چگونه چاق شویم؟ (5 نکته ساده برای افزایش سریع وزن)


چگونه چاق شویم

برخلاف اکثر افراد داخل کاهش وزن و کاهش وزن جی! برای برخی افراد این س howال مطرح می شود که چگونه چاق شویم؟
معمولاً چندین روش برای افزایش وزن وجود دارد.
اما ابتدا باید در نظر بگیرید که آیا شخص واقعاً نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر؟
با نگاه به این ، بهتر است bmi را حساب کنید. به این ترتیب ، می توان تشخیص داد که آیا فرد نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر.
سپس به بررسی راه حل های مناسب برای این مسئله می پردازیم. با ما بمان.

مطالب مربوط به نحوه چاق شدن

جی! چگونه می دانیم که نیاز به افزایش وزن داریم؟

یکی از شاخص هایی که می تواند وضعیت سلامت یک وزن را تا حدی تعیین کند ، محاسبه شاخص توده بدن است. وقتی با استفاده از قد و وزن به عدد مشخصی می رسیم ، می توانیم تصور افزایش وزن را داشته باشیم.

فرم محاسبه Bmi: وزن بدن (بر حسب کیلوگرم) ، تقسیم بر ارتفاع مربع (برحسب سانتی متر)

وقتی تعداد بدست آمده کمتر از 5/18 باشد ، به این معنی است که فرد دارای اضافه وزن است. اگر تعداد بدست آمده بیش از 25 باشد ، فرد دارای اضافه وزن است.
اما این معیار کاملاً نادرست است و بسیاری از عوامل دیگر مانند سن ، جنسیت ، فعالیت بدنی ، ژنتیک و حتی آب و هوا باید در نظر گرفته شود. اما تقریباً ، ممکن است گزینه خوبی باشد.

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

چگونه چاق شویم

یکی از مهمترین س questionsالاتی که همه افراد کم وزن با آن روبرو هستند این است که چگونه وزن خود را افزایش دهند تا به موقع به نتیجه برسند.
اول از همه ، عوامل متعددی وجود دارد که می تواند منجر به کاهش وزن بیش از حد شود. در بیشتر موارد ، وقتی این عوامل برداشته شوند ، افزایش وزن شروع می شود:

  • مشکلات تیروئید مانند پرکاری تیروئید که باعث می شود افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه منجر به کاهش وزن می شود.
  • اختلالات خوردن خوب مانند بی اشتهایی عصبی که یکی از عوامل روانی است.
  • بیماری سلیاک که اکثر مردم از آن بی خبرند. این بیماری باعث آسیب به پرزهای روده شده و جذب ویتامین ها و مواد معدنی را از بین می برد.
  • ابتلا به دیابت ، به ویژه اگر نوع 1 باشد و غیرقابل کنترل باشد.
  • عفونت یا شرایطی مانند انگل ، سل ، HIV یا ایدز نیز می تواند منجر به کاهش وزن شود.
  • وجود تومورهای سرطانی باعث افزایش کالری سوزی و کاهش وزن می شود.

اما یکی از دلایل کاهش وزن می تواند تغذیه نامناسب باشد. معمولاً غذاهایی وجود دارند که باعث افزایش وزن می شوند. بنابراین ، در ادامه ، ما بهترین غذاهایی را معرفی می کنیم که می توانند زمینه را برای افزایش وزن فراهم کنند ، تا بتوانید با بهترین روش های این کار آشنا شوید.

بادام زمینی و کره بادام زمینی

بادام زمینی و آجیل می توانند به تامین مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن شما کمک کنند.
از سوی دیگر ، افزایش وزن مناسب است. زیرا کالری زیادی را برای بدن تأمین می کند. این گروه از غذاها را می توان به عنوان یک میان وعده عالی استفاده کرد. انواع ذهنی که می توانند برای افزایش وزن استفاده شوند شامل موارد زیر است:

  • بادام (به ویژه کره بادام زمینی)
  • گردو
  • هتل
  • بادام زمینی

از میوه ها و میوه های خشک استفاده کنید

دریافت کالری بیشتر می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. جالب است بدانید که میوه های خشک به دلیل از دست دادن آب و کاهش حجم کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند.
بهتر است میوه هایی با کربوهیدرات و قند بالا مانند موز انتخاب کنید. گزینه های زیر برای میوه های خشک نیز مفید است:

  • تاریخ
  • انگور و کشمش
  • انجیر خشک شده
  • کدو خشک

چگونه با استفاده از برنج بیشتر وزن خود را افزایش دهیم؟

برنج یکی از منابع اصلی کربوهیدرات است که می تواند راهی آسان برای افزایش وزن باشد. یک وعده برنج پخته 200 کالری ، چربی و 45 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند.
برنج برای افرادی که سریع هستند و اشتها ندارند انتخاب خوبی است.
در حقیقت ، باید به خاطر داشته باشید که نباید تنها منبع کربوهیدرات باشد. گزینه های دیگر مانند غلات کامل باید در نظر گرفته شود.

چگونه چاق و نرم شویم؟

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

گروه دیگری از غذاها که به شما در افزایش وزن کمک می کند ، نرم است.
اسموتی های خانگی دارای انواع مختلفی از ویتامین ها هستند. همچنین بسته به مواد مورد استفاده در آنها ، مقادیر متفاوتی پروتئین به بدن عرضه می شود. آنها می توانند به عنوان یک میان وعده سالم برای چاقی استفاده شوند.

چگونه می توان یک چربی بسیار ضخیم تر کرد

شکلات نرم
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن مخلوط کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
یک عدد موز
قاشق شکلات
آجیل خام مورد علاقه خود را با قاشق غذاخوری بریزید

وانیل نرم
برای تهیه اسموتی وانیلی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن مخلوط کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
مراقبت از میوه های تازه یا میوه های حفظ شده
مراقبت از ماست پروتئینی پرچرب
مقدار لازم وانیل

فندق صاف
برای اطلاع از نحوه افزایش وزن ، بهتر است فندق نرم را از دست ندهید:
دو لیوان شیر شکلاتی پرچرب
قاشق عسل
یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی خام بریزید
مقدار مورد نظر شکلات

اسموتی کارامل
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن مخلوط کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
نصف سیب
قاشق عسل
مقدار مورد نیاز کرم کارامل

به مصرف پروتئین توجه کنید

پروتئین مهمترین ماده مغذی است که بدن برای ساخت و حفظ بافت ماهیچه ای به آن نیاز دارد.
هنگامی که کالری زیاد است ، بدن آنها را به عنوان بافت چربی ذخیره می کند. اما وقتی کالری اضافی از پروتئین دریافت شود ، بدن آن را از طریق بافت ماهیچه ای ذخیره می کند.

با این حال ، بهتر است مقدار متعادل پروتئین بخورید. زیرا علاوه بر پر شدن بیش از حد و جلوگیری از خوردن غذاهای دیگر ، باعث ایجاد غذاهای دیگر نیز می شود مشکلات گوارشی بودن.
از جمله بهترین منابع دریافت پروتئین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع گوشت قرمز
  • مرغ و مرغ
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنی
  • بادام زمینی و دانه ها
  • لوبیا

مطالب مربوط به نحوه چاق شدن

نتیجه

در این مقاله ، مهمترین استراتژی ها برای پاسخ به س howال چگونگی افزایش وزن را مورد بحث قرار می دهیم. اما برای افرادی که وزن کمی دارند ، بهتر است ابتدا علت اصلی کاهش وزن آنها را دریابند و سپس غذا و تغذیه خود را دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *