روغن Mct روغن MCT چیست؟


MCT نوعی چربی اشباع شده است که طی این فرایند طول مولکول های کربن آن را کاهش می دهد تا به راحتی جذب بدن شود و همانطور که از نامش پیداست بر طول زنجیره کربنی تأکید می کند.

چربی ها بر اساس تعداد کربن موجود در زنجیره تقسیم می شوند. سوختهای پر کربن بین 13 تا 21 اتم کربن در مولکولهای خود دارند ، در حالی که MCT ها بین 6 تا 12 کربن در ساختار خود دارند.

تغذیه کتوژنیک - چربی MCT چیست؟

فرایند حل چربی ها با شکستن زنجیره های کربنی مولکول های چربی انجام می شود و با سخت شدن این مولکول های چربی ، فرآیند هضم بدن دشوارتر می شود. در نتیجه ، به دلیل این واقعیت که MCT ها خود دارای زنجیره های کربنی کوتاه هستند ، آنها فقط به زبان ساده تجزیه می شوند ، یا در واقع حفر آنها برای بدن بسیار آسان است و می توانند به بسته های انرژی در بدن تبدیل شوند. به

mctoilsportsresearch 1024x683 2 - روغن MCT چیست؟

خواص درمانی روغن MCT

لوازم آرایشی:
نرم کننده ، مرطوب کننده ، احیا کننده ، تقویت کننده ، محافظ ، پاک کننده ، ضد پیری ، ضد آکنه

دارو:
ضد میکروبی ، ضد التهابی ، آنتی اکسیدانی ، تنظیم کننده ، کمک کننده گوارش ، کاهش وزن

مزایای چربی MCT در تغذیه کتو

1- این مکمل به طرق مختلف باعث کاهش وزن می شود:

روغن MCT دو هورمون (YY پپتید و لپتین) تولید می کند که حس سیری بدن را افزایش می دهد
این می تواند بسیار بهتر از روغن نارگیل باشد که شما را سیر می کند. یک مطالعه نشان داد افرادی که از دو قاشق چای خوری روغن MCT به عنوان بخشی از صبحانه خود استفاده کردند ، ناهار کمتری نسبت به افرادی که از روغن نارگیل استفاده می کردند ، خوردند.
این مطالعه همچنین سطوح پایین تری گلیسیرید و گلوکز و چربی های MCT را نشان داد که می تواند بر احساس سیری نیز تأثیر بگذارد.
علاوه بر این ، استفاده از روغن MCT به طور قابل توجهی وزن بدن و دور کمر را کاهش داده است. محققان حتی گزارش می دهند که می تواند به جلوگیری از چاقی کمک کند.

تغذیه کتوژنیک - چربی MCT چیست؟

2- منبع تولید فوری انرژی است:

چربی های MCT چربی های چربی نامیده می شوند زیرا بدن شما سریعتر از گلیسیریدهای زنجیره بلند (LCTs) که حاوی کلسیم بیشتری در زنجیره چربی آنها است ، MCT ها را جذب می کند.
MCT ها مستقیماً از روده به کبد منتقل می شوند و مانند سایر چربی های زنجیره ای نیازی به صفرا ندارند.
در کبد ، چربی به صورت چربی یا به عنوان چربی بدن ذخیره می شود.
از آنجا که MCT ها بدون شکستن سلول های خود به راحتی جذب می شوند ، می توان از آنها به عنوان منبع فوری انرژی استفاده کرد.

3- اسید لاکتیک را در ورزشکاران کاهش داده و میزان چربی سوزی را افزایش می دهد:

افزایش سطح لاکتات در حین ورزش می تواند عملکرد ورزشی منفی داشته باشد.
جالب اینجاست که MCTs می تواند به کاهش سطح لاکتات کمک کند. علاوه بر این ، این مطالعه نشان داد که خوردن چربی MCT قبل از ورزش می تواند به شما در استفاده از انرژی به جای کربوهیدرات کمک کند.
اگرچه MCT می تواند چربی سوزی را در حین ورزش افزایش دهد ، اما نتایج آزمایش مخلوط می شود تا ببیند آیا روغن MCT می تواند به شما در ورزش بهتر کمک کند.

4- کلسترول را کاهش داده و از بیماری های قلبی جلوگیری می کند:

بیماری قلبی یک مشکل فزاینده است.
برخی از عواملی که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند عبارتند از: کلسترول بالا ، فشار خون بالا ، التهاب ، چاقی و سیگار کشیدن.
نشان داده شده است که چربی های MCT به کاهش وزن و چربی کمک می کند. این به نوبه خود ممکن است به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند.

5. کنترل قند خون و دیابت:

اکثر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دارای اضافه وزن یا چاقی هستند که دیابت را کنترل می کند. با این حال ، نشان داده شده است که MCT ها ذخیره چربی را کاهش داده و چربی سوزی را افزایش می دهند.

6- همچنین تولید کننده کتون:

کتونها متابولیسم بدن را افزایش داده و باعث چربی سوزی می شوند.

076f6d08 7457 4a0e ba5a 3b388d09c838 2 - روغن MCT چیست؟

4 نوع اصلی MCT وجود دارد:

کربن نوع 6 – کربن نوع 8 – کربن نوع 10 – کربن نوع 12

به عنوان زنجیره کوتاه کربن یا به عبارت دیگر تعداد کربن در 4 مورد بالا ، بنابراین چربی می تواند توسط بدن جذب شود.

جی! از چند MCT برای تأمین کتوز باید استفاده کرد؟

ابتدا کمی بیشتر یا کمتر به رژیم غذایی خود بیفزایید ، با مقدار کمی شروع کنید و به تدریج با توجه به احساسی که دارید میزان مصرف چربی خود را افزایش دهید. اگر به نظر می رسد پاسخ خوبی دارید ، با یک قاشق چایخوری در روز به راه خود ادامه دهید.

جی! عوارض جانبی روغن MCT چیست؟

مصرف بیش از حد چربی می تواند عوارضی مانند گوارش ، اسهال ، استفراغ ، تحریک پذیری ، حالت تهوع ایجاد کند ، در حالی که چربی معمولاً به خوبی تحمل می شود و باعث تحریک معده و روده می شود. سعی کنید از این روغن ها و غذاها برای جلوگیری از عوارض جانبی دیگر استفاده کنید و به یاد داشته باشید که با دوز کم شروع کنید و در صورت تمایل به آرامی افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *