چگونه یک ماشین باشیم؟ | تمرین کنیم


شاید شنیده باشید که خوردن سبزیجات بیشتر و گوشت کمتر سالم تر است. ممکن است وسوسه شوید رژیم غذایی گیاهی را که شامل همه محصولات حیوانی ، از جمله شیر و تخم مرغ نیست ، برای بهبود سلامتی یا کاهش وزن امتحان کنید. بسیاری از همه چیز خواران فکر می کنند ماشین بودن غیرممکن است و حتی نمی توانند تصور کنند که چگونه می توانند زنده بمانند ، چه برسد به اینکه از زندگی بدون طعم های معمول که قبلاً به آن عادت کرده اند لذت ببرند.

نه فقط به اندازه کافی خلاق! با نگرش مثبت ، تمایل به ایجاد تغییرات در سلامتی و تلاش های متعدد در انتخاب غذا ، می توان دنیای کاملاً جدیدی (شاید دنیایی بهتر) را کشف کرد و از مزایای جسمی ، روحی و احساسی بسیاری (صرفه جویی در پول!) برخوردار شد.

چندین نوع تغذیه گیاهی وجود دارد:

غذای عالی واگنرتغذیه بر اساس انواع غذاهای گیاهی مانند میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، حبوبات ، آجیل و دانه ها.

غذای واگن و غذای خام: غذای گیاهی بر اساس میوه ، سبزیجات ، آجیل ، دانه ها یا غذاهای گیاهی پخته شده در دمای زیر 118 درجه فارنهایت (48 درجه سانتیگراد)

۱۰/۱۰ ۸۰/۱۰10/80 Nutrition یک رژیم سبزیجات خام است که از گیاهان غنی مانند آجیل و زردآلو جلوگیری می کند و در عوض بیشتر به میوه های خام و سبزیجات نرم وابسته است. همچنین به عنوان رژیم غذایی پرچرب ، غذای خام یا رژیم میوه ای شناخته می شود.

محلول کربوهیدرات: رژیم کم چرب با کربوهیدرات کم ، حدود 10/80 ، اما رژیم کربوهیدرات مانند سیب زمینی ، برنج و ذرت به جای میوه.

خام تا 4: رژیم کم چرب ویگن با محلول کربوهیدرات 10/10/80/10. غذاهای خام تا ساعت 4 بعد از ظهر سرو می شوند و غذاهای گیاهی برای شام پخته می شوند.

نکاتی وجود دارد که می تواند به شما در آماده شدن برای رژیم ویگان کمک کند.

طرح

اینکه رژیم غذایی گیاهی کالری و چربی کمتری دارد (و کلسترول ندارد) به این معنی نیست که سالم است. کالج تغذیه و رژیم درمانی بیان می کند که تغذیه وین تنها زمانی سالم است که به خوبی برنامه ریزی شده باشد. اگر به دلایل بهداشتی قصد گیاه خواری دارید ، خرید محصولات ارگانیک را در نظر بگیرید. در غیر این صورت ، شما فاقد ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن برای عملکرد صحیح هستید. بنابراین به خودتان لطف کنید و آن را درست انجام دهید.

در تغذیه ، چه غذاهایی را دوست دارید (که برای سبزیجات مناسب است)؟

بادام زمینی؟ کوینو؟ لوبیا؟ مطمئن شوید که آیا برش عسل ، ژلاتین و غیره ضروری است و همچنین می خواهید یک “ماشین کامل” یا فقط گیاهخوار باشید. چربی حیوانی در صابون وجود دارد ، ممکن است در کفش و لباس شما پوست یا مشابه آن وجود داشته باشد و چه؟ آیا آزمایش روی حیوانات شما را اذیت می کند؟ برخی از محصولات و غذاها بر روی حیوانات آزمایش می شوند و همچنین می توان از آنها اجتناب کرد. برای اطمینان از از دست ندادن مواد مغذی ضروری یا خوردن غذاهای گیاهی فرآوری شده ، به یک رژیم کاملا گیاهی احتیاج دارید.

به پزشک خود مراجعه کنید و مطمئن شوید که با این شیوه زندگی از سلامت کامل برخوردار هستید

به پزشک خود بگویید که قصد دارید با واژن چه کار کنید و از او بخواهید سابقه پزشکی شما را در نظر بگیرد. به عنوان مثال ، افراد مبتلا به کم خونی باید توجه ویژه ای به دریافت مقدار کافی آهن در رژیم غذایی وگان خود داشته باشند. برخی پزشکان از رژیم ویگن استقبال چندانی نمی کنند و به اشتباه معتقدند که این سبک بدی نیست و معتقدند که شما نمی توانید پروتئین یا کلسیم کافی دریافت کنید. از پزشک خود بپرسید که چگونه می توانید رژیم غذایی سالم و عادات غذایی جدید را شروع کنید. آنها می توانند به شما بگویند که چگونه ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را دریافت کنید.

با خود صادق باشید و دریابید که چرا این سبک زندگی را انتخاب کرده اید.

اینها تغییرات عمده ای در سبک زندگی شما هستند و نباید آنها را بدیهی تلقی کرد. ذکر دلایل خود نه تنها تضمین می کند که وقت و تلاش خود را برای انجام کاری که از آن لذت نمی برید هدر ندهید ، بلکه به شما کمک می کند تا به آن پایبند باشید.

اگر کپی ، عکس یا نقل قول خاصی دارید که تمایل شما به خودرو بودن را افزایش می دهد ، آن را چاپ کرده و در جایی که می بینید به عنوان یخچال خود قرار دهید.

سوال بپرسید

واگن های واقعی می توانند در سفر جدید به شما کمک کنند. به انجمن های آنلاین بپیوندید یا نزدیکترین باشگاه یا گروه در منطقه خود را پیدا کنید. ساده ترین راه برای این کار این است که رستوران اتومبیل جدید مورد علاقه خود را پیدا کنید تا بتوانید راه خود را پیدا کنید. اخبار مربوط به این دولت را دنبال کنید. شوراهای واگن دارای وب سایت های فوق العاده ای هستند که پر از منابع ، اطلاعات و حتی به شما در خرید کمک می کند.

برنامه ای برای حذف یک هفته غذاهای غیر گیاهی برنامه ریزی کنیدبه

این امر نه تنها تنظیم زندگی شما را آسان تر می کند ، بلکه به بدن شما نیز کمک می کند تا بتوانید سبک زندگی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. هرگونه تغییر ناگهانی و شدید در رژیم غذایی شما به بدن شما آسیب می رساند ، به ویژه اگر از همه چیز خوار به گیاه خواری روی آورید. به بدن خود گوش دهید و آرام باشید. خود را مجبور نکنید که همه چیز را یکباره و بدون راهنمایی تغییر دهید. شما باید نحوه جایگزینی چندین ماده مانند پروتئین و چربی را بدانید. با حذف گوشت ، تخم مرغ و پنیر و سپس همه محصولات لبنی شروع کنید.

با توفو (و به طور کلی محصولات سویا) آشنا شوید.

این غذا منبع خوبی از پروتئین و کلسیم است و می توانید آن را به روش های مختلف تهیه کنید. ممکن است در ابتدا استفاده از این ماده برای شما سخت باشد ، اما به آن عادت خواهید کرد. با شیر سویا یا برنج و سایر گزینه های غیر گوشتی ، آنها می توانند بهترین دوستان شما در دنیای واگن ها باشند.

زمان پخت را کنار بگذارید

غذای آماده بیش از حد خطرناک است ، بنابراین چه بخواهید و چه نخواهید ، باید طبخ آن را یاد بگیرید. این به شما ارتباط بهتری با غذا می دهد ، زیرا می تواند سرگرم کننده و بسیار سودآور باشد. خلاق باشید و طیف وسیعی از محصولات را انتخاب کنید تا از یکنواختی و کسالت جلوگیری کنید. امروزه کتاب ها و دستور العمل های آشپزی گیاهی بسیاری به صورت آنلاین وجود دارد که می تواند شما را الهام بخش دهد.

تعادل خود را حفظ کنیدبه

اگر دائماً خود را خسته می بینید ، ممکن است هر چیز مهمی را در رژیم غذایی خود از دست بدهید … مطمئن شوید پروتئین ، کلسیم ، آهن ، ویتامین کافی دریافت می کنید. مصرف مکمل ها ایده خوبی است. مولتی ویتامین روزانه به شما اطمینان می دهد که هر آنچه را که نیاز دارید دریافت می کنید. اگر سوالی دارید ، با پزشک خود صحبت کنید.

هیچ منبع معتبری از گیاه B12 وجود ندارد که باعث کمبود آن شود … شما باید مکمل B12 مصرف کنید. فقدان کیفیت منجر به خستگی / از دست دادن شدید می شود. در بدترین موارد ، می تواند خطر بیماری های قلبی و کم خونی را افزایش دهد و همچنین می تواند آسیب جدی و جبران ناپذیری به سیستم عصبی وارد کند. ایده خوبی است که از غذاهای غنی از B12 مانند مخمر ، غلات و شیر غیر لبنی استفاده کنید. اگر از مکمل های امگا 3 استفاده می کنید ، به یاد داشته باشید که بیشتر آنها از روغن ماهی تهیه شده اند و نه سبزیجات. منابع گیاهی امگا 3 شامل روغن دانه کتان ، روغن دانه کتان و گردو است. 1 قاشق چایخوری روغن دانه کتان نیاز روزانه شما را برآورده می کند.

شادی خود را به اشتراک بگذارید

تأیید شیوه زندگی شما برای دیگران بسیار جالب و سرگرم کننده است. با غذای خوشمزه ای که آماده کرده اید و همه پیشرفت ها به بقیه اعضای خانواده یا دوستان خود خدمت کنید. به دیگران کمک کنید دریابند که چگونه می توانند از خوردن غذاهای تازه و کامل بدون مزاحمت و اجبار لذت ببرند. همانطور که گفته شد ، اطرافیان شما بر نیازهای تغذیه ای شما تمرکز کرده اند ، بنابراین نیازهای آنها را نیز در نظر بگیرید. همه از گوشت توفو خوشحال نخواهند شد.

اگر می خواهید در خانه شخص دیگری غذا بخورید ، مطمئن شوید که غذای خود را برای هر مناسبت با خود می آورید. اگر آنها سعی می کنند برای شما غذای اتومبیل تهیه کنند ، از آنها تشکر کنید ، مهم نیست که فقط سبزیجات هستند یا نه. در اینجا 9 نکته ساده برای داشتن رژیم غذایی ساده و سالم وگان آمده است. حتی اگر فقط سعی می کنید رژیم غذایی گیاهی برای سلامتی خود انتخاب کنید ، این نکات راه خوبی برای شروع است.

انواع غذاها را بخورید

برای اطمینان از دریافت همه مواد مغذی مورد نیاز تغذیه ای ، مهم است که رژیم غذایی سالمی داشته باشید که شامل طیف وسیعی از غذاهای سالم باشد. به عنوان مثال ، پروتئین و فیبر را از لوبیا دریافت خواهید کرد. سبزیجات برگ سبز منبع عالی ویتامین A ، C و K. گوجه فرنگی قرمز حاوی لیکوپن برای قلب ، آبی حاوی آنتوسیانین است که مغز را افزایش می دهد و سیب زمینی پرتقال شیرین دارای مقادیر بالای ویتامین A برای حمایت از سلامت چشم است.

غلات کامل را انتخاب کنید

جایگزینی غلات تصفیه شده ، مانند ماکارونی سفید با نان سفید و غلات کامل ، مانند برنج قهوه ای و کینوا ، آهن و ویتامین B را به رژیم غذایی ویگن اضافه می کند. و فیبر اضافی از غلات کامل به شما کمک می کند تا اشباع شده و به شما در کاهش وزن کمک کند.

از پروتئین های گیاهی تازه استفاده کنید

یکی از کارهایی که همه باید برای سلامتی انجام دهند این است که بیشتر از گیاه پروتئین بخورند. منابع حیوانی پروتئین مانند گوشت و پنیر دارای چربی های اشباع شده زیادی هستند. منابع پروتئین گیاهی بسیاری هستند ، از جمله توفو ، تمپه ، سویا ، عدس ، نخود و لوبیا. بادام زمینی مانند بادام و گردو و دانه هایی مانند تخمه آفتابگردان و کدو نیز پروتئین را تأمین می کنند. حتی اگر اکثر مردم فکر می کنند که پروتئین کافی برای یک پروتئین گیاهی دشوار است ، اما برای افرادی که رژیم های گوناگونی مصرف می کنند مشکلی ایجاد نمی کند.

از روغن های گیاهی امگا 3 استفاده کنید

حتی هنگام خوردن انواع غذاهای گیاهی ، تهیه برخی مکمل ها دشوار است. DHA و EPA ، دو نوع اسیدهای چرب امگا 3 ، برای رشد چشم و مغز و سلامت قلب ضروری هستند. اسیدهای چرب امگا 3 عمدتا در ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا یافت می شوند ، اگرچه بدن می تواند مقادیر کمی ALA ، سایر چربی های امگا 3 موجود در گیاهان مانند کتان ، گردو ، روغن کانولا و سویا را تولید کند.

ویتامین ها د فراموش نکنید

اکثر مردم ویتامین D را از ماهی های کنسرو شده مانند ماهی آزاد و ساردین و محصولات لبنی غنی شده مانند شیر و ماست دریافت می کنند ، اما ویتامین D در سایر شیرهای غنی شده مانند شیر سویا یا بادام و آب پرتقال نیز یافت می شود. برخی از قارچ هایی که در معرض نور ماوراء بنفش قرار می گیرند نیز منابع خوبی هستند. در ماه های تابستان ، هنگامی که آفتاب قوی است ، پوست ما می تواند D. را تشکیل دهد. دوز روزانه (DV) ویتامین D 600 IU است ، به گفته برخی از متخصصان ، باید حدود 1500 IU باشد. بسیاری از مردم ، از جمله گیاه خواران ، ممکن است نیاز به مکمل برای رسیدن به این تعداد داشته باشند.

از مصرف آهن غافل نشوید

پروتئین های حیوانی مانند گوشت و طیور منابع اصلی آهن هستند که برخی از مواد مغذی مورد نظر گیاهخواران است. سبزیجات می توانند این مواد معدنی را از لوبیا ، حبوبات و سبزیجات برگ دار دریافت کنند ، اما آهن به راحتی از منابع گیاهی (آهن بدون هم) مانند منابع گوشت (آهن) جذب نمی شود. برای بهره مندی بیشتر از آهن گیاهی ، غذاهای غنی از آهن و غذاهای غنی از ویتامین C مصرف کنید که به تغذیه پوست کمک می کند ، و نه همزمان با غذاهای غنی از کلسیم ، که می تواند از جذب آهن جلوگیری کند.

از ویتامین ها B12 آن را نادیده نگیرید

ویتامین B12 – ویتامین ای که به تبدیل غذا به انرژی و عملکرد مغز کمک می کند. در غذاهای حیوانی مانند گوشت ، ماهی ، مرغ ، تخم مرغ و غذاهای لبنی یافت می شود. افرادی که رژیم گیاهی دارند می توانند B12 را از غلات قوی یا مکمل های انرژی دریافت کنند ، اما باید در مورد مصرف مکمل ها با پزشک خود مشورت کنند.

منابع

http://www.eatingwell.com/article/279566/9-healthy-tips-to-help-you-start-eating-a-vegan-diet/

https://www.wikihow.com/Become-a-Vegan

https://www.healthline.com/nutrition/vegan-diet-guide

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *