4 راه برای حفظ انرژی در طول روز بدون کافئین

4 راه برای حفظ انرژی در طول روز بدون کافئین


آنها به این دلیل می گویند “بیدار شو و بوی قهوه را حس کن”. اگر تنها چیزی که باعث می شود از تخت بلند شوید وعده یک لیوان قوی است ، پس شما تنها نیستید. با این حال ، برای اکثر مردم ، این فراتر از یک بازیگری واحد است. در حقیقت ، بسیاری از افرادی که قهوه می نوشند مستقیماً بعد از ظهر آن را میل می کنند – اما تکیه بر کافئین برای مصرف انرژی در طول روز می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. در حالی که ما نمی گوییم قهوه را برای همیشه قطع کنید ، اما راه های دیگری نیز وجود دارد که بتوانیم خود را بدون ریختن یک فنجان دیگر به درون خود بیاوریم. بنابراین ما در اینجا به شما کمک می کنیم تا یک سبک زندگی متعادل را در پیش بگیرید و به شما آموزش دهیم که چگونه بدون کافئین پر انرژی باشید!

علل مصرف کم انرژی

ما درک می کنیم که اگر مخزن گاز شما پر نشده باشد ، کاهش کافئین آسان تر از انجام آن است. اگر احساس می کنید در حال کشیدن هستید ، این مرحله را از دست داده اید یا فقط می خواهید به خانه بروید و روی مبل دراز بکشید ، یک فنجان کافئین اضافی ممکن است تنها کمربند نجات شما به نظر برسد. اما اگر به دلیل اصلی که همیشه از آن خسته شده بودید برسید ، چطور؟

عوامل زیادی می توانند باعث خستگی شوند ، از جمله ملاحظات پزشکی و عادات شیوه زندگی. معمولاً این کمبود خواب است. بر اساس مراکز پیشگیری و کنترل بیماری، یک سوم بزرگسالان هفت ساعت یا بیشتر خواب توصیه شده را در روز دریافت نمی کنند. علاوه بر شب های بی خوابی ، عوامل دیگر نیز می توانند انرژی را کاهش دهند. ملاحظات مربوط به سلامت روان (مانند استرس ، افسردگی و اضطراب) ، عوامل سبک زندگی (مانند ورزش بیش از حد و تغذیه ناسالم) و البته شرایط سلامتی (مانند دیابت ، بیماریهای قلبی و بیماریهای خود ایمنی) وجود دارد.

بنابراین قبل از اینکه قهوه اضافی را لمس کنید ، آنها اینجا هستند 10 کاری که باید انجام دهید اگر همیشه خسته هستید.

چرا کافئین همیشه راه حل نیست

بر اساس اداره غذا و داروی آمریکابه طور کلی مصرف 400 میلی گرم کافئین در روز در حدود چهار یا پنج فنجان قهوه برای بزرگسالان سالم بی خطر است. اما به یاد داشته باشید – کافئین را می توان در سایر غذاها و نوشیدنی ها ، از جمله چای سیاه و سبز ، شکلات و نوشیدنی های انرژی زا نیز یافت. بنابراین شما باید با این منابع دیگر نیز حساب کنید!

این بدان معناست که FDA خاطرنشان می کند که هر کس محتوای کافئین خاص خود را دارد که می تواند تحمل کند. و اگر با بدن شما هماهنگ باشد ، می دانید که محدودیت بر اساس حس کافئین شما کجاست. به عنوان مثال ، اگر احساس هیجان ، عصبی ، سردرد یا مشکلات گوارشی دارید ، ممکن است بیش از حد مصرف کنید. همچنین اگر کافئین را دیر مصرف کنید ممکن است در خواب شبانه دچار مشکل شوید و این اختلال خواب می تواند روز بعد شما را در یک دور باطل بیشتر خسته کند. همانطور که می بینید ، مهم است که یاد بگیرید چگونه بدون کافئین پر انرژی باشید!

چگونه در طول روز بدون کافئین پر انرژی باشیم

به نوشیدن H20 ادامه دهید

قهوه و نوشیدنی انرژی زا از نظر فنی مایع هستند ، اما جایگزینی برای مصرف آب نیستند. در واقع ، آنها می توانند خشک شوند! بنابراین اگر می دانید که در طول روز به اندازه کافی هیدراته نیستید ، پس افزایش میزان نوشیدن آب جواب می دهد.

این تغییر ساده ایجاد شده است قابل رویت برای کاهش خستگی ، خواب آلودگی و مشکلات شناختی مانند گیجی ، بنابراین اگر می خواهید هوشیار و پر انرژی باشید ، به نوشیدن ادامه دهید!

با این حال ، اگر در افزایش مصرف خود مشکل دارید ، نگه داشتن یک بطری در نزدیکی ممکن است به شما در رسیدن به هدف کمک کند. و این هک هیدراتاسیون ساده به شما کمک می کند تا در هزینه خود صرفه جویی کرده و پایدارتر زندگی کنید – به نظر می رسد همه جا برنده است!

غذاهای مرطوب کننده بخورید

میوه ها و سبزیجات علاوه بر سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ، فواید جدی نیز دارند: آنها پر از آب هستند! بنابراین در حالی که از مواد غذایی مفید برای خود استفاده می کنید ، نیازهای هیدراتاسیون شما را نیز برآورده می کند. در واقع ، 20 درصد مال شماست نیاز روزانه به مایعات می تواند از غذا ناشی شود!

میوه ها و سبزیجات غنی از آب (مانند خربزه ، مرکبات ، انواع توت ها ، گوجه فرنگی ، کدو تنبل تابستانی ، خیار ، زنگوله ها را اضافه کنید) فلفل) برای غذا و میان وعده تا جایی که می توانید. جایزه؟ بسته بندی رژیم غذایی با تولید استرس کمتری دارد – یکی علت با انرژی کم!

حرکت

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای داشتن یک خواب راحت انجام دهید؟ بدن خود را در طول روز حرکت دهید. در یک مطالعه PeerJ، ورزش با کیفیت بهتر خواب همراه بود – به ویژه در افرادی که با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنند. ورزش یک پادزهر عالی برای استرس است و تحقیقات نشان داده است که می تواند اضطراب و افسردگی را بهبود بخشد. همچنین می توانید از آمادگی برای خواب هنگام آمدن زمان خسته شوید.

مرتبط: رابطه بین تمرینات تناسب اندام و خواب بهتر

پنج را بیرون ببرید

اتلاف انرژی در محل کار؟ برای مکیدن هوای تازه به بیرون بروید. ماندن در طبیعت ، به ویژه در حضور نور طبیعی خورشید ، با سلامت روانی بهتر همراه است زیرا یک تقویت کننده انرژی طبیعی است. بر اساس پژوهش، می تواند ذهن شما را در برابر خستگی شناختی بازگرداند!

نمیتونی بری بیرون؟ پنجره را باز کنید و یک نفس عمیق بکشید.

کافئین را برای یک وزوز طبیعی کنار بگذارید

اغلب ، انرژی کم با کافئین “درمان” می شود ، اما راه های دیگری وجود دارد که می توانید میل خود را افزایش دهید! برای افزایش ذخایر انرژی طبیعی خود ، حتماً آب بدن خود را تامین کنید ، غذای سالم بخورید ، ورزش کنید و در طبیعت وقت بگذرانید.

اکنون که می دانید چگونه بدون کافئین پر انرژی باشید ، در صورت احساس خستگی با این تقویت کننده های طبیعی انرژی تماس بگیرید!

اگر هنوز به جامعه ما ملحق نشده اید ، به صورت رایگان ثبت نام کنید و اگر به دنبال انرژی طبیعی هستید ، به تمرینات و مدیتیشن های نامحدود رایگان دسترسی پیدا کنید که همه آنها عالی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *