کنترل و مکمل های کرونا


یکی از راه های مقابله با کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن است. به طور کلی اولویت متخصصان تغذیه یافتن منبع ویتامین ها و مواد معدنی از طریق تغذیه است که به وفور در میوه ها و سبزیجات یافت می شود ، اما برای افرادی با شرایط خاص مانند افراد مسن با مشکلات دندانی و بلع ضعیف ، افراد مبتلا به التهاب شدید ، تهوع و استفراغ و مشکلات گوارشی توصیه می شود از مکمل های مولتی ویتامین و مواد معدنی تحت مدیریت تغذیه استفاده کنید.

با کرونا با مکمل ها مقابله کنید

برای پیشگیری از بیماری های قلبی ، اولین و مهمترین ویتامین که باید زیر نظر پزشک یا متخصص تغذیه مصرف شود ، ویتامین D است. این ویتامین به دلیل خاصیت ضدالتهابی که دارد در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مثر است.
از آنجا که در کشور ما ، کمبود ویتامین D به دلیل عرض جغرافیایی رایج است ، مسابقه باید مراقب دریافت ویتامین D کافی باشد.
مزیت مصرف مکمل ویتامین D 1000 این است که به میزان سموم خون نمی رسد و سطح ویتامین D خون را در سطح مورد نیاز نگه می دارد و پوست بهتری دارد.

با: ژل نرم ویتامین D3 _ 1000 واحد احیا آشنا شوید

همیشه توصیه می شود که بدون نسخه یا رژیم غذایی از مکمل ها استفاده نکنید ، زیرا ویتامین های محلول مانند ویتامین های A ، D ، E و K در دوزهای بالا سمی هستند.
ویتامین D در دوزهای بالا می تواند منجر به سمیت و رسوب کلسیم در بافت های نرم ، تشکیل کلسیم مصنوعی در دیواره عروق و افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی و حتی افزایش خطر ابتلا به سنگ کلیه شود.
ویتامین دیگری که در تقویت ایمنی بسیار مفید است ، ویتامین A است ، بنابراین توصیه می شود که استفاده از منابع ویتامین A و ویتامین A مانند هویج و انبه را که آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند ، فراموش نکنید.
ریز مغذی دیگری که برای سیستم ایمنی مفید است ویتامین C است که علاوه بر آنتی اکسیدان ، در تنظیم سیستم ایمنی نیز نقش دارد.
سلنیوم آنتی اکسیدان دیگری است که می تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش خطر بیماری های قلبی موثر باشد.
روی یکی دیگر از عناصر تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش اشتها در بیماران مبتلا به بیماری های قلبی است.

برخورد با تاج

ویتامین B (به ویژه B1 ، B6 و B12) همچنین در افزایش اشتها در بیماران مبتلا به کووید موثر است.
امگا 3 یکی دیگر از مواد مغذی موثر است. وقتی افراد در معرض کووید قرار می گیرند ، امگا 3 ممکن است در کاهش التهاب مثر باشد. توصیه می شود از روغن یا روغن کانولا یا روغن کلزا و همچنین گردو یا ماهی به اندازه کافی در رژیم غذایی استفاده کنید. علاوه بر این ، باید مراقب بود که از اسیدهای چرب اشباع و اشباع استفاده نکنید زیرا باعث التهاب در بدن می شوند.
اگر افرادی که بیماری قلبی دارند اسپاسم یا گرفتگی داشته باشند ، می توانند از مکمل منیزیم برای کاهش گرفتگی عضلات استفاده کنند.
نکته مهم این است که مکمل های بدون نسخه نباید برای جلوگیری از Quid 19 استفاده شوند.
توصیه کلی این است که ویتامین ها و مواد معدنی را در سطح RDA و نه بیشتر و زیر نظر پزشک یا متخصص تغذیه مصرف کنید.

ویرایش: نازنین امتی
منبع: ncbi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *