یک جایگزین مناسب برای قند اریتریتول است

بهترین-جایگزین-شکر اریتریتال (Erythritol)


ارسال شده: 01 اکتبر 1400

سالهاست که شکر یکی از رایج ترین شیرین کننده ها است. برای شیرین کردن چای یا قهوه ، کیک یا هر غذایی را بپزید. استفاده از شکر برای همه ما تبدیل به یک عادت شده است و اکنون با پیشرفت علم و شناسایی ماهیت مضر قند ، به نظر می رسد که باید به دنبال جایگزینی مناسب برای شکر باشیم.

با آشکار شدن آثار قند بر بدن ، بسیاری به دنبال جایگزین مناسب برای شیرین کردن چای ، قهوه یا غذا هستند. اگرچه یافتن جایگزینی که 100٪ طعم قند و شیرین داشته باشد ، دشوار است ، اما عاری از هرگونه عوارض جانبی است ، هنوز می توان از برخی شیرین کننده های طبیعی که کمترین عوارض جانبی را بر بدن دارند استفاده کرد. اریتریتول یکی از این شیرین کننده ها است که در فروشگاه های مواد غذایی سالم در ایالات متحده یا به صورت آنلاین موجود است. با توجه به مطالعه دقیق خواص شیمیایی محصول ، انتظار می رود نتایج در چندین مجله پزشکی منتشر شود و Eritrital جایگزین چای شود.

اریتریتول چیست؟

در پاسخ به این سوال که اریتریتول چیست می توان گفت: اریتریتول یک شیرین کننده طبیعی است که به مقدار کم در طبیعت در میوه هایی مانند انگور ، گلابی و هندوانه یافت می شود. قدرت شیرین کنندگی آن حدود 70 درصد قند است و زمان بیشتری برای حل شدن در مایع نسبت به شکر به طول می انجامد. این شیرین کننده معمولاً در طی فرآیند تخمیر و تبلور از قندهای گیاهی به دست می آید.
پس از چندین آزمایش شیمیایی و سالها تحقیق در مورد فواید و عوارض جانبی آن ، اریتریتول ثابت شده است که جایگزین مناسبی برای قند است. البته تلاش برای یافتن بهترین جایگزین های طبیعی برای شکر ادامه خواهد داشت. اما در این میان ، استفاده از اریتریتول می تواند از خطری که بسیاری از افراد مسن را تهدید می کند جلوگیری کند. چندین مجله پزشکی تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: تفاوت بین چربی سفید و قهوه ای چیست؟

مزایای اریتریتول به عنوان جایگزین قند رژیمی

با تجدیدنظر در مصرف روزانه قند و جایگزینی شیرین کننده های طبیعی با شکر در رژیم غذایی خود ، می توانیم به راحتی میزان مصرف شکر خود را کاهش دهیم و بنابراین گامی بزرگ در جهت بهبود سلامت رژیم غذایی خود برداریم. در زیر مزایای یک شیرین کننده طبیعی اریتریتیک که به عنوان جایگزین خوب برای قند شناخته می شود ذکر شده است.

  1. کالری دریافتی از اریتریتول تقریباً صفر است (95 less کمتر از قند). این به این دلیل است که نود درصد اریتیتوس پس از جذب در جریان خون بدون هیچ تغییری از طریق ادرار دفع می شود. ده درصد بدون جذب در خون مستقیماً از طریق مدفوع دفع می شود. بنابراین باعث کالری اضافی و در نتیجه افزایش وزن نمی شود.
  2. اریتریتول سطح قند خون را افزایش نمی دهد و پانکراس را برای ترشح انسولین تحریک نمی کند. این یک جایگزین مناسب برای بیماران دیابتی است ، اگرچه قبل از مصرف باید با پزشک خود مشورت کنید.
  3. اریتریتال تا حدود 160 درجه سانتیگراد در برابر حرارت مقاوم است و تجزیه نمی شود.
  4. تاکنون هیچ خواص سرطان زایی این ماده گزارش نشده است و از سوی دیگر ، مشخص شده است که خاصیت آنتی اکسیدانی آن قادر است رادیکال های آزاد شیمیایی را در بدن از بین ببرد. رادیکال های آزاد شیمیایی عامل سرطان هستند.
  5. بر خلاف شکر ، اریتریتول باعث پوسیدگی دندان نمی شود بلکه تشکیل پلاک و چسبندگی باکتریایی به دندان را کاهش می دهد و این یکی از مزایای مهم استفاده از این شیرین کننده به عنوان جایگزین قند چای است.
  6. اریتریتول به طور گسترده در بسیاری از کشورها از جمله ژاپن ، کانادا ، استرالیا ، نیوزلند و اتحادیه اروپا استفاده می شود و در ایالات متحده به طور کلی ایمن (GRAS) طبقه بندی شده است.

بیشتر بخوانید: شکر قهوه ای یا سفید؟ کدامیک بهتر است؟

به طور کلی ، انتخاب اریتریتول به عنوان جایگزین مناسب قند می تواند از راه های مختلف به افراد مسن کمک کند و همچنین از چاقی و دیابت در جوانان جلوگیری کند. چنین استفاده از مواد طبیعی لزوماً هیچ بیماری را درمان نمی کند ، اما مطمئناً می تواند از هزاران بیماری مرتبط با سوء مصرف گلوکز جلوگیری کند.

استفاده از اریتریتول

اریتریتول طعم کاملاً شیرینی دارد و می تواند جایگزین مناسبی برای کسانی باشد که دوست دارند غذاهای شیرین بخورند.

مضرات اریتریتول به عنوان جایگزین قند در رژیم غذایی

  1. اریتریتول معمولاً با شیرین کننده های مصنوعی ترکیب می شود و به تنهایی مصرف نمی شود. به همین دلیل است که مصرف زیاد آن می تواند باعث بیماری هایی مانند سردرد ، اسهال و مشکلات گوارشی شود.
  2. خوردن اریتریتول باعث پرخوری می شود. مهمترین چیز در اریتریتول این است که بدن ما نمی تواند آن را بسوزاند و متابولیزه کند. هنگامی که قند متابولیزه می شود ، هورمون هایی ترشح می شوند که اشتها را کاهش می دهند ، اما در اریتریتول ، اشتها کاهش نمی یابد و در نهایت می تواند منجر به پرخوری شود.

با توجه به موارد فوق ، هنوز مبهم است که اریتریتول بهترین جایگزین طبیعی برای قند باشد و شما همچنین باید به دنبال یک شیرین کننده طبیعی و با کیفیت در یک مجله پزشکی مناسب باشید. پزشکان و متخصصان تغذیه همچنان در تلاش برای تجاری سازی این شیرین کننده هستند و معایب شیرین کننده را برطرف می کنند تا بتوان از آنها به راحتی به عنوان جایگزین مناسب قند استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: پروبیوتیک چیست و چه خواصی دارد؟

عوارض جانبی احتمالی مصرف اریتریتول

اگر این شیرین کننده به طور معمول مصرف شود و کمتر از 50 گرم در روز باشد ، معمولاً عوارضی را نشان نمی دهد. بیش از 80 گرم در روز ، می تواند عوارض جانبی مانند سوء هاضمه ، گاز در روده ، اسهال و سردرد ایجاد کند. با این حال ، مانند همه مواد گیاهی ، آلرژی به این ماده به ندرت گزارش شده است ، که باید مورد توجه قرار گیرد. زنان باردار و شیرده و همچنین افرادی که بیماری قلبی عروقی پیشرفته دارند ، قبل از استفاده باید با پزشک مشورت کنند.

با بررسی مزایا و معایب این دو محصول و مقایسه قند و اریتریتول ، به راحتی می توان دریافت که استفاده از اریتریتول یک انتخاب کاملاً سالم و منطقی است ، اما نکته مهم در مورد اریتریتول این است که در همه کشورها به جز برخی از آنها در دسترس نیست. کشورهای اروپایی البته در صورت موجود بودن آنها با قیمت های بسیار بالا فروخته می شوند. بنابراین ، اگر قصد تغییر رژیم غذایی و استفاده از محصول را دارید ، حتما به این نکته توجه کنید.

به طور کلی ، اریتریتول مزایای متعددی دارد. با این حال ، با توجه به قیمت نسبتاً گران قیمت این ماده نسبت به قند ، که یک نقطه منفی محسوب می شود ، اریتریتول می تواند به عنوان جایگزین مناسبی برای قند مورد استفاده قرار گیرد. همچنین مهمترین مسئله هنگام انتخاب این شیرین کننده به جای قند در رژیم غذایی ، تشخیص بدن و پزشک است.

منبع:
اریتریت: آنچه باید بدانید

این یک جایگزین طبیعی شکر است و انتخاب بهتری است. “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *