کاهش دانه های چیا چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟


چگونه از دانه چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

میدونی چه دانه ای چی؟ جی! آیا از خواص چیا اطلاع دارید؟ دانه های چیا یا دانه های چیا یکی از بهترین غذاهای جهان هستند. این دانه های گیاهی حاوی مواد مغذی زیادی هستند که برای عملکرد مغز و بدن بسیار مهم و حتی ضروری هستند. اگر می خواهید با خواص دانه های چیا برای کاهش وزن و سلامتی آشنا شوید ، تا انتهای این مقاله را با Ketocenter دنبال کنید.

2131501942335421920715523013849211126815833 600x400 - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

چگونه از دانه چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا با وجود کوچک بودن ، انبار مواد مغذی هستند و این مواد مغذی آنها را به ماده مهمی برای کاهش وزن و سلامت بدن تبدیل کرده است.

تغذیه کتوژنیک - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا سرشار از فیبر هستند. یعنی 40 درصد وزن دانه های چیا فیبر است. این فیبر بالا آن را به یک ماده رضایت بخش تبدیل کرده است. اگرچه فیبر نوعی کربوهیدرات است ، اما به طور طبیعی با کربوهیدرات های خورده شده مانند کربوهیدرات ها و قندها متفاوت است. علاوه بر این ، دانه های چیا 10 تا 12 برابر وزن آب را جذب می کنند و وقتی به معده می رسند ، ژله لوبیا را تشکیل می دهند. این باعث می شود بعداً گرسنه شوید و برای مدت طولانی احساس سیری کنید.

دانههای چیا؛ کالری بسیار کم

یکی دیگر از فواید دانه های چیا که به کاهش وزن کمک می کند ، کالری بسیار کم است. تقریباً دو قاشق چای خوری دانه چیا فقط 101 کالری دارد و یکی از مغذی ترین دانه ها است. با وجود سیری زیاد ، این میزان کالری بسیار پایین است.

دانههای چیا؛ سرشار از مواد مغذی

دانه های چیا سرشار از مواد مغذی هستند. تمام مواد مغذی آن ، از جمله پروتئین ، کلسیم ، چربی ، منگنز ، منیزیم ، فسفر ، فیبر ، ویتامین B3 و … ، اشباع را به طور مستقیم افزایش می دهد.

دانههای چیا؛ افزایش متابولیسم

دانه های چیا منبع چربی غذایی هستند که کلسترول خوب را افزایش داده و کلسترول بد را کاهش می دهد. وقتی دانه های چیا جایگزین سایر منابع چربی مانند روغن ذرت و آلفا لینولئیک اسید شوند ، تری گلیسیریدها را کاهش داده و از چاقی جلوگیری می کنند.

دانههای چیا؛ کنترل قند خون

سطوح بالای امگا 3 ، منگنز و منیزیم در دانه های چیا به کاهش قند خون و کنترل و بهبود دیابت نوع 2 کمک می کند.

دانههای چیا؛ کنترل فشار خون

مطالعات نشان داده است که استفاده منظم از دانه های چیا در تغذیه باعث بهبود و تنظیم فشار خون می شود.

دانههای چیا؛ به هضم غذا کمک کنید

فیبر موجود در دانه های چیا به بهبود هضم و بهبود هضم کمک می کند. هضم مناسب غذا معادل کاهش التهاب ، کاهش احتباس آب و کمک به کاهش وزن است.

12367048 364 711x400 - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

در اینجا برخی از خواص دانه های چیا آمده است:

1- دانه چیا و یبوست

فیبر زیاد در دانه های چیا هضم را بهبود می بخشد و در نتیجه یبوست را درمان می کند.

2. فاقد گلوتن

دانه های چیا حاوی گلوتن یا غلات نیستند. به همین دلیل است که می توانید از تمام مزایای تغذیه ای آن در تغذیه بدون گلوتن بهره مند شوید.

3- درمان بیماری سلیاک

بیماری سلیاک یک بیماری حساس به گلوتن است. از آنجا که دانه های چیا فاقد گلوتن هستند ، انتخاب خوبی برای بهبود و درمان گلوتن هستند.

4. سرشار از آنتی اکسیدان است

یکی دیگر از خواص چیا ، محتوای بالای آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان های موجود در چیا از اکسیده شدن روغن دانه ها جلوگیری می کند.

اگرچه اهمیت مکمل های غذایی حاوی آنتی اکسیدان هنوز مورد بحث است ، اما محققان ثابت کرده اند که اکسیداسیون پوست از طریق غذا می تواند برای سلامتی مفید باشد.

مهمتر از همه ، آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کنند. رادیکال ها مولکول های سلولی را از بین می برند و منجر به پیری زودرس و بیماری هایی مانند سرطان می شوند.

5. خواب را بهبود بخشد

دو هورمون خواب به نام های سروتونین و ملاتونین وجود دارد. این دو هورمون از تریپتوفان ، یک اسید آمینه در بدن تشکیل شده است. دانه های چیا که سرشار از تریپتوفان هستند به خواب و استراحت کمک می کنند. بر اساس یک مطالعه آمریکایی ، تریپتوفان همچنین به طور گسترده ای برای درمان اختلالات خواب استفاده می شود.

6. سلامت قلب را بهبود می بخشد.

با افزودن HDL یا کلسترول خوب به بدن ، طبیعی است که سلامت قلب شما نیز حفظ شود. بنابراین اگر نگران سلامت قلب خود هستید ، می توانید سعی کنید دانه های چیا را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

7. تعویض تخم مرغ

لایه خارجی دانه های چیا با مایعات مخلوط شده و ژلی در اطراف آن ایجاد می شود. برای کاهش کلسترول و افزایش سطح مکمل های میان وعده و کیک و بیسکویت می توانید از این تخم مرغ به جای تخم مرغ استفاده کنید. برای تهیه جایگزین تخم مرغ ، 1 قاشق چایخوری دانه چیا را با آب مخلوط کرده و 15 دقیقه بگذارید.

8. جذب ویتامین E را در بدن افزایش می دهد.

ویتامین E برای پوست شما بسیار مهم است. با خوردن روزانه دانه های چیا ، بدن شما می تواند ویتامین E را جذب کند زیرا حاوی سلنیوم است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. مقدار سلنیوم در هر 28 گرم دانه چیا حدود 15 میکروگرم است. محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد با استفاده از این دانه های کوچک بسیار آسان است ، اما مطمئناً نمی توانید به این رژیم غذایی بالا تکیه کنید.

9- افزایش قدرت

مواد مغذی موجود در دانه های چیا مانند ویتامین های گروه B ، تیامین و نیینی غذاها را به بدن به انرژی تبدیل می کنند. این افزایش انرژی خلق و خوی شما را بهبود می بخشد ، فعالیت ها و زندگی روزانه شما را افزایش می دهد

10-شل کننده پوست و کمک به رشد مو و ناخن

پروتئین ها و آنتی اکسیدان های موجود در دانه های چیا باعث کلاژن سازی پوست می شوند و در نتیجه آن را احیا می کنند. کلاژن پروتئینی است که در سراسر بدن یافت می شود و جزء اصلی غضروف ، ماهیچه ها ، استخوان ها و تاندون ها است. علاوه بر این ، دانه های چیا حاوی منیزیم و اسیدهای چرب هستند که التهاب را کاهش داده و در نتیجه رشد مو و ناخن را بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *