کاهش چربی شکم با پنج مکمل متخصص تغذیه اصفهان


چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

نشان داده شده است که غذاها و مکمل ها چربی معده را به خوبی هدف قرار می دهند ، که برخی از آنها جزء رایج رژیم مدیترانه ای هستند. در ادامه این مقاله ، از وب سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، با پنج ماده غذایی که مصرف منظم آنها می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند ، بیشتر آشنا خواهیم شد.

1. پاراچیچی

آووکادو سرشار از مواد مغذی است منبع خوبی از چربی های سالم ، فیبر ، اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین پتاسیم است.

تحقیقات جدید نشان داده است که آووکادو همچنین می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. در این مطالعه ، 111 فرد بزرگسال حضور داشتند که به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. اعضای یک گروه زردآلو تازه را به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود دریافت کردند ، در حالی که گروه دوم کالری یکسانی را بدون خوردن زردآلو دریافت کردند. پس از سه ماه ، افرادی که آووکادو می خوردند ، کاهش چربی احشایی را تجربه کردند ، که در گروه دیگری مشاهده نشد.

حتی اگر هر روز آووکادو کامل نمی خورید ، افزودن این میوه به رژیم غذایی و استفاده هرچه بیشتر از آن یک استراتژی خوب برای محافظت از سلامتی شما است.

2. خوردن مغز

خوردن بادام زمینی بخش مهمی از رژیم مدیترانه ای است که چربی های سالم و پروتئین های گیاهی ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی را تأمین می کند. در میان آنها بسیاری از مواد مغذی وجود دارد که ممکن است بزرگسالان فاقد آن باشند و همچنین منیزیم ، که باعث سلامت روان و خواب خوب می شود.

نشان داده شده است بزرگسالانی که به طور متوسط ​​حداقل 7 گرم آجیل شامل بادام ، آجیل برزیلی ، بادام هندی ، آجیل ، آجیل ماکادامیا ، گردو ، پسته و گردو مصرف می کنند ، دارای شاخص توده بدنی هستند. فشار کمتر از افرادی است که از این غذاها استفاده نمی کنند. آنها همچنین دارای اندازه کمر کوچک هستند که نشانه تجمع چربی شکمی است.

اگر به ذهنی که می توانید بخورید حساسیت ندارید ، آنها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید یا به عنوان میان وعده بخورید.

3. عدس

عدس را می توان یکی از بهترین غذاهایی دانست که اکثر ما از آن چشم پوشی می کنیم. این لنز نه تنها فاقد گلوتن است ، بلکه روشی مقرون به صرفه ، سازگار با محیط زیست ، سازگار با محیط زیست ، مغذی و بسیار مغذی است. عدس سرشار از پروتئین های گیاهی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

نتایج یک مطالعه که چربی شکم بزرگسالان را برای بیش از پنج سال ردیابی کرد. نشان داده شد که هر 10 گرم افزایش مصرف فیبر محلول ، تجمع چربی احشایی را 3.7 reduced کاهش می دهد. یک وعده عدس پخته حاوی 14 گرم فیبر است که حدود نیمی از آن فیبر محلول است که به تنظیم هضم و کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

کاهش چربی شکم با پنج ماده مغذی متخصص تغذیه اصفهان

4. غلات کامل

محبوبیت روزافزون تغذیه کتو و پالئو باعث شده است بسیاری از مردم از غلات اجتناب کنند. اما غلات کامل می توانند طیف وسیعی از مزایای سلامتی و همچنین کاهش چربی شکم را ارائه دهند. مطالعه روی بیش از 2800 شرکت کننده نشان داد که خوردن غلات کامل با کاهش چربی پوست و پوست مرتبط است ، در حالی که غلات تصفیه شده مانند نان ، برنج و ماکارونی سفید با افزایش چربی معده مرتبط است.

به جای محدود کردن غلات سبوس دار ، با توجه به نیازهای انرژی خود از مقدار متوسطی غلات کامل استفاده کنید ، این بدان معناست که در مواقعی که بیشتر تمرین نمی کنید غذای کمتری بخورید و هنگامی که بیشتر کار می کنید غذای بیشتری بخورید. گزینه های خوب شامل جو ، کینوا و برنج قهوه ای است.

5. ماهی قزل آلا وحشی

ویتامین D برای برخی عملکردهای بدن از جمله ایمنی ، کنترل تراکم مواد معدنی و سلامت روان بسیار مهم است. مطالعات نشان داده است که سطوح پایین ویتامین D با افزایش چربی بدن و چربی احشایی در زنان و چربی احشایی در مردان ارتباط دارد.

ماهی آزاد وحشی یکی از بهترین منابع ویتامین D است. چهار اونس (113 گرم) از این ماهی می تواند 80 درصد ارزش روزانه ویتامین D را تامین کند. شما می توانید ماهی سالمون را به روش های مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر ماهی نمی خورید یا ماهی قزل آلا ماهی مورد علاقه شما نیست ، غذاهای غنی از مواد مغذی و ویتامین D مانند شیر گیاهی بخورید یا مکمل هایی از این ویتامین مصرف کنید که روزانه 800 تا 1000 واحد بین المللی را تأمین می کند. فکر.


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه رویکردهای اساسی تغذیه و تغذیه و عادات غذایی می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


توصیه شده:

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت بخورید یا نخورید

با تغذیه بوهای بد را از بین ببرید

سوء تغذیه و پوکی استخوان



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *