فواید گوشت بره برای سلامت بدن + عوارض


بره ارگانیک تغذیه شده با علف نه تنها خوشمزه است، بلکه پروتئین بالایی نیز دارد. اگر آن را در حد اعتدال مصرف کنید، فواید گوشت بره بسیار زیاد است. بره غنی شده حاوی مواد مغذی ضروری است که به حفظ سلامتی و مبارزه با بیماری های مختلف کمک می کند.

بافت نرم و گوشتی آن باعث محبوبیت آن در سراسر جهان شده است. با این حال، مصرف بیش از حد گوشت بره می تواند عوارض جانبی زیادی ایجاد کند و حتی به محیط زیست آسیب برساند. پس اگر می خواهید در مورد این موضوع بیشتر بدانید، در این مقاله از سری موضوعات سلامت خبرنامه با ما همراه باشید.

فواید گوشت گوسفند برای سلامت بدن

گوشت بره فواید زیادی برای سلامتی دارد زیرا سرشار از مواد مغذی است.

منبع خوب آهن

از آنجایی که گوشت بره یک گوشت قرمز است، آهن بیشتری نسبت به مرغ یا ماهی دارد. علاوه بر این، گوشت بره، منبع حیوانی آهن، حاوی آهن قابل جذب بیشتری نسبت به آهن موجود در گیاهان است. بنابراین، گوشت بره می تواند به بهبود و پیشگیری از علائم کمبود آهن و کم خونی کمک کند.

فواید گوشت بره؛ سیستم ایمنی را بهبود می بخشد.

گوشت بره منبع خوبی از روی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. روی نه تنها سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند، بلکه به بهبود زخم ها نیز کمک می کند. به سنتز DNA و پروتئین ها و همچنین در رشد و نمو کودکان کمک می کند. هنگامی که کمبود روی دارید، سیستم ایمنی بدن شما ضعیف می شود و در بهترین حالت خود کار نمی کند. گوشت بره به دلیل محتوای روی قابل توجهی که دارد، می تواند به تعادل سیستم ایمنی بدن شما کمک کند و آن را به اندازه کافی قوی نگه دارد تا عملکرد مناسبی داشته باشد.

منبعی غنی از چربی های سالم

بخش قابل توجهی از چربی موجود در گوشت بره تغذیه شده با علف، سرشار از چربی های سالم است.

اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب تک غیراشباع به کاهش کلسترول بد LDL کمک می کنند. اسید لینولئیک مزدوج (CLA) برای کاهش وزن؛ همانطور که در بسیاری از مطالعات حیوانی نشان داده شده است، توده عضلانی بدون چربی را بهبود می بخشد و می تواند به طرز شگفت انگیزی از سرطان محافظت کند.

فواید گوشت بره؛ منبع مهمی از پروتئین است.

گوشت بره منبع مهمی از پروتئین در گوشت حیوانات است. یک وعده ۳ اونس گوشت بره پخته شده حاوی بیش از ۲۱ گرم پروتئین است. پروتئین ها بلوک های سازنده بدن ما، ساختن بافت ها و ماهیچه ها هستند. آنها برای ساخت و ساز و تعمیر ضروری هستند. گوشت بره تمام ۹ اسید آمینه ضروری را برای تامین نیازهای پروتئینی بدن شما فراهم می کند.

اگر نگران محتوای چربی اشباع بالای آن هستید، گوشت بره را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. چربی اضافی قابل مشاهده باید کوتاه شود. همیشه از گوشت بره بدون چربی استفاده کنید. اگر در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، آیا باید گوشت بره را در رژیم غذایی خود قرار دهید؟

وزن و رژیم غذایی

گوشت بره سرشار از چربی ترانس طبیعی به نام اسید لینولئیک مزدوج (CLA) است. برخلاف چربی های ترانس مصنوعی، آنها در کاهش توده چربی بدن مفید هستند. یک مطالعه نشان داد که زمانی که افراد دارای اضافه وزن ۱۸ تا ۴۴ ساله به مدت ۶ ماه روزانه ۳.۲ گرم CLA دریافت کردند، در مقایسه با گروهی که این دارو را دریافت کردند، چربی بیشتری از دست دادند. گوشت بره دارای محتوای CLA بالاتری نسبت به گوشت گاو است و حدود ۱۹ گرم CLA در هر گرم گوشت دارد. بنابراین مصرف متعادل گوشت بره بدون چربی می تواند به کاهش وزن کمک کند.

در حالی که مصرف گوشت بره می تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد، درک عوارض جانبی آن نیز مهم است.

عوارض مصرف گوشت بره

گوشت بره مانند گوشت قرمز خطرات زیادی برای سلامتی دارد. بر اساس مطالعات، گوشت بره گوشت گاو مصرف بیشتر گوشت قرمز مانند گوشت خوک و بره با بیماری قلبی مرتبط است. دیابت مطالعات نشان می دهد که خطر ابتلا به مشکلات سلامت مزمن مانند سرطان را افزایش می دهد.

سرطان

افرادی که به طور منظم گوشت قرمز می خورند کمتر در معرض ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند. نشان داده شده است که خطر ابتلا به سرطان سینه و سایر بیماری ها را کاهش می دهد. چند ماده معدنی دیگر در گوشت قرمز نیز خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. یکی از این آمین ها هتروسیکلیک است. کباب کردن این جوهر زمانی تشکیل می شود که گوشت در هنگام سرخ کردن و پختن در معرض حرارت و دمای بالا قرار می گیرد.

هنوز تحقیقات بیشتری لازم است، اما بهتر است از پختن یا سوزاندن گوشت خودداری کنید. بنابراین گوشت گوسفندی گرم و سرد پخته سالم و بی خطر است. بهتر است.

کلسترول بالا و بیماری عروق کرونر قلب

مصرف مکرر گوشت قرمز و فرآوری شده با افزایش سطح کلسترول خون مرتبط است. وقتی گوشت بره پخته و مصرف می شود، بدن تقریباً مقادیر مساوی از چربی های اشباع نشده و تک غیراشباع دارد. در حالی که اولی سطح کلسترول خون را کاهش می دهد، اسیدهای چرب اشباع می توانند آن را افزایش دهند. خوردن بیش از حد چربی های اشباع شده می تواند سطح لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول بد را در بدن افزایش دهد. کلسترول LDL می تواند در شریان های شما جمع شود و باعث انسداد و سکته شود.

گوشت بره می تواند حاوی چربی اشباع شده باشد، اما انتخاب گوشت بدون چربی به این معنی است که کمتر از آن استفاده می کنید. فیله، بریدن پاها یا کمر گزینه هایی هستند. حذف چربی اضافی گوشت به حذف بیشتر چربی های قابل مشاهده کمک می کند. علاوه بر این، کباب، پختن به روش سالم، مانند پختن در سینی، گوشت را تا حد امکان بدون چربی نگه می دارد.

بیماری های منتقله از غذا

هنگام خوردن گوشت بره به صورت خام و درست پخته شده باید احتیاط کرد تا از خطر ابتلا به بیماری های ناشی از غذا مانند عفونت E.coli یا سالمونلوز جلوگیری شود. گوشت بره خام باید در یخچال نگهداری شود و دور از سایر غذاها نگهداری شود تا آلوده نشود. قبل و بعد از دست زدن به گوشت قرمز خام دست های خود را به خوبی بشویید.

گوشت بره نازک ورقه شده؛ گوشت ماهیچه و جگر؛ کلیه گوشت سایر اندام های بره مانند مغز باید حداقل در دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد پخته شود. تا اطمینان حاصل شود که مصرف آنها عوارض جانبی ندارد. استیک های گوسفندی باید حداقل در دمای ۱۴۵ درجه سانتیگراد (با دماسنج غذا اندازه گیری شود) پخته شوند و قبل از سرو ۳ تا ۵ دقیقه استراحت کنند تا بی خطر باشند.

علاوه بر نگرانی های بهداشتی در مورد مصرف گوشت بره که در بالا ذکر شد، مصرف مکرر گوشت بره پیامدهای زیست محیطی مهمی نیز دارد. بیایید به این نگاه کنیم.

بر محیط زیست تاثیر می گذارد.

اگرچه مصرف گوشت گوسفند و سایر فرآورده های گوشتی منبعی از مواد مغذی ضروری (آهن، پروتئین و ویتامین ها) محسوب می شود. پیامدهای زیست محیطی آن نیز واضح است. دامپروری و تولید دام به طور قابل توجهی انتشار گازهای گلخانه ای را افزایش می دهد، اما بر آلودگی آب و دسترسی به آب پاک نیز تأثیر می گذارد.

با توجه به اثرات ذکر شده در مصرف گوشت گوسفند و سایر گوشت ها، باید سبک زندگی و عادات غذایی خود را تغییر دهیم. گوشت مواد مغذی مهمی را فراهم می کند، اما برای بهبود سلامت شما و کاهش تاثیر بر سلامت محیط زیست جهانی. باید در حد اعتدال مصرف شود و مراقب میزان مصرف آن باشید.

باید گفت.

فواید گوشت بره فراتر از طعم آن است. این گوشت قرمز لطیف از گوسفند اهلی جوان تهیه شده و سرشار از پروتئین است که به سلامت شما کمک می کند. چربی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی. از سوی دیگر، خوردن گوشت بره باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از کم خونی می شود. محتوای پروتئین بالا آن را به یک غذای ایده آل برای ورزشکاران و بدنسازان تبدیل می کند. این به این دلیل است که غنی از CLA است، نوعی چربی که از روند کاهش چربی بدن پشتیبانی می کند. اما در مصرف این گوشت قرمز زیاده روی نکنید. زیرا می تواند خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد. بنابراین، در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

لینک های مربوطه

طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده گوجه فرنگی به روشی خاص!

طرز تهیه گوشت خوک خانگی با سیب زمینی

با یکدیگر طرز تهیه کباب گوشت با ماست، غذای کاملی شبیه اسکندر کباب

طرز تهیه کوفته و توپک سیب زمینی خوشمزه و سالم برای ماه مبارک رمضان

طرز پخت گوشت قرمز برای طعم بیشتر

طرز تهیه یک شیرینی گوشت گاو ادویه دار خوشمزه و مغذی

غذاهای خطرناک برای اختلال نعوظ؛ ۶ غذاهایی که باعث اختلال نعوظ می شوند

سلامت رحم و تقویت تخمک؛ ۱۱ غذایی که کیفیت تخمک را در زنان بهبود می بخشد