رژیم چاقی در یک هفته | لیست غذاهای چاق


رژیم غذایی پرچرب در هفته مجموعه ای از عادات غذایی خاص برای افزایش وزن کوتاه مدت است که معمولاً به افزایش میزان کالری مصرفی بستگی دارد.

چگونه در یک هفته وزن اضافه کنیم؟

رژیم چاقی در یک هفته |  چگونه در یک هفته وزن اضافه کنیم؟

اگرچه اکثر مردم در دنیای امروز به دنبال راه های سریع برای کاهش وزن هستند ، اما اکثر مردم فقط به کاهش وزن در کوتاه مدت فکر می کنند. خوشبختانه برنامه ها و استراتژی های تغذیه بهتری برای این گروه از افراد وجود دارد. جوانان و افرادی که از اضافه وزن رنج می برند از طرفداران اصلی برنامه چاق هستند.

بنابراین ، در این مقاله ، رژیم چاقی را در یک هفته ، رژیم غذایی و بهترین روش های افزایش وزن در کوتاه مدت بررسی می کنیم.

یادگیری: تغذیه کتوژنیک

افزایش وزن برای یک هفته می تواند برای بدن بسیار سنگین باشد و فشار زیادی را بر نقاط مختلف بدن وارد کند. بنابراین ، این روش باید زیر نظر پزشک انجام شود تا صدمات جانبی به اندام های مختلف بدن وارد نشود. برای افزایش وزن در کوتاه مدت ، باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید:

افزایش میزان دریافت کالری از طریق تغذیه باید بر اساس ویژگی های شخصی افراد انجام شود. متخصصان تغذیه معتقدند که کاهش 20 درصدی کالری به کاهش وزن شما کمک می کند ، اما اگر بدنبال افزایش وزن هستید ، باید 20 درصد کالری بیشتری در طول روز برای افزایش وزن دریافت کنید.

به عنوان مثال ، اگر به طور معمول 2000 کالری دریافت می کنید ، برای افزایش وزن باید 2400 کالری دریافت کنید.

می توانید از مکمل های پرکالری به عنوان منبع قوی تری استفاده کنید. در رژیم های کاهش وزن ، مصرف کربوهیدرات ها و پروتئین های پیچیده باید در نظر گرفته شود برای تهیه برنامه تغذیه کلیک کنید.

مصرف غذای آهسته (معمولاً 6 وعده غذایی) در طول روز یکی دیگر از مراحل مهم است که هنگام افزایش وزن باید به آن توجه شود. این کار فشار بر دیواره شکم را کاهش می دهد. تغذیه چاقی باید شامل 4 وعده غذایی معمولی و دو میان وعده در هفته باشد. غذاهای اصلی باید کالری بالایی داشته باشند و از این نظر خوردن میوه ، آجیل و کره بادام زمینی بهترین گزینه است. ر

در کنار رژیم غذایی خود ، فعالیت بدنی مانند تمرینات قدرتی برای عضله سازی را نیز فراموش نکنید. همچنین می توانید بعد از تمرین از شیک های پروتئینی و غذاهای پروتئینی استفاده کنید.

علاوه بر تغذیه ، معیارهای دیگری نیز وجود دارد که می تواند در کاهش یا افزایش وزن موثر باشد. به عنوان مثال ، تحت تأثیر استرس و کمبود خواب ، وزن بدن به سرعت کاهش می یابد. بنابراین هشت ساعت خواب خوب و همچنین اجتناب از شرایط استرس زا می تواند به شما در افزایش وزن قابل توجهی کمک کند.

بیشتر بدانید: مدیریت سوئد

برنامه تغذیه چاقی در یک هفته

لیست غذاهای چاق
ماهی های روغنی مانند ماهی آزاد ، ماهی تن ، شاه ماهی و آنچوی
• گوشت هایی مانند بوقلمون ، مرغ و گوشت بدون چربی و گوسفند
• حبوبات شامل نخود فرنگی ، لوبیا سیاه ، عدس ، بادام هندی و حمص
• تخم مرغ
کره و مغزها مانند بادام زمینی ، آجیل ، بادام ، گردو و آجیل
غلات کامل مانند نان گندم کامل ، ماکارونی ، گندم ، برنج قهوه ای و کینوا
میوه ها و سبزیجات پرکالری مانند زردآلو ، نارگیل ، موز ، انبه و میوه های خشک
• محصولات لبنی پرچرب ، از جمله شیر ، ماست و پنیر

قابلمه افزایش سریع وزن

قابلمه افزایش سریع وزن

با برنامه کاهش وزن هفتگی ، استفاده از قرص های چاق کننده سریع ، مانند اسموتی پروتئینی می تواند راهکاری عالی برای افزایش وزن در کوتاه مدت باشد. تهیه قرص های چاق کننده در خانه گزینه بهتری نسبت به نمونه های تجاری آنها است. نسخه های تجاری این مخلوط معمولاً حاوی قند بیشتری هستند و از نظر مغذی کمتر هستند. با ساخت مکمل های چربی خانگی ، کنترل بیشتری بر مواد مورد استفاده ، طعم و ارزش غذایی آنها خواهید داشت. برخی از داروهای اضافه وزن عبارتند از:

• اسموتی های متعدد: اسموتی شامل مخلوطی از میوه های مختلف ، عسل ، شیر ، پروتئین ساده و خوشمزه آب پنیر و ماست است. می توانید با توجه به سلیقه خود از این ترکیب کالری و طعم بالا استفاده کنید ، در صورت نیاز به اطلاعات در مورد تغذیه ، روی پیوند کلیک کنید.

شیر موز: موز یکی از مغذی ترین و مغذی ترین میوه ها است. این میوه ها کالری ، پتاسیم و کربوهیدرات بالایی دارند. مخلوط شیر ، موز ، عسل یا دارچین می تواند مخلوطی بسیار قوی ، خوشمزه و مناسب برای افزایش وزن باشد.

شیر را با نارگیل و عسل مخلوط کنید: نارگیل دارای کالری بالا و چربی های سالم است. مخلوط کردن این میوه ها با شیر و عسل می تواند یک ترکیب بسیار مهم و خوشمزه برای افزایش وزن باشد.

جی! آیا تغذیه دانمارکی می تواند بر چاقی تأثیر بگذارد؟ برای مشاهده کلیک کنید.

رژیم چرب به مدت یک هفته

برای هر یک از داروهای ارائه شده ، می توانید از 470 میلی لیتر (دو فنجان) شیر ساده یا شیر سویا (برای افرادی که لاکتوز را تحمل نمی کنند) استفاده کنید. همه مواد فوق به همراه بسیاری از پروتئین ها ، ویتامین ها و مواد معدنی ، بین 400 تا 600 کالری دارند.

برنامه رژیم غذایی رایگان برای افزایش وزن

روز اول
صبحانه: بوریتو سبزیجات را ببندید. 1 فنجان توت فرنگی
میان وعده اول: 1 شکلات بادام و عسل
ناهار: 2 سالاد تن ماهی با سبزیجات ، 1 فنجان انبه
ناهار: 1 سیب بزرگ ، 1 قاشق چایخوری کره بادام زمینی
شام: سیخ خردل و هویج ، یک و نیم برنج قهوه ای به شکل گربه

روز بعد:
صبحانه: 1 وعده اسموتی تمشک ، هلو و انبه ، 1 تخم مرغ آب پز
اولین میان وعده: 15 هویج کوچک ، 3 قاشق غذاخوری حمص ، 1 پرتقال متوسط
ناهار: کدو تنبل و گل کلم بو داده ، 1 عدد مخمر برای امتحان و کره بدون نمک
ناهار: ذرت بوداده خانگی ، 1 موز بزرگ ، 8 عدد بادام بدون نمک
شام: 2 وعده گوشت خوک فیلادلفیا ، 2 فنجان اسفناج تازه و 1 فنجان هویج رنده شده و نصف قاشق چایخوری روغن و نصف قاشق چایخوری سرکه بالزامیک

رز سوم:
صبحانه: 2 قسمت آجیل خرد شده و آب انگور ، 1 فنجان شیر
میان وعده: 1 تکه پنیر سوئیسی ، 8 خرده و هفت دانه
ناهار: 1 وعده کدو سرخ شده با گل کلم و سبزیجات ، 1 قرص نان و نان بدون مخمر
ناهار: 6 اونس ماست یونانی ، 1 فنجان توت فرنگی ، 1 قاشق چایخوری عسل
شام: 2 وعده پاستای مرغ ، جوانه بروکسل و قارچ خوب

برای افراد تنبل: تغذیه نامناسب در خانه

برنامه رژیم غذایی رایگان برای افزایش وزن

روز چهارم:
صبحانه: 2 قسمت آجیل خرد شده و آب انگور ، 1 فنجان شیر
میان وعده: 15 هویج کوچک ، 1/4 فنجان ، 1 پرتقال متوسط
ناهار: کدو تنبل و گل کلم بو داده ، 1 عدد مخمر برای امتحان و کره بدون نمک
ناهار: 4 سرآشپز گراهام ، 1 عدد سیب متوسط
شام: 1 مرغ سرخ شده ، 1 وعده سالاد سیب زمینی یونانی ، 1 وعده لوبیا سبز و پیاز

روز 5:
صبحانه: 1 عدد تمشک ، هلو و انبه نرم ، 2 تخم مرغ آب پز
میان وعده: دو شکلات قوی ، عسل و بادام
ناهار: کدو تنبل سرخ شده با گل کلم و سبزیجات ، 1 قرص نان و نان کره ای
ناهار: 2 عدد شکلات ، بادام و عسل
شام: 2 وعده سالاد مرغ سبز ، 1 قرص از هفت دانه خشک شده

روز ششم:
صبحانه: 1 اسموتی تمشک ، هلو و انبه ، 2 تخم مرغ آب پز ، 2 پرتقال متوسط
میان وعده: 1 عدد سیب متوسط ​​، 1 قاشق چایخوری کره بادام زمینی
ناهار: 2 دانه قهوه پوشیده از دانه های سفید و زردآلو شیرین ، 1 فنجان توت فرنگی
ظهر: 4 کلاهبردار گراهام
شام: 2 وعده چیپس کیک و سالاد لوبیا سیاه

روز هفتم:
صبحانه: 1 اسموتی تمشک ، هلو و انبه ، 2 تخم مرغ آب پز ، 1 موز متوسط
میان وعده: 6 اونس ماست یونانی ، نصف فنجان زغال اخته ، 1 قاشق چایخوری عسل
ناهار: 2 دانه قهوه پوشیده از دانه های سفید و زردآلوهای شیرین
بعد از ظهر 1 شکلات بادام و عسل
شام: 1 وعده لوم پر از اسفناج نرم ، 2 قسمت لوبیا سبز و پیاز ، 3/4 فنجان برنج قهوه ای به شکل گربه

ضخامت پا در هفته

ضخامت پا در هفته

افزایش وزن با کمک یک برنامه تغذیه امکان پذیر است. در این قسمت ، غذاهایی را که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند ، مرور می کنیم. سایر غذاهای مفید برای پا عبارتند از:
پروتئین: مانند سینه مرغ ، تیلاپیا ، گوشت گاو و گوشت گاو
محصولات لبنی پایین مانند شیر ، ماست و پنیر
• غلات و حبوبات
میوه های قوی و اکسیدان ها مانند انگور ، توت ، هندوانه و موز
• سبزیجات کربوهیدرات شامل سیب زمینی و سبزیجات معمولی مانند قارچ ، کدو سبز و خیار
آجیل و دانه های مغذی مانند گردو
دانه کتان و چیا
• لوبیا
روغن و روغن آووکادو

در طول رژیم پرچرب به مدت یک هفته از مصرف الکل ، فست فود و غذاهای سرخ شده و همچنین قندهای مصنوعی خودداری کنید. خوردن این غذاها می تواند به سیستم گوارشی شما آسیب برساند و روند عضله سازی را مختل کند. همچنین بهتر است از گل کلم و کلم بروکلی اجتناب کنید. زیرا این مواد سرشار از فیبر هستند و می توانند روند کاهش وزن شما را تغییر دهند.

چاقی با داروهای طبیعی

چاقی با داروهای طبیعی

با رژیم چاق کننده هفتگی ، برخی از داروهای طبیعی می توانند برای افزایش وزن بسیار مفید باشند ، به ویژه برای مدت کوتاهی. سایر داروهای بدون نسخه عبارتند از:
• بابونه: بابونه گیاهی جذاب است. استفاده روزانه از این ماده اشتهای شما را بهبود می بخشد و باعث کاهش وزن طبیعی شما می شود.

قدردانی: ریشه قدردانی دهه هاست که برای درمان افرادی که از کاهش وزن و کاهش اشتها رنج می برند ، استفاده می شود. این گلها به بدن کمک می کنند تا غذا را به روش مناسب جذب کند. این به نوبه خود اشتها و جریان صفرا را افزایش می دهد. گلهای شکرگزاری گیاهی بسیار تلخ است و معمولاً گیاهان تلخی هستند که به شما کمک می کنند وعده های غذایی خود را به خوبی بخورید.

زنجبیل: در طب سنتی از زنجبیل برای درمان مشکلات روده استفاده می شود. زنجبیل یک داروی گیاهی عالی برای ناراحتی معده ، حالت تهوع و هضم است. این گیاه اشتهای ضعیف را درمان می کند و به لذت بیشتر از رژیم غذایی شما کمک می کند.

خلاصه مقاله

جوانان ، افرادی که از کاهش وزن بیش از حد رنج می برند و بازیگرانی که برای مدت بسیار کوتاهی نیاز به افزایش وزن دارند ، طرفداران رژیم چاق کننده به مدت یک هفته هستند. برنامه هفتگی چاقی باید توسط متخصص تغذیه یا پزشک بر اساس ویژگی های بدن فرد ، وزن مورد نظر ، میزان متابولیسم و ​​فعالیت های روزانه تنظیم شود.

عدم رعایت این برنامه به مدت یک هفته با رژیم می تواند منجر به آسیب جدی به دستگاه گوارش ، به ویژه دیواره معده شود. برنامه کاهش هفتگی وزن نیز می تواند با ایجاد فشار زیاد بر بدن منجر به مشکلات طولانی مدت دیگری مانند فشار خون بالا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *