گوشت بخورید یا نخورید – دکتر رضا اطمینانانی


گوشت بخورید یا نخورید

جی! آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که در حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟ در این مقاله از وب سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، پاسخ این سmarال را خلاصه کرده و تأثیرات مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بسته به علل آن بررسی می کنیم. ما همچنین عوارض خوردن یا نخوردن گوشت را بررسی خواهیم کرد.عاملی مهم که باید در نظر بگیریم. یعنی گوشت شامل طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر احشاء ، طیور ، طیور و دیگر طیور و ماهیان دریایی و اهلی است.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار ، مصرف گوشت است. اکثر مردم در خوردن گوشت بسیار قوی و سخت گیر هستند و برخی نیز بسیار مراقب و مضطرب هستند. برخی دیگر نیز به دلیل شنیدن اطلاعات متناقض در مورد آن ، در تصمیم خوردن یا نخوردن گوشت دچار سردرگمی شده و گیر کرده اند.

دقیقاً جواب چیست؟

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. جی! ما باید توضیح دهیم منظور ما از چه نوع گوشتی است؟

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت ممکن است متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف با بسیاری از مواد مغذی مشترک هستند. اما ویژگی هایی در انواع آن وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را تغییر دهد.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه غذایی دارای خواص انسانی است یا تغذیه ای. گوشت منبع بسیار خوبی از پروتئین است ، پروتئین موجود در آن یک پروتئین حیوانی است که به خوبی توسط پوست تحمل می شود ، همچنین برای بدن انسان مفید است ، به این معنی که درصد زیادی پروتئین در گوشت و سلول ها وجود دارد. به این به این دلیل است که همه گوشت ها حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن ساخته نمی شوند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند ، بنابراین باید از طریق غذا به دست آید.

این آمینو اسیدها نقش مهمی در سلامت انسان دارند.برای رشد ، ترمیم سلول های فرسوده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که مسئول سیستم ایمنی بدن هستند) و ترشح داخلی مفید هستند. در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین مختل می شود و عملکردهای بالا به درستی انجام نمی شود. در نتیجه ، سلامت انسان با وجود این واقعیت که پروتئین ها در ساختار سلولی نقش دارند ، بسیار به خطر می افتد. بعد از آب ، بیشتر اجزای سازنده سلول پروتئین هستند. گوشت منبع غنی پروتئین برای تغذیه خوب است. به این ترتیب ، ما دریافتیم که گوشت دارای کیفیت خوبی از پروتئین است. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی پروتئین زیادی نیز می باشد.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و در صورت کم مصرف شدن. آنها می توانند بخش مهمی از نیاز انسان به این ویتامین را برطرف کنند.
ویتامین B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارد. امروزه یکی از مشکلات عمده ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی سیستم عصبی و بیماری های روانی ناشی از صنعت است. بنابراین ، هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت عروق و ایجاد آرامش در انسان کمک می کند. این می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و رفاه انسان باشد.
ویتامین های گروه B نیز برای سلامت پوست مفید هستند. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت غنی و با کیفیت خوب آهن است. آهن عمدتا در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت نسبت به منابع گیاه آهن جذب بالاتری دارد و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی توانایی خواندن و حافظه خود را کاهش داده اند که منجر به افت تحصیلی می شود.با درمان کم خونی ، مشکل برطرف می شود.
گوشت منبع غنی روی است. روی یک نمک بسیار خوب در رشد کودکان و نوجوانان ، نوجوانی ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن ها و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به جلوگیری از بیماری است.

ماهی

ماهی که یکی از گونه های گوشتی (به ویژه غذاهای دریایی) است یکی از بهترین و مهمترین غذاها است گواتر .. بسیار خوب است.
علاوه بر این ، روغن موجود در ماهی یک نوع عالی از چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از مشکلات قلبی عروقی تأثیر بسزایی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

متخصص تغذیه اصفهان گوشت بخورید یا نخورید

با بررسی موارد فوق ، متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز و همچنین مرغ یا پوست چرب حاوی چربی های حیوانی هستند که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهند. مطمئناً این س inال در ذهن خوانندگان عزیز مجله ایجاد می شود که در چند آیه بالا گفتیم که چربی موجود در گوشت حاوی اسیدهای چرب مفیدی است که در کاهش چربی های ناخواسته در خون مثر است ، اما در اینجا عکس آن گفته شده است.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


توضیح دهید که گوشت قرمز و طیور دارای چربی یا پوست هستند ، از یک سو ، منابع اسیدهای چرب اشباع شده هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر ، حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عروقی در برابر تخریب محافظت می کند. به

لازم به ذکر است که مقداری چربی در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین از اسیدهای چرب موجود در گوشت استفاده کرده و همچنین از تجزیه چربی اشباع شده در این گروه غذایی جلوگیری می کند. برخی از این نوع اسیدهای چرب ، لازم است همه گوشت قرمز چرب قابل مشاهده ، از جمله گوسفند یا گوشت گاو را با دقت جدا کنید ، پوست مرغ نخورید و همچنین چربی را به گوشت مرغ تقسیم کنید. و از آن استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزودن چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این ارتباط را نشان داده اند.
مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

در حال پیش رفت…

بقیه این مقاله (خوردن یا نخوردن گوشت) را می توانید در پست بعدی بخوانید. شما عزیزان می توانید از طریق کادر زیر با ما تماس بگیرید (نظرات را ارسال کنید) و سوالات ، نظرات و انتقادات ما را با ما در میان بگذارید. ممنون میشم راهنمایی کنید.


دکتر. رضا اطمینانانی می تواند با ارائه رویکردهای اساسی تغذیه و تغذیه و عادات غذایی ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

اثرات مواد قندی را بررسی کنید

غذاهای پرخطر

اهمیت غذاهای سرد و گرم

6 راه برای دریافت امگا 3



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *