چگونه وقتی گرفتار می شویم بهتر از خود مراقبت کنیم

چگونه وقتی گرفتار می شویم بهتر از خود مراقبت کنیم


هنگامی که سلامت عاطفی ما آسیب می بیند ، یک احساس قریب به اتفاق می تواند به سرعت ایجاد شود. این احساسات می توانند غیرقابل پیش بینی ، ناتوان کننده و حتی ترسناک به نظر برسند. ممکن است قلب شما در حال تپش باشد ، سینه شما سفت شود ، یا ممکن است احساس عصبانیت یا سرخوردگی کنید. در حالی که این احساسات ایده آل نیستند ، شما تنها نیستید – در واقع ، اگر بدانید چند نفر در این دعوا سهیم هستند ، شگفت زده خواهید شد. مطالعه اخیر توسط انجمن روانشناسی آمریکا مشخص شد که 67 درصد از آمریکایی ها در حال حاضر تحت فشار هستند و بیش از 80 درصد علائم استرس مداوم را تجربه می کنند. همانطور که می بینید ، همه ما می توانیم کمی پشتیبانی کنیم! بنابراین اگر س questionال می کنید که چگونه می توانید اضطراب را کاهش دهید ، یا نمی دانید در صورت ناراحتی چه باید بکنید ، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

قبل از آن ، نکات مفیدی در مورد نحوه مراقبت از خود ، بدون توجه به آنچه تجربه می کنید ، خواهید یافت.

نکاتی سریع که می تواند سلامت روانی شما را بدون توجه به احساسی که دارید بهبود بخشد

حقیقت این است که استرس اجتناب ناپذیر است. همه ما محرک هایی داریم و همه ما شرایط سختی را تجربه کرده ایم که فقط از مرز عبور می کنند (و اگر سرتان را تکان نمی دهید ، لطفاً اسرار خود را به ما بگویید). در حالی که ما می توانیم از اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از سلامت روان خود استفاده کنیم (در نظر بگیرید: الف رژیم غذایی غنی از مواد مغذی، شروع یک تمرین مدیتیشن یا خواب کافی) ، ما نمی توانیم از بروز شرایط استرس زا جلوگیری کنیم. به همین دلیل است که ما به شما راهکارهای مقابله ای و نکات کاربردی را ارائه می دهیم که می توانید در مواقع نیاز به پشتیبانی از آنها استفاده کنید!

بنابراین دفعه بعد که احساس می کنید گیر کرده اید ، تنها هستید ، استرس دارید یا هر چیز دیگری غیر از زندگی متعادل خود دارید ، این نکات سریع سلامت روان را امتحان کنید. این ابزارها می توانند به تنظیم سیستم عصبی کمک کرده و به شما احساس آرامش بدهند.

اگر مضطرب هستید چه باید بکنید

تنفس عمیق را تمرین کنید

وقتی احساس اضطراب می کنید ، به نفس خود بازگردید. چشمان خود را ببندید ، روی یک صندلی راحت بنشینید و یک دست را روی سینه و دست دیگر را روی شکم خود قرار دهید. از طریق بینی تا 1-2-3-4 نفس بکشید ، مکث کنید و سپس به آرامی با همان شماره دهان خود را بیرون دهید. تکرار!

اسانس اسطوخودوس را به عمق ببرید

یک بطری کوچک اسطوخودوس ارگانیک در دست داشته باشید. اگر احساس اضطراب یا استرس دارید ، یک یا دو قطره به مچ دست خود بیفزایید و یک نفس عمیق بکشید تا افکار خود را خرد کرده و تازه کنید.

به پیاده روی آرام بروید

تلفن خود را در خانه بگذارید و بدون حواس پرتی راه بروید. با حرکت دادن بدن خود ، می توانید افکار مضطرب را با تغییر نظر از حالت درگیری یا فرار به استراحت و هضم کاهش دهید.

او منعکس می کند

وقتی احساس غرق شدن می کنید و در مورد چگونگی کاهش اضطراب فکر می کنید ، با یک مدیتیشن کوتاه پنج دقیقه ای ذهن خود را آرام کنید. این پنج دقیقه را امتحان کنید مدیتیشن آرام آماندا گیلبرت برای تسکین فوری!

اگر احساس کردید گیر کرده اید چه باید بکنید

یک تغییر کوچک ایجاد کنید

اگر غرق شده اید و در الگوی فکری منفی گیر کرده اید ، چه باید بکنید؟ با یک تغییر کوچک شروع کنید. ممکن است طرز فکر خود را تغییر دهید ، غذای سالم تری بخورید یا فقط ده دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید تا در برنامه روزانه صبحانه خود قرار بگیرید. تغییرات کوچک به معنای مبالغ زیاد در طول زمان است!

برای داشتن طرز فکر مثبت ، ذهنیت منفی را کنار بگذارید

تغییر دیدگاه شما می تواند فواید فوری برای سلامت روان شما داشته باشد. وقتی افکار منفی شما کنترل می شوند ، به چیزی فکر کنید که برای آن سپاسگزار هستید و مراقب طرز فکر خود باشید.

متصل: 3 ضربه متخصص برای شکستن چرخه تفکر منفی

افکار بیش از حد و شک را کنار بگذارید

به راحتی می توانید هر سناریوی “اگر چه” را در ذهن خود بازی کنید و بدترین را تصور کنید. اما اگر در مورد چگونگی کاهش اضطراب فکر می کنید ، وقت آن رسیده است که احساسات خود را کنترل کنید! به جای تصور بدترین نتیجه ، بهترین را در نظر بگیرید. میخوای چی بشه؟ سپس تصور کنید که این سناریوی مثبت به حقیقت می پیوندد. شما به سادگی ذهن خود را تغییر دهید! با گذشت زمان ، او یاد می گیرد که از این الگوهای تفکر منفی “پرش” کند.

لیستی از اهداف تهیه کنید

هم کوتاه مدت و هم بلندمدت فکر کنید. امروز می خواهید به چه چیزی برسید؟ این هفته؟ در این ماه؟ امسال؟ ایجاد برنامه می تواند به ایجاد انگیزه و ایجاد انگیزه در عمل کمک کند.

یک سرگرمی جدید را امتحان کنید

اگر به هم ریخته اید ، به دنبال سرگرمی جدیدی باشید که علاقه شما را برانگیزد. در مورد آن فکر کنید: یک کلاس یوگا ، یک دوره آشپزی یا یک دوره آموزشی جالب!

در صورت احساس خستگی چه باید کرد

یک لیوان بزرگ آب بنوشید

کم آبی مکرر (حتی الف کوچکترین) ممکن است منجر به خستگی و بی حالی شود. علاوه بر انرژی ، می تواند بر روحیه ، استرس و حتی خواب شما نیز تأثیر بگذارد. صبح ، ابتدا یک لیوان بزرگ آب بنوشید و یک بطری را در طول روز با خود ببرید. اگر احساس خستگی می کنید ، یک جرعه بنوشید!

یک میان وعده غنی از انرژی بخورید

یک میان وعده انرژی زا و پر از مواد مغذی برای رفع استرس می تواند به شما در غلبه بر خستگی و افزایش انرژی کمک کند. سعی کنید غذاهای غنی بخورید مواد مغذی تقویت کننده انرژی مانند روی ، امگا 3 ، ویتامین B و ویتامین C.

دوش آب سرد بخرید

علاوه بر تسکین درد عضلات و افزایش ریکاوری ، پژوهش نشان می دهد که دوش آب سرد باعث بهبود روحیه و کاهش خستگی می شود. ایستادن در سرما یخ زده همیشه اینطور نیست اکثر لذت بخش ، ما نمی توانیم انکار کنیم که بعد از آن احساس سرزندگی می کنیم!

به پیاده روی در فضای باز بروید

چه پیاده روی کنید و چه در یک تمرین آسان قرار بگیرید ، انجام تمرینات با شدت کم می تواند انرژی شما را افزایش دهد ، استرس را از بین ببرد و شما را مولدتر کند.

متصل: 10 کاری که باید در صورت خستگی مداوم انجام دهید

اگر ناراحت هستیم چه کنیم؟

احساسات خود را ثبت کنید

به جای احساسات خود ، آنها را روی کاغذ بگذارید. ما دوست داریم این را “پرتاب مغز” بنامیم – فقط آنچه را که به ذهنتان می رسد بنویسید و آن احساسات را برطرف کنید!

فریاد بزن

گاهی اوقات یک گریه خوب کاتارتیک دقیقاً همان چیزی است که اگر شما بیش از حد ناراحت یا غمگین هستید. در واقع ، مطالعه هاروارد در طول گریه ، اکسی توسین و مواد مخدر درون زا ، که بیشتر با نام اندورفین شناخته می شوند ، مواد شیمیایی رفاهی را آزاد می کنند. این می تواند درد را از نظر جسمی و روحی تسکین دهد!

نظافت اتاق یا منطقه

شما پاکی و سلامت روانی را می شناختید متصل؟ یک مکان تمیز می تواند اضطراب و ناراحتی را از بین ببرد در حالی که سر شما را به روشی مولد تمیز می کند.

یک مجله قدردانی باز کنید

حتی در بدترین روزها همواره از چیزی سپاسگزار هستید. یک لیست قدردانی شروع کنید و آن را بارگذاری کنید. اگر احساس ناراحتی ، گم شدن یا ناراحتی می کنید ، دفتر خاطرات خود را دوباره بخوانید و همه چیزهای مثبت زندگی خود را به خود یادآوری کنید!

در صورت احساس ناامیدی یا عصبانیت چه باید کرد

نفس بکشید و تا 10 بشمارید

نفس های آهسته و عمیقی که قبلاً ذکر کردیم؟ برگرد به سراغ کسانی که اینجا زندگی می کنند. وقتی احساس ناامیدی یا عصبانیت می کنید ، یک نفس عمیق بکشید و تا ده بشمارید. هنوز بیقراری؟ نفس بکشید تا تنش شروع به فروکش کند. او با ذهنی شفاف تر و آرامتر به وضعیت باز می گردد.

یک تمرین HIIT انجام دهید

این انرژی آتشین را به ضربان قلب تبدیل کنید تمرین HIIT! این احساسات منفی را با هورمون های خوب که سیستم را پس از تمرین عرق می کند ، تبادل می کند.

تمرین جلب توجه یا تکنیک کاهش استرس مورد علاقه خود را تمرین کنید

شاید نفس عمیق بکشید ، الف جریان یوگایا آرامش بخش حمام نمک اپسومبه به دنبال چیزی باشید که احساس خنکی ، آرامش و جمع آوری داشته باشد.

اگر احساس تنهایی می کنید چه باید بکنید

یک شبکه پشتیبانی پیدا کنید

این می تواند خانواده ، دوستان ، سازمان های محلی و البته پزشک یا درمانگر شما باشد. نکته پایانی: اگر احساس تنهایی می کنید ، درخواست پشتیبانی کنید! بسیاری از مردم آماده و مایل به کمک هستند.

مهربانی تصادفی

وقتی شخص دیگری را خوشحال می کنید ، شما نیز احساس خوشبختی می کنید (و کمتر تنها هستید). رایگان ، ساده و مفید برای روح.

از رسانه های اجتماعی وارد شوید

رسانه های اجتماعی گاهی اوقات چندان اجتماعی نیستند. در حقیقت ، وقتی احساس تنهایی می کنید ، گاهی اوقات احساس انزوا بیشتری می کنید. در سم زدایی رسانه های اجتماعی شرکت کنید و در زمان حال زندگی کنید! با یک دوست تماس بگیرید ، به یک غریبه لبخند بزنید ، یا در یک کافه بنشینید و روابط واقعی را مطرح کنید.

دوستان مودار را در آغوش بگیرید

شاید سگی را به فرزندی بپذیرید ، در پناهگاه حیوانات محلی داوطلب شوید یا با حیوانات خزدار دوستان خود وقت بگذرانید! علاوه بر این که عشق بی قید و شرط ما را فرا می گیرد ، حیوانات خانگی نیز همینطور قابل رویت برای بهبود خلق و خو ، کاهش استرس و احساس تنهایی کمتر.

در یک تمرین جدید شرکت کنید

اگر می توانید ، در کلاس تمرین یا تناسب اندام گروهی عرق کنید ، این می تواند راهی عالی برای ملاقات با همفکران جدید باشد!

به انجمن FitOn ما بپیوندید

به صورت رایگان در سرویس FitOn ثبت نام کنید و به انجمن آنلاین ما بپیوندید. با راهنمایی ها و توصیه های متخصص ، تمرینات توسط بهترین مربیان و موارد دیگر ، احساس می کنید بخشی از چیزی بزرگتر از خودتان هستید. برای چیزی درخواست دهید FitOn PRO و به دستور العمل های تأیید شده توسط متخصص تغذیه دسترسی پیدا کنید و دستورالعمل های ما را دنبال کنید اینستاگرام و صفحه فیس بوک و خود را به سایر اعضای FitOn introduce معرفی کنید

نکاتی برای بهبود سلامت روانی شما در حال حاضر

اجازه ندهید احساسات شما بر زندگی شما مسلط شوند! این لیست را در دست داشته باشید و نکاتی را که می توانید در دفعه بعد که به کمی کمک نیاز دارید استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید ، این راهکارهای مقابله ای جایگزین نیاز به مراقبت یا مشاوره پزشکی نمی شود. اگر احساس می کنید این احساسات در زندگی روزمره شما تداخل ایجاد می کند ، با یک متخصص بهداشت مانند پزشک یا درمانگر خود صحبت کنید. در حالی که این نکات به عنوان یک مکانیسم مقابله موثر عمل می کند ، هر کس متفاوت است. در نهایت ، سلامتی و شادی شما هدف شماره یک ما است!

برنامه FitOn را برای راهنمایی های بیشتر سلامتی ، تمرینات برای همه سطوح تناسب اندام ، مدیتیشن های بنیادین و موارد دیگر بارگیری کنید!



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *