۱۰ مزیت خوردن چای سبز


گروه زندگی ایرنا – چای سبز چیزی فراتر از یک نوشیدنی است. در اینجا ۱۰ مزیت چای سبز برای سلامتی آورده شده است.

۱. این شامل فرآیندهای بیولوژیکی سالم است.

چای سبز حاوی بسیاری از ترکیبات سالم است. چای خشک سرشار از ترکیبات طبیعی مانند پلی فنول ها است و دارای خواص ضد سرطانی و ضد سرطانی برای سلامتی است.

چای سبز حاوی کاتچینی به نام اپی گالوکاتچین-۳-گالات (EGCG) است. کاتچین ها آنتی اکسیدان های طبیعی هستند که از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کنند و فواید دیگری نیز دارند.

اینها تشکیل رادیکال های آزاد را در بدن کاهش می دهند و از آسیب به سلول ها و مولکول ها جلوگیری می کنند. این رادیکال های آزاد در پیری و بسیاری از بیماری ها نقش دارند.

EGCG یکی از قوی ترین ترکیبات موجود در چای سبز است. تحقیقات توانایی آن را در کمک به درمان انواع بیماری ها نشان داده است. به نظر می رسد چای سبز یکی از ترکیبات اصلی خواص دارویی آن باشد.

چای سبز همچنین حاوی چند ماده معدنی است که برای سلامتی مفید است.

۲. عملکرد مغز را تقویت می کند.

چای سبز بیشتر از بیدار کردن شما عملکرد مغز را تقویت می کند. ماده اصلی فعال کافئین است که یک محرک شناخته شده است. چای سبز به اندازه قهوه حاوی کافئین نیست، اما دارای کافئین کافی برای پاسخگویی بدون اثرات عصبی مرتبط با نوشیدن زیاد است.

کافئین می تواند با مسدود کردن انسداد تکانه های عصبی به نام آدنوزین به مغز آسیب برساند. از این رو نورون ها را تحریک می کند و غلظت انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین و نوراپی نفرین را افزایش می دهد.

کافئین یک ماده کاهش دهنده استرس است. بیداری کافئین تنها ترکیب تقویت کننده مغز در چای سبز نیست که عملکرد مغز از جمله زمان پاسخ و حافظه را بهبود می بخشد. چای سبز همچنین حاوی اسید آمینه L-theanine است که می تواند از سد خونی مغزی عبور کند.

L-theanine فعالیت انتقال دهنده عصبی مهار کننده GABA را افزایش می دهد. اثرات ضد افسردگی دارد. دوپامین و امواج آلفا را در مغز افزایش می دهد.

مطالعات نشان می دهد که کافئین و L-theanine ممکن است عوارض جانبی داشته باشند. این بدان معناست که ترکیب این دو می تواند تأثیر بسیار قدرتمندی در بهبود عملکرد مغز داشته باشد.

۳. چربی سوزی را افزایش می دهد.

تحقیقات نشان داده است که چای سبز می تواند به چربی سوزی کمک کند.

در مطالعه ای روی ۱۰ مرد سالم، مصرف چای سبز ۴ درصد در کالری دریافتی افزایش یافت. در مطالعه دیگری روی ۱۲ مرد سالم، عصاره چای سبز در مقایسه با مصرف کنندگان دارونما، سطح کلسترول آنها را ۱۷ درصد افزایش داد.

با این حال برخی از مطالعات روی چای سبز افزایش متابولیسم را نشان نداده اند، بنابراین اثرات ممکن است به فرد و نحوه اجرای این مطالعه بستگی داشته باشد.

کافئین با تبدیل اسیدهای چرب از بافت چربی به انرژی برای مصرف انرژی، عملکردهای بدن را تقویت می کند. دو مطالعه جداگانه نشان داده اند که کافئین می تواند فعالیت بدنی را بین ۱۱ تا ۱۲ درصد افزایش دهد.

۴. یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان های قوی است.

چای سبز یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان های قوی است. آنتی اکسیدان ها خطر ابتلا به برخی سرطان ها را که به دلیل رشد کنترل نشده سلول ها ایجاد می شوند، کاهش می دهند. این یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان است.

مطالعات نشان می دهد که استرس اکسیداتیو می تواند منجر به التهاب مزمن و حتی بیماری های مزمن مانند سرطان شود. آنتی اکسیدان ها می توانند از آسیب آنتی اکسیدانی جلوگیری کنند.

تحقیقات نشان داده است که ترکیبات موجود در چای سبز خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

۵. از مغز در برابر پیری محافظت می کند.
چای سبز نه تنها عملکرد مغز را در مدت زمان کوتاهی بهبود می بخشد، بلکه با افزایش سن از مغز شما نیز محافظت می کند. بیماری آلزایمر یک اختلال عصبی شایع در سالمندان است و شایع ترین زوال عقل در سالمندان است.

بیماری پارکینسون یکی دیگر از اختلالات عصبی رایج است که با مرگ اعصاب تولید کننده دوپامین در مغز مرتبط است. مطالعات متعدد نشان داده است که ترکیبات کاتچین موجود در چای سبز می تواند اثرات مختلفی بر روی لوله های آزمایش و سلول های عصبی در مدل های حیوانی داشته باشد. احتمال زوال عقل.

۶. بوی بد دهان را کاهش می دهد.
کاتچین موجود در چای سبز برای سلامت دهان و دندان مفید است. مطالعات نشان می دهد که کاتچین ها می توانند رشد باکتری ها را مهار کرده و خطر عفونت را کاهش دهند.

کاتچین موجود در چای سبز می تواند از رشد باکتری ها در دهان جلوگیری کرده و خطر بوی بد دهان را کاهش دهد.

۷. به پیشگیری از دیابت نوع ۲ کمک می کند.
دیابت نوع ۲ در دهه های اخیر رو به افزایش بوده است. دیابت نوع ۲ همچنین سطح قند خون بالایی دارد که ممکن است به دلیل مقاومت به انسولین یا ناتوانی در تولید انسولین باشد.

مطالعات نشان داده است که چای سبز حساسیت به انسولین را افزایش می دهد و سطح قند خون را کاهش می دهد. یک مطالعه ژاپنی نشان داد افرادی که چای سبز می نوشند ۴۲ درصد کمتر در خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارند.

۸. از بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند.
بیماری های قلبی عروقی، از جمله بیماری های قلبی و سکته مغزی، عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان هستند. چای سبز ممکن است برخی از عوامل خطر اصلی این بیماری ها را افزایش دهد و کلسترول تام و کلسترول ممکن است برخی از عوامل خطر اصلی این بیماری ها از جمله LDL (کلسترول بد) را افزایش دهد.

چای سبز چای سبز ظرفیت آنتی اکسیدانی را افزایش می دهد که از ذرات LDL در برابر اکسیداسیون محافظت می کند که می تواند منجر به بیماری قلبی شود. توجه به این نکته ضروری است که اثرات مفید چای سبز می تواند منجر به بیماری های قلبی عروقی شود. جای تعجب نیست که کسانی که آب گرم می نوشند ۳۱ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی قرار دارند.

۹. به کاهش وزن کمک می کند.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که چای سبز می تواند با افزایش متابولیسم در کوتاه مدت به کاهش وزن کمک کند و بسیاری از مطالعات نشان داده اند که چای سبز می تواند چربی بدن را به خصوص در ناحیه شکم کاهش دهد.

یکی از این مطالعات یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده ۱۲ هفته ای با ۲۴۰ فرد چاق بود. در این مطالعه، افراد گروه چای سبز دریافتند که درصد چربی بدن آنها، وزن بدن کاهش چشمگیر چربی دور کمر و شکم. تیم

۱۰. تمدید کنید

ترکیبات موجود در چای سبز می تواند به پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی کمک کند و به افزایش طول عمر کمک کند.

در یک مطالعه، محققان ۴۰۵۳۰ بزرگسال ژاپنی بالای ۱۱ سال را مورد مطالعه قرار دادند. کسانی که پنج فنجان یا بیشتر در روز چای سبز می‌نوشیدند به میزان قابل توجهی کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های مختلف در طول دوره مطالعه بودند.