ده واقعیتی که باید در مورد ویتامین D بدانید

فواید ویتامین دی


ارسال شده: 03 اکتبر 1400

بر اساس یک مطالعه در سال 2005 ، حدود 42 درصد از بزرگسالان آمریکایی از کمبود ویتامین D رنج می برند. این آمار در ایران بین 40 تا 60 درصد است. حدود یک میلیارد نفر در جهان دچار کمبود ویتامین D هستند. کمبود ویتامین D به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب و رژیم غذایی نامناسب رایج شده است.

در مجله پزشکی اپل ، ما حقایق مهم در مورد ویتامین D را مرور می کنیم.

علل کمبود ویتامین D

میزان کمبود ویتامین D از دهه 1970 به دو دلیل افزایش یافته است: از یک سو به دلیل تغییر شیوه زندگی که افراد را کمتر در معرض نور خورشید قرار می دهد ، و از سوی دیگر افزایش استفاده از کرم های ضد آفتاب هنگامی که افراد در معرض نور خورشید هستند اما در معرض نور خورشید قرار گرفته است. شراب. این دو دلیل همچنان وجود دارد و حتی افزایش می یابد. بنابراین ، یافتن راه حلی برای کمبود ویتامین D بسیار مهم است.

عوارض ناشی از کمبود ویتامین D

تحقیقات نشان می دهد که کمبود ویتامین D می تواند عوارض جانبی متعددی داشته باشد. بسیاری از عوارض جانبی کمبود ویتامین D می تواند سالها طول بکشد. برخی از این عوارض جانبی عبارتند از:

  • مشکلات قلبی عروقی ، فشار خون
  • مشکلات سیستم عصبی
  • احتمال ابتلا به سرطان ، دیابت و نقص ایمنی در حال افزایش است

کمبود ویتامین D خطر شکستگی استخوان (به ویژه استخوان های لگن) را افزایش می دهد زیرا جذب کلسیم را کاهش داده و میزان بروز پوکی استخوان را به ویژه در سنین بالا افزایش می دهد. شکستگی استخوان لگن علل شایع طولانی مدت استراحت در بستر ، زخم و مرگ در افراد مسن است.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد ویتامین E ؛ از نحوه استفاده تا عوارض و مزایای آن

اثر ویتامین AD.

منابع ویتامین AD

برای یافتن راه حلی برای کمبود ویتامین D ، ابتدا باید منابع مختلف ویتامین D را بدانیم.

  • ویتامین D حیوانات (D3): ویتامین D در گوشت یا روغن های حیوانی یافت می شود. منابع ویتامین D حیوانی شامل ماهی (بیشتر بدون فرهنگ) ، روغن ماهی ، جگر و تخم مرغ است.
  • ویتامین D گیاهی (D2): منابع گیاهی ویتامین AD شامل قارچ و آووکادو است.

منبع مهم دیگر ویتامین AD خورشید است. این منابع می توانند تمام ویتامین D مورد نیاز بدن ما را تأمین کنند. به همین دلیل است که با تغذیه مناسب و شیوه زندگی سالم ، می توانید نیازهای ویتامین D خود را بدون مکمل های غذایی برآورده کنید.

مکمل های ویتامین D

مکمل های غذایی زیادی وجود دارند که با ویتامین D غنی شده اند. بسیاری از قرص ها و کپسول ها حاوی مقدار زیادی ویتامین D هستند. البته ویتامین D باید در مکمل ها یا محصولات غنی شده مانند شیر و غلات نیز فعال شود. اگر بسیاری از بزرگسالان در معرض نور کافی خورشید نباشند باید از مکمل های ویتامین D استفاده کنند. پس از مصرف مکمل ویتامین D ، نور خورشید نیز باید بیرون باشد.

عملکرد ویتامین AD

در مورد ویتامین D ، مهم است که ویتامین D به طور طبیعی در بدن فعال نشود. این بدان معناست که برای فعال شدن ویتامین D در کبد ، باید در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گیرد. هنگامی که در معرض نور خورشید قرار می گیرد ، غذای موجود در کبد به کلسترول تبدیل می شود. پس از تبدیل غذا به کلسترول ، نور خورشید این کلسترول را به ویتامین D تبدیل می کند. این بدان معناست که حتی اگر غذاهایی حاوی ویتامین D بخورید ، اگر در معرض نور خورشید قرار نگیرید ، ویتامین D در بدن شما فعال نمی شود.

تاثیر ویتامین AD بر پوست

نور خورشید و ویتامین D

اکثر عینک ها از عبور اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کنند ، بنابراین قرار گرفتن در معرض نور خورشید در پشت شیشه به تجمع ویتامین D در زیر پوست کمک نمی کند. کرم ضد آفتاب با SPF 15 یا بیشتر جلوی تولید 99٪ ویتامین D در پوست را می گیرد. در معرض حدود نیم ساعت نور خورشید در روز ، آنها نیاز روزانه ویتامین D را در بیشتر فصول تأمین می کنند. میزان مصرف ویتامین D در سنین مختلف ، فصول مختلف ، شرایط جغرافیایی مختلف و رنگ پوست متفاوت است.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد ویتامین B ؛ از آسیب به خواص ویتامین ab

ویتامین D و پوکی استخوان

ویتامین D در ترکیب با کلسیم می تواند قدرت استخوان را افزایش دهد. کمبود ویتامین D در بدن باعث کاهش استحکام استخوان ها می شود. اگر کودکان در سنین پایین دچار کمبود ویتامین D شوند ، ممکن است دچار پوکی استخوان شوند. پوکی استخوان یک بیماری است که در اثر کمبود قدرت در استخوان ها ایجاد می شود. استخوان کودکان مبتلا به پوکی استخوان حتی با کوچکترین ضربه ای می شکند. بنابراین بهتر است میزان ویتامین ها در بدن را از سنین پایین بررسی کنید تا به بیماری های مرتبط با ویتامین D مبتلا نشوند.

تاثیر ویتامین AD بر مو

ویتامین AD بر فولیکول های مو تأثیر زیادی دارد. مصرف ویتامین D می تواند تاثیرات زیادی بر روی موهای شما داشته باشد. برخی از این تأثیرات عبارتند از:

  • ویتامین AD می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.
  • ویتامین D با تحریک فولیکول های مو باعث رشد سریعتر موها می شود.

تحقیقات نشان داده است که ریزش مو در بسیاری از افراد پس از افزودن ویتامین D متوقف شده است.

تاثیر ویتامین AD بر پوست صورت

تاثیر ویتامین AD بر پوست

پوست ما در معرض نور خورشید می تواند ویتامین D3 تولید کند. این ویتامین محلول در چربی است و از خشکی پوست و اگزما جلوگیری می کند. البته باید توجه داشت که برای استفاده از خواص ویتامین D بر روی پوست ، باید از آن به شکل مکمل غذایی یا کرم موضعی استفاده کرد. ویتامین D دارای خواص ضد التهابی است و به سرعت التهاب ناشی از آفتاب سوختگی را از بین می برد.

خواص پوستی ویتامین AD فراتر از موارد فوق است. ویتامین AD دارای خواص آنتی اکسیدانی است و می تواند به جوانسازی پوست کمک کند. وی به تاثیر ویتامین D بر پوست ، افزایش کلاژن سازی و رفع چین و چروک های پوست اشاره کرد. تاثیر قرص ویتامین D بر روی پوست ممکن است بعد از مدت کوتاهی استفاده شما را شگفت زده کند.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد ویتامین K ؛ ویتامین های لخته شدن خون

قرص ویتامین D روی صورت

پوست صورت ما بسیار حساس است و مراقبت از آن بسیار مهم است. قرص ویتامین D3 دارای خواص متعددی برای پوست صورت است. قرص ویتامین D نقش روان کننده و ضد التهابی در پوست صورت دارد. این ویتامین داروی بسیار خوبی برای پیشگیری و درمان پسوریازیس است. ویتامین AD باعث رشد سلول های پوستی و جوانسازی پوست می شود.

همچنین می توانید با ماساژ مایع موجود در قرص های ویتامین D از تأثیر قرص ویتامین D بر روی پوست استفاده کنید. قرص ویتامین D حتی می تواند به عنوان ضد آفتاب روی پوست برای محافظت از پوست شما استفاده شود.

آخرین کلمه

ویتامین D یکی از مهمترین ویتامین ها برای بدن است. شما می توانید ویتامین D لازم را با غذا دریافت کنید. پس از مصرف کافی ویتامین D ، ویتامین D را با قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید فعال کنید. علاوه بر بهبود عملکرد سیستم ایمنی ، ویتامین D می تواند تأثیر زیادی بر سلامت پوست و مو داشته باشد. بنابراین ، بهتر است ویتامین D را به طور منظم مصرف کنید و با آفتاب مواجه شوید.

پیوندها:

جادوگر سلامت

اطلاعات ارتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *