غذا | تضمین کاهش وزن آنلاین غذا | کلینیک تغذیه و متخصص تغذیه


رژیم غذایی

رژیم غذایی در واقع ، این بدان معناست که از مقدار مناسب غذا و نوشیدنی استفاده کنید ، برخی از افراد با برنامه تغذیه می خواهند وزن کم کنند یا سریع وزن خود را افزایش دهند ، و برخی دیگر فقط می خواهند تغذیه مناسب را برای حفظ سلامت بدن و روح خود دریافت کنند.

با وجود این واقعیت که امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، ما متوجه می شویم که برخی از افراد نیز به دلیل کاهش وزن به دنبال راه هایی برای کاهش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم شما را با تغذیه مناسب برای رسیدن به این هدف با بدن سالم آشنا کنیم.

رژیم غذایی

به طور معمول ، افرادی که متابولیسم بالایی دارند کالری بیشتری می سوزانند ، بنابراین وزن کمتری خواهند داشت و به آنها لاغر گفته می شود. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. عدم تعادل بین قد و وزن این افراد را مجبور می کند رژیم بگیرند. اما چه نوع تغذیه ای برای افزایش وزن مفید است؟

مردم می توانند اهداف تغذیه ای خود را دنبال کنند توصیه های تغذیه ای عالی مراجعه کنید و یک برنامه تغذیه خوب دریافت کنید.

برنامه تغذیه ای برای کاهش وزن

یک برنامه غذایی سریع کاهش وزن آنچه دکتر مهدی شادنوش برای مردم آماده می کند یک ضمانت است و فرد پس از کاهش وزن ، اگر نکات مربوط به دوره رژیم غذایی خود را رعایت کند و دوره تثبیت وزن را پشت سر بگذارد ، احتمال بازگشت به وزن قبلی خود بسیار کم است.

گاهی متخصص تغذیه رژیم غذایی برای کاهش معده و دنده ها توصیه می شود با فرد مورد نظر ورزش کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ویژگی های تغذیه خوب

  1. تغذیه مناسب باید شامل انواع مواد معدنی و معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و غیره باشد.
  2. سه وعده غذایی و میان وعده اصلی بخورید.
  3. در وعده های غذایی خود از غذاهای چرب استفاده نکنید.
  4. در یک برنامه غذایی مناسب ، مصرف هر غذایی نباید حذف شود مگر اینکه برای بیمار خطرناک باشد.
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

غذای آنلاین چیست؟

امروزه با افزایش تعداد فعالیت های زندگی ، اکثر مردم نمی توانند برای مشاوره و تغذیه به مطب مراجعه کنند ، بنابراین می توانند آنلاین شوند بهترین متخصص تغذیه به و در آن قسمت مراجعه کنید غذای اینترنتی اطلاعات مربوط به خود را به پزشک ارسال کنید.

پس از اینکه پزشک شما اطلاعات شما را بررسی کرد ، پزشک یک برنامه تغذیه خوب برای شما تهیه و ارسال می کند. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با وی تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. حتماً توجه داشته باشید که رژیم غذایی که برای شما تهیه شده است منحصر به فرد است و ممکن است برخی افراد نتوانند از آن استفاده کنند.

رژیم غذایی

انواع تغذیه

من متخصص تغذیه بر اساس اطلاعاتی که به او دادید ، یکی از موارد زیر را برای شما آماده می کند.

  • رژیم و لیست دائمی
  • غذای ثابت
  • وعده غذایی مشترک
  • رژیم ساده

نحوه افزایش وزن و کاهش وزن

مطالعات نشان داده است که میزان کالری مورد نیاز برای زنان 1600 تا 2400 و برای مردان 2000 تا 3000 است. در حال حاضر افرادی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند باید 500 کالری بیشتر مصرف کنند. بنابراین ، افراد می توانند انواع رژیم های کم هزینه و ساده را با مشورت متخصص تغذیه در رژیم غذایی خود قرار دهند و به تعادل و افزایش وزن آنها کمک کنند.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن

  • کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی حاوی کالری و پروتئین های متفاوتی است ، استفاده از آن در افزایش وزن بسیار مثر است. هر قاشق چای خوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از حد از این ماده سلامت انسان را به خطر می اندازد.

پنیر دارای کالری و کلسیم زیادی است و استفاده از آن برای صبحانه و شام باعث افزایش وزن فرد می شود.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین استفاده از آن برای افزایش وزن ایده آل است.

هر 100 گرم برنج حاوی 130 کالری است. هضم برنج بسیار راحت تر از گندم است و به دلیل پخت آسان یکی از بهترین غذاها برای تغذیه سریع کاهش وزن است.

وزن

گرانولا مخلوطی از مغز میوه و میوه های خشک است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین غذاها برای کاهش وزن است. یک وعده گرانول معادل 450 کالری است و اگر با شیر ترکیب شود ، افزایش می یابد. به همین دلیل ، استفاده از این غذا در میان وعده ها توصیه می شود.

موز سرشار از فیبر ، قند ، ویتامین و پتاسیم است ، به طور متوسط ​​حدود 100 کالری.

این ماده دارای پروتئین سالم است و طرز تهیه و طعم و برنج آن بسیار خوب است.

تخم مرغ یکی از بهترین غذاها برای افزایش وزن است که دریافت آن بسیار آسان است. یک تخم مرغ حاوی 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ حاوی 500 کالری و حاوی آنتی اکسیدان ها و قند است که در افزایش وزن بسیار خوب است.

رژیم غذایی

چگونه با کمی تغذیه وزن خود را کاهش دهیم

  • کالری دریافتی شما باید کاهش یابد. هر روز وعده های غذایی کوچک بخورید. ابتدا کالری دریافتی خود را تا حد ممکن محدود کنید و سپس میزان کالری دریافتی خود را حفظ کنید. برای محاسبه کالری دریافتی خود می توانید از تغذیه کمک بگیرید. اگر بیشتر از کالری دریافتی کالری بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • از تنقلات و غذاهای ناسالم استفاده نکنید. تنقلات شور ، شیرین ، چرب و ناسالم را از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی سرخ کرده ، پیتزا ، کیک ، شکلات و سایر شیرینی ها و غذاهای چرب کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید دارند ، بنابراین بهتر است آنها را با غذاهای سالم جایگزین کنید.
  • غذاهای سالم بخورید. مصرف 400 کالری در روز به سیری شما کمک می کند ، بنابراین به هدف کاهش وزن خود نزدیک می شوید. در واقع ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، رضایت کمتری خواهید داشت ، اما تمایل بیشتری برای خوردن خواهید داشت. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، شیر کم چرب و گوشت از سالم ترین غذاهایی هستند که به شدت توصیه می شوند.
  • همچنین هنگام پخت کالری آنها را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، چندین تکه مرغ خوب است تا زمانی که غذا با کره و پنیر آماده شود. همچنین بهتر است قبل از پخت ، پوست مرغ را بردارید تا میزان چربی آن کاهش یابد.
  • غذاها و غذاهای چرب بخورید. به یاد داشته باشید که گرسنگی راه خوبی برای کاهش وزن نیست. بنابراین سعی کنید غذاهای چربی سوز مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و چربی را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

رژیم غذایی

تغذیه خوب چیست؟

غذای خوب ، به معنای محرومیت از غذا و پیروی از برنامه های دقیق تغذیه نیست. سالم ماندن با انتخاب عاقلانه غذا و همچنین دقت در اندازه هر وعده غذایی ، کاهش مصرف چربی ، خوردن غذاهای طبیعی و ارگانیک مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل و کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی ممکن خواهد بود.

غذای خوب ، شامل همه گروه های غذایی اصلی ، با حجم مناسب در وعده های غذایی است و بهترین مواد مغذی را برای بدن فراهم می کند.
هرکسی متفاوت است و تغذیه خوب می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اما پیروی از یک رژیم غذایی کامل ، که شامل همه گروه های غذایی و مصرف مواد مغذی ناسالم مانند سدیم ، چربی های اشباع شده و قند کم است ، شما را در مسیر زندگی سالم نگه می دارد.

اهمیت تغذیه خوب

به کنترل مداوم وزن کمک می کند

میزان کالری مورد نیاز بستگی به سن ، ورزش و اهداف وزن دارد که شامل غذاهای کم کالری و مغذی مانند غلات کامل ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات است.

کنترل میزان غذا

اعتدال یکی از پایه های یک برنامه غذایی سالم است و کنترل رژیم غذایی می تواند به شما در لذت بردن از خوردن م helpثرتر کمک کند.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری بدن را تامین کند. غذاهای گیاهی همچنین گرسنگی را به دلیل فیبر زیاد از بین می برند و اشتها را کاهش می دهند.

غلات کامل

این غلات به همراه جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد گندم ، آرد گندم و بلغور می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد. غلات کامل در تغذیه همچنین می توانند خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

چربی های ناسالم را کاهش دهید

وقتی روغن پایدار ماند یک برنامه غذایی سالم مهم است؛ باید از انواع خاصی از روغن ها اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی های اشباع منشأ حیوانی دارند و سطح کلسترول خون را افزایش می دهند. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. روغن ترانس به هر دلیلی نباید استفاده شود. بادام زمینی ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع سالم چربی هستند.

رژیم غذایی

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری قلبی را افزایش می دهد. نمک به عنوان افزودنی برای تغییر رنگ یا ترکیب غذا و اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از محصولات فرآوری شده مانند سوپ کنسرو شده ، کیک ، کیک ، سس سالاد ، تنقلات و غلات ، حاوی مقادیر بالایی سدیم هستند. اجتناب از این غذاها می تواند میزان سدیم را در رژیم غذایی شما کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *