دکتر انوشه متخصص تغذیه باورهای غلط در مورد اندازه و اندازه بدن


باورهای غلط در مورد اندازه و اندازه بدن

افراد بسیار محتاط و محتاط بدترین دشمن آنها هستند ، زیرا همیشه درباره آنها بد می گویند. آنها از بدن خود خجالت می کشند و فکر می کنند برابری ارزش و قیمت را کاهش نمی دهد. چنین افرادی فکر می کنند که ارزش آنها بستگی به ترازویی دارد که روی آن قدم می زنند یا به آینه ای که می بینند بستگی دارد. وقتی ارزش آنها در آنچه برای آنها واقعی است یا در آنچه انجام می دهند نهفته است.

آنها از نظر اندازه و مقیاس بدن خود مشکل دارند و این بر روابط اجتماعی ، کار و تصمیمات روزانه آنها تأثیر می گذارد.

در جامعه ای که کاهش وزن بسیار مورد توجه قرار می گیرد و ترویج می شود ، جای تعجب نیست که نارضایتی از تصویر بدن در میان افرادی که اضافه وزن یا چاقی دارند گسترده باشد.

تفاوت بین “ایده آل” و “واقعی” اغلب بر اساس اندازه بدن ، ظاهر بدن و اجتناب از موقعیت ها و فضاهای اجتماعی تعریف می شود.

قسمت های ناراضی بدن معمولاً در ناحیه کمر ، شکم ، ران و باسن قرار دارند. نارضایتی از اندازه و ابعاد بدن اغلب با عزت نفس پایین و حتی علائم افسردگی همراه است.

خوشبختانه ، سوء تفاهم در مورد اندازه بدن برای برخی افراد مشکل ساز است و معمولاً کسانی را شامل می شود که قصد دارند وزن زیادی از دست بدهند یا بدنی خوب و سالم داشته باشند.

نارضایتی قابل توجه از شکل ، شکل و اندازه بدن یک مشکل بالینی به نام BDD است که در درصد کمی از زنان چاق رخ می دهد.

افرادی که دید منفی نسبت به بدن خود دارند در برنامه کاهش وزن خود نسبت به افرادی که دید منفی نسبت به بدن خود دارند موفق نیستند. مطالعه ای بر روی دو گروه از افرادی که از فرم بدن خود ناراضی بودند و افرادی که از فرم بدن خود ناراضی بودند ، نشان داد که تنها 26 درصد از افرادی که از بدن خود ناراضی هستند ، توانستند BMI خود را دو واحد کاهش دهند. در حالی که این مقدار در گروه جداگانه 63 درصد بود.

برنامه های کاهش وزن که بر بهبود ظاهر بدن تمرکز می کنند معمولاً با گذشت زمان دنبال نمی شوند. وقتی برنامه های کاهش وزن که بر تغییرات تغذیه ای و موفقیت در سلامت متمرکز هستند ، با دقت بیشتری دنبال شود ، افرادی که آنها را دنبال می کنند تغییرات رفتاری طولانی مدت بهتری نشان می دهند.

استرس و اندازه و ابعاد بدن می تواند مانع بزرگی برای کاهش و حفظ وزن باشد. این به این دلیل است که نارضایتی بدن در پایان برنامه کاهش وزن (هنگامی که فرد در برنامه خود موفق است) می تواند منجر به اقدامات سخت و منفی در نتیجه افزایش وزن شود.

متخصصان تغذیه قوی نسبت به افرادی که شبیه تغذیه خود هستند از شکل و اندازه بدن خود راضی نیستند.

افرادی که سابقه سوء تغذیه دارند علائم نوسانات خلقی و نارضایتی از اندازه بدن خود را دارند.

در مورد فرم بدن خود صادق باشید.

برای برخی از افراد اندازه گیری دور کمر و باسن و میزان کاهش وزن از آنچه برای یک سبک زندگی سالم انجام می دهند مهمتر است. این می تواند به یک چرخه نادرست و منفی تبدیل شود. تصویر یک بدن کاذب منجر به تصویری کاذب ، عزت نفس پایین و احساس عدم کفایت می شود. عزت نفس پایین می تواند مانعی برای هر شیوه زندگی سالم باشد.

شکستن این چرخه می تواند شروع شود و در اندازه بدن واقعی شود.

بین کلمه “ظاهر ظاهری” (یعنی ظاهر فرد) و “ظاهر ظاهری” (نحوه فکر فرد در مورد بدن خود) تفاوت زیادی وجود دارد.

طبیعی است که هر کسی از شرایط خاص بدن خود ناراضی باشد. اما اگر این نارضایتی با نظر شخص و ارزش و قیمتی که برای خود تعیین می کنند تداخل داشته باشد و تعاملات اجتماعی آنها را مختل کند ، به درمان و مشاوره نیاز دارند.

در اینجا چند پیشنهاد در مورد چگونگی بررسی یا گرفتن نوبت برای درمان آکنه وجود دارد ، مانند:

  • لیستی از ویژگیهای خوب که یک فرد در زندگی دارد و می تواند به آن افتخار کند ، تهیه کنید. از آنجا که اینها ارزشهای واقعی هستند ، نه تصویری که شخص از بدن خود دارد یا عددی که با ترازو نشان داده می شود.
  • برای یک لحظه تصور کنید که به دنیای کارمی ارل منتقل شده اید.
  • کنترل بدن خود را متوقف کنید. کنترل روزانه بدن را کنار بگذارید ، مانند نگه داشتن پهلوها با انگشتان دست یا قرار گرفتن روی ران ، باسن و شکم جلوی آینه. (این منجر به درک منفی و منفی بدن می شود).
  • از تمرکز روی یک ناحیه تماس و واژگون کردن کل بدن خودداری کنید.
  • پهلوها و شکم را بین دو انگشت نگه ندارید یا اندازه نگیرید. زیرا این عمل نادرست است و منجر به مفروضات نادرست زیر می شود.
  • سعی کنید چشمان خود را روی بدن نگه دارید و آن را جلوی آینه بچرخانید.
  • مثبت فکر کنید. نظرات مهم در مورد تصویر بدن مانند “من چاق هستم” یا “من زشت و وحشتناک به نظر می رسم” فقط تصویر منفی بدن شما را تبلیغ می کند. این مکالمات منفی را به مکالمات مثبت تبدیل کنید (این آگاهی ایده هایی را بر اساس دانش ، درک و واقعیت ایجاد می کند). لیستی از کلمات مثبت درباره افکار و احساسات در مورد بدن تهیه کنید و از به کار بردن زبان بد خودداری کنید. کلمات کلیدی اغلب گفته می شوند. آنها قابل اعتمادتر می شوند و آثار آنها دائمی است. هنگام توصیف بدن خود ، از کلمات دیگر مانند بزرگ و بزرگ به جای کلمات بد مانند چربی ، بد و غیره استفاده کنید. به جای این که بگویید بدن من شبیه چربی است ، مثلاً بگویید که 90 کیلوگرم وزن دارم ، یا همیشه لباس های تمیز و مرتب می پوشم و انتظار دارم بهترین لباس ها را بپوشم.
  • همانطور که می توانید یک دوست محترم با خودتان احترام قائل شوید.
  • از بدن خود لذت ببرید و غیره. تعامل اجتماعی بیشتر ، اعتماد به نفس و تشویق ، خرید لباس جدید ، ایجاد روابط جدید از اهداف مهم افرادی است که از فرم بدن خود ناراضی هستند. تعیین اهداف آگاهانه به شما کمک می کند احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید. به سایر نکات خوب و محبوب در ظاهر خود مانند اکستنشن مو ، لوازم آرایشی جدید ، لباس های زیبا و غیره توجه کنید.
  • به فعالیتها و مسئولیتهایی که قبلاً از آنها لذت می بردید فکر کنید و اکنون آنها را متوقف کرده و کنار بگذارید و دوباره انجام دهید.
  • مواردی را که می تواند به شما در لذت بردن از بدن کمک کند ، بنویسید ، مانند ورزش ، شرکت در کلاس یوگا ، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش ، دوش گرفتن با آب گرم ، استفاده از عطر و غیره به شما کمک می کند احساس خوبی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *