واقعیت Cassava تغذیه و مزایای سلامتی


انتخاب و رزرو

میدان کاساوا کاساوا و تارو
کشت کاساوا.
عکس با احترام: treeftf.
تارو و یوکا ، دو محصول معمول غنی از کربوهیدرات.
ارائه عکس: Caffe War.

ریشه های کاساوا را می توان به راحتی در بازارها برای همه فصول یافت. یک غده استوانه ای با طراحی خوب و سازگار بخرید که نسبت به اندازه آن سنگین باشد. Yuca تصفیه شده و فرآوری شده ، وارد شده از آمریکای مرکزی در بازارهای آمریکا موجود است. مومی است ، و به همین دلیل ، روشن و براق به نظر می رسد.

از پس اندازهای قدیمی خودداری کنید زیرا بی مزه و ناخوشایند هستند. در صورت کوچک شدن ریشه ها خرید نکنید ، روی پوست خراب می شوند. همچنین از افرادی که دارای مه ، نقاط نرم و لکه هستند خودداری کنید.

ریشه های تازه را می توان 5-7 روز در دمای اتاق نگهداری کرد. اما قسمت های تمیز و بریده شده باید در آب سرد نگهداری شوند و تا سه روز در یخچال نگهداری شوند.

طرز تهیه و سرو

کاساوا نباید خام مصرف شود زیرا ریشه مقدار کمی گلیکوزیدهای سیانوژنیک تولید می کند ، به ویژه هیدروکسی سایانیک اسیدبه ترکیب سیانید با مهار آنزیم سیتوکروم اکسیداز در بدن انسان با متابولیسم سلولی در تعامل است. مالیدن به دنبال پخت و پز با حذف این ترکیبات ، استفاده ایمن را تضمین می کند.

ریشه های کاساوا که در سوپرمارکت های ایالات متحده یافت می شوند ، روغن کاری می شوند تا عمر مفید آنها افزایش یابد. برای تهیه ، کافی است تمام ریشه را در آب سرد و خشک بشویید و انتهای آن را ببرید. به طول 2-3 ربع برش دهید. با استفاده از چاقوی تراشنده ، پوست بیرونی آن را بکشید تا گوشت سفید داخل آن پیدا شود. سبزیجات کار نمی کنند زیرا پوست آن بسیار سفت است. رشته هایی را که درون هسته داخلی آن قرار دارند کوتاه کنید. قلمه های یوکا وقتی در معرض هوا مانند سیب زمینی قرار می گیرند قهوه ای هستند ، بنابراین آنها را بلافاصله در یک کاسه آب سرد قرار دهید.

کاساوا یکی از رایج ترین سبزیجات در انواع غذاهای روزانه در بسیاری از کشورهای کارائیب ، آفریقا و آسیا است. در کنار سایر ریشه های گرمسیری مانند یام ، تارو ، گیاه ، سیب زمینی و غیره ، همچنین بخش مهمی از تغذیه در این مناطق است.

در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:

برای اینکه یوکا برای مصرف انسان بی خطر باشد ، قطعات برش خورده را در آب نمک بجوشانید تا 10-15 دقیقه نرم شوند. قبل از استفاده از آب پز آب پز در انواع دستور العمل های آشپزی ، آب را تخلیه و تخلیه کنید.

ریشه و ماهی سرخ شده
برش های یوکا سرخ شده با ماهی ، خورش برزیلی. عکس با احترام: خورخه آندره.
تراشه های کاساوا
چیپس کاساوا.
عکس از مارتا


  • ریشه کاساوا یک ادویه معروف در سرخ کرده ، سوپ خورش ، سوپ و غذاهای شیرین در مناطق گرمسیری است.

  • به طور کلی ، قسمت های کاساوا را در روغن سرخ می کنند تا قهوه ای و قهوه ای شود و در بسیاری از جزایر کارائیب به عنوان میان وعده با نمک و خورش فلفل سرو می شود.

  • حیوانات غنی از تفاله یوکا (مانیوک) یک غربال برای تهیه مروارید سفید (نشاسته تاپیوکا) است که در بین مردم به عنوان سابودانا در هند ، پاکستان و سریلانکا مهره هایی که در پودینگ شیرین ، سرخ کرده های خوشمزه ، sabudana-khichri ، papad و غیره استفاده می شوند.

  • از آرد کاساوا برای تهیه نان ، کیک ، بیسکویت و … در چندین جزیره کارائیب استفاده می شود.

  • در نیجریه و غنا ، آرد کاساوا به عنوان جایگزین یام برای تهیه فوفو (پولنتا) استفاده می شود ، که سپس با خورشت آسیاب می شد.

  • چیپس و مهر و موم کاساوا نیز به طور گسترده به عنوان میان وعده مصرف می شود.

مشخصات امنیتی

ریشه کاساوا حاوی ترکیبات طبیعی گلیکوزید سیانوژنیک است لینامارین و متیل لینامارینبه صدمه به غده ، آنزیم لیناماراز را از سلول های پاره شده آزاد می کند ، که لینامارین را به اسید هیدروسیانیک سمی (HCN) تبدیل می کند. بنابراین ، مصرف ریشه خام باعث مسمومیت با سیانید و علائم استفراغ ، تهوع ، سرگیجه ، درد شکم ، سردرد و مرگ می شود. به طور کلی ، محتوای امضا در قسمت بیرونی و پوست آن بیشتر است. هنگام استخراج ، محتویات امضاء را کاهش می دهد ، خشک می شود و پس از جوشاندن آب با سرکه نمک باعث تبخیر این ترکیب شده و برای مصرف انسان ایمن می شود.

استفاده طولانی مدت از تغذیه مغذی کاساوا می تواند منجر به چنین بیماری مزمن شود نوروپاتی (TAN) و دیابت ، به ویژه در بین ساکنان روستایی و قبیله ای که در پردازش و استفاده از محصولات کاساوا مشغول بودند. (انکار پزشکی).

بازگشت -بازگشت به سبزیجات از جانب کاساوابه برای مشاهده لیستی جالب از سبزیجات با توضیحات کامل درباره حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی آنها به اینجا مراجعه کنید.

بازگشت -بازگشت به صفحه نخست.

منابع بیشتر:

  1. Cassava – راهنمای تولید پایدار -FAO. (پیوند در پنجره جدید باز می شود).

  2. پایگاه ملی تغذیه USDA.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *