علوم ورزشی جذب پروتئین را در بدن به 6 روش افزایش دهید

افزایش جذب پروتئین در بدن با 6 روش


آنچه در این مقاله می خوانید

برای اینکه عضله شما ساخته شود یا بدن شما بتواند هورمون تولید کند و با ویروس ها و باکتری ها مبارزه کند ، رژیم غذایی شما باید حاوی پروتئین کافی باشد. اما این کافی نیست ، ممکن است بخواهید افزایش جذب پروتئین در بدن را در نظر بگیرید.

پروتئین ها مولکول های بزرگ و پیچیده ای هستند که از زنجیره های طولانی اسید آمینه تشکیل شده اند و ساختار بافت ها و اندام های بدن را تشکیل می دهند. بدون پروتئین ، بدن به درستی عمل نمی کند.

متأسفانه با افزایش سن ، توانایی بدن در هضم و جذب پروتئین کاهش می یابد. اگر شیر بیشتری بخوریم یا یک تخم مرغ اضافی برای صبحانه بخوریم ، تغییر جهت در جهت مخالف کار آسانی نیست. رویکردهای اساسی برای جبران مصرف کم پروتئین مورد نیاز است. در اینجا چند روش عالی برای بهینه سازی جذب پروتئین آورده شده است.

روشهای افزایش جذب پروتئین

غذاهای اسیدی بخورید

بدن قادر به جذب طبیعی پروتئین ها نیست. بنابراین ، پروتئازهای خاصی که در معده و لوزالمعده تولید می شوند ، پیوندهای اسید آمینه اسیدهای آمینه سازنده پروتئین ها را از بین می برند ، بنابراین بدن می تواند به طور مداوم آمینو اسیدها را با هم مصرف کند.

برای تسهیل این تجزیه ، مواد مغذی اسیدی بیشتری مانند آب پرتقال و سرکه بنوشید ، یا میوه بیشتری بخورید. این نوشیدنی ها و میان وعده ها حاوی پروتئازهایی هستند که می توانند محیط معده را اسیدی تر کرده و تجزیه پروتئین ها را افزایش دهند. این به این دلیل است که پروتئاز بیشتری در دسترس است و روند تجزیه سریعتر است.

ویتامین B-6 مصرف کنید

پیریدوکسین نام دیگر ویتامین B-6 است. هدف اصلی آن کمک به آنزیم ها برای تجزیه پروتئین ها و انتقال اسیدهای آمینه جدا شده به جریان خون است. ویتامین B-6 برای استفاده بهتر از پروتئین مصرفی ضروری است.

خوشبختانه اگر سعی کرده اید پروتئین بیشتری بخورید ، به این معنی است که احتمالاً ویتامین B-6 بیشتری دریافت خواهید کرد. این به این دلیل است که هر دو ماده مغذی در گوشت ، ماهی ، آجیل ، دانه ها ، لوبیا ، حبوبات و غلات کامل یافت می شود.

کربوهیدرات های پیچیده

حتی پس از تجزیه پروتئین ها به ساده ترین شکل ، یعنی آمینو اسید ، بدن هنوز تمام نشده است. در صورت دریافت اسیدهای آمینه کافی ، بدن شما می تواند کربوهیدراتهای پیچیده مصرف کند تا بتوانید از غذاهای غنی از پروتئین لذت ببرید.

با مصرف کربوهیدرات ها به همراه پروتئین ، بدن انسولین ترشح می کند. افزایش سطح انسولین به عضله شما کمک می کند تا اسیدهای آمینه را جذب کند ، به ویژه در هنگام تمرینات بدنسازی و عضله سازی. این بدان معناست که مصرف کربوهیدرات درست قبل از تمرین با شدت بالا بهترین نتیجه را در افزایش جذب پروتئین در بدن شما به همراه خواهد داشت. مواد غذایی حاوی کربوهیدراتهای پیچیده شامل نشاسته ، غلات کامل ، آجیل ، دانه ها و محصولات لبنی است.

غذاهایی که حاوی فیتات هستند نخورید

فیتات یک ماده مغذی است که از جذب و هضم بهتر پروتئین ها جلوگیری می کند. در غذاهایی مانند برنج قهوه ای ، بلغور جو دوسر ، حبوبات و کینوا یافت می شود. فیتات به پروتئین ها متصل می شود و فعالیت آنزیم های هضم کننده پروتئین را مسدود می کند. بنابراین بهتر است به جای برنج قهوه ای از برنج سفید استفاده کنید.

اگر غذاهایی حاوی فیتات می خورید و پروتئین نیز با آن می خورید ، خوردن میوه های حاوی ویتامین C راه حلی برای جلوگیری از اثرات فیتات است ، زیرا این ویتامین اثر فیتات را بر جذب پروتئین ها جبران می کند.

برای افزایش جذب پروتئین ، پروبیوتیک بخورید

پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که در دستگاه گوارش ما زندگی می کنند. این باکتری ها به هضم غذا کمک می کنند و سیستم گوارش را سالم نگه می دارند.
تحقیقات همچنین نشان داده است که ترکیب پروبیوتیک ها و پروتئین باعث بهبود بهتر ، افزایش عملکرد ورزشی و کاهش آسیب عضلانی می شود.

همچنین ، به هر وعده غذایی غذاهای تخمیر شده اضافه کنید. موادی مانند کلم ترش ، کیمچی ، نوشیدنی هایی مانند کامبوچا و کره کفیر حاوی پروبیوتیک ها هستند که به هضم بهتر پروتئین در ماهیچه ها کمک می کند.

پروتئین قبل و بعد از تمرین

علاوه بر مصرف کربوهیدرات پیچیده درست قبل از تمرین ، مصرف پروتئین بلافاصله قبل و بعد از تمرین نیز مفید است به طوری که بدن در طول و بعد از تمرین دارای آمینو اسید کافی است.

این نکات می تواند به شما کمک کند حداکثر جذب پروتئین را در بدن خود به حداکثر برسانید و در نتیجه بدن شما عضلانی و به طور کلی سلامت جسمی را به دنبال دارد. مانند همیشه ، در صورت داشتن هرگونه سوال ، حتماً با یک متخصص تغذیه یا مربی شخصی مشورت کنید.

ایجاد و ترجمه elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *