کنوآ

کینوا یکی دیگر از رژیم های بعد از ورزش است. کینوا به عنوان یک غلات کامل حاوی کربوهیدرات و پروتئین است. اگر به غلات علاقه دارید ، کینوا بهترین انتخاب است. همچنین فاقد گلوتن است. در نتیجه ، برای افرادی که به گلوتن حساس هستند مناسب خواهد بود.

اگر اصولاً بدنبال کاهش وزن هستید ، کینوا را فراموش نکنید. این غذا را با ماهی یا مرغ به عنوان رژیم غذایی با پروتئین بالا بعد از ورزش مصرف کنید. کاما سبزیجات میوه ها و سبزیجات ذکر شده در زیر را به کینوا اضافه کنید.

اخذ شده برنامه تغذیه بدن سازی از پوست کلیک.

  1. پاراچیچی

آووکادو می تواند یکی از بهترین غذاها برای آن باشد بهبود به دلیل سیری شناخته شده است. این میوه سالم است و به احساس خوب بعد از ورزش کمک می کند. ورزشکارانی که به دنبال تعادل و کاهش وزن هستند نباید این میوه های عالی را از دست بدهند.

آووکادو حاوی مقدار زیادی چربی سالم است. در نتیجه ، برای افرادی که دارای تغذیه کم یا کتوژنیک هستند ، انتخاب خوبی است. آووکادو و تخم مرغ آب پز یا نخود فرنگی بخورید.

  1. سبزیجات و برگهای سبز

این سبزیجات سرشار از مواد مغذی و ویتامین هستند. بنابراین ، آنها بخش خوبی از یک رژیم غذایی سالم برای ورزشکاران هستند. سبزیجات برگ سبز مواد مغذی ضروری مانند کلسیم و آهن را تأمین می کنند. کلسیم به بهبود عضله سازی و افزایش استحکام استخوان کمک می کند. آهن همچنین متابولیسم و ​​مصرف انرژی را تنظیم می کند. سبزیجات زیر را در رژیم غذایی خود بعد از ورزش قرار دهید:

  • اسفناج
  • شعبانک (اروگوئه)
  • کلم یا برگ کلم
  • بوک چوی یا کلم سفید چینی

اسفناج را به خط پروتئین خود اضافه کنید. یا با برگ کلم سرخ کنید و با کینوا سرو کنید.

بهترین غذا بعد از تمرینات ریکاوری

  1. شیک پروتئینی یا شیر کاکائو

شیک های پروتئینی آنها در برنامه های بدنسازی یا تمرینات بدنسازی بسیار محبوب هستند. این نوشیدنی ها راهی آسان برای دریافت پروتئین پس از ورزش ارائه می دهند. به یاد داشته باشید که باید بهترین و بدون شکر ترین سبک را تهیه کنید. با توجه به اندازه صنعت مکمل ، بهترین کار این است که خود پروتئین شیک تهیه کنید. این نوشیدنی ها معمولاً حاوی 30 گرم پروتئین هستند. همچنین حاوی 3 تا 4 گرم آمینو اسید است که به تحریک رشد ماهیچه ها کمک می کند.

برخی معتقدند که شیر کاکائو جایگزین مناسبی برای ورزش بعد از ورزش است. اما شیر کاکائو هیچ فایده ای ندارد. این نوشیدنی حاوی پروتئین و کربوهیدرات است. بنابراین توصیه می شود که بهبودی حاصل شود. اما در حقیقت ، هیچ تفاوتی با خوردن غذاهای دیگر با یکی از این مکمل ها ندارد.

زمان مناسبی برای خوردن بعد از ورزش است

در حال حاضر ، شما بهترین غذاها را برای بازیابی می شناسید. اما بهترین زمان برای انجام این قول کی است؟ مطالعه این مطالعه در سال 2013 انجام شد. نتایج نشان داد که اختلاف زمان بین وعده های غذایی قبل و بعد از ورزش نباید بیشتر از 4 ساعت باشد.اگر زمان این دو وعده غذایی بیش از 4 ساعت باشد ، احساس خستگی خواهید کرد. در نتیجه انرژی کافی برای ورزش و بهبود عضلات خود را از دست خواهید داد.

اکثر مردم قبل از غذا ضربان قلب پایینی دارند. این کار معمولاً 10 تا 20 دقیقه پس از پایان تمرین انجام می شود. حمام کردن و سپس غذا خوردن بهترین و رایج ترین راه است. غذاهای دریایی ، تخم مرغ و ماست از اولویت های اصلی بعد از ورزش هستند.

نتیجه

انتخاب غذاهای سالم به عضله سازی و افزایش قدرت بعد از ورزش کمک می کند. به طور کلی ، ترکیب کربوهیدرات ها با پروتئین گزینه مناسبی است. طیور یا ماهی فاقد چربی ، تخم مرغ و کینوا از غذاهای بعد از ورزش هستند. همچنین از آووکادو ، سبزیجات برگ سبز به عنوان اسفناج و شیک پروتئین استفاده کنید.

ستاره 1ستاره 23 ستارهستاره 45 ستاره (1 کورا)
بارگذاری …


نویسنده:

تن ورز (برگرفته از نسخه ای از insider.com)

اگر از این نسخه استفاده می کنید ، نام و آدرس مستاجران را به عنوان منبع مشخص کنید.

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام شوید. برای ثبت نام بر روی تصویر زیر کلیک کنید.


N: 1703

در صورت تمایل ، می توانید از سایر برنامه های مخصوص پوست در زمینه بدنسازی و تعادل نیز استفاده کنید:

برنامه آموزشی داوطلبانه زیر نظر مربی

برنامه تغذیه

برنامه اختصاصی برای افزودن بازی

برنامه بدنسازی بزرگ زنان در 6 هفته

برنامه گسترده عضلات سینه در 4 هفته

برنامه عالی برای عضلات پا در 4 هفته

برنامه بزرگ عضلات شکم و دنده بسته جنسی در 4 هفته

برنامه ای عالی برای افزایش حجم بازو در 4 هفته

برنامه بدن دقیق تابستانی در 6 هفته

برنامه عمومی تمرینات خانگی

برنامه مقدماتی برای تمرین در خانه

برنامه نیمه حرفه ای ورزش خانگی

برنامه تمرینات خانگی حرفه ای

برنامه تمرین در محل کار

نرم افزار Hip Volume



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *