مزایای سلامتی شرکت داروسازی کوره پورتاب گستر


کرفس گیاهی از گیاه خانواده جعفری است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، طرفداران آن معتقدند که خواص کرفس شامل مبارزه با بیماری های مختلف مانند التهاب ، فشار خون بالا و کلسترول بالا است. کرفس منبع خوبی از ویتامین ها ، مواد معدنی و اکسیدان است.

ارزش غذایی کرفس

این گیاه حاوی مقادیر زیادی ویتامین K ، ویتامین A ، ویتامین B2 و B6 و ویتامین C. کرفس همچنین منبع خوبی از فولات ، پتاسیم ، منگنز ، اسید پانتوتنیک و فیبر تغذیه ای است. کرفس و دانه های آن همه حاوی مواد شیمیایی هستند که متخصصان تغذیه آنها را فیتونوترینت می نامند. کرفس حاوی دو آنتی اکسیدان مفید است. دانشمندان این دو ترکیب را apigenin و luteolin می نامند. تحقیقات نشان می دهد که آپیژنین و لوتئولین التهاب را کاهش می دهند و ممکن است به درمان انواع بیماری های التهابی کمک کنند. کرفس همچنین دارای کالری و قند کمی است ، و این یک انتخاب عالی برای یک میان وعده سریع و سالم است.

خواص کرفس

خواص ضد التهابی

یکی از خواص کرفس کاهش التهاب در بدن است. یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که برگ کرفس می تواند بر سایتوکاین ها ، که مولکول های عوامل ایمنی هستند و در اثرات ضد التهابی بر بدن نقش دارند ، تأثیر بگذارد. این به این دلیل است که برگها می توانند حاوی مقادیر زیادی آپیژنین ، لوتئولین و کافور باشند. محققان به این نتیجه رسیده اند که کرفس می تواند جایگزین مناسبی برای درمان و پیشگیری از بیماری های التهابی باشد.

کلسترول پایین

فیبر موجود در کرفس می تواند به کاهش کلسترول کمک کند. دوره های موجود در این سبزی همچنین می تواند به تحریک ترشح صفرا ، که سطح کلسترول را کاهش می دهد ، کمک کند. کلسترول پایین به معنی علائم کم در دیواره عروق و بهبود کلی سلامت قلب است. فیبر موجود در آن همچنین می تواند چربی را حذف کرده و آن را از خون خارج کرده و از بدن و روده های طبیعی خارج کرده و سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد.

خواص کرفس

کاهش فشار خون

کرفس حاوی یک ماده شیمیایی آلی به نام فتالیک است. این ترکیبات می توانند به کاهش سطح هورمون های استرس در خون کمک کنند. یک مطالعه همچنین نشان داد که این گیاه ممکن است دارای اثرات چربی خون باشد که به عروق خونی گشاد شده و فضای بیشتری برای حرکت به خون می دهد و در نتیجه فشار خون را کاهش می دهد. کرفس همچنین حاوی پتاسیم است که یک گشاد کننده عروق است و می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. هنگامی که فشار خون کاهش می یابد ، استرس کمتری بر کل سیستم قلبی عروقی وارد می کند و خطر ابتلا به آتروسولینوز یا حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش می دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

کرفس حاوی ویتامین A و C و همچنین اکسیدان است و یکی از خواص کرفس تقویت سیستم ایمنی بدن است. مصرف منظم این سبزی غنی از ویتامین C می تواند خطر ابتلا به تب را کاهش داده و بدن را در برابر سایر بیماری ها محافظت کند.

علائم آسم را به حداقل برسانید

ویتامین C موجود در کرفس می تواند از رادیکال های آزاد جدی جلوگیری کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند شدت شرایط التهابی مانند آسم را کاهش دهد. شواهد نشان می دهد که ویتامین C ممکن است یک اثر محافظتی بر دستگاه تنفسی بیماران مبتلا به آسم ناشی از ورزش داشته باشد.

بیشتر بدانید: مزایای ویتامین B کمپلکس

عروق را تقویت می کند

کرفس حاوی مقادیر زیادی کلسیم و منیزیم است. دو ماده معدنی که اضطراب و استرس را تا حد زیادی کاهش می دهد. علاوه بر این ، کلسیم نقش مهمی در ترشح انتهای عصبی دارد که به مغز اجازه می دهد با بدن ارتباط برقرار کند. همچنین حاوی کومارین است که می تواند چندین اختلال عصبی از جمله آلزایمر ، پارکینسون ، صرع و سایر موارد را درمان کند.

کاهش وزن

گفته می شود که یک فنجان کرفس خرد شده فقط 14 کالری و حدود 1.5 گرم فیبر دارد. اگر رژیم کاهش وزن دارید ، می توانید از کرفس به عنوان افزودنی خوبی برای سالاد یا سوپ استفاده کنید. ادعاهایی مبنی بر منفی بودن کالری کرفس وجود دارد ، به این معنی که فرد بعد از خوردن این گیاه کالری بیشتری مصرف می کند. در حقیقت ، هیچ مدرک علمی برای این ادعا وجود ندارد. شواهدی وجود دارد که آب کرفس می تواند به کاهش وزن کمک کند.

نویسنده: طیبه رفیعی
منبع: موجودات زنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *