غذا خوردن بدون ذهن؟ در اینجا 6 عامل ایجاد کننده آن وجود دارد


جی! آیا تا به حال به این نتیجه رسیده اید که بدون غذا غذا می خورید واقعا به غذا خوردن فکر می کنید؟ این غذا خوردن بدون فکر است.

غذا خوردن بدون ذهن زمانی است که شما از دسترسی به غذا و بدن خود محروم هستید ، این امر باعث می شود که شما نتوانید از چیزی که می خورید لذت ببرید و وقتی احساس رضایت و رضایت می کنید به بدن خود اطلاع دهید.

ما قبلا این کار را کرده ایم.

شاید در حین تماشای تلویزیون غذا بخوریم یا تمام روز غذا بخوریم.

ما افراد بسیار شلوغی هستیم ، بنابراین هر بار که غذا می خوریم 100 درصد هوشیار نخواهیم بود ، اما مشکل خوردن بدون ذهن این است که می تواند منجر به تعدادی پیامدهای ناخواسته شود. از پرخوری تا اشتهای زیاد ، منجر به تحریک دستگاه گوارش و حتی احساس گناه و گناه ، غذا خوردن بدون ذهن هرگز به درستی استفاده نمی شود.

در این مقاله ، برخی از دلایل رایج غذا خوردن بی فکر را بررسی می کنیم تا بتوانید بر آنها غلبه کنید.

بسیاری از علل شایع خوردن بی فکر

درک دقیق آنچه شما را به سمت خوردن ناخواسته سوق می دهد می تواند به شما در درک بهتر زمان وقوع آن و همچنین اقدامات لازم برای جلوگیری از آن کمک کند.

1. راحت غذا بخورید

طعم غذا خوب است ، بنابراین غذا ما را خوشحال می کند ، اینطور نیست؟ درست است ، متأسفانه این می تواند یک شیب لغزنده باشد.

غذا خوشمزه و لذت بخش است و به همین دلیل ، به معنی لذت بردن است! اما ، کاری که ما نمی خواهیم انجام دهیم این است که به دنبال غذا به عنوان راهی برای آرامش یا راهی برای کنار آمدن با دیگر قسمتهای زندگی خود باشیم که سرگرم کننده نیست.

وقتی شخصی راحت غذا می خورد ، عموماً به دنبال غذا برای از بین بردن احساسات قبلی است و شادی را جایگزین آن می کند.

برای مثال ، فرض کنید بعد از کار احساس غرق شدن می کنید. احتمالاً به محض بازگشت به خانه این نگرانی را برطرف نخواهید کرد ، بنابراین کیک شکلاتی مورد علاقه خود را تهیه می کنید زیرا می دانید که طعم کیک همیشه خوب است و به شما کمک می کند استرسی که داشتید را فراموش کنید.

این منجر به خوردن بدون ذهن می شود.

کیک را بخورید زیرا فقط می خواهید کیک را بخورید ، همه چیز را بو کنید و واقعاً از آنچه هست لذت ببرید! در عوض ، شما به دنبال کیک برای راحتی و فرار هستید. این نیز می تواند در نتیجه تقریباً هر احساسی برانگیخته – از غم تا عصبانیت یا حتی ناامیدی – رخ دهد.

2. یادداشت های زیست محیطی

جی! آیا جاهایی وجود دارد که به آن هوس خاصی می کنید؟

یکی از رایج ترین آنها سینمای سینما است. وقتی به تئاتر می رسید ، آیا؟ آیا می خواهید فوراً کیف پاپ کورن تهیه کنید؟ یا شاید این شیرینی مورد علاقه شما باشد؟

در حال حاضر فقط میل به لذت بردن از یک غذا چیزی نیست که به هیچ وجه از آن شرمنده باشید! غذاها مقوی و لذت بخش هستند ، این بخشی از فلسفه ما در Pure Nutrition است.

اما غیرعقلانی در اینجا مورد استفاده قرار می گیرد که ما با وجود عدم گرسنگی محصولات غذایی را می خواهیم. اگر ما کاملاً سیر شده ایم و فقط در نتیجه سیگنال های محیطی غذا می خوریم ، نمی توانیم به علائم گرسنگی و سیری خود گوش دهیم تا راهنمای میزان و زمان خوردن ما باشد. ما فقط برای خوردن غذا می خوریم.

این اغلب منجر به مصرف غذا می شود که باعث می شود بعد از خوردن بیشتر از آنچه که تصور می کردیم احساس سیری ، آشفتگی و شاید پشیمانی کنیم.

یک مثال رایج دیگر از نکات محیطی را اغلب می توان در موقعیت های اجتماعی خوردن یافت. در بسیاری از این موارد ، اغلب غذاهایی وجود دارد که برای چرا گذاشته می شوند ، مانند یک کاسه چیپس یا تخته برش. این می تواند شما را وادار به خوردن غذاهای خاصی کند که معمولاً نمی گفتید برای شما رضایت بخش ترین هستند. همچنین می تواند باعث شود شما بیش از حد مشروب بخورید زیرا هر بار که چیزی را با خود می برید یا به دلیل اینکه تمام شب جلوی شما می ماند.

3. ناراحتی

ناراحتی یکی دیگر از علل شایع خوردن بی فکر است. همه چیز از گشت و گذار در اینستاگرام گرفته تا تماشای تلویزیون یا تمرین آنچه می خورید ، حواس شما را از تجربه شما در مورد غذا پرت می کند.

وقتی از خوردن غذا ناراحت می شوید ، احساس رضایت از آنچه می خورید دشوارتر است زیرا به طعم و ساختار غذا اهمیت چندانی نمی دهید.

فکرش را بکن – چه؟ آیا تا به حال در رختخواب خود را با تماشای Netflix با یک کاسه بزرگ چیپس جمع کرده اید؟ قبل از اینکه بفهمید ، بیشتر از آنچه که پشت میز نشسته اید و روی آنچه می خورید تمرکز کرده اید ، غذا می خورید.

در حال حاضر ، مهم است بدانید که گاهی اوقات انجام این کار درست است! گاهی اوقات تنها چیزی که می خواهیم یک شب خوب Netflix و خوردن چیپس در حین تماشا است. اما ، اگر این بخشی از برنامه روزانه شما است ، این زمانی است که می خواهید برای جایگزینی این رفتار کار کنید.

4. در نتیجه فشار همسالان بدون غذا خوردن

همه آن دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را دارند ، “نه ، شما باید این را امتحان کنید ، خیلی خوب است!” ، “من می دانم که شما گفتید که هیچ نمی خواهید ، اما لطفا فقط با من باشید!”.

برای کسی آشنا به نظر می رسد؟

وقتی گرسنه غذا نیستیم یا از غذا لذت نمی بریم ، اما به هر حال غذا می خوریم ، بی خیال غذا می خوریم.

ما دوباره اینجا هستیم ، فقط بخورید و بخورید. ما در مورد طعم غذا ، احساسی که به ما دست می دهد یا بوی آن فکر نمی کنیم ، در عوض به دلیل اینکه کسی به ما گفته است غذا می خوریم.

5. خستگی

در حال حاضر این شبیه به خوردن راحت است ، اما بیشتر از هر چیز تحت سلطه رفتار است.

عادات ما به ما این امکان را می دهد که در صورت نیاز با خلبان خودکار کار کنیم تا بتوانیم کارهای روزمره را به راحتی انجام دهیم. این بهترین بخش در مورد شخصیت است! اما کاری که آنها انجام می دهند ، گاهی اوقات باعث می شود که وقتی به غذا نزدیک می شویم ، بدون هدف یا بدون ذهن عمل کنیم.

به عنوان مثال ، فرض کنیم وقتی شما در حال بزرگ شدن بودید ، با پایان دادن به تکالیف خود به آشپزخانه می رفتید و بازی نمی کردید یا کار خاصی انجام نمی دادید. تو خسته ای! شما این عادت را پیدا کردید که جایی برای خواب پیدا کنید و هر چیزی که در آنجا بود را بگیرید.

در واقع ، هر زمان که خسته شدید ، مغز می تواند فوراً به دنبال غذا برود. شخصیت ایجاد شد.

یکبار دیگر ، ما غذا نمی خوریم زیرا گرسنه هستیم و می خواهیم غذا دریافت کنیم ، ما برای برآوردن یک نیاز متفاوت غذا می خوریم که متاسفانه برآورده نمی شود.

6. برنامه غذا خوردن زیرا غذا خوردن بدون ذهن است

مشتریان اغلب با یک برنامه غذایی خاص به من مراجعه می کنند باید چسبیدن با

آنها هر روز در ساعت معینی صبحانه ، ناهار و شام می خورند. چرا می پرسی؟ درست است ، زیرا آنها فکر می کردند که باید انجام دهند.

آنچه در اینجا اتفاق می افتد ، ما عمداً گرسنگی خود و علائم سیری را نادیده می گیریم. به جای گوش دادن به بدن و پاسخ مناسب ، بدن را مجبور می کنیم در مواقعی که معتقدیم باید غذا بخورد. وقتی به احساسات غذا در ما توجه نمی کنیم ، دیگر بدون فکر غذا می خوریم.

چگونه می توان بدون ذهن غذا خوردن را متوقف کرد

در حال حاضر ما می دانیم که چه چیزی باعث غذا خوردن کنترل نشده می شود. پس چگونه متوقف شویم؟

واقعاً ، ما ابتدا باید انگیزه های خود را بدانیم. جی! آیا به دنبال غذا با آرامش هستید؟ جی! آیا تسلیم فشار همسالان می شوید؟ بر برنامه غذایی تمرکز کنید؟ یا شاید تحت تأثیر خستگی یا محیط خود قرار گرفته اید؟

هنگامی که علت خوردن بی فکر را کشف کردید ، می توانید سخت کار کنید تا این عادت ها را ترک کرده و عادت های مثبت و جدید بیشتری ایجاد کنید. در راهنمای رایگان ما ، ما ابزارهای ساده اما م effectiveثری را به اشتراک می گذاریم که می توانید از آنها در وعده غذایی بعدی خود استفاده کنید تا تعادل بیشتری با انتخاب غذای امروز خود پیدا کنید ، و همچنین گام هایی برای حفظ عادات غذایی سالم تا آخر عمر.

عاقلانه غذا خوردن را تمرین کنید

همچنین می توانید عمداً یاد بگیرید که چگونه غذا بخورید تا بخورید. این چیزی است که ما به همه اعضا و مشتریان خود می آموزیم تا برای رسیدن به اهداف شخصی خود انجام دهند. حرکت از غذا خوردن بی فکر به ورود به دنیای غذا خوردن با حافظه به شما امکان می دهد زندگی و اهداف سلامتی خود را کنترل کنید.

اگر این مهارتی است که دوست دارید آن را توسعه دهید اما مطمئن نیستید که گام بعدی برای شما چه خواهد بود ، با یکی از متخصصان تغذیه ما برای تلفن رایگان Discovery ثبت نام کنید! شما می توانید نکات درد ، اهداف و انتظارات خود را مورد بحث قرار دهید و تصمیم بگیرید که در آینده چه کاری انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *